/spanien/barcelona/forum/19304.aspx/spanien/barcelona/forum/19304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
2009-02-10 17:10
Rioo! "Ska se ut". Nej så ska det inte se ut. Marquez går före Caceres alla dagar i veckan.

Angående tröttheten; tror det är omöjligt att träna spelarna så de inte blir slitna av att spela 2 ggr i veckan under ett par månaders tid. Det tär nog rätt hårt på spelarna oavsett hur vältränade de är. Tyvärr.
Barcelona haeger
2009-02-10 17:02
Riiio!!

Så du tycker att Caceres är bättre än både Marquez och Pique? Och för den delen Milito om han nu skulle stanna.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-10 17:02
Messi-Barca-10:

Glöm inte bort att vissa spelare har vilat under cupen såsom Eto´o. Och Messi spelade inte ens varken i cupen eller mot Racing borta hela matchen så nog ska dem klara detta.
Barcelona Riiio!!
2009-02-10 16:58
Ämne: riiio!!//

vad ska....Självklart är vänsterbackplatsen största prio, men det vore bra med en ersättare till dani alves som kan spela medans alves vilar/skadad/avstängd. hade inte alves varning upphävts te.x nu i helgen så hade ju inte någon annan kunnat spela. puyol visst, men vill helst ha han i mittlåset.
Blev riktigt imponerad av Nelson i betis match mot sevilla så tänkte att det vore en spelare som kanske hade kunnat tänka sig att sitta en hel del på bänken samtidigt som han spelar i ett världslag. ung och snabb som f*n också.

09/10 skall det se ut såhär.

valdes
Dani Alves,Puyol,Caceres,Lahm
Xavi,Iniesta,Yaya
Messi,Eto,Henry (?)
Barcelona Messi-Barca-10
2009-02-10 16:58
islam_bosna

Det är självklart att det ska vara krav på spelarna men jag sjävl kan tänka mig hur det är att spela 2 gånger i veckan i 180 min och bara springa upp och ner spelarna behöver vila emellan åt också
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-10 16:51
Rambla:

Jo, det stämmer, men dem får väl spela matchen sen har dem vila i en vecka, annars har dem ju hela sommaren dem kan vila under. Lite krav får man väl ha på spelare, dessutom är dem bland dem bästa i världen så det ska dem klara.
Barcelona Rambla
2009-02-10 16:46
Ämne: Rambla:

Det är vä....Nej självklart inte, men många av spelarna får ju spela landskamp mitt i veckan. Lång ifrån sina hem. Det sliter ju på dessa spelare om inte annat. De har ju liksom spelat en hel del den senaste tiden i sina klubblag.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-10 16:43
Rambla:

Det är väl inte landskamper under helgen?
Barcelona Rambla
2009-02-10 16:33
Jag tror chansen är stor att både Barca och Madrid tappar poäng den här helgen. Det är många spelare iväg på landskampuppdrag. Både Betis och Sporting är svåra på hemmaplan då de har en väldigt passionerad publik. Det fick Sevilla om inte annat erfara när de fick stryk av Sporting.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-10 16:30
Ser ju Emana och Garcia som betydligt större hot än en Odonkor som i bästa fall är en hygglig ytter.
Barcelona BlueRed.
2009-02-10 16:29
Det sista i Betis som oroar mig och förmodligen laget är Odonkor. Bollplanket sparkar bollen så långt fram att han inte ens brukar hinna ikapp den själv.
Barcelona Antonio Puerta
2009-02-10 16:24
Snart kommer Obbe säga att Tenerife kommer hota Barca på Bortaplan:P
Barcelona Smogen
2009-02-10 16:23
Obbe

"tycker mycket talar för att erat första poängtapp på länge kommer mot Betis. De är alltid bra på sin hemmaplan, hyfsat efektiva, och kommer nog skapa chanser mot en lite svajigare backlinje."

Vadå svajigare backlinje? E du på riktigt? Vi har släppt in 16 mål, varav 8 på bortaplan. Ni har släppt in 27 och 90% av folket på Puertan tycker ni har välrdens bästa backlinje. Jag förstår inte riktigt hur det går ihop, och säg nu inte att allting var Schusters fel, det stämmer inte.

Däremot håller jag med dig om att Betis är en svår bortamatch, framförallt med tanke på det tuffa spelschemat Barca haft. Förhoppningsvis blir det lugna landskamper i veckan och inga skador.

Fördelen är ju att Barca kan gå för fullt i matchen eftersom det sen för första gången på ungefär en månad är hela 7 dagar till nästa match.

och förhoppningsvis tappar ni poäng mot Sporting, dom är bättre än vad de flesta tror, eller rättare sagt, dom kan vara riktigt riktigt bra, men också tyvärr extremt usla, när jag tänker efter kontrar ni nog sönder dom ändå.
Barcelona Saman.
2009-02-10 16:20
Delarocha RIP Puerta

Mjo det var lite Kviborg varning över de inlägget. Tänkte nämna det men strunta i det haha.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-10 16:18
Saman; Obbe lyssnar väl på Kviborgs "Vs" snack vecka efter vecka med nya ursäkter till varför vi ska börja tappa. "Odonkor kan nog skoja med Abidal" låter som något Kviborg skulle kunna säga.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-02-10 16:11
Aha, Hiddink ;) Han e skön.
Barcelona Saman.
2009-02-10 16:07
Obbe

Du har sagt så ett par veckor i rad nu inför varje liga match. Du får gärna ha hopp dock behöver du inte dela med dig med oss.

Mes Que un Club ! 3

Chelsea kommer förhandla med Hiddink.
Barcelona Pep.G
2009-02-10 16:05
obbe

Odonkor ? Grabben är snabb, men besitter en otrolig träfot.
Barcelona Abbe_
2009-02-10 16:02
Ämne: Är inte förvånad öve....
Så sant som det är sagt. Varför ändra på ett vinnande lag? Och Henry slut? Hans tid i Barça har i princip just börjat.
Barcelona el Flaco
2009-02-10 16:01
Dizzy/

Torres har gått ut och sagt att han inte tänker lämna Liverpool och att han inte ser sig själv spela för varken Madrid, Chelsea eller Barcelona (länktips).
Barcelona Dizzy
2009-02-10 15:57
Vad skulle ni tycka om Torres i Barca?

För mig hade det varit en riktig grym ersättare när Etoo slutar i Barca. Men tror inte Torres lämnar liverpool. Lämnar han är det atletico madrid som gäller för han.
2009-02-10 15:57
Är inte förvånad över Yaya Toure #24, varje inlägg han skriver så ska halva laget bytas ut, kom ner på jorden.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-10 15:56
obbe

Okej, var det något mer du ville säga? Fokusera gärna på ditt eget lag som ligger 12 poäng efter.
2009-02-10 15:55
Var det inte någon här igår som sa "Nu kommer det skrivas om Reijkard till Chelsea och vad ser man idag på sportal, haha Reijkard: Chelsea intresserar"
Barcelona el Flaco
2009-02-10 15:51
Wapo/

Personligen är jag lite orolig inför det mötet. Efter er vinst i derbyt kommer både ditt lag och hemmapubliken vara rejält taggade och vi brukar få det svettigt när vi åker ner dit. Men å andra sidan blev jag inte särskilt imponerad av ert spel under 90 minuter. Men rent moralisk fick ni en rejäl boost och jag tror det kommer bli svårt men att vi vinner till slut.
Barcelona Napao
2009-02-10 15:47
Jag hoppas Etoo stannar i Barca länge samma sak med Abidal kolla hur bra det var att kunde spela på två platser i senaste matchen.
Det är alltid tråkigt med skador Victor skulle ha kunnat spela som högerback då Alves vilades.
Real Madrid obbe
2009-02-10 15:46
Tycker mycket talar för att erat första poängtapp på länge kommer mot Betis. De är alltid bra på sin hemmaplan, hyfsat efektiva, och kommer nog skapa chanser mot en lite svajigare backlinje.

Skulle jag tippa med hjärnan så tror jag det blir kryss, 2-2, känns logiskt, betis har flera klasspelare som kan göra det där lilla extra.

Startar Odonkor, tror jag han kan ha hyfsat kul med Abidal, men vi får se.
Barcelona el Flaco
2009-02-10 15:41
En tråkig nyhet är att Víctor Vázquez skadade knäet under matchen mot Villarreal B och kommer behöva opereras, vilket innebär att han blir borta i ungefär 3-4 månader. Han kommer med andra ord vara borta resten av säsongen för Barça Atlètic.
Real Betis Wapo
2009-02-10 15:40
Oj har jag kommit till Madrids "dream team forum"? Jag skulle ju till Barcas.

Anyways, ni ser ju riktigt starka ut och jag förstår inte att ni klankar på Henry så mycket som många här gör. Människan är bra girig.

Hur tror ni det går mot Betis nu till helgen? Barca har ju inte krossat betis de senaste möterna, som ni har gjort med de flesta andra lagen och det var inte heller så längesen Betis vände 0-2 till en 3-2 vinst.

Barcelona el Flaco
2009-02-10 15:35
Själv låter jag bli att spekulera om spelarköp. Lämnar den uppgiften över till Laporta, Txiki & Pep.

Sen så tycker jag att Abidal är bara för skön med sina kommentarer:

"Jag ska försöka låta bli att skada Messi, annars kommer Barcelona riva sönder mitt kontrakt."
Annons: