/spanien/barcelona/forum/19276.aspx/spanien/barcelona/forum/19276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-12 20:10
obbe

Så Del Bosque tog med Busquets för att Guti och DLR är skadade? Knappast. Guti fortjänar inte ens att sitta på Spanska bänken då det finns bättre alternativ än han.
Real Madrid obbe
2009-02-12 20:10
Dom valde väl att inte visa någon match för er också, så då tycker de väl att ni inte heller är så underhållande, dock är skönt att somna till ala D.Andersson rull.

Skämt åsido var inte så hårda hela tiden, känns som att ni måste hävda er själva.

Även om vi spelar skitfotboll, så vinner vi ändå¨, och det är ju själva huvudsaken, sen om man kan göra det underhållande så är det ett plus.
Real Madrid obbe
2009-02-12 20:06
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!//

Hur känns det att inte ha koll på läget? Guti och DLR är skadade enough said.

Men visst Busquets har varit bra och förtjänar en plats i truppen.

Barcelona Dizzy
2009-02-12 20:06
Alla har fattat att Real spelar skit fotboll därför visar dom inte matchen trist men så är det!

Visca Barcaaaaa!!
Barcelona Sersari
2009-02-12 20:05
Videon som L!VOZ länkade tidigare måste varit en av de mest välgjorda och bästa filmer jag sett, om inte den bästa!

Jag tror på fullt allvar att Messi verkligen är den nye Maradona, det går inte att hitta en mer liknande spelare till världens bästa spelare genom tiderna. Arvtagaren är här!

DET jag vill säga är att jag tror inte många märkte en speciell sekvens, om ni börjar titta på minut 9:00 så kommer ni se en sjuk sak, jag märkte inte det första gången jag tittade på videon heller. Han som gjort filmen har skrivit att man ska notera stolpen, att man ska titta noga. Om ni kollar så kommer ni förstå, pausa vid 9:06 då texten kommer upp och sen fortsätt titta så kommer ni förstå. Se den!

P.S
Det handlar om el Clásico och Real Madrid backar som flyger in i stolpar.

Det börjar bli äckligt och läskigt det här, finns det något Maradona gjort som Messi nu inte repeterat?
Messi är den nye Maradona och jag är så jävla glad att jag kommer få bevittna en ny fotbollskung, som vem vet, kanske blir den absolut bäste fotbollsspelaren genom tiderna.
2009-02-12 20:03
obbe

Barnrumpan obbe is back. TV4 har nog tröttnat på Capello-fotbollen som inte lockar några tittare.

Känns det tugnt att se en 20-årig spelare vid namn Busquets gå före eviga talangen Guti eller? Nej han har inget att göra på Spaniens mittfält.

Ska bli kul att se erat kontringsspel utan Robben kommande match.
Barcelona VizzlA
2009-02-12 19:51
haha obbe:

du är lite rolig du, som ens tror på dig själv när du säger att du tycker det är mer underhållande att kolla real hahah...ni kommer med mycket skott?..svaret är att casillas skjuter förbi era spelare och mot motståndar målet, är det dem skotten eller:P..då ni är så tillbaka tryckade o defensiva.
Barcelona SaM__-
2009-02-12 19:48
Effektivt rakt spel, huh?

Det roliga är att Barcelonas kontringsspel, de tillfällen vi får se dem som exempelvis förra matchen, är klasser bättre än Real Madrids som prioriterar den typen av spel. Eller vad vet jag, de kanske försöker föra matcherna men vi ser ju hur det går.
Barcelona BlueRed.
2009-02-12 19:47
obbe

Vilket Real bjuder på tills dem gör ett mål, dem resterande 60 min så är det som att kolla på Tv6 "hypnotiska sömn text" som visas runt 05.00-06.00 på morgonen. Skillnaden är att man faktiskt kan somna till Reals matcher.

Nu blir det film, hej då.
sebbaa
2009-02-12 19:46
obbe/

Och var är källan till att ni har fler skott?
Barcelona el Flaco
2009-02-12 19:44
obbe/

"Effektivt rak spel och attackera mot måldirekt och komma till många avslut"??

Jo tack, vi har snittat 3 mål per match, hur många mål har ni snittat?
Real Madrid obbe
2009-02-12 19:41
SaM__-//

Dcok kommer vi till fler skott än vad ni gör, men visst underhållande kan man se på olika sätt, ni kanske tycker det är kul att se passningsspel i trianglar och sidledsrull, medans jag gillar att se effektivt rakt spel och attackera mot mål direkt och komma till många avslut.

Smaken är som baken.
Real Madrid obbe
2009-02-12 19:38
SaM__-//

Så kan det vara, dock har de lovat 5 la liga matcher per helg, så det är trist om de inte håller vad de lovar.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 19:38
SaM__-

Hahahaha. Klockren! ;P
Barcelona SaM__-
2009-02-12 19:27
Obbe:

Eller så har även TV4 ledsnat på eran tråkiga fotboll som spelas. Hockeyallsvenskan är ju t.o.m mer underhållande.
Barcelona jost15
2009-02-12 19:23
snälla... kan någong komma med en riktigt underbar nyhet av något slag jag håller på att dö av trisstes just nu.. någon som är sugen på att plugga neuroanatomi istället för mig? oerhört off-alla-topic sry...
Real Madrid obbe
2009-02-12 19:21
Koeman_4//

Om han gör otroligt dåliga matcher väldigt ofta, då måste ju i så fall Guti vara en ganska unik spelare, iokmed att han vann assistligan överlägset i fiol, och har det bästa snittet på assist sett till spelade matcher, väl?

Och nej jag skryter inte om våra egna spelare, bara diskuterar fakta, så var inte så hårda mot Guti, det är en fantastisk spelare som förtjänar en landslagsplats.
Real Madrid obbe
2009-02-12 19:18
Det beror på att tv 4 är ett skämt som sportkanal som alla vet, de får ta och ge sig snart. Snart kommer de väl visa andarnas makt elelr något i stället för la liga.

Typ andarnas makt -maraton, fast det var ju iof när de sändes på tv 4 plus. Nu är det åtminstone sport som ersätter sport, men vem vill se Mora-ljungby i hockeyallsvenskan före Topp-la liga match. Inte några normala direkt.

Men vi har mailat han, och kanske kan de visa gratis matchen över fotbollskanalen, men de kommer troligtvis inte göra det. Utan det kommer komma till ett beslut att de kostar lite säkert.

Så bättre att streama genom Gol-tv. Much Better.
Barcelona Koeman_4
2009-02-12 19:17
Ämne: Fattar inte varför v....
En anledning till nerklankning på Guti är ju att han gör otrooligt dåliga matcher väldigt ofta.
Han har sina stunder men dom är väldigt sällsynta.

Messi därimot, när han gör en "dålig" match är han oftast bland dom bästa på planen ändå.

Vilket som så tycker jag diskutionen om vilka som är bäst/sämst jävligt tråkig, oavsett vilka spelare det handlar om.
Men att läsa vad som skrivs inne på puertan är bara att blunda för...Där är det så låg nivå att glocalnet ligger i lä.
Barcelona jost15
2009-02-12 19:14
Tv4 visar tydligen inte sporting gijon - real madrid på söndag. Kan detta bero på att det är mer underhållningsvärde i en allsvensk match i hockey?
Real Madrid obbe
2009-02-12 19:13
Fattar inte varför vissa härinne klankar ner på Guti, då kan man väl kalla det för avundsjuka det cokså, eftersom att det fortfarande finns många som klanakr ner på messi inne på puertan.

Så man får ju se det i från båda håll, bara säger.

Hur tycker ni det gick för Pique i går da, en värdig ersättare till putol i spanska landslaget eller?
Delarocha RIP Puerta
2009-02-12 18:20
Moe-_-:

Det hjälper föga när man har en pajas till tränare som Real hade.
2009-02-12 18:20
Ja vad ska man säga om Puerta-forumet där coola 14-åriga pojkar härjar 24/7?

Vi får nog ta och acceptera att Guti är bättre än Xavi, Lionel Messi var skit mot Frankrike, Gago och ''Lass'' var bäst på planen, Piqué är en skitspelare som knappast platsar i korpen och att Busquets är en dålig spelare.

Vilken dagisnivå det är där inne. Om Busquets får chansen i landslaget så kan jag lova er att eviga talangen Guti kommer att få en chans. Det är bara en tidsfråga.
Barcelona BlueRed.
2009-02-12 18:17
Ämne: Noterade att Pique b....
Don Pelayo

Han skulle vara världens sämsta back inne på Puertan, om han var världens bästa för alla andra.
Barcelona Moe-_-
2009-02-12 18:12
Det är väl klart att man ska värva spelare inför nästa säsong? även om det ser ruskigt bra ut som det är nu.

Kolla real Madrid när de trodde att de hade alla spelare som de behövde inför denna säsong.
Canaletes
2009-02-12 17:36
Don Pelayo

Woow! Det var verkligen en shock! Dem sågar ju tom världens bäste, Messi. Bara fö ratt dem spelar i Barca. Kallas avundsjuka

viva RAUL!
Barcelona Pep.G
2009-02-12 17:35
En intressant nyhet faktist.

*Se länktips.
Delarocha RIP Puerta
2009-02-12 17:34
Don Pelayo; ja vad är att vänta av Puertan. Kommer nog ta många år innan Real får fram en spanska landslagsman igen. Casillas var väl den senaste egna produkten typ.
Barcelona LaBarca
2009-02-12 17:33
AureKinnunen

Haha, vad ska du med dom och göra? Rekommendera dig själv?
Spanien Don Pelayo
2009-02-12 17:33
Noterade att Pique blev sågad längs med fotknölarna på Puertan. Måste dock uppge att han var jävligt stabil igår mot England (inte mkt att göra dock) och tycker mig se en framtida stopper i honom.
Annons: