/spanien/barcelona/forum/193.aspx/spanien/barcelona/forum/193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.Eto'o
2016-10-04 00:39
Läste jag precis att Ter stegen är världens bästa straffräddare? Seriöst.... Det har inte ens gått 40 timmar sens Alves räddade två straffar mot atletico och jag får läsa det här. De må se ut som jag har häxjakt mot Ter stegen men så är inte fallet, tycker det är en bra målvakt med potential och har Barca DNA i sig men allt för ofta försöker spela lite extra med vissa konstnummer fast jag stör mig verkligen på när vi barcafansen ska försöka måla upp honom som nån slags frälsare och att han om 5 år kommer härska fotbollsvärlden. Och det här med att målvakter i hans ålder är fortfarande omogna är bluff..... Casillias var en av världen bästa målvakter, buffon var världens dyraste målvakt, de gea var pl bästa målvakt, courtios var en av världens bästa målvakter och hela la ligas, Neuer var världsklass.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-04 00:09
[QUOTE=Bollinnehavet]Yes! Jag har läst lite olika, både att klubben vill förlänga i januari och att Enrique själv vill sätta sig i slutet av kontraktet och utvärdera. Men jag vet inte vad som stämmer. I länktips hittar du en av källorna iaf. [/QUOTE] Tackar! Hoppas för fan nu att han inte förlänger. Orkar inte mer. Skulle förövrigt vara intressant att se Lucho i en annan klubb. Känslan säger mig att det inte kommer gå så vidare bra :)
Barcelona Bollinnehavet
2016-10-03 23:51
@El Pistolero #9:

Yes! Jag har läst lite olika, både att klubben vill förlänga i januari och att Enrique själv vill sätta sig i slutet av kontraktet och utvärdera. Men jag vet inte vad som stämmer. I länktips hittar du en av källorna iaf.
2016-10-03 23:46
Går Luchos kontrakt ut i sommar?
Barcelona Bollinnehavet
2016-10-03 23:38
Åh gud, matchen igår... Först vill jag säga att det gläder mig att mod stängde ner forumet. Jag hade nog varit öppen för att alltid ha det stängt under match då det väldigt sällan skrivs något läsvärt mitt under matcherna. Kul också att se att det blev skärpning idag när forumet öppnades igen. Nu till matchen. Usch. Ångest. Fyfan. Typ så. Jag kan ta en förlust och speciellt mot ett imponerande Vigo på bortaplan. Det är inga problem för mig. Men sättet vi förlorade på kan jag bara inte ta. Vi var TOTALT chanslösa i första halvlek. Det såg ut som att det var minst ett par divisioner mellan lagen. Som många andra har varit inne på så är Barcas traditionella spelsätt med 4-3-3, hög press och stort bollinnehav något som är väldigt fint och viktigt på nåt sätt. I den bästa av världar så spelas fotboll precis så som i den berömda 5-0 matchen mot Real Madrid 2010. Inte bara för det grandiosa resultatet utan för att matchen var ren perfektion rakt i genom. Spelet vi fick se igår var väl isåfall raka motsatsen. Att se Barca köra någon luddig 4-4-2 variant får mig att vilja spy lite faktiskt. Att se Barca utan att kunna hålla i bollen, utan ett dominerande mittfält, utan mittfält överhuvudtaget nästan och helt utan press var en ren pina. Det är inte det laget som jag har förälskat mig i de senaste 17 åren iallafall. Jag tänker inte hänga ut några spelare. Den enda jag vill nämna vid namn är Puy.. oj, Pique, vilken god damn krigare han var igår! Han var matchens enda behållning helt klart. Däremot vill jag hänga ut Lucho faktiskt. Jag tänker inte skrika AVGÅ! efter en förlust borta mot Celta. Förlusten tar jag som sagt. Jag tänker heller inte skrika avgå mitt under säsong. Men nu är han inne på sin tredje säsong med klubben och titelskörden har såklart varit exceptionellt bra, inget snack om den saken. Men jag undrar fortfarande vad han vill åstadkomma i spelet fram till titlarna? Vad är hans idé? Hur ser hans plan ut? Jag har emellanåt ingen aning. Vissa matcher ser det riktigt bra ut med 4-3-3, hög press och utklassning, medan matchen efteråt funkar ingenting alls och spelet ser totalt annorlunda ut. Nä, jag hoppas faktiskt att han själv känner sig färdig med Barca efter den här säsongen, oavsett hur många titlar vi tar. Jag har aldrig fått rätt feeling för honom. Men jag har heller inget bättre och rimligt alternativ. Drömmen är att Pep kommer tillbaka eller att vi nyper Klopp av Liverpool och inget av det känns ens lite troligt. Är det nu man ska börja längta efter Xavi kanske? Åh, tänk Xavi och Puyol på vår bänk. Det vore något det =) Hur som helst så är det alltid i med- och motgång som gäller!
Barcelona Reymar
2016-10-03 23:37
Cules

Det var säsongen 2011-2012 Peps sista säsong. Han gör ett grovt misstag i världens största match och har all världens press på sig men ändå vågar han slå dessa passningar, helt sjukt.
Barcelona Coach Pep.
2016-10-03 23:29
Haha. Jag som tyckte att Neuer var omdömeslös, men Ter Stegen är som hans efterblivna son. Seriöst, vad fan håller han på med? Den frågan har jag ställt mig för många gånger. De infantila misstag jag sett Ter Stegen göra denna säsong är helt oacceptabla i mina ögon. Det är en sak att man är orutinerad och lite ojämn, men det ursäktar inte ren idioti. Varför är det så många culés som försöker sopa hans uppenbara brister under mattan? Det är ju riktigt grova tabbar vi talar om (både vad gäller insläppta mål och felpass).

Idealtypiskt är han en bättre målvakt för Barca än Bravo (eftersom han är mer aggressiv och deltar mer i spelet), men i praktiken är han en katastrof. Det finns väl kanske en rimlig delförklaring:

Om man ska ha en ”cruyffiansk” målvakt som ska sköta uppspelen och sätta igång anfallet så måste man ha ett rörligt lag som har en inristad plan på hur de ska dominera sitt motstånd, annars blir det för mycket av det goda och pannkaka. Vårt försvar, som varit dåligt i flera år, gör knappast saken enklare för Ter Stegen. Bravo är enligt mig överskattad bland Barcafans, men man visste vad man fick, och han fick vårt försvar att se bättre ut.

Nu är det endast 8 lag i ligan som släppt in fler mål än oss. Luis Enrique släppte iväg den mer pålitliga målvakten och behöll den som han visste var ett osäkert kort. Det roliga är att Bravo är lika bra som Ter Stegen när det kommer till passningar, men är också mer konservativ (vilket passar LE’s spel bättre). Hur går det ihop? Jag antar att Ter Stegen fick bättre resultat än Bravo på de fysiska testerna (lol).

Nu gillar jag ändå Ter Stegen, och vill ge honom en chans, men fortsätter han såhär kan Barca säga adjö till CL.

Hur som helst så är det intressant att se denna fingervisning på hur La Liga kommer se ut när Messi lägger skorna på hyllan. Ligan har fått uppleva snart 10 år av hans tyranni, och när han slutar kanske ligan blir ”rolig” igen för neutrala åskådare.

Sen är det såklart alltid lika roligt att se alla Barcafans få kalsongerna på huvudet och förvandla forumet till en hönsgård när vi förlorar (som om inte problemen varit uppenbara i 2 år). Vad är det plötsligt som går upp för er?
Barcelona Culés
2016-10-03 21:45
Reymar Den där matchen kommer jag ihåg, dock inte vilken säsong det var? Kan du påminna mig? Jag minns det väl för jag tyckte det var imponerande att Valdes vågade fortsätta med samma riskabla passningar som tidigare hade resulterat i mål. Tyvärr är det ju så att ju längre ner i banan du spelar desto mer märks (desto mer fatala blir) dina misstag och desto mindre uppmärksammas ditt grymma spel. Att Ter Stegen skapade 8 målchanser genom sina passningar är ju helt otroligt, har nog aldrig hört att en målvakt gjort det innan. Visst att det uppmärksammades, dock bara hos Barcafans (har svårt att föreställa mig att någon real-supporter brydde sig speciellt mycket om det, eller Bosse Pettersson). Däremot när Messi gör 5 mål mot Leverkusen i CL (vilket för mig är lika ovanligt som att en MÅLVAKT skapar 8 målchanser under en och samma match) uppmärksammas rejält, Messi höjs till skyarna och det inte bara av oss Barcafans. Bara en liten funderare jag skrev här under mitt toabesök. Adjö!
Barcelona Barca4life98
2016-10-03 21:30
Rakitic var skadad igår och var därför inte tillgänglig för Enrique.
Barcelona Reymar
2016-10-03 21:02
Ter stegen är som gjord för Barca med sina fötter men hans nonchalans är vad som stör folk, kanske känner han sig inte hotad av Cillessen och kan göra lite hur han vill. Men vi får inte glömma bort hans match mot Bilbao där han med sitt passningspel var med och skapade åtta målchanser och när man väl misslyckas med sina passningar då blir det som igår.

Ett exempel jag vill ta är när Valdes stod mellan stolparna under El Classico och det första han gjorde var att passa fel som ledde till ett mål för Real, men trots detta så fortsatte Valdes att passa i pressade situationer, dettta ledde till att Real tröttnade efter drygt 60 minuter och då kunde vi stänga matchen

Han spelar med stor risk och jag tycker att han ska fortsätta spela som han gör då det är en del av filosofin och det tröttar ut motståndarlag när dom pressar högt.
Barcelona Culés
2016-10-03 20:59
Vista att Ter Stegen gjorde en dålig match igår med 2 fatala misstag men det tar inte ifrån honom att han är en väääldigt lovande målvakt så gott som perfekt för Barca med det spelet han har med fötterna. Hur många tabbar gjorde inte Valdes i sina unga år? Och kolla hur det slutade, han var hur grym som helst innan han lämnade och alla grät för att han skulle stanna. För mig är Ter Stegen REDAN bättre än vad Valdes var med fötterna och det efter knappa 2 år i Barca. Ge honom tid för Guds skull, han kommer bli hur bra som helst, och som sagt är han som gjord för Barca med sitt briljanta spel med fötterna, även om han gjorde en dålig pass igår och en fatal. Har svårt att se att han kommer göra om det de kommande 5 åren.....
Barcelona FCB-1899
2016-10-03 20:08
Ter Stegen redan nu visar prov på världsklass räddningar. Jag kan säga att han är den bästa straff räddaren just nu. Killen har potential att bli världens bästa målvakt inom kort. MatS är nutiden och framtidens målvakt i världens absolut vackraste klubb. Hans spel med fötterna är precis vad vi behöver sätt till hur vi spelar. Alla gör misstag, han är fortfarande ung och än samlar på erfarenhet. Det är första säsongen hos oss där han står i alla matcher oavsett turnering till skillnad från de föregående 2 säsongerna. Sagt mitt om Ter Stegen. Visca Barca!
Barcelona jefecito
2016-10-03 19:30
Usel match igår!
Är väldigt skeptisk till Ter Stegen, ok han är väldigt bra med fötterna, men med händerna så tycker jag inte han är en världsmålvakt. Nästan alltid när det kommer ett skott relativt nära så slänger han sig antingen åt fel håll eller för sent.

Tacka vet jag Valdes som kunde stå för super räddningar när det var friläge. Stegen måste utvecklas mer, annars är jag för en ny målvakt!
Barcelona FCB-1899
2016-10-03 19:20
Lugna nu alla. Vi är fortfarande i början av säsongen. Vi hade vunnit matchen om inte ter stegen begått det klantiga misstaget. Vi är bara ynka två poäng efter madrid lagen och säsongen är ung som sagt. Tycker vi spelade bra i andra halvleken. Visst borde Lucho startat med bästa möjliga elvan å andra sidan, vem hade trott att vi skulle ligga under med 3 mål efter första halvtimmen oavsett start elva? Den som ska få mest kritik är Matheu och Ter stegen även Lucho då till en viss del men inte till den grad att han är sämst å bla bla. många barnsliga inlägg under första halvleken igår. Luis Enrique vann oss trippeln första säsongen, dubbeln den kommande med en förnedring av real (0-4) som bonus. Visa lite respekt. *****Barca tills döden oavsett resultat!!!
Barcelona Shanghai
2016-10-03 19:16
@Andres Iniesta Lujan:

Jag antar att du har ändrat din syn efter gårdagens andra halvlek? Om det var någon som svettades rejält och gav sitt blod för laget så var det sannerligen Piqué. Han har äntligen vuxit upp och mognat. Han tog ansvar, uppmuntrade nedstämda lagkamrater, snackade, skrek och det resulterade med 2 mål och var nära med att göra ett hattrick.

All respekt till Iniesta och Messi, men Piqué förtjänar faktiskt kaptensbindeln.
Barcelona Shanghai
2016-10-03 18:59
Efter att man ha smält in det pinsamma nederlaget på Bailados vill jag skriva av mig lite. Jag brukar alltid vara Luis Enriques advokat när jag diskuterar med vänner och även i detta forum. Tålamodet har tagit slut. Jag irriterar mig på hans nonchalans och aningslösa coachning. Redan innan matchen visste 80% av culés runtom i världen att matchen mot Celta Vigo kommer vara tuff. Deras hänsynslösa och intensiva spel har skapat stor brydsamhet för oss och ändå startar LE med en Mathieu i backlinjen när han har Mascherano tillgänglig? Jag vet att argentinaren inte har rosat marknaden denna säsong men hans pondus och karisma är alltid nödvändig på plan och hade offererat sig mer än fransosen. På mittfältet startar han med Arda, Gomes och Busquets och bänkar således våra mest vitala mittfältare i Iniesta och Rakitic. Han väljer alltså att spela med turken som inte kan spela på den positionen och portugisen som inte varit så gynnsam med en för tillfället skakig katalan ger bara indikationer för Celta att detta kommer vi ta. De manövrerade och opererade på mittfältet hur de ville. Jag var så optimistisk inför matchen. Först och främst för att Eibar kryssade på Bernabeu och sen att jag såg framemot att bryta trenden på Bailados. Dock blev det en kalldusch och besvikelse och detta beskyller jag på Luis Enriques envishet och försumlighet. I med- och mot gång! Visca el Barça y visca Catalunya!
Barcelona Iniesta70
2016-10-03 18:56
Roterande i all ära.
Bred trupp i all ära.
Först och främst så gör man nyförvärven en otjänst när man slänger in dom i en otrygg miljö.
Vem av nyförvärven glänser? Vem av nyförvärven är VERkLiGEN förtjänt av att starta i en Barca tröja?
Umtiti har gjort det bra,men han har tom tjänat på att inte spela.
De andra mittbackarna har Ju i stort sett givit honom platsen!
Om man nu tror på tex Marsherano som mittback när Umtiti är skadad så spelar man ju honom i kanske fem matcher för att sedan låta honom vila i en betydelselös match hemma,inte byta mittback varannan match,odugligt.
Vem av våra mittfältare har gjort dig förtjänt av att starta en Barca match? Vem är bättre än Iniesta eller Raketic?
Man kan väl inte bänka Iniesta efter en blek insats mot Mönchengladbach ?
Slussa in nyförvärven,helst i medgång och i ett spelsystem som nån känner trygghet i.
Man ska förtjäna en plats i elvan Vem av våra spelare är slitna efter några omgångar i la liga och två matcher i Champions ?
Ingen rytm ,inget självförtroende, framförallt inget grundspel,eller spel över huvudtaget.

Kör in en elva som man tror på,sen kan man slussa in folk på rätt plats vid rätt tillfälle.
Förresten är alla nyförvärv så bra som folk säger,känns mer som ett bygge för framtiden,som ska se och lära sig .Lucho,vad är din plan?
Barcelona Bosketts
2016-10-03 18:39
"då är det fan tjänstefel att inte spela starkast möjliga elva, för hade vi gjort det så hade vi onekligen vunnit matchen och allt hade varit frid och fröjd men icke sa Enrique."

Och hur kan du veta detta? Det är fotboll vi pratar om. Allt kan hända.

Men visst hade chanserna varit större om vi startat med ordinarie lag. Det går inte att sticka under stolen. Men Celta Vigo hemma är ingen lätt match, och det är inte alls säkert att vi vunnit med Rakitic och Iniesta från start.

Barcelona Reymar
2016-10-03 18:17
Vi har redan tappat åtta poäng på sju matcher, vilket gör det till vår sämsta säsongsinledning sedan 2005. Lucho har tidigare sagt att detta är hans bästa trupp men frågar är om inte det är något negativt för oss då han är tvungen rotera ännu mer på grund av den breda truppen. Det blir liksom ingen kontinuitet.

Ibland förstår jag inte hur Lucho tänker, vi spelar vår sista match innan uppehåll och har chansen att bli serie etta då är det fan tjänstefel att inte spela starkast möjliga elva, för hade vi gjort det så hade vi onekligen vunnit matchen och allt hade varit frid och fröjd men icke sa Enrique.
Barcelona Lion24
2016-10-03 18:12
Vi möter ett lag på bortaplan som kan slå vilket lag som helst på planeten. Samla ihop de allra bästa spelarna på respektive positioner och det drömlaget kan förlora mot Celta Vigo på bortaplan. Vad gör vi? Vi spelar med fyra spelare som inte är ordinarie i startelvan, alltså tar vi ut nästan hälften av startspelarna. Vi har en mittback (Mathieu) som inte har någon matchrytm alls, efter diverse skador och petningar. Till den här svåra borta matchen spelar en spelare utan matchrytm, form och tempo, alltså Mathieu. Till den här svåra borta matchen som kan vara jobbig för vilket drömlag som helst, så byter vi ut i stort sett hela mittfältet. Lägg till att man är medveten om att den ordinarie mittfältaren (Busi) inte alls är i matchform. Till det så är vår bästa spelare skadad på högerkanten och där får Rafinha som bekant spela, vilket är förståeligt.

Vi har alltså ett lag med elva spelare som aldrig någonsin har spelat tillsammans, vi gör det med en medvetenhet om att matchen som ska spelas är extremt svårt. Sist vi spelade här förlorade vi faktiskt med 4-1! Inte nog med att vi roterar/ändrar nästan hälften av utespelarna, till det ändrar vi också taktik! Från 4-3-3 som är vårt grundspel och grundtaktik ska vi alltså ändra på systemet också. Massrotation? Okej (nej), men i alla fall med grundsystemet kan man tänka. Alltså gör man det svåra, ännu svårare. Jag kommer aldrig i hela mitt liv hitta någon logik i det jag själv skriver just nu. Fotbollsavdelningen FC Barcelona är egentligen inte ett fotbollslag, det är friidrott på allra högsta nivå. Inget annat lag håller på med så mycket välgörenhet som vi gör, heller.

Ska jag vara ärlig så börjar jag tröttna grovt på detta. Jag börjar tröttna på den arroganta, nonchalanta och naiva stilen. Jag börjar tröttna på spelarnas brist på attityd, professionalism, disciplin och inställning. Under de senaste åren har jag alltid förknippat FC Barcelona med lojalitet. Vi har kanske inte vunnit alla matcher, men vi har varit lojala mot klubben.

Jag kan se LITE positivt med att vi ligger där vi ligger. Jag vill inte att vi ska ha ett så pass stort avstånd som vi hade förra säsongen vid/efter årsskiftet. Det leder till avslappning och nonchalans. Det blir inte heller bättre när man har en tränare som passar perfekt in på ordet. Jag jagar hellre än att leda med den tränaren som vi har. Det kanske minimerar nonchalansen och naiviteten.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-03 17:59
Ja vad ska man egentligen säga ang. matchen igår? Det enda lilla positiva som man kan ta med sig är kämparglöden som spelarna visade upp i andra halvlek. I övrigt så var det en fullständig kollaps, men jag tänker inte peka ut någon enskild utan väljer att konstatera att det var en kollektiv kollaps. Men några saker vägde in lite mer. Enrique roterade återigen för mycket, visst är det fantastiskt att vi äntligen har en bred trupp värdig Barca och det är kul att man visar förtroende för hela truppen. Men det var trots allt Celta på bortaplan vi mötte. Att bänka både Iniesta och Rakitic i en sån match var på förhand inte smart och resultatet bekräftade ju bara det tyvärr... Vad gäller spelarna så ska samtliga ha kritik även om några höjde sig i andra. Mest kritik ska en viss Busquets och Ter Stege ha..... Busquets har varit bedrövlig ett tag nu.. Han ser otroligt klumpig och nonchalant ut och låg bakom Mönchengladbachs mål samt Celtas igår, förtjänar verkligen att bänkas. Tyvärr så har vi inte så många alternativ på bänken... Sedan har vi Ter Stegen, ja visst han är ung och ja hans spel med fötterna är oftast viktigt för oss, men att vid ställning 3-2 när vi dessutom har tryck på 3-3 hålla på att leka Xavi i straffområdet det är fullständigt oacceptabelt! Det är dessutom inte första gången han står för korkade misstag, samtidigt vet vi alla vilken potential han har. Men han får lägga ner med det här nonchalanta spelet om han ska ha en framtid i Barca.
Barcelona Mido
2016-10-03 16:20
Om jag var en tränare, och vill rotera, då är det enligt min åsikt max 2 spelare, inte fler. För då blir det obalans i laget. Håller med att busq.ska bänkad, låt masken spela där. Men herregud Pique, han måste bli kapten, och ska kräva det också.
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-03 16:16
Barca börjar tappa sin själ och sin egen tro på hur fotbolls ska spelas. Har man haft en spelidé som man har följt så många år. 4-3-3 spel där utgångspunkten är hemma som borta, mot topplag och bottenlag. Alltid kontrollera spelet med eget bollinnehav, så fort bollen är förlorat, ska laget så snabbt som möjligt vinna tillbaks genom press och understöd. Efter denna princip måste man välja spelare som passar in i det spelmönstret Med säsongens nyförvärv och försäljningar, så känns vi bara obalanserade. Anfallet har jag nämnt tidigare att valet att ha bara 4 forwards och 2 stycken är straffområdens spelare. Där kommer största anledningen till hur allt Barca spel fallerar. När Neymar var borta för OS och Messi skadad, spelar vi 4-4-2. Ett 4-4-2 spel som är ej genom tänkt. Känns som om Lucho lämnar ut laget innan match utan match genom gång. Vi spelar så gott som med en rak fyrbackslinje och mittfältslinje. Det gör att när vi ska spela upp bollen hittar vi inga vinklar och trianglar att spela upp bollen och hamnar längre och längre ner i plan till slut hos målvakt. Då ska våran sämsta fotbollsspelare stå för uppspelen, helt fel enligt mig. Alla lag spelar nu mer man man i presspelet mot oss. Dem går upp med 2 man på våra mittbackar . Därför måste Vi hitta tillbaks att i uppspelen flytta upp ytterbackar högt i plan. Bredda med mittbackarna och Busquets styr uppspelen centralt. Då kommer alternativen att spela upp bollen bli fler. Och när det uppstår misstag har vi tre centrala spelare oftast på rätt sida om boll. Ett exempel är första målet i går. Busquets tappar inte bollen, den går förbi honom. Vi har ingen bakom, normalt i en 4-3-3 hade vi haft Iniesta där. Busquets i det läget felvänd och vi blir sårbara bakåt. Så Barca måste hitta en forwards som kan göra det som Messi och Neymar kan idag(finns många), så att vi fortfarande kan hålla upp och hota motståndarna med ett 4-3-3 spel. Det vi också behöver är löpstarka, snabba och bolltrygga innermittfältare, som orkar springa en hel match. Vi är för tröga på mitten. Det är för jävligt att en spelaren, som har fysiska anlagen emot sig, Busquets. Är den som springer mest för att vilja ha boll och springer mest för att vinna tillbaks bollen och han gör det bäst, fast han är i en stor formsvacka.
Barcelona Bosketts
2016-10-03 15:47
Det är ju inte alls irrelevant att jämföra dessa. Poängen är ju att det är vårt sätt att spela, och att även Valdes (som är Ter Stegens föregångare) gjorde liknande misstag.
Barcelona neymar JR
2016-10-03 15:26
Att han ska fortsätta spela som han gör är ju självklart, men det får aldrig gå över till arrogans. Och sluta använd valdes misstag som ursäkt när Mats gör misstag. Det är totalt irrelevant då det är 2 helt olika individer. ----- Hur ska man gör med busken & Neymar? Begränsa busken till 2 touch då är han som bäst och klistra fast Neymar på bänken. Han fick sin plats så jävla oförtjänt efter OS, Arda borde ha fått fortsatt förtroende. Denis kom in igår och var lovande, rätt attityd från honom. Han ska våga ta ännu mer plats oavsett vilka han spelar med.
Barcelona Iniesta70
2016-10-03 15:18
Ok,Ter Stegen tog ett felbeslut på deras fjärde mål men han hade ett par sekunder på sig. Lucho hade ju 72 timmar på sig till sina felbeslut....
Barcelona Bosketts
2016-10-03 15:16
Dessutom är Ter Stegen 24 år gammal, vilket är galet ungt för en målvakt. Jag ser hellre att han gör dessa misstag nu, som ung, och lär sig läxan än att göra dem i en CL-final som 30-åring.

Och jo, jag står fast vid att en Barcelonamålvakt ska spela på detta sätt. Att pressa upp motståndarna för att ge yta åt våra mittfältare. Att han blev lite väl kaxig igår är ett misstag, och baserat på hur vansinnig han blev efteråt tror och hoppas jag på att han lär sig något av det.
2016-10-03 14:59
Hänga Ter stegen efter att hela laget spelat bedrövligt... Hur tänker ni? Kolla länktips, en viss Valdés gör ett liknande misstag och kolla vilken målvakt han blev för oss.
Barcelona S.Eto'o
2016-10-03 14:56
Är ni seriösa med att ni inte vill Ter stegen ska ändra sig? Ingen som kritiserar honom har påstått han ska tjonga upp bollen vid varje utspark, nej detta är inte vår ideologi! Men kom igen nu ser ni inte att Mats vill vara den "nya Neuer" så hemsk mycket att han ska alltid försöka sig på akrobatiska eller liknande konst nummer för hypens skull. Säg mig en gång bravo eller valdes klacka bollen te medspelare eller väntar tills motståndarna närmar sig för att senare försöka finta bort honom med ett pass? Att spela mittback med valdes/bravo kontra Ter stegen är en stor skillnad. Jag förstår mig inte på hur ni använder argumenten "det är så en Barca målvakt ska spela" för helt ärligt Bravo spela aldrig så, han utsatte sällan sina backar för risk spel.
Barcelona Iniesta70
2016-10-03 14:49
Häng inte Ter Stegen.
Jag tror på honom och tycker han är världsklass! Vill inte att han ändrar sig ett dugg,kanske backarna ska flytta upp duttandet till mittfältet och släpa sina rövar upp mot mittplan och trycka upp laget och inte låta motståndarna flytta in och bosätta sig på vår planhalva. Vafan ,ska Ter Stegen behöva slå ut deras press med genomskärare?

Håller med El pistolero angående varför man håller på Barca.det ljuvliga spelet,presspelet,trianglar på mitten..
Annons: