/spanien/barcelona/forum/19282.aspx/spanien/barcelona/forum/19282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MQUC
2009-03-02 13:47
Hej.

Vill be om ursäkt till er admin för lite överdrivna inlägg igår, men jag kokade i ett bra tag efter matchen och visste inte vad jag skulle ta mig till, nog aldrig varit så besviken på mitt blaugrana som jag va igår, sen att små äckliga maränger kom in och hycklade gjorde inte saken bättre.

Nu får vi fan ta oss i kragen om vi ska ta hem ligan i år, det är inte ok att gå från ett 12 poängs försprång till 4 på så kort tid.

tv4sport visar matchen på lördag va? antar att det inte har kommit upp än bara, dock så finns inte matchen med på tvmatchen.nu heller :/

tråkigt om Benzema skulle missa returen, fast det är till vår fördel så känns det för orättvist mot lyon.

Det va många jag va riktigt lack på igår, men jag måste speciellt nämna yaya, en som har sjunkingt grovt i mina ögon senaste tiden, jag menar om man spelar som pivote så kan man inte jogga hem när motståndarna anfaller, det såg jag gång på gång igår och ville bara skicka han från klubben direkt.

Bara jag som tycker vi ska satsa på att få över De Rossi i sommar? en drömvärvning.
Föreställ er Valdés i mål, Abidal-Puyol-Pique/Marquez/Caceres - Daní Alves i backlinjen, De Rossi som pivoté med Iniesta och Xavi framför sig, Ribery-Etoó-Messi där framme. HOHOHO.

Més que un club!
Barcelona ocbgb
2009-03-02 13:31
Ämne: När vi får frisparka....
Fasta situationer har blivit helt ofarliga för barcelona, minns precis som du säger marques frispark som gick rakt in, men innan det.. alves hade en 40meters rakt in i början på säsongen, nån frispar har nickats in men det käns som 8(?) av 10 går över, strax över.. varför tränas det inte mer på det när barca och speciellt alves är så duktiga på att skaffa frisparkar på offensiv planhalva?
Barcelona Para Siempre
2009-03-02 13:26
Barca o Mort!

Jag tror att han har slut på ord efter de svaret.
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-02 13:22
Kung_ramos

Visst vem gillar filmare?
Real Madrid Mz11
2009-03-02 13:12
Du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan direkt. Spärrad så att vi slipper dig framöver. /Red

Barcelona Klint
2009-03-02 13:09
Det verkar som om Benzema missar returmatchen på Camp Nou.
Barcelona Rambla
2009-03-02 13:08
Ämne: Ämne: Kung_Ra....
Ramos gör likadant så lägg ner.
Real Madrid Kung_Ramos
2009-03-02 13:08
Ämne: Är Alves en fjolla? ....
Vissa mognar ju med åren....
Barcelona Gabriel
2009-03-02 12:53
Är Alves en fjolla? Vi alla vet vem utav Ramos och Alves som är en fjolla. Eller måste jag behöva länka den mycket ofjolliga bilden på Ramos från Sevilla tiden?
Real Madrid Kung_Ramos
2009-03-02 12:51
Ämne: Kung_Ramos

Jo han....
Fult är väl en sak, men att lägga sej och skrika som om benet gått av och sedan resa sig upp och springa obehindrat på plan.
Skämmigt..
Barcelona BlueRed.
2009-03-02 12:49
Kung_Ramos

Jo han är klasser bättre än Alves... För övrigt så är knappast Ramos en ängel men det är lätt att låtsas kolla på något annat när Ramos gör något fult. Eller?

Tack för mig!
Real Madrid Kung_Ramos
2009-03-02 12:24
Du platsar inte här helt enkelt. Spärrad. /Red
Barcelona Barca Barca
2009-03-02 12:17
LennyRomario//
Håller med dig. Vårat försvar har sett bra ut mycket tack vare att lagen har fegat och inte vågad anfalla. Så fort lag sätter press på oss så blir vi i obalans speciellt när vi har spelare som Guddy på mitten, herregud killen skulle fan inte äns platsat där under Dinho, Deco o Rijkaard tiden. På tal om Rijkaard så börjar Pep efterlikna honom allt för mycket, vart är våra byten? han byter in en spelare o inget mer, försöker inte ändra på matchbilden. Sen vart fan har Hleb tagit vägen? Ge killen speltid, nu när pep satsar på alla 3 titlar så måste han rotera som han gjorde i början av säsongen o inte köra samma startelva heela jävla tiden. Och nej Marquez har inte blivit ett dugg bättre sen förra säsongen, va e de för amatörtabbar han gör och folk sitter och klagar på Caceres. Caceres hinner springa ifatt anfallare som e snabba och är alltid alert och vaken. Skärpning av hela laget och speciellt Eto'o hans första touch är nog det sämsta jag har sett av en topanfallare, ibland sitter jag o undrar hur han kan klara av att göra så mycket mål. Men Eto'o är bra på sitt sett och det får vi vänja oss vid. Först tar vi oss till Copa Del Rey finalen sen kör vi skiten ur ligan.

Och nej snälla kom inte o säg att jag är negativ. Så som alla var överlyckliga och gav en massa positiv kritik till laget när vi var som bäst så får man också kritisera laget när det väl går dåligt, bara att acceptera det.
Barcelona True Culé
2009-03-02 12:00
känner mig inte så bra efter den senaste matchen och orkar inte läsa allt negativt hör på forumet. Det är det jag hatar med forumet att när vi förlorar så skriver dem flesta bara negativa saker.

Aja, jag ska iallafall lägga av att skriva och läsa på forumet i ett tag. Kanske i 1-2 veckor och då får jag hoppas att vår form IS BACK!!!!!!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-02 11:52
"Men han trotsade väl Guardiola öppet emot Betis?"

Vart fick du det ifrån? Han blev såklart ledsen men det va inget mer. Och på tal om lagmoral: Eto'o springer i 90 minuter och kämpar alltid i alla lägen. Det kallas lagmoral. Han är även en stark personlighet och mycket omtyckt av övriga i laget.
Real Madrid Fredrik R
2009-03-02 11:46
Barcelonito / Lucho Enrique 21: Visst är han en av världens bästa avslutare och målskyttar, men samtidigt så är det många spelare som skulle leverera mycket mål med den servicen som Eto'o får. Dessutom så finns det ju en faktor till, hans inflytande i laget, nu finns det ju inga riktiga indikationer på att laget skulle ogilla honom. Men han trotsade väl Guardiola öppet emot Betis? Det är ju verkligen inte hållbart att ha en sådan spelare i truppen ifall man vill ha någon form av lagmoral. Ingen spelare är större än de taktiska direktiven som tränaren ger, man kan inte ha det på det viset.

Ifall det skulle bli snack om en flytt för Eto'o i sommar så är frågan vem som kan ersätta honom, Bojan har långt kvar dit. Börjar det dra ihop sig med en flytt för Benzemas del så blir det nog en hård kamp om honom emellan er och oss. Det vore en värdig ersättare i alla fall (även ifall jag absolut hellre ser honom hos oss självklart), Adebayor vore däremot inte en värdig ersättare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-02 11:21
Haha LennyRomario, ge dig!

Eto'os prislapp var på 50 miljoner Euro förra säsongen. Han kommer göra minst 10-15 mål till den här säsongen och den spelaren som lyckas göra nära 40 mål på en säsong ska INTE säljas.

Varför förstår inte vissa att det är just en sån anfallare vi behöver i mitten? En spelare med sämre teknik som inte ska försöka sig på dribblingar och istället går rakt mot mål och har bara målgörande i huvudet. Eto'o måste stanna, för att han för tillfället är världens bästa anfallare. Bara David Villa är i närheten enligt mig.

Zlatan, Berbatov, Pato, Anelka, Drogba, Torres, Villa, Benzema, Adriano, Rooney, Raul, Amauri, Trezeguet är de spelarna som lirar som anfallare i topplagen. Eto'o är för mig bättre än alla dom och koncentrerar sig på det han är bäst på: att göra MÅL. Inte som många av dom jag nämnde, att göra mindre mål och istället försöka sig på svåra nummer.
Real Madrid Sherko
2009-03-02 11:04
Alves borde absolut inte få fortsätta skjuta frisparkar enligt mig, iallafall inte dem som bör skjutas mot mål, alla hans skott går ju flera meter över målet.

Barcelona LennyRomario
2009-03-02 11:00
Som jag skrivit tidigare så är Etoos första touch inget annat än patetisk. Det bästa man kan hoppas på är nog att han gör en 30 mål i år och att något lag sedan är beredd att lägga ut en 300 miljoner för hans tjänster, vilket jag iofs betvivlar.
Valdes: Det är möjligt att han ska kunna reagera på Forlans skott, men personligen tycker jag att han ska kunna avstyra 4-3 målet. Han kommer ju ut och ställer sig som att han ska hoppa spiken ifrån 3:ans svikt! Istället för att täcka så stor del av målet som möjligt tycks han mål vara att täcka så lite som möjligt, vilket han lyckades utmärkt med.

Jag tycker Barcelonas grundproblem verkar vara att de får svårt när de inte tillåts/kan spela det bollförande (65/35 i bollinnehav) de vill.
När lagen redan på förhand "gett upp", backar hem och hoppas på en kontring klarar sig Barcelona som bäst.
I första halvlek mot Lyon satte Lyon full fart framåt och skapade en hel del chanser och var det bättre laget i 1 halvlek. I andra halvlek tilläts (Lyons ork tog slut) Barcelona rulla boll och fick bättre kontroll på matchen.
Emot ett desperat Atletico tilläts det inget rull överhuvudtaget. Mindre bollinnehav och kontrollerat rull gör att backlinjen och hela lagets försvar testas oftare. Ett test Barcelona just för tillfället inte tycks klara.
Barcelona Smogen
2009-03-02 10:34
ja, att inte Marquez eller Henry får ta fler frisparkar är för mig otroligt. Xavi har ju visat att han inte är en tillräckligt bra frisparksskytt...
Barcelona FCB_armin
2009-03-02 10:32
Smogen

Ett till exempel på hur vi har en pajas att göra med..
Barcelona R.D.A.M
2009-03-02 10:31
När vi får frisparkar i bra lägen nu för tiden, blir det med största sannolikhet aldrig mål. De som lägger frisparkarna träffar inte ens mål! När Ronaldinho la en frispark gick bollarna alltid på mål och många även i mål. Marquez satte ett riktigt snyggt frisparksmål för några matcher sen, men sen dess har Xavi och Alves skjutit frisparkar som verkligen inte hör hemma i världens bästa lag! Vi missar en massa mål på att inte ha en riktig frisparksskytt!
Barcelona BlueRed.
2009-03-02 10:22
Personligen så förstår jag inte varför man ska ha bort Eto'o som många här inne vill. Hans avslut satt inte som det skulle men ska en match avgöra hans framtid i Barcelona? Speciellt när han leder skytteligan med 23 mål?
Barcelona 19
2009-03-02 10:21
Visca Barca!

Ligan är ännu inte avgjord, mot GULD! :D
Barcelona Smogen
2009-03-02 10:18
FCB_armin o Sebaastiiian

hehe...lägg också märke till att han har Reals ärkerival, Atleticos Kun Aguero som tvåa under kanon. Jag vet inte, men det är ungefär som att jag skulle ha Espanyols Tamudo som kanon....det skulle aldrig hända, även om han gjort hattrick mot Real i lördags....
Barcelona Smogen
2009-03-02 10:13
fan vad tröttsamt det är med alla Realfans som plötsligt vaknar till liv och på något outgrundligt sätt lyckas irra sina vilsna sjuka själar in till in till Les Rambles för att skryta över att dom nu "bara" ligger fyra poäng efter.
Allvarligt skärp er, kryp tillbaka till er lilla tragiska stängda fängelsehåla (puertan) och lämna oss ifred....i alla fall så länge som ni bara ska komma hit för att provocera samtidigt som er egna fängelsehåla, förlåt, Puerta är stängd.

för alla er Realfans som inte vet vad Puertan är för något så är det ert egna forum här på Svenskafans....
Barcelona FCB_armin
2009-03-02 10:10
Sebaastiiian

Varför ens ta en diskussion med dig när det står i din profil att Robinho var en svikare.
Jävla pajas, har inte du matte eller nåt sånt nu?
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-02 09:57
Fan vad jag älskar alla mina culés bröder/systrar.
Fan vad jag känner mig stolt över att kalla mig Culé.
Vad gillar med ALLA culés är de är alltid sympatiska människor, optimistiska, odmjuka och trevliga och att de är med sitt lag när de behövs som mest i med nöd och lust.

Jag älskar allt som har med namnet Futbol Club Barcelona allt allt verkligen.

Fc Barcelona står för FOTBOLL.

Visca El Barça Y Visca El Catalunya para siempre.
Barcelona Tompa
2009-03-02 09:50
Har i alla fall sovit gott efter den tunga förlusten i går. För det var det och många spelare underpresterade inte minst hela backlinjen. Men vi får blicka framåt nu. Vi ska gå till final i Copa del Rey och nästa omgång i ligan väntar Bilbao. En match där jag kräver 3 poäng. Blir det (mot all förmodan) poängtapp även där så skulle jag börja bli orolig på allvar. Ännu så länge ska vi dock allt i egna händer.

El Gallo Negro:
Jag tror som du. Åker Real ur C.L får de mindre matcher att koncentrera sig på. Och det gynnar knappast Barcelona.

Barcelona Smogen
2009-03-02 09:47
Tänkte skriva ett långt jäkla inlägg om allt som gick fel igår, varför det gick fel och vad man kan göra åt det, men någon annan hann före så kolla länktips. Det står det mesta av det jag vill säga.
Annons: