/spanien/barcelona/forum/19312.aspx/spanien/barcelona/forum/19312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-02-09 16:24
Ämne: finns det nåt lag so....
De flesta lag kan stoppa oss. Det räcker bara att Barca har fel fokus och inställning under en math så kommer vi att förlora matchen. Tro inte för ett ögonblick att vi är oslagbara.
Canaletes
2009-02-09 16:24
Jag skulle vilja möta United igen!

Om de är ett lag som kan göra mål på Van der Saar, är de Barca!
Länktips: bearlakeyours86
Barcelona J.Gamper
2009-02-09 16:22
Ämne: finns det nåt lag so....
kanske någon i champions league?
Barcelona bearlakeyours86
2009-02-09 16:21
finns det nåt lag som kan stoppa oss?
Barcelona issem.
2009-02-09 16:19
obbe

"och att kuna bara släppa in 1 mål på de senaste 8 matcherna, tycker det gör till att vi för nuläget har den bästa backlinjen i la liga åtminstone"

Anledningen att ni har bara släppt in 1 mål på de 8 senaste matcherna är inte att ni har en bra backlinje utan att ni har en sjukt bra målvakt.
Barcelona Rambla
2009-02-09 16:17
obbe:

"Ni har tur att ni störe delen av matcherna har spelet på den offensiva planhalvan och har press där hela tiden, för skulle eran backlinje sättas på större prov under en längre tid, som våran, tror jag det skulle slinka in en del mål."

Jag är lite nyfiken och måste bara få ställa en fråga. Hur kan det klassas som tur att Barcelona i varje match dominerar bollinnehavet och så gott som alltid är det spelförande laget. Är det inte ens lite skicklighet inblandat?

Dessutom, jag skulle vilja se Madrids försvar om de vågade öppna upp sig och gå framåt så som Barcelona alltid gör oavsett motstånd. Ni startar oftast matcherna med 6 defensiva spelare, 4 försvarare och två defensiva mittfältare. Viss skillnad på speltsätt där.
Barcelona Castefa
2009-02-09 16:15
Tycker faktiskt försvaret inte var så illa igår, man ska inte glömma avstängningarna på Pique och Marquez, plus att Puyol var halvskadad. Tyckte Caceres gör sin bästa match.

Del av Barcelonas försvar är ju också helt enkelt att motståndarna inte ska få ha bollen. Dels att man håller den själv inom laget, dels genom att pressa högt uppe i banan.

För att återkomma till matchen igår, om man ska gnälla på något så tyckte jag att både Xavi och Busquets slarvade ganska mycket. De spelade bort en massa bollar som man verkligen inte brukar se.
Real Madrid obbe
2009-02-09 16:12
Jo precis, ni försvarar mer som ett lag, vilket underlättar jobbet just för backlinjen, våran backlinje får ju i bland både ta han om nafalarna och en del mittfältare som slinker igenom, och att kuna bara släppa in 1 mål på de senaste 8 matcherna, tycker det gör till att vi för nuläget har den bästa backlinjen i la liga åtminstone.

Säger ingeting att att de i eran backlinje inte håller klass, alla där, därbak är såklart bland de bättre i världen, brukar ju vara så i storlag, att man har bland de bästa på resp position.

Visst Alves må vara världens bästa högerback, men sen så är det svårt att utnämna nån till just bäst i övrigt, Puyol kan dock utmana, Rio Ferdinand,Terry,Nesta,Pepe,Canna,Vidic o.s.v., Han är med där.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-09 16:06
kluivert_nr9

Ville bara inte att han skulle tro att jag skröt om Alves. Man måste ju vara lite ödmjuk ibland ;)

(Och ja, jag är faktiskt lite trött)
Barcelona kluivert_nr9
2009-02-09 16:05
Ämne: obbe

Jag tycker a....
Dani Alves, top 10? Är du trött eller?
Finns en som kan matcha honom och det är Maicon.
Barcelona el Flaco
2009-02-09 15:55
obbe/

Fördelen med vårt spelsystem är att vi försvarar med hela laget, inte bara med de fyra försvarsspelarna. Det finns nog inte många lag som pressar sina motståndare lika intensivt som vi gör. Trion längst fram är ju det uppenbara beviset på detta. För någon månad sen visade det sig att Messi-Eto'o-Henry hade begått fler fouls än vad Puyol, Marquez och Piqué hade gjort. Att ha ett bra försvar är inte direkt detsamma som att ha en bra backlinje. Det gäller att försvara som en enhet och där har vi än så länge i ligan varit överlägsna.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-09 15:52
obbe

Jag tycker att vår backlinje är VÄLDIGT bra! Vi har Puyol, världens bästa mittback, vi har Dani Alves ute på kanten. Han springer som en dåre, match ut och match in. Han är deffinitivt top 10 i världen på den positionen. Sen har vi Marquez, som tyvärr har varit skadad sista tiden. Men när han är i form är han också väldigt bra.
Vågar tom säga att här har du tre backar som är top 15 i världen.
Men å andra sidan så försvarar ju vi som en enhet, med hela laget. Vi sätter även press högt upp i banan så att andra lag inte får utrymme.
Real Madrid obbe
2009-02-09 15:48
Dock tycker jag att ert förvar då och då börjar se svajigare ut. Ni har tur att ni störe delen av matcherna har spelet på den offensiva planhalvan och har press där hela tiden, för skulle eran backlinje sättas på större prov under en längre tid, som våran, tror jag det skulle slinka in en del mål.

Tycker vi har världens/europas bästa backlinje just nu? Åsikter?, åtmistone La ligas.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-09 15:46
Hahaha, ja. Men ännu härligare med en Alves i rött och blått! ;P
Barcelona Dizzy
2009-02-09 15:45
Härlig bild:D
Real Madrid obbe
2009-02-09 15:38
Heh hade Alves spelat för oss, hade alla gillat han såklart, det är en spelare man hatar att ha hos sin rival.

Ville ha han i sommar, för att kuna flytta in Ramos i mitten tillsammans med Pepe. Hade jag varit president hade det också blivit så.

För har tyckt en lång tid tillbaka, sedan tiden i Sevilla, tidigt. Att de nog är världens bästa högerback. Varför? jo för att han är mest komplett som jag ser det.

Sen får madridistas tycka vad de vill, och fjäskar inte direkt, då jag tyckt det sedan Sevilla.

Så varför många madridistas hatar honom, är nog av avundsjuka ja. Eller att de inte gilalr hans stil, d.v.s. att han kan filma och förstärka många situationer, samt kan vara rätt ful i bland.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-09 15:34
Detta kanske inte är det direkta samtalsämnet just nu men...

Bra match av Barca igår. Hyfsad iaf. Tyckte inte att dem kom igång med spelet riktigt. Tom Messi och Busquets såg lite bleka ut. Även Henry faktsikt. Tyckte att han såg lite osynlig ut. Stundtals i andra halvlek iaf. Den ända som egentligen inte var blek var Iniesta (ironi, haha). Han var riktigt bra. Det är han iofs alltid.

Men kul var det ju iaf för Lejonet. Som jag har sagt tusen gånger redan, äntligen fick han ryta! Någon annan sa före matchen "Kanske bänken är bästa medicinen för honom". Men det visade ju sig tillslut att det inte var det! Nu snittar han ju 1.00 per match också! Gjort 21 mål på 21 matcher! Riktigt bra statisktik! Han har faktiskt gjort två mer mål en hel Recreativo denna säsongen! Bara det är väl värt en applåd!

Som sagt, även om Barca inte gjorde sin bästa match i år, var den ända bra! Och dem vann ju! Det är ju huvudsaken.

Sen MÅSTE jag ju bara kommentera Alves mål. PANG sa det bara! Sen låg den där. Långt, långt inne i målet. Han är deffinitivt en av världens bästa backar just nu. Vågar säga top 10. Lätt.

En sista grej också. Fy F*N vad kul det är att se när Pep gestikulerar till sina spelare! Han har verkligen gjort ett kanonbra jobb med grabbarna! Tror absolut inte att dem hade legat där dem ligger i ligan, om de inte hade tagit in honom!

Era åsikter? =))

Visca el Barca!
Barcelona el Flaco
2009-02-09 15:33
Migge/

Yepp. Minns att vi ledde med 2-0, sen byttes Messi ut och vi förlorade med 2-3. En av många episka katastrofmatcher från förra säsongen.
Barcelona Miggee
2009-02-09 15:30
Förlorade inte vi mot Betis förra säsongen på bortaplan?
Barcelona PILZNER_POJKEN
2009-02-09 15:19
Ok, Tack alla för den hjälp jag fått
Barcelona Smogen
2009-02-09 15:06
PILZNER_POJKEN

Du kan ju dessutom kolla under Information här på sidan eller i mitt länktips....står väldigt bra där.
MessssiiTheOne!
2009-02-09 15:05

grabbar kan någon skicka läng på en bild till den nya camp nou som dom ska fixa?
Barcelona Smogen
2009-02-09 15:04
PILZNER_POJKEN

Om jag kommer ihåg rätt kan man köpa biljetter från barcelonas egna hemsida 1 månad före match...sen ändras det konstant vilka platser som är lediga pga. återbud från säsongsinnehvare etc....går du bara in några gånger under någon veckas tid kommer ni säkert hitta allting.

MEN, allting står klart och tydligt på FC Barcelonas hemsdia....kolla där.
Barcelona Dizzy
2009-02-09 14:56
Underbar video med Ronaldinho.

Kolla länk. Vilka rysningar man får helt sjukt!

Tack för allt Dinho.
Barcelona haeger
2009-02-09 14:44
MessssiiTheOne!

Bara för att den där listan har lagen på de platserna så betyder det inte att det är så i verkliga livet. Som Saman sa, det är en värdelös lista som man inte behöver bry sig om. Haha :)
MessssiiTheOne!
2009-02-09 14:33

Jag gick in på Fifa men hittar ingen sån lista där, Det kan fan verkligen inte stämma det här, Bayern på 2.a plats? vafan har dom gjort? vuniit bundesliga och spelar i uefa cupen och åkte ut där, inget annat och madrid på 45.e? helt seriöst
Barcelona Saman.
2009-02-09 14:31
Värdelös lista.
MessssiiTheOne!
2009-02-09 14:29

gå in titta så fattar du
Barcelona haeger
2009-02-09 14:26
MessssiiTheOne!

Stämmer med vadå?
MessssiiTheOne!
2009-02-09 14:22

Grabbar jag vill att ni går in och tar en titt på länken för jag vill veta ifall det här stämmer, barcelona på 3.e plats och madrid på 45 plats? det är sjukt
Annons: