/spanien/barcelona/forum/19272.aspx/spanien/barcelona/forum/19272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Don Pelayo
2009-02-13 16:05
Rambla,

Hehe...värst vad du var tråkig :)
Barcelona Rambla
2009-02-13 16:04
Ämne: Dagens lek: Gissa Bo....
Hehe, Bojan till vänster i gul tröja. Den andra är Cristian Pineda, spelar Lorca Deportiva. Det lustiga är att han är lika gammal och spelar på samma position som Bojan.
Barcelona Rambla
2009-02-13 16:02
Ämne: Maldinis sista milan....
En fantastisk spelare och människa. Hans karriär är helt makalös. Det är nog den spelare jag har störst respekt för alla kategorier. Ja, tillsammans med Puyi då. ;)
Spanien Don Pelayo
2009-02-13 16:01
Dagens lek: Gissa Bojan!

Barcelona Pep.G
2009-02-13 15:58
Maldinis sista milandoderby ? Om nu så är fallet att han ska lägga skorna på hyllan efter den här säsongen, så måste man medge att han har haft en underbar karriär.
Barcelona Pep.G
2009-02-13 15:53
el Flaco

Det blev Marquez-Pique till slut eller :P ?
Barcelona Jr. Honken
2009-02-13 15:08
Rambla

Nej, klart att hans karriär inte är över! Han kommer att utveckals ännu mer under den här säsongen. Det tror jag iaf. Hoppas bara att han får lite mer speltid! En dag kommer han att bli något riktigt stort, om han forsätter att utvecklas i samma takt.

Jag var faktiskt lite tveksam till honom i början av säsongen, men inte nu mer! Nu har jag insett att han är en spelare som kan prestera utav högsta klass!
Barcelona Rambla
2009-02-13 15:02
Jo, men en spelares utveckling är väl inte tänkt att ta slut innan han ens fyllt 19 år? Han fick antagligen för mycket speltid förra säsongen tack vare alla skador på Messi, Henry och Eto'o. I år har det blivit lite mindre men trots det är det väl knappast slutet på karriären? Han kommer garanterat att utvecklas alldeles utmärkt de kommande åren.
Barcelona Klint
2009-02-13 15:01
Ämne: Ämne: Nja, de....
Visst. Det finns nästan alltid två sidor av myntet. Måhända att Bojan hade mått bra av ett halvår i t.ex. Ajax. Men min empiri när det kommer till utlåningar är som sagt att det är det första tecknet på det definitiva uppbrottet.
Real Madrid MrHo
2009-02-13 14:57
Ämne: Nja, det var inte ri....
Ok. Nej min tanke är ju om han blev utlånad så skulle få speltid och utvecklas till en spännande framtids spelare då han har potentialen till att bli något riktigt stort.
Barcelona Klint
2009-02-13 14:52
Nja, det var inte riktigt så jag menade. Menade mer att många yngre spelare inte orkar sitta speciellt länge på bänken innan de drar iväg. Enligt min mening är ofta en utlåning ett första tecken på ett kommande avsked.
Barcelona Rambla
2009-02-13 14:51
Ämne: "Många yngre fö....
Kanske menade han så att Bojan tänker med insidan av huvudet, att han har tålamod och väntar på sin tid och inte tvunget måste slå igenom och bli stjärna innan han känner sig mogen för det? Det är ju knappast så att Bojan inte får speltid, för det får han, visserligen inte lika mycket som förra säsongen. Det verkar inte störa Bojan för han tycks inse att han fortfarande är väldigt ung.
Real Madrid MrHo
2009-02-13 14:46
"Många yngre förmågor hade nog tagit chansen och stuckit direkt (Giovani) men Bojan verkar ha något i huvudet till skillnad från vissa andra ynglingar (återigen Giovani)"

Tjena, den här citatet fick mig att fundera lite med tanken till rubriken.
Menar Mattias att det vart smart/har nåt i huvudet av Bojan att inte gå till en annan klubb på LÅN få speltid än att sitta på bänken i barca?
Barcelona The Reporter
2009-02-13 14:39
Kanman se någon video på alves mot italien?
Barcelona el Flaco
2009-02-13 14:35
Det är nu officiellt att Puyol inte kommer vara med mot Betis. Han har fortfarande känningar i vänster ben och fanns inte med i Peps 19-manna lista för att åka ner till Sevilla.

Här är listan: Valdés, Pinto, Henry, Márquez, Xavi, Piqué, Iniesta, Cáceres, Sylvinho, Bojan, Eto'o, Messi, Hleb, Alves, Abidal, Keita, Gudjohnsen, Touré och Sergio Busquets.

Barcelona el Flaco
2009-02-13 14:18
Om Xavi spelar på lördag mot Betis kommer han göra sin 452:e match i karriären för blaugrana, lika många som Rexach. Respekt!

Migueli innehar det nuvarande rekordet med 548 matcher, men nog skulle Xavi kunna slå även det rekordet.
Barcelona Rambla
2009-02-13 13:57
A.Gaudi:

Det lustiga är ju att Eto'o själv enbart vill koncentrera sig på fotbollen just nu och vänta med kontraktsförhandlingar först efter säsongen. Han har inte ens nämnt något om någon monsterlön. Föga förvånande kommer dessa uppgifter om att han kräver en hög lön från tidningen AS.

M79:

Förmodligen är det nog så att det är du som gissar och spekulerar nu. Eto'o själv känner ingen bitterhet alls, vilket han själv har sagt och det finns att läsa i intervjuer där frågan kommit på tal. Det är bara att söka på den officiella websidan, där finns det svart på vitt.
Barcelona M79
2009-02-13 13:52
Om någon bryr sig om Ronaldinhos nya frissa...

Etoo bode vara nöjd med lönen han har idag även om han gjort sjukt mkt mål i år. Han är förmodligen bara bitter för klubben ville göra sig av med honom innan säsongen...
Barcelona el Flaco
2009-02-13 13:48
Det ryktas att den Laporta-vänlige kandidaten kommer vara vicepresidenten Alfons Godall (mannen längst till höger i länktipset).
Barcelona A.Gaudi
2009-02-13 13:24
Man får dock se upp med etoos nya "monsterlön". Vi kan inte ha ett lag där halva laget är bland världens bäst betalda, det är siffror som helt enkelt inte går ihop. man måste komma ihåg att vi fortfarande har skulder och det bästa är ju såklart att vi går plus efter årets slut. dom spelare jag vet tjänar extremt bra är ju Messi, Henry och Xavi. är osäker på resten i truppen men det är en dålig ekvation att ha för många enormt stora löner.
Barcelona Criff
2009-02-13 11:22
Nej Laporta får inte sitta mer än 2 mandatperioder, men när han avgår kommer det säkert finnas en Laporta vänlig kandidat som Laporta kommer stötta utåt. Så det är väl det man menar när Laporta ska förstärka oddsen inför nästa val.
Skulle jag tro iaf.

Sen vet jag inte vad som hnder med det här att Laporta ville sätta dit en 7 års period istället. Kanske Laporta isåfall kan ställa upp igen?

Glömde också skriva att jag är nöjd med Laporta, såg en dokumentär häromdagen som jag tror el Flaco länkade till där man fick se allting bakom kulisserna från Laportas håll.
Man såg verkligen att dem allihopa ville det bästa för klubben. Och även fast många blev ovänner och bröt med varandra så tycker jag alltid att Laporta har gjort massa bra för klubben.

Hade varit intressant att se Sandro Rosell som president. Han och Laporta var helt klart dem 2 som styrde projektet åt rätt håll fast dem var många fler delaktiga.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-13 10:11
A.Gaudi

Precis som du har jag alltid beundrat Laporta, men jag tror inte han får sitta längre än till 2010. Man måste då ha en ny president, men jag är inte säker.
Barcelona A.Gaudi
2009-02-13 09:54
Läste på Goal.com angående etoos förlägning. där problemet ska vara att han siktar på att bli bäst betald i hela barca tillsammans med messi. men det jag tänkte på var att i denne artikel så stod det att laporta ville förstärka sina odds inför presidentvalet 2010. Är jag ute och cyklar nu eller får man inte bara vara president 2 säsonger i rad?

Har dock inte själv något emot att han skulle stanna vid rodret. ville inte ha bort honom under "krisen" och vill inte det nu heller. han kan ibland verka lite skenheligt god för att egentligen främst tänka på business men jag har alltid gillat honom. visca laporta!
Barcelona Pep.G
2009-02-13 01:19
Haha Okkapokka min vän, det är inget att skämmas över. Alla blir stressade någon gång =D
Barcelona Okkapokka.
2009-02-13 00:56
Var jag väl inte! ;)
Barcelona Pep.G
2009-02-13 00:44
Mes Que un Club ! 3

HAHA Okkapokka var under stress där ett tag:P
Barcelona Gud är störst!
2009-02-13 00:42
Kommer kanske med lite för mkt länkar nu men hittade många intressanta. I den här så verkade vara i lite tjafs med Marquez tidigare den här säsongen.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-13 00:41
Ska sova, på återseende.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2009-02-13 00:36
Pep.G - Myttarn ;) Var tvungen att snabbt gå in på Barcelonas hemsida och kolla :)
Barcelona Gud är störst!
2009-02-13 00:30
haha vad fan gör dem? haha dem verkar ha riktigt kul tillsammans.
Annons: