/spanien/barcelona/forum/19322.aspx/spanien/barcelona/forum/19322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
2009-02-07 19:35
Culéé; jo med största sannolikhet spelar inte denna trion. Men de är inte direkt några jokrar de har på bänken:P Utan Torres Gerrard är jag tveksam på om dem legat topp 4. Väldigt tveksam.
Barcelona Culéé
2009-02-07 19:33
Delarocha RIP Puerta

Fernando Torres kommer spela mot Madrid, om jag har förstått rätt?
Så n´gog kan du redan ta bort, utan skulle inte bli förvånad ifall Benitez väljer Kuyt Torres och Babel.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-07 19:33
Jr.Honken. Blir väl en 1-0 seger för Real. Robben gör väl deras mål. Typ i femte minuten. Efter det kommer Racing föra matchen men inte lyckas. Tänkbart scenario?:P
Barcelona Jr. Honken
2009-02-07 19:31
Hur tror ni att det kommer gå när Real MAdrid mot Racing?

Själv tror jag på ett X. Kanske 1-1.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-07 19:30
Liverpool spelar förtillfället mot P'mouth. De ställert upp med N'gog, Babel och Benayoun som spetstrio. Spelar dessa tre "fotbollsspelare" mot Real så kan vi iaf vara säkra på att Liverpool går mållösa.
Canaletes
2009-02-07 19:29
el Flaco

hahaha! Va skön tränare Sporting har. Men han e ärlig iaf!
Barcelona el Flaco
2009-02-07 19:22
Criff/

Jag har läst att Madrid kommer starta med Robben och Sneijder från start. Därmed ingen Faubert.
Barcelona Criff
2009-02-07 19:11
Yes! Faubert får debutera :) Ska bli intressant att se om han är en stjärnvärvning :P
Barcelona Blaugrana93
2009-02-07 19:07
Ämne: Lite off-topic men j....
Jag vet exakt vad du menar:D känner en kille som också liknar en spelare och framför allt att de går identiskt. Men i detta fallet är det Henry. Denna killen är dessutom fransman och har blivit kallad för "the white thierry henry":P.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-07 19:06
Chileno

Ja, det är egentligen pinsamt att gämföra de två. Jag tycker personligen att Xavi är bättre än Guti 8 dagar i veckan!
Canaletes
2009-02-07 19:05
Kan nån svara snabbt vilka som inte kommer spela imorn pågrund av skador/varnade..
Barcelona Jr. Honken
2009-02-07 19:03
J.Gamper

För mig var han också okänd, ända tills (precis som du sa) Pep gav honom sitt förtroende. Men det visade ju sig vara det rätta. Titta bara på vilken toppsässong han har gjort hittils!

Tror/hopppas även att Real Förlorar!
Barcelona Chileno
2009-02-07 18:59
Att folk ens fortfarande jämför Xavi med Guti är en gåta...

Skönt uttalande av Pep Guardiola när han fick svara på vad han tyckte om spanska pressen. Han svar var: "Ni respekterar mig för att jag vinner matcher, inte för att ni tror på mig" :)
Delarocha RIP Puerta
2009-02-07 18:56
Mycket möjligt att Guti slår fler assist. Men han gör ju å andra sidan 10 ggr så mycket dumma misstag, onödiga kort, frisparkar etc så han kostar nog laget en del ändå med sin nonchalans och ojämnhet. Han slår väl de mer spektakulära passningarna och han slår dem ofta. 9/10 går ju inte fram när han slår dem och istället kontrar motståndarlaget.
Barcelona Bashir
2009-02-07 18:52
Guti vs xavi

någon mindre intellegent i real lägret fick fram
guti assist 0.64 i snitt per match och xavi 0.63
detta genom att dela xavi´s 17 ass med 27 matcher.
först så är det 18 ass för xavi
sen hur kan man förvänta sig att man kan jämföra snitt med någon som har betydligt mindre matcher spelade? Plus att mindre spelade matcher för guti borde väl säga vem av de som är den bättre?

vore som att jämföra valdes snitt insläppta med en reserv spelare som spelat 2 matcher och hållt nollan i en av matcherna och släppt in ett mål i den andra. klart han slår valdes snitt

Delarocha RIP Puerta
2009-02-07 18:51
Gonzalez_Barca; sen utanför truppen finns spelare som Arteta, Joaquin, Vicente (när han är frisk) etc. Sjuklig konkurrens. Arteta gjorde tydligen en helt fenomenal match idag för Everton när de vann med 3-0 över Bolton.
Barcelona el Flaco
2009-02-07 18:44
Lite inför-snack i länktipset. Det verkar vara god stämning på träningen. Det är på katalanska men om man kan spanska så kan man förstå vad de säger.

Hehe, det är ganska kul när Sportings tränare säger att om Barcelona har en bra dag, är det bara att be till högre makter för hjälp.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-02-07 18:43
Snacka om att konkurrensen i spanska landslaget är stort. På mittfältet iallafall, Busquets, Xavi, Fabregas, Iniesta, Silva, Capel, Jesus Navas, Senna, Xabi Alonso. 9 toppspelare på 4 platser.
Barcelona J.Gamper
2009-02-07 18:05
Ämne: J.Gamper///
Läste p....
Intressant. För mig var han helt okänd tills Pep gav honom chansen, tror att han kommer vara framgångsrik i både Barca och i spanska landslaget i framtiden.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-07 17:56
J.Gamper///
Läste precis att Busquets var en stor del Barca Juvenil's(ungdomslaget) 2006 vinst i Copa del Rey och gjorde ett riktigt snyggt och avgörande ml i finalen mot zaragoza. Här är också en länk till et klipp jag hittade från Busquets dagar i Barca Atletic.
Barcelona J.Gamper
2009-02-07 17:49
Var Busquets såhär bra innan han flyttades upp till A-laget?
Barcelona J.Gamper
2009-02-07 17:49
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-07 17:45
BueRed:

Det är det jag säger, vi har vår formsvacka nu, vi vinner knappt, dåligt väder på vissa ställen som hemma mot Numancia då det blåste mycket, dåliga planen i Santander, många matcher nu i denna perioden, och då vinner vi med 1 mål.

Jämför då detta med när man ledde med 5-0 i halvtid i höstas.

obbe:

Och vad får dig inte tro att Real Madrid får en formsvacka snart? Man har 6 raka segrar och 3 av dessa har man haft tur i, hemma mot Valencia, Villareal och borta mot Numancia. Tror du inte förlusterna kommer snart, rent av idag?
Barcelona Mojito
2009-02-07 17:42
Klart pepe och sneijder säger som de sagt på sistone. Senast någon sa något positivt om Barca fick han ju sparken.

Hur som helst ska det bli skönt med lite Cl om par tre veckor. Tror precis som Rambla att laget tränat hårt på slutet med mycket matchande samtidigt. Som någon sa har Alves sett "sliten" ut, och det är väl en bra pekpinne. Nu är Gijon och 3 poäng som gäller, sen börjar vi så smått matcha in laget som ska knäcka Lyon.
I morgon är det dags för Lejonet att ryta igen, saknat hans kliniska avslut på sistone.
Barcelona BlueRed.
2009-02-07 17:39
Om en vinst med bara 1 mål är en formsvacka så är Real i formsvacka året runt.
Barcelona Saman.
2009-02-07 17:29
Obbe

Anledningen till detta är att laget har matchats mycket hårdare, vi kör 2 matcher i veckan nu till skillnad från en match i veckan tidigare. I April och Maj kommer vi spela 8 matcher på en månad så det blir tufft därför tappar man lite glöd.
Barcelona Gud är störst!
2009-02-07 17:28
Lite off-topic men jag har en kompis som är exakt lik Bojan utseende, håret, hur han springer (han springer som bojan) haha har märkt att de har samma ögonfärg också. allt! Det är helt sjukt han är 91:a. Bara jag fick visa en bild av honom. BTW han är inte barcafan o han gillar inte Bojan spec mkt heller.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-07 17:26
obbe; jag tror vi tappar allt i ligan nu och jag tror Real går om oss. Det känns troligt med tanke på att ni nu har Faubert och spelar strålande fotboll.
Real Madrid obbe
2009-02-07 17:19
Islam_Bosna//

Eller så börjar den sakta men säkert komma nu vem vet. Men visst fattar att ni vill vinna stort igen, vi får se.
Canaletes
2009-02-07 17:13
obbe/

nu tror alla madridistas att vi är i kris. haha
Annons: