/spanien/barcelona/forum/19298.aspx/spanien/barcelona/forum/19298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yaya Touré #24
2009-02-09 20:57
är det nån här som har någon barca flagga eller något liknande som man kan hänga upp på väggen i sitt rum. För då skulle jag vilja veta var ni köpt den för skulle verkligen vilja ha en sån!!!

//Yaya Toure#24
Barcelona bearlakeyours86
2009-02-09 20:36
Såg i tidningen att Mourinho ryktas vilja ha Samu för 360 milj, haha kaffepengar!
Barcelona bearlakeyours86
2009-02-09 20:35
Ämne: Jag själv håller med....
Håller med om real sjukt tråkigt och se dom men dom vinner ändå.
sebbaa
2009-02-09 20:29
Länktips, du behöver inte gå så långt.
Barcelona Hertz
2009-02-09 20:18
Någon som vet en sida där man kan se mål och assist för alla Barca-spelare?
Barcelona Dizzy
2009-02-09 20:16
Jag själv håller med Colsa. Real Madrid spelar som ett bottenlag och spelar den tråkigaste fotbollen men de vinner sina matcher det är det som är viktigast för dom.

Men nu ska bucklan hem till Barca där den ska vara.
sebbaa
2009-02-09 20:14
Jr.Honken

Antingen klickar du uppe till höger eller i mitt länktips! ;)
Barcelona el Flaco
2009-02-09 20:01
Finner det ganska underhållande att en medelmåttig spelare som Colsa går ut och dissar Madrids spel för tillfället. Nu är i alla fall inte Di Stéfano ensam om att ha gjort det, hehe.
Barcelona VizzlA
2009-02-09 19:56
angående att messi dribblar mindre är ju helt absurt...: enda matchen han inte kom upp ti hans normala nivå var igår...o då kan man ge cred till sporting försvaret..han var ju punktad..för det mesta...o gjorde två assist...
Barcelona Jr. Honken
2009-02-09 19:54
sebbaa

Vad har han gjort för uttalande? Har faktiskt inte hört något själv.

Skicka gärna en länk!
sebbaa
2009-02-09 19:51
Tycker det var bra av Colsa att gå och "lätta på trycket" lite med sitt uttalande. :)
Barcelona Jr. Honken
2009-02-09 19:47
Är det brist på intresse, eller? Ingen har skrivit något på över 45 minunter (förutom jag) nu! Det brukar ju regna in inlägg. Men där är väl inget att disskutera just nu.

Visca el Barca iaf! :D
Barcelona Jr. Honken
2009-02-09 19:25
Ang. Etoos målform: Han har gjort två mål mer än hela Recreativo (!) och ett mål mer än hela Espanyol! Det säger väl en del om varför han leder skytteligan...
J.Janerique
2009-02-09 19:07
Det finns ingen anledning att oroa sig över Messís dribblande, då han sköter det utmärkt, snart hör han hemma på cirkus:) Men då måste jonglerar takterna också sitta, vilket en annan cule som Kobe kanske bemästrar mer....

Oavsett vad så måste Lionel spela sin fotboll ; Utan att bry sig om vad fjuttiga motspelare försöker med tricks. Annars dansar han brallan av dig litterärt....
Barcelona Jr. Honken
2009-02-09 18:57
Rey Etoo

Nej, han trivs verkligen på Camp Nou, med tanke på den statistiken! :D
Barcelona Jr. Honken
2009-02-09 18:57
Håller med Castefa. Tycker inte att det är någonting att oroa sig över. Precis som många andra redan har påpekat, så finns det egentligen ingen anledning att dribbla och riskera att bli skadad. Han vet själv att hans dribblingar behövs mer i Cl, i kommande retur i CdR Semin och inte minst i El Clasico. Det är där han som mest behövs. Han dribblar ju såklart om det behövs, men så länge han har lagkamrater som presterar så är det inget att oroa sig över.

Visca el Barca! :D
Barcelona Rey Etoo
2009-02-09 18:53
Och han har gjort 17 hemma mål det säger mycket om hans hemma form, ingen svaghet direkt! =)
Barcelona Rey Etoo
2009-02-09 18:48
Eto'o har gjort fyra borta mål i ligan det säger mycket om hans borta form
Barcelona BlueRed.
2009-02-09 18:25
Castefa

Tycker inte dem lyckades så bra faktiskt, såg mer ut som om Messi lät bli och dribbla flera gånger för att göra annat. Försökte knappt.
Barcelona Castefa
2009-02-09 18:19
Jag tycker inte det finns någon anledning att oroas över Messis dribblande. Det finns en backlinje också och de gör naturligtvis sitt bästa för att stänga av hans räder. Igår lyckades de, men inte bättre än att de öppnades för andra. Messi ska ju inte dribbla för dribblandets egen skull, utan när det är bättre att passa (som vid 2-0 målet) så gör han det.

Sedan för dem som inte märkt det, så gör Eto'o nästan alla sina mål på Camp Nou, medan Messi stiger fram och gör flest på borta plan.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-09 18:08
Angående Messi så tror jag precis som flera andra att han inte tog i för fullt igår. Om han hade velat så hade han kunnat göra flera rusher och kanske något mål också, men han tänker mer på laget än sig själv. Han vet att det är viktigt att han är frisk nu när de viktiga matcherna närmar sig, så det är inte lönt att han riskerar skador i "lätta" matcher.
Barcelona el Flaco
2009-02-09 17:59
Napao/

Håller med dig. Hoppas bara ingen blir allvarligt skadad.
Barcelona Squez
2009-02-09 17:55
Nu när Scolari har fått kicken, så blir jag inte förvånad om Rijkaard länkas till Chelsea de kommande dagarna.

Jag hoppas att alla kommer hem oskadda efter landskamperna. Marquez lär nog inte lira i helgen, pga hans långa resa.
Barcelona Napao
2009-02-09 17:48
Personligen gillar jag inte när landslagen spelar meningslösa träningsmatcher.
Barcelona Pep.G
2009-02-09 17:39
Islam_Bosna

Det får vi hoppas på. El Classico den 3:e maj också ;)
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-09 17:37
Pep.G:

Tålamod, jag tror Messi är smart nu att veta att han inte behöver spela alltid för fullt då han har lagkamrater som också gör mål, till exempel så kan vi säga att Messi inte tog i för fullt igår men ändå stod han för 1 assist och var delaktig i det tredje målet med. Och vi vinner överlägset.

Han sparar nog sig till Champions League, där lär han nog ta i för fullt så att säga, och i copa del rey finalen.

Barcelona Pep.G
2009-02-09 17:32
Smogen

Om det är fallet så har vi ett problem. Vi kan förlora mycket på att Messi inte dribblar mycket.
Barcelona Smogen
2009-02-09 17:29
I övrigt, kollade på Fotobllseuropa på TV4 igår,

dom konstaterade att med Reals 47 poäng efter 22 omgångar hade dom varit etta i la liga 6 av dom 10 senaste åren.
Nu ligger dom 12 poäng efter, det säger en del om hur otroligt bra Barcelona varit hittills.
Barcelona Smogen
2009-02-09 17:27
Messi vill undvika att bli nedsparkad och riskera att bli skadad, därför dribblar han inte så mycket vissa matcher. Han vet att man vinner ändå, det är skillnad på Messi igår och när han går för fullt.

Messi dribblar också mer sällan när han inte är nära motståndarens straffområde, han kanske har tagit åt sig av Cruyfs kritik efter El Clasico, att försöka undvika att dribbla när man inte är nära straffområdet, för då ber man bara om att bli nedsparkad.
Barcelona Pep.G
2009-02-09 17:23
Grabbar, har ni märkt att Messi inte längre utmanar så som han gjorde förut ? Och när han gör det så går han förbi en spelare sen passar han vidare till en medspelare.

Mer dribblingsutflykter Messi !!
Annons: