/spanien/barcelona/forum/19275.aspx/spanien/barcelona/forum/19275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-02-12 20:56
Fyfan vad jag är nyfiken på vem den där obbe verkligen e asså... :@
Barcelona Culéé
2009-02-12 20:55
Canaletes

Håller med fullständigt.
Barcelona JALLA
2009-02-12 20:54
Obbe obbe obbe du skämmer ut dig!

du säger att man kan snacka skit om messi :D tycker om skämtet. Vi är 3 bröder hemma. mina två äldre bröder älskar juve och ja älskar BARCA. De har hackat på messi hela tiden. Fram tills han kommer in och vänder matchen på egen hand. Där fick de hålla käften. De jag vill säga till dig är att messi är världens bästa spelare. Och barca är nu för närvarnde världens bästa lag

Alex fergusson (stavning?) talade idag inför median. där berättade han att hans försvar är otroligt bra. men bara ett lag kan krossa det och det är barca.

du säger att barca spelar tråkigt okej kolla vilka namn du inte tycker om. Messi dribblar sönder försvaret. vem vad det som flög in i stolpen på grund av han? juste CANAVARO
Xavi em:s bästa spelare. ja behöver inte säga mer. Eto´o hmmm. 21 mål hittils och 16 matcher kvar. Iniesta den underbare. Henry som är på väg uppåt. yaya toure den vilde.

De ja säger att gå F***ing tillbaka till din puerta där bara madrid fans kan skriva varför? juste ni vågar inte ta emot kritik

SÅ SLUTA HACKA PÅ BARCA OCH VÄRLDENS BÄSTA LAG
F**k OFF
Canaletes
2009-02-12 20:51
Smogen

Tycker de är ganska irriterande att diskutera om värvningar när det går så j*vl* bra. Men! du glömde läga till Nadir Belhadj. Barca är också intresserade av han.
Barcelona Smogen
2009-02-12 20:44
Det står väl ganska klart att Barcelona i sommar kommer värva en vänsterback, men vem tror ni det blir? Finns ju en del alternativ, ger lite exempel, vad tror ni?

Philipp Lahm, Bayern Munich, 25år,
killen det snackas mest om, kan dessutom hoppa in på högerkanten vilket skulle ge en ganska bra rotation mellan honom, Abidal och Alves.

Guardado, Deportivo, 22år
Fortfarande ganska ung och med vana från Spanska likan, dessutom är han väl ganska offensiv?

Zhirkov, CSKA Moskva, 26år
Mest offensiva alternativet och spelaren jag sett minst av, men skulle nog vara ett riktigt bra kompliment till den lite mer defensiva Abidal. Lite oprövad fortfarande.

Gael Clichy, Arsenal, 23år
Snackas en del om Arsenalspelare på väg till Barcelona, dock inte om Clichy som jag tror hade varit en riktigt bra värvning från Londonklubben. Frågan är väl om Arsenal skulle släppa honom.

Arbeloa, Liverpool, 26år
Enda spanska spelaren på min lista. Om jag minns rätt kan han spela både till höger och vänster. Frågan är väl om den förra Real Madrid spelaren skulle komma till Barcelona och om Barcelona vill ha honom. Tror ärligt talat inte det....

Dario Srna, Sjaktar Donetsk, 26år
Skulle han tillföra något i Barcelonas backlinje?

Tror de tre första alternativen är de som är intressanta, men vad tror ni? Har jag missat någon? Finns det någon annan lovande spanjor eller sydamerikan som kan tänkas locka Barcelona?
Barcelona Culéé
2009-02-12 20:43
Jr.Honken

Jag blir 10 gånger gladare när spelarna VERKLIGEN firar sitt mål precis som Alves! :D
Man tänker på hur barcas harmoni funkar.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 20:40
Canaletes

Hahaha. Det är helt otroligt hur glad den killen blir när han gör mål! Det är så himla kul att se på!

Viva Alves!
Barcelona Culéé
2009-02-12 20:39
obbe

Satsar alla mina pengar på att ifall Zidane spelade för Barca så skulle han inte vara Number One för er!
Canaletes
2009-02-12 20:38
btw

jävligt skönt om dem inte visar madrid matchen. Dels för att dem har mobbat Pique/Messi på puertan typ hela veckan... etcétera!

TV4 måste ha insett att matcherna är sömnpiller-
Barcelona el Flaco
2009-02-12 20:38
obbe/

Jag hoppas verkligen att du skämtar om att Zidane skulle vara den bäste genom tiderna. Den mest komplette? Antar att du aldrig hört talas om Pelé, Di Stéfano och Cruyff.
Barcelona Sersari
2009-02-12 20:37
obbe

Överdriv inte. Maradona, Pelé och sen kommer Zidane & kompani. Kom igen.
Canaletes
2009-02-12 20:35
Checka in Dani Alves's mål mot Almeria, fast filmad från läktaren! :D
Barcelona Jr. Honken
2009-02-12 20:34
Ohh. Inte igen! Obbe, vaarför kommer du alltid, alltid och åter alltid in här och skriver en massa skit! Ser du inte att vi är trötta på att höra dina fåniga och onödiga kommentarer!?

Snälla, gå tillbaka till Puertan igen, för det är där du hör hemma!
Real Madrid obbe
2009-02-12 20:31
Zidane måste väl ändå ses som number one, den mest komplette, trodde vi alla hade kommit övernes om det, emn tydligen inte. Aja alla har vi olika åsikter.
Barcelona el Flaco
2009-02-12 20:29
Sersari/

Man blir själv lite skrämd när man tänker på hur mycket han kommer att utvecklas i framtiden. Sen huruvida han blir en av de största genom tiderna är omöjligt att sia om. Jag kommer personligen alltid hålla Diego som # 1.
Real Madrid obbe
2009-02-12 20:29
Hoppas dock Messi blir bättre än Maradona som person, som är allmänt kaig och egocentrisk, ingen person att ta efter. Men en bra fotbollsspelare är det dock.

Får en känsla i bland att Maradona tror sig vara över andra människor i bland, men han har fel, för han är också bara kött och blod och felar, han råkar bara vara bra i en grej och det är fotboll.

Han borde inte säga såna saker som att de förnedrade frankrike, om han vet att hans lag gjorde det, varför då inte ge ett ödmjukt svar, som exempelvis Pep brukar göra, som ni vet.

Jag enar när det ha börjat komma maradona-kyrkor, då vet man att något inte riktigt stämmer i den här världen, vad ska han göra liksom, haha.
Barcelona Sersari
2009-02-12 20:25
el Flaco

Helt jävla sjukt ju!
Denna gång var det Cannavaro som blev det offer i Madrids backlinje som fick flyga in i stolpen haha.

Det börjar bli sjukt det här, Messi börjar skrämma folk hehe:-)
Barcelona el Flaco
2009-02-12 20:20
Sersari/

Jag är inte säkert men jag har för mig att det Maradona-målet blev framröstad till det snyggaste i Barcelonas historia (eller ett av de snyggaste i alla fall). Snyggt som fan är det åtminstone. Juan José som krockade med stolpen då, hehe.
Barcelona Sersari
2009-02-12 20:15
Videon som L!VOZ länkade tidigare måste varit en av de mest välgjorda och bästa filmer jag sett, om inte den bästa!

Jag tror på fullaste allvar att Messi verkligen är den nye Maradona, det går inte att hitta en mer liknande spelare till världens bästa spelare genom tiderna. Arvtagaren är här!

DET jag vill säga är att jag tror inte många märkte en speciell sekvens, om ni börjar titta på minut 9:00 så kommer ni se en sjuk sak, jag märkte inte det första gången jag tittade på videon heller. Han som gjort filmen har skrivit att man ska notera stolpen, att man ska titta noga. Om ni kollar så kommer ni förstå, pausa vid 9:06 då texten kommer upp och sen fortsätt titta så kommer ni förstå. Se den!

P.S
Det handlar om el Clásico och Real Madrid backar som flyger in i stolpar.

Det börjar bli äckligt och läskigt det här, finns det något Maradona gjort som Messi nu inte repeterat?
Messi är den nye Maradona och jag är så jävla glad att jag kommer få bevittna en ny fotbollskung, som vem vet, kanske blir den absolut bäste fotbollsspelaren genom tiderna.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-12 20:10
obbe

Så Del Bosque tog med Busquets för att Guti och DLR är skadade? Knappast. Guti fortjänar inte ens att sitta på Spanska bänken då det finns bättre alternativ än han.
Real Madrid obbe
2009-02-12 20:10
Dom valde väl att inte visa någon match för er också, så då tycker de väl att ni inte heller är så underhållande, dock är skönt att somna till ala D.Andersson rull.

Skämt åsido var inte så hårda hela tiden, känns som att ni måste hävda er själva.

Även om vi spelar skitfotboll, så vinner vi ändå¨, och det är ju själva huvudsaken, sen om man kan göra det underhållande så är det ett plus.
Real Madrid obbe
2009-02-12 20:06
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!//

Hur känns det att inte ha koll på läget? Guti och DLR är skadade enough said.

Men visst Busquets har varit bra och förtjänar en plats i truppen.

Barcelona Dizzy
2009-02-12 20:06
Alla har fattat att Real spelar skit fotboll därför visar dom inte matchen trist men så är det!

Visca Barcaaaaa!!
Barcelona Sersari
2009-02-12 20:05
Videon som L!VOZ länkade tidigare måste varit en av de mest välgjorda och bästa filmer jag sett, om inte den bästa!

Jag tror på fullt allvar att Messi verkligen är den nye Maradona, det går inte att hitta en mer liknande spelare till världens bästa spelare genom tiderna. Arvtagaren är här!

DET jag vill säga är att jag tror inte många märkte en speciell sekvens, om ni börjar titta på minut 9:00 så kommer ni se en sjuk sak, jag märkte inte det första gången jag tittade på videon heller. Han som gjort filmen har skrivit att man ska notera stolpen, att man ska titta noga. Om ni kollar så kommer ni förstå, pausa vid 9:06 då texten kommer upp och sen fortsätt titta så kommer ni förstå. Se den!

P.S
Det handlar om el Clásico och Real Madrid backar som flyger in i stolpar.

Det börjar bli äckligt och läskigt det här, finns det något Maradona gjort som Messi nu inte repeterat?
Messi är den nye Maradona och jag är så jävla glad att jag kommer få bevittna en ny fotbollskung, som vem vet, kanske blir den absolut bäste fotbollsspelaren genom tiderna.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-12 20:03
obbe

Barnrumpan obbe is back. TV4 har nog tröttnat på Capello-fotbollen som inte lockar några tittare.

Känns det tugnt att se en 20-årig spelare vid namn Busquets gå före eviga talangen Guti eller? Nej han har inget att göra på Spaniens mittfält.

Ska bli kul att se erat kontringsspel utan Robben kommande match.
Barcelona VizzlA
2009-02-12 19:51
haha obbe:

du är lite rolig du, som ens tror på dig själv när du säger att du tycker det är mer underhållande att kolla real hahah...ni kommer med mycket skott?..svaret är att casillas skjuter förbi era spelare och mot motståndar målet, är det dem skotten eller:P..då ni är så tillbaka tryckade o defensiva.
Barcelona SaM__-
2009-02-12 19:48
Effektivt rakt spel, huh?

Det roliga är att Barcelonas kontringsspel, de tillfällen vi får se dem som exempelvis förra matchen, är klasser bättre än Real Madrids som prioriterar den typen av spel. Eller vad vet jag, de kanske försöker föra matcherna men vi ser ju hur det går.
Barcelona BlueRed.
2009-02-12 19:47
obbe

Vilket Real bjuder på tills dem gör ett mål, dem resterande 60 min så är det som att kolla på Tv6 "hypnotiska sömn text" som visas runt 05.00-06.00 på morgonen. Skillnaden är att man faktiskt kan somna till Reals matcher.

Nu blir det film, hej då.
sebbaa
2009-02-12 19:46
obbe/

Och var är källan till att ni har fler skott?
Barcelona el Flaco
2009-02-12 19:44
obbe/

"Effektivt rak spel och attackera mot måldirekt och komma till många avslut"??

Jo tack, vi har snittat 3 mål per match, hur många mål har ni snittat?
Annons: