/spanien/barcelona/forum/1930.aspx/spanien/barcelona/forum/1930.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-18 14:54
Barcaclasico - sant hade inte tackat nej till Gundogan. Något skadebenägen dock men jag välkomnar honom till världens bästa klubblag.
Barcelona Barclasico
2015-09-18 14:48
Luis Enrique wants to sign a player in January to strenghten the team. Gündogan, Nolito, and Denis Suarez are options.(Sport)

Ja tack till Gündogan!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-18 14:48
Capitan - tråkigt att du tycker så.

1 Mille Euro är mycket men klubbarna kan göra mycket mer. Även Bayern har gett 1 Mille Euro. En bättre summa hade varit 10 mille. Tänk om Barca,Real,Bayern,City,United,PSG hade gjort det?

2 - jag kmr aldrig försvinna från detta forum deal with it.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-09-18 14:33
Barcelonistas

1 miljon euro är jävligt mycket pengar ändå. Fattar inte varför du alltid måste få in Real i sammanhanget? Heder och tacksamhet till Real som visar medmänsklighet! Förövrigt råder jag dig att vänligt försvinna från detta forum då ingen orkar med och är numer omöjlig att tas på allvar. Pasillo har mer självinsikt än du.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-18 14:32
Har velat skriva av mig ett par gånger här efter 1-1 matchen mot Roma och Rafinha's skada. Men har lyckats låta det vara p.g.a hysterin och domedags profeterna här inne. Ingen kan förneka att så fort Barca har mindre bra match så började brinna här inne. Jag säger då, stanna upp en sek och titta på truppen Lucho har till sitt förfogande. De enda spelarna som kan räknas i Barca klass är startelvan. Vermaellen som man tyckte gav bredd och konkurrens till laget är redan skadad innan säsongen kom igång, Arda och A. Vidal får inte spela. Nu får vi lägga till Rafinha som avlastade mittfältarna till den där tråkiga listan. Vad är det som får er tro att Barca kommer att dominera alla matcher när vi har så tunn trupp? Barca vann trippel föra året. Alla lag Barca kommer att möta framöver den här säsongen kommer att spela som Roma, Malaga, A.Bilboa och A. Madrid. De kommer att spela med samma taktik för att det är den enda taktiken som de chans med att kunna stänga kiosken. Ni som drömmer om att vinna cl igen kan redan sluta med det nu. Visst låter jag pessimistiskt. Jag får ta mig på det. Om ni kalkylerar och analyserar truppen Barca består av och den eviga stormen(FIFA, Neymar affären, häxjakten på Messi) runt klubben så kommer att slappna och uppskatta det hårda jobben truppen och Lucho investerar in varje match. Det enda jag kan klaga på är 2 saker. 1. Messi blir tvungen att ta på sig för mycket av det jobbet mittfältarna borde skötta. Det var samma föra säsongen med men anledningen att han sköte det så fint är att det är att löpte för varandra. Så fort mittfältarna fastade i den eviga säkerhetsspelet så gick Messi ner och satte igång det kreativa spelet. Våra mittfältare måste ta större ansvar när det gäller att slå de farliga bollarna bakom/genom försvaret. Får Barca till det spelat av mittfältarna så kommer vi se ännu bättre Barca än föra säsongen. Det här spelet att Messi måste gå ner på mitten när det är låst kommer inte att funka lika framgångsrikt i den här säsongen. Alla studerar våra matcher och så fort de får matchen ditt de vill vet de att Messi går ner på mitten. 2. Det som jag har märkt de matcherna Barca har spelat den här säsongen är så fort Messi får bollen så är det bara Alba som löper för att ge honom alternativ. Har inte sett heller Messi väga sig genom krångliga situationer den här säsongen än. Barca spelarna måste löpa för att öppna ytor eller ge Messi alternativ. ju fler spelare som löper och öppnar ytor desto lättare blir det för laget och Messi. Nu missade jag matchen mot Roma men såg lite highlights från den. Barca kom till chanser med det ville sig inte. Målet som T.S släppte in kan inte vara hans fel. Det var sjukt träff. Hatar ändå att lag som vi möter göra såna mål medan Barca stångas med ribban, stolparna domarna som inte vill ge straff. Men det är som det är. Om ni tror att det är sista kryss matchen så kommer ni bli besvikna framför i hösten. Varje match som Barca spelar framöver kommer vara som final. Så var redo för mer skador och poängtapp. Hoppas bara att vi slipper skadorna för att poängen kan man ta igen.
Barcelona Cule4life
2015-09-18 14:24
Fuckkkkkk FIFA! ! Blir så jävla trött på dom!! Alla deras beslut borde ogiltigförklaras jävla korrupta piss verksamhet
Barcelona LeoMessi
2015-09-18 14:22
Orka klanka ner på real för att dom inte har donerat hundratals miljoner euro till flyktingkatastrofen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-09-18 14:19
Junta Dimision - 1 miljon euro för över 68 miljoner människor som är på flykt är inga pengar alls. det är som någon ger 10 kr till 100 människor som har det dåligt.
Barcelona Junta Dimision
2015-09-18 14:13
@Barcelonistas:

Real har ju skänkt 1 miljon euro för att hjälpa flyktingar?
Mascherano#14 el Jefecito
2015-09-18 14:08
@Barcelonistas:

Helt otroligt skillat av dig att få in Real även här haha kutgw dude!
Barcelona Xaviesta
2015-09-18 14:06
Mycket gnäll om Gumbau nu och än mer att vänta med varje felsteg han tar och felpass han gör på planen. Det var samma eviga tjat om Pique i flera säsonger, att han borde säljas och att han är oduglig och att det är Shakiras fel osv. Sergio Roberto var usel, kan inte göra någonting rätt överhuvudtaget, borde inte ens ingå i Barcelona som truppspelare. Idag hyllas Pique som världens, arguably, bästa mittback härinne och Roberto är enastående på högerkanten och folk vill tom att han ska få gå före Alves även när den senare kommer tillbaka från sin skada. Ser ni den röda tråden? Även om Gumbau inte direkt är folkets favorit så föredrar Lucho helt klart grabben och då väljer jag att stå bakom beslutet, lugna ner mig och se hur det hela utvecklar sig innan jag spyr min galla. Något måste ju Lucho ha sett i killen om han väljer honom före tex Samper, inte sant? Bara för att vi alltid inte kan förstå hans tankar betyder det inte per automatik att slutprodukten inte blir successful. Förra säsongens trippel är en stor påminnelse om att ha tålamod och vänta med utvärderingar av den här kalibern istället för att bara hänga med strömmen och nedvärdera en av våra egna spelare innan han ens fått en chans att göra ett avtryck. Bara för att Lucho inte väljer just DIN favorit betyder det inte att han är "dum i huvudet" och att spelaren ifråga "suger hästpung". Domedagsgiljotinen faller varje dag här av någon anledning och personligen tycker jag att det blir lite löjligt i längden. Ta det lugnt och ha lite tålamod och försök istället att se helhetsbilden med det här beslutet istället. Och om man nu trots allt inte förstår så kan man komma med konstruktiv kritik istället kanske?
Barcelona NoGo™
2015-09-18 13:59
Gambau???? Killen är ju kronrutten!!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-18 13:58
Fint gjort av klubben.

Video: Barcelona start campaign to help refugees

Real borde lära sig.
Länktips: t.co/K4DGY3kLHF
Barcelona LeoMessi
2015-09-18 13:51
Är Lucho seriös med Gumbau? Har han något emot spelare som är bra?
Barcelona Den vise mannen
2015-09-18 13:35
Gumbao......Håkan Mild 0.5 Seriöst!! Vem som helst, men inte Gumbao!
Barcelona Liunil Masse
2015-09-18 13:28
Fifa say Barcelona cannot sign anyone to replace Rafinha in Liga because ban hasn't ended yet as summer window only closes in November [ara] HAHAHA, ny regel igen av FIFA för att fucka oss?
Barcelona Liunil Masse
2015-09-18 13:21
Förlåt men Lucho vad fan vill du göra oss culés ännu mer upprörda efter Rafinhas skada?! Gumbau är så jävla dålig att jag skäms om han startar för oss i någon match. Det är skam. Misshandlar Sampers utveckling helt gör han också. Vår framtida Xavi blir misshandlat för Lucho älskar träbenet Gumbau, great.
Barcelona Smogen
2015-09-18 13:17
Gumbau....suck. Han borde ju inte ens platsa i B-laget. Helt sjukt att han går före Samper. så enligt reglerna som finns inom spanska ligaförbundeså har Barcelona nu all jävla rätt att registrera Arda Turan? Det är bara mafian i FIFA som då väntas hitta på nya påhittade regler för att stoppa detta?t
Barcelona DM1982
2015-09-18 12:45
Gumbau, who trained with the first team today, is likely to be picked by Luis Enrique as an immediate replacement for Rafinha. [sport]
Barcelona Rambla~
2015-09-18 12:32
Enligt Fifa/Uefa får man bara värva in en målvakt som blivit långtidsskadad (över 30dgr) efter det att transferfönstret stängt. En klubb kan alltså få dispens att göra det av Fifa. Detta gäller alltså inte andra spelare.

När det gäller det spanska förbundet RFEF får en klubb ersätta en långtidsskadad spelare efter transferfönstret om det är en spelare från en klubb inom samma förbund. Alltså, det går att få dispens att värva in en spelare som ersätter Rafinha om denna spelare värvas från någon klubb i ligan. Denna spelare får då inte spela CL. Barcas transferstopp är över iom att fönstret nu har stängt så de ska i princip kunna registrera en ny spelare till ligan. Ja, om RFEF godkänner det. Fifa har inte med detta och göra.

Detta påstår iaf Toni Freixa, tidigare styrelsemedlem och en av presidentkandidaterna i det senaste valet. Han hävdar att Fifa stängde av Barca under 2 transferfönster. Det straffet ska nu ha avtjänats och därför har Fifa inget och göra med om en ny ersättare tas in och registreras för ligaspel. Han nämner också att Barca troligen inte vågar "utmana" ödet med tanke på att 11 unga spelare nyligen stängdes av och är under utredning av Fifa.
Barcelona Rambla~
2015-09-18 12:17
Lucho har kallat upp Gumbau efter Rafas svåra skada. Den enda B-spelaren som tränar med A-truppen just nu. Yaay \o/
Barcelona Deulofeu
2015-09-18 12:16
lösningen fram tills Januari måste heta Samper!

Att det går dåligt för Barca b är knappast hans fel när han spelade senast för Barca i cl var han outstanding.

Jag vill ha honom på Xavi positionen men kan även spela längre ned i banan där han är mest skolad.

Han har även fysiken och är fantastisk med bollen låt honom träna med a-laget och de matcher då det inte är tänkt att han ska få speltid bör han hjälpa b-laget.

Samper bidrar med mycket redan nu där har vi en spelare som är bolltryggare än de flesta.

Han och Roberto kan fylla ut mittfältet på ett bra sätt när Alves är tillbaka.

Det blir mycket tiki taka med dessa herrar och de kommer inte alltid dribbla sig framåt men jobbet kommer göras.

Sedan kan vi utvärdera om någon mer behöver värvas i Januari då kommer ju Turan och Vidal in.

Jag hade gärna även sett den vänsterfotade Alena få chansen i någon cupmatch påminner en del om Rafinha han har dessutom fysiken och ett bra skott/dribbler.Han är dock väldigt ung.

Jag hoppas det går bra och att vi inte behöver panikvärva för det skulle ställa till det för oss i framtiden dels för Rafinha samt även för tyngre värvningar framöver som Pogba tex.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-09-18 12:09
Vad tror ni om detta i länktips? Jag tycker helt klart att mycket av det låter intressant. Men går det ens att utföra i praktiken?
Barcelona Kröjf
2015-09-18 10:44
koeman92

"Älska", "hata". Vad har dessa ord med saken att skaffa? Blir bara uttråkad å trött.
Barcelona koeman92
2015-09-18 10:37
@Kröjf:

Barcelonistas - forumsmedlemmen som andra medlemmar älskar att hata på.
Barcelona Kröjf
2015-09-18 10:16
Skrolla. Barcelonistas. Skrolla. Barcelonistas. Skrolla. Barcelonistas. Nån skrev att se matchen mot Roma var slöseri med tid. Och vad är då detta? Jag ger upp.
Flavía
2015-09-18 09:57
Grattis på födelsedagen Ronaldo!
Barcelona neymar JR
2015-09-18 09:44
Vi här inne har ju länge sökt en bra defensiv lagd högerback, speciellt nu när Messi spelar ute på kanten igen Roberto har faktiskt varit helt felfri, han gör det vi alla här inne har tjatat efter. Hans offensiv tycker jag underskattas en hel del dock, han är förvånansvärd bra på att värdera lägen. Han slår inga chansbollar som hamnar i rad 7 på läktaren, utan han tittar upp och prickar sina medspelare. Finns det inte läge så behåller han bollen i laget istället för att försöka med en onödig rövare Det enda han har utveckla enligt mig är samspelet med Messi, och för att det ska ske så måste dom spela tillsammans Men tyvärr så kommer han skickas ut till bänken så fort Alves är tillbaka, och det är helt fel. Han ska fortsatt förtroende, bra prestationer skall leda till speltid oavsett namnet på ryggen
Barcelona Nesto
2015-09-18 09:40
På tal om Messi, någon som sett hans film? Den skulle väl haft premiär redan i januari?
Barcelona Santiago Cazorla
2015-09-18 03:10
@Ali G:

Rysningar!
Annons: