/spanien/barcelona/forum/19300.aspx/spanien/barcelona/forum/19300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-09 13:59
Japp, det var fint väggspel där ;).

Sherko när du ändå är inne här, kan du förlklara för mig varför madridistas hatar Alves? Det snackades ju om att Alves ville till Real för nån säsong sedan, men det blev Barca istället. Nu skriver många på puertan att de alltid hatat Alves .

Hade de hatat honom även om han var i den vita tröjan? Tveksamt. Det enda dumma han gjort denna säsongen är den tacklingen mot Racing förra helgen, och han gick dessutom och bad om ursäkt direkt efter. Han ringde tillochmed till spelaren dagen efter och frågade hur det var med honom och bad om ursäkt.

Så jag undrar, är madridistas bara avundsjuka på att vår Alves överglänser Ramos?
Real Madrid Sherko
2009-02-09 13:47
Saman.

Japp det fick han :)
Real Madrid Sherko
2009-02-09 13:47
Tönt vad har jag gjort för att bli kallad pajas?

Jag förenklade det du skrev bara, fan är det med dig egentligen. Bara för att jag har den vita tröjan vid sidan om namnet behöver du inte kalla mig pajas.
Barcelona Saman.
2009-02-09 13:24
Fick Messi en assist när Alves nicka bollen på honom igår? :)
Barcelona Mojito
2009-02-09 13:16
PILZNER_POJKEN

Matchen kommer säkerligen inte att säljas slut, MEN om det mot förmodan skulle vara tätt i ligan och matchen gäller mycket kan det vara svårt att få tag på biljetter på bra platser om man är ett stort sällskap. Bryr ni er mindre om vart ni vill sitta kommer det utan problem finnas biljetter kvar.
I princip alla sidor som säljer biljetter är betydligt dyrare än det är att köpa på plats (cirka 20-40 % dyrare), alltså är det billigare att köpa på plats. Jag tror att icke medlemmar kan köpa biljetter en vecka i förväg nere vid Camp Nou.

God tur!
ViktorZ
2009-02-09 13:10
D. Alves kan beskrivas som den nya Roberto Carlos fast på andra kanten. Fy fan va gött, älskar sånna killar, det är som att ha en extra spelare på plan.
Barcelona Dizzy
2009-02-09 12:47
Underbart mål!

Lätt värd pengarna.
Barcelona PILZNER_POJKEN
2009-02-09 12:12
Om jag ska åka till barcelona den 10 maj och se barca mot Villareal. Rekomenderar ni då att man ska köpa biljeter där eller har ni någon bra billig sida att rekomendera? Värt att tilläga är att vi är ett sällskap på sex personer och skulle gärna vilja sitta bredvid dom.
Tacksam för all hjälp jag kan få
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-09 11:46

Mycket bra nyheter för oss Barcelonistas!! Puyol lämnar återbud för matchen mellan Spanien och England...
Barcelona Barca Barca
2009-02-09 11:38
Smogen//
Intressant statistik och vad jag vet av alla kondition tester som görs inom klubben så är det alltid Xavi som vinner dom. Men jag är ytters tveksam om Xavis löpningar är lika kraftfulla som Dani Alves, killen springer upp till 99 procent av sin kapacitet, Xavi ser mer ut o jogga. Men båda har olika positioner, kan nog vara de som e skillnaden.
Barcelona Smogen
2009-02-09 11:22
Läste statistik över hur mycket Barcaspelarna rör under en match, var från i vintras.
Kommer inte ihåg exakta resultatet, men jag reagerade på en sak....Alves kom "bara" tvåa över vem som rör sig mest...
Kan ni gissa vem som springer mest?

Xavi

Fast det är klart....Xavi rör sig ju verkligen hela tiden så det är kanske inte så konstigt, Alves däremot....har kutar, rusar, tokspringer hela tiden, så det ärändå lite skillnad i hur dom rör sig.
Barcelona chonchocorito
2009-02-09 10:27
Mojito

Varför skulle vi vara oroliga för kylan i madrid.Ju kallare desto bättre, eller? ;-)

Visca
Barcelona Mojito
2009-02-09 10:21
...ofta man brukar gå ut och kritisera sin egen situation på hemsidan.
Snarare så att de ryktena uppstår utanför klubben, därför kan AS mycket väl ha mer rätt i detta fallet.

Men som det du säger, det intresserar väl inte oss, vi är mer oroliga för vintern i Madrid, minus 12 och den stränga kylan håller ff i sig.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-02-09 10:00
Ämne: Ämne: Ämne....

Man får väl vara källkritiker ibland, just för att för tre eller fyra dagar så gav Huntelaar en intervju på Rm.com att han vet att platsen i startelvan är svårt och att han trivs i Real å vet att hans tid kommer..så!
men vad intresserar detta er?
.så Xao..
Barcelona Rambla
2009-02-09 09:32
Ämne: Ämne: Huntela....
Vsst, så fort AS eller Marca bara skriver positiva saker om kungliga Real Madrid så är det alltid sant. Men så fort det är lite negativt så är det bara påhittat. Gäääsp....
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-02-09 09:01
Ämne: Huntelaar vill lämna....
Eller så är det nyhets torka...
Barcelona bearlakeyours86
2009-02-09 08:59
Skönt o se att Jeffren gör mål igen :P
Barcelona Barcelonito
2009-02-09 08:55
Huntelaar vill lämna Real. Han kan väl inte ha gett upp redan? Om det är sant att han vill lämna så är det verkligen brist på inställning hos killen.
Länktips: www.as.com/
Barcelona Barcelonito
2009-02-09 04:20
Dani Alves är inte bara världens bästa högerback, han är även en av världens absolut bästa fotbollspelare för tillfället. Utan att överdriva så är han top 10 iaf. Jag förstår inte att han orkar spela varje match och mer än alla andra spelare men ändå springa mer än dom på matcherna. Dock är jag inte förvånad, Barcelonas läkarteam sa efter hans läkarundersökning i somras att han är helt otrolig och att de aldrig hade sett så bra resultat på testerna nån gång.

Det bästa med Dani är ändå att han har varit helt klockren i defensiven också.

Tack Laporta att du inte snålade och la de pengarna på en högerback/mittfältare/anfallare.
Barcelona Pedro_27
2009-02-09 02:25
D.ALVES jag älskar den killen :)
uusch så avundsjuka real fans är :D
Delarocha RIP Puerta
2009-02-09 00:55
Sherko; med andra ord exakt det jag skrev? Eller försökte du rätta mig? Pajas.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-09 00:36
Ride_The_Big_One(6)//
Nej såg hela matchen men de spela allt för avslappnat men de är nog bara slut körda. spec messi
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-09 00:34

Det är ju väl skitsamma hur Barca spelade. De körde på max när det behövdes och gjorde 3 mål, då finns det ingen anledning att köra på högsta växel matchen igenom. Grymt att byta ut Puyol och Alves under matchen, det behövdes...

jag tänker lite på nästa veckas match just nu och aj va svårt det kommer att bli. Betis nya anfalls par är inte att leka med, fan Garcia och Oliveira är grymmmmma och vi kommer att få det svårt. Hoppas på en bra vilo vecka för boysen och att ingen skadar sig på landskamperna....
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-02-09 00:28
Ämne: barca! spela skit id....
Såg du bara sista 15 när de gjorde lite som de ville eller?

Barcelona II Barça II
2009-02-09 00:26
Är Keita skadad? Det är väll den enda logiska förklaringen till varför han inte får spela?
Barcelona Rey Etoo
2009-02-09 00:21
barca! spela skit idag slarva som fan och inget hände antigligen slut körda, men är nöjd.
Barcelona Rambla
2009-02-09 00:18
Messi-Lona:

Du ska inte behöva be om ursäkt över vad du kallar dig för på ett forum. Det är bara att strunta i vad de som klagar skriver. Kalla dig för precis vad du känner för, du behöver inte rättfärdiga det.

Skrattretande att det ens ska behöva bli en diskussion över vad någon har för nick på ett internetforum.

Dags att sova!

Bona nit!
Barcelona Messi-Lona
2009-02-09 00:09
Mes Que un Club ! 3

Glömde en grej

Anledningen att jag skrev är för att mitt nick namn har dyckt upp flera gånger både här och i puertan..

Messi är min favorit spelare (Meradona spelstill)

FCB är mitt Enda Favorit Clubb

Argentina är mitt favorit landslag

Fotboll är mitt enda favorit sport

kommer aldrig att sluta Älska dom grejerna

Nåt som jag hatar från mitt hjärta är Liverpool och Real Madrid

Real Madrid Sherko
2009-02-09 00:08
Barcadinho.

Jag tror också att vi kommer enorma svårigheter mot dem, men att vi besegrar dem med 2-0 hemma och att det blir 1-2 till dem i Anfield.

Men aja, ska inte vara offtopic :)

Delarocha RIP Puerta

Så fort någon säkrat ligan ska dem kvarstående motståndarna göra el pasillo.

sov gott...

Delarocha RIP Puerta
2009-02-08 23:58
DaniAlves; såsom jag har fattat det gäller det alla lag tills ligan är färdigspelad från och med ett lag har säkrat ligasegern.
Annons: