/spanien/barcelona/forum/19305.aspx/spanien/barcelona/forum/19305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Castefa
2009-02-10 13:17
Sersari,

Kulturen i Spanien är mycket annorlunda än i England. Alla i Sverige är så imponerade av Sir Alex (med rätta) men tror felaktigt att det automatiskt skulle fungera på andra ställen. Därmed inte sagt att man ska byta tränare lika ofta som Atletico Madrid, eller sparka liga vinnare (som Real Madrid), men jag tror inte det skulle fungera för Barcelona att ha samma tränare i så många år. Tänk också på att Barcelona inte direkt har varit mindre framgångsrika än Man U under Sir Alex tid, trots att man haft åtskilligt fler tränare och hunnit med år utan titlar. (beror lite på hur man rankar, har 2 liga guld mindre, men 1 Cup vinnar cup mer, plus 2 CL finaler).
Barcelona Yaya Touré #24
2009-02-10 13:17
ojj sorry
Barcelona Yaya Touré #24
2009-02-10 13:15
rambla//
okej, han är inte slut men tycker ändå inte att han ska stanna kvar. Vill hellre ha en vänster ytter som kan vika in och skjuta och någon som är van att spela på den positionen.

där skulle ribery passa perfekt. Silva??
Barcelona Yaya Touré #24
rambla//
okej, han är inte slut men tycker ändå inte att han ska stanna kvar. Vill hellre ha en vänster ytter som kan vika in och skjuta och någon som är van att spela på den positionen.

Barcelona Yaya Touré #24
rambla//

Barcelona Rambla
2009-02-10 13:06
Henry är inte alls slut. 15 mål och 7 assists så här långt hävdar motsatsen. Sluta sprida lögner.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-02-10 12:48
henry är 31 år gammal. Han är slut. Han har presterat i år men han håller inte längre. Desseutom är det nu vi kan få bra betalt för honom. Han är också ingen naturlig vänsteranfallare som kan vika in och skjuta som messi gör.

Barcelona Dreamteam09
2009-02-10 12:44
Yaya Touré #24

Varför ska vi sälja Henry? Varför inte sälja någon annan som har presterat sämre? Jag kan nämna bra många fler som presterat sämre än Henry. Ibland får man känslan att ni bara vill ha kataloner i laget?
Barcelona Smogen
2009-02-10 12:42
Sersari

Just nu hoppas vi alla att Pep ska stanna i 20år framåt, men det gjorde vi alla också efter att Rijkaard vunnit CL och ligan för snart tre år sedan.

Dessutom, Pep har själv sagt att han troligtvis inte stannar mer än ett par år eftersom uppdraget kräver ett sådant enormt engagemang. Han lägger all sin tid på detta och jag antar att om några år kommer han vilja kunna umgås med sin familj och leva ett normalt liv.
Barcelona Yaya Touré #24
2009-02-10 12:40
Dreamteam09//

när jag menar att sälja henry,hleb menar jag inte att jeffren ska starta till vänster.

jag menar att vi naturligtvis ska köpa ersättare till henry som tex ribery. Sen har vi massa talanger som jeffren,Pedro,Gai som också kan spela där.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-10 12:29
Håller med ViktorZ
ViktorZ
2009-02-10 12:27
Dem som vill ha Adebayor i Barcelona borde tänka om, han har inte gjort ett piss i arsenal, vi har Henry, han är flera klasser bättre!
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-10 12:25
heheh otroligt roligt kommentar
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-10 12:24
Colsa: "Real Madrid spelar som ett bottenlag"
Barcelona Dreamteam09
2009-02-10 12:16
Yaya Toure så du vill hellre satsa på Jeffren än o ha kvar Henry och Hleb kvar i laget? Gå tillbaka där du kommer ifrån din okunniga nolla. Henry är den spelare som har varit bäst efter Messi och Xavi sen vinteruppehållet.
Barcelona Sersari
2009-02-10 11:23
Josep Guardiola ska stanna och det länge.
Att vissa menar att han kanske kommer tröttna om han vinner allt dom närmsta åren är bara skitsnack. Guardiola är vår Alex Ferguson. Varför är det bara i Spanien man sparkar tränaren oavsett vad man vunnit. Ferguson har vunnit ALLT i över 20 år, har han tröttnat? Vissa år har dom gått titellösa, man kan inte vinna allt hela tiden, det är fullkomligt normalt och han har fått vara kvar i klubben. Ingen kan röra honom. Dem kör över allt som rör sig i England just nu, fastän dom vunnit både CL och ligan två år i rad.
Han har vunnit exakt allt men har ändå hungern kvar, och spelarna i truppen följer honom. Att spelare som Giggs, Scholes m fl är kvar i klubben är tack vare honom, man måste ha veteraner i laget.
Det är därför jag vill att sådana som Sylvinho ska få ett nytt kontrakt igen. Veteraner är en grymt bra förebild för de yngre i truppen och det skapar en grym balans i laget. Vi måste behålla sådana spelare.

Wenger är annars ett annat exempel, han har inte vunnit någonting dom senaste åren, ändå tränar han Arsenal fortfarande.

Nej Guardiola ska stanna kvar länge hos oss. Det är därför jag också hoppas att presidenten som tar över efter Laporta inom dem närmsta åren är hälften så bra och förstående som den president vi har idag.
Laporta och styrelsen, är enligt mig en av dem bästa som funnits inom klubben någonsin.
Barcelona Smogen
2009-02-10 10:35
Tänk er att inte veta vilka spelarna är och i en mörk gränd stöta på Abidal, Marquez (helst som han såg ut förr med hästsvansen) och Pinto.... :)

...hade dom inte haft fotbollen hade dom nog bara på merit av utseende varit tvungna att bli gansters eller i alla fall skådespelare i någon spansk fängelseserie...
Barcelona FCB_armin
2009-02-10 09:25
El flaco

AHAHAHAHAAHAHAHA JAG DÖR !!!
Delarocha RIP Puerta
2009-02-10 00:56
el flaco; kul o se Abidal o Keita skratta. Typ första gången ja sett dem två ens le.
Barcelona Criff
2009-02-10 00:50
el Flaco, riktigt härlig dokumentär innan. Såg hela :)

Roligt att se hur dem arbetar bakom kulisserna, höjdpunkterna är väl först när dem blåser Mottas agent :P
Sen när alla sitter framför tvn på bröllopet haha!
Barcelona el Flaco
2009-02-10 00:04
På tal om Abidal, ni måste se denna videon. Det var efter vår seger mot Villarreal som detta sändes.

Abidal en gangster? Snarare en komiker.
Barcelona Barca Barca
2009-02-09 23:57
Gud är störst!//

Helt ärligt, Abidal liknar en gangster från Harlem...
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-02-09 23:19
Barcelona Gud är störst!
2009-02-09 23:15
HAHA! Jag visste inte Abidal kunde skämta, det ser ut alltid ut som om han ska ut o mörda någon. Kolla spelarbilden på honom på hemsidan http://www.fcbarcelona.com/web/english/futbol/temporada_08-09/plantilla/jugadors/abidal.html
Priceless!
sebbaa
2009-02-09 23:07
Lite tankar om tröjorna hit och dit i länktipset, aktuellt angående tidigare/pågående diskussioner? =D
Barcelona Barcadinho.
2009-02-09 23:03
Men otroligt. Scolari har redan fått sparken. Det gick blixtfort alltså. Men skit samma chleski.

Till skillnad från en del här, så tycker jag INTE om alla de här meningslösa vänskapsmatcherna.

Jag är orolig först för skador och slitna ben, även om man brukar inte spela tufft och sällan är det 90 min för de riktigt stora dragfigurerna.
Men ändå, det är en extra uppgift och man måste åka långt.
Som tur är så spelas alla matcher nästan på europeisk mark, så man sparar långa resor
(det är förresten tråkigt för de riktiga fans i Argentina, Brasilien osv som inte kan se sina idoler hemma och det finns enormt stor kritik och frustration kring detta bland fotbollsälskare i t ex sydamerika).
De betalar ett pris för en ekonomisk marknad.

Och det är också just den saken som gör mig ännu mer negativ mot detta.
T ex när Brasilien åker runt och spelar i Sverige eller England. De är tvungna, eftersom de har ett bindande kontrakt med Kentaro group från Swiezz.
De spelar alltså för kommersiella syften, för att ett tv-bolag ska tjäna pengar, samt fotbollsförbundet i Brazil.
Samma sak med Argentina som också är bundna till Kentaro och jag gissar att flera andra landslag har likadana kontrakt med olika bolag.

Man tvingar nästan Messi, Ronaldinho o flera andra att spela för pengar skull och inte rent för ett sportligt syfte.

Jag gillar inte det.

Men klart, vi som bor i Europa kan se våra idoler nära hemmet. Vi vinner på det, vi som har mer pengar i våra fickor.

Rambla/
oj, vad du har rätt. Det är som ett mirakel från ovan med Pep Guardiola.

Ha en bra kväll.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-09 22:51
Mr Baloo-Gonzalez.

...okej..
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-02-09 22:48
Rambla

Vi byter inte bara tränare även sportchefer.
Barcelona el Flaco
2009-02-09 22:44
Barca08/

Denna dokumentären (länktips) är en klassiker som handlar om hur Laporta först kom till makten och om säsongen 03/04. De övriga delarna hittar du bredvid.
Barcelona Criff
2009-02-09 22:41
Rambla, Hoppas inte ryktena stämmer att han inte vill sitta mer än 2 år, för att sen ta en annan position inom klubben.
Men samtidigt förstår jag poängen, att om dem nu då vinner allt och lite till, så lär det bli svårt att hålla uppe den här hungern och spelet under en längre period.

Vi får väl se.
Annons: