/spanien/barcelona/forum/1927.aspx/spanien/barcelona/forum/1927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-19 00:16
Cameroonians - på den listan ser den inte så farlig ut men vi har ju ingen jättestor trupp heller.
Barcelona A good coach is everything!
2015-09-19 00:04
messsioooxaaavi Vi hade lika höga löner innan trippel året ska du veta.. Det handlar inte om att kavliten på spelarna utan snarare att vi ingenjör några tuffa förhandlare.. Kolla på Bayerns trupp den är 3 gånger mer stjärnspäckad sätt till hela truppen. Plus att vår trupp är jävligt tunn!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-09-18 23:49
Från ESPN och deras undersökning i våras;

AVERAGE WEEKLY WAGE

1. PSG: $174,692
2. Real Madrid: $166,180
3. Man City: $165,343
4. Barcelona: $155,452
5. L.A. Dodgers: $154,292
6. Man Utd: $154,274
7. Bayern Munich: $147,326
8. Chelsea: $143,516
9. New York Yankees: $140,566
10. Arsenal: $133,658
Barcelona messiooooxavii
2015-09-18 23:45
Med tanke på hur mycket titlar våran trupp vinnit i jämförelse med alla andra trupper senaste 10 åren är det ngn som på allvar tycker det är konstigt att vi har högst löner?

Barcelona Barcelonistas
2015-09-18 23:28
Hur står den i jämförelse med Bayern och Real?
Barcelona B-Guden
2015-09-18 23:23
@Smogen:

Inte konstigt när vi har Messi Suarez och Neymar, lägg därtill Iniesta och Alves som säkert sitter på en rätt höglön.
gissar på att dessa 5s löner är högre än hela Atletico Madrids trupp,
Barcelona Smogen
2015-09-18 23:17
Förstår inte riktigt hur vi med toppfotbollens tunnaste trupp kan ha en sådan lönekostnad. Helt otroligt vad vår start 11a måste tjäna pengar.
2015-09-18 22:23
Blaugrana91 Med tanke på att Qatar har, enligt en klausul i gällande avtal, rätt att matcha nya bud och Bartomeu själv under valkampanjen sa att han hade ett förslag från ett asiatiskt företag (förmodligen Rakuten) på €70 miljoner är det inte konstigt att man nu höjt sitt bud från i somras som då låg på €60 miljoner. Bartomeu och Arroyo (kommersiellt ansvarig) var i Doha i veckan för att titta på alla förslag. Kontraktet med NIKE går inte ut än på ett par år, men det sas ju under kampanjen att avtalet inte speglade nuet och att mycket hade förändrats i företagets kommersiella verksamhet i Europa vilket skulle kunna innebära en omförhandling. Tror dock inte det är där den största kraften läggs detta år, utan på själva tröjsponsorerna. Bartomeu har mycket att stå i med rättegångar, FIFA, skador och avtal samtidigt som han omorganiserat halva ledningen. Man kan inte säga att han ligger på latsidan i alla fall, det måste man ändå ge honom trots allt. Men så får man också ligga som man bäddar.
Barcelona Blaugrana91
2015-09-18 22:11
Ja det är dyrt att vinna trippeln, det visar sig nu. Vi måste verkligen se till att förnya sponsorkontrakten. Läste i MD häromdagen att Qatar Airways ska ha lagt fram ett nytt bud som är större än någon annan klubbs tröjsponsoravtal, bör med andra ord toppa Uniteds avtal och ligga runt €70M. Förväntar mig även att Nike toppar Uniteds avtal med Adidas, vi är världens bästa klubb och ska även ha dem största avtalen. Vidare är vi Nike största varumärke om dem inte kan värdera det tillräckligt högt bör vi bryta samarbetet. Inget under €100M/säsong är acceptabelt. Man bör också inför en separat sponsor för träningskläderna vilket Bartomeu varit inne på.
2015-09-18 21:55
B-guden

I förra säsongens resultaträkning låg mycket riktigt lönerna på 73%, men det inkluderade bonusarna från trippeln och räknas inte med i de officiella siffrorna avseende Fair Play.

Tycker att man i första hand ska regga Arda, och om det inte går lyfta upp Samper. Att värva någon ny lär ju ta längre tid och det är inte helt lätt att få loss någon med rätt kvalitet i detta läget.
2015-09-18 21:49
Angående att Lucho verkar föredra Gumbau framför Samper.

Jag var ordentligt förbannad under försäsongen efter att Samper briljerade i första matchen mot Galaxy för att sedan i princip få sitta på bänken resterande matcher och se en medelmåtta som Gumbau få speltid. Den känslan har ju inte direkt avtagit under början av den riktiga säsongen med tanke på hur ointresserad Lucho verkat när han också pratat om Samper.

Efter att ha diskuterat med culers på twittrer och andra sociala medier har jag någonstans om inte vacklat så i alla fall funderat kring att Lucho kanske har en plan trots allt.

Det handlar egentligen om att Samper är en nyckelspelare för B-laget i jakten på att återta en plats i Segunda A. Därför är det viktigare att behålla honom i B-laget och låta Gumbau följa med A-laget och sitta utanför matchtruppen.
Och det kan man ju tycka är en vettig plan.

Tittar man truppen nu så är det ju så att Alves och Piqué är på väg tillbaka och jag kan inte tänka mig att Gumbau kommer gå före (oavsett om han nu råkar vara mittfältare) utan att Lucho kommer titta på alternativ till mittfältspositionerna på andra ställen i truppen, t ex Alves, Masche och Munir.

En normal startelva med MAtS, Alves, Piqué, Masche, Alba, Rak, Busi, Ini, Messi, Luis, Ney och en bänk med Bravo, Adriano, Roberto, Bartra, Mathieu, Sandro och Munir ger ju inget utrymme för Gumbau som kommer hänga med men inte ingå i någon matchtrupp. Hellre då ha Samper med speltid i B-laget än fastfrusen på läktaren i A-laget. I alla fall om han nu inte anses ha tillräckligt att erbjuda för att ens träna med A-laget.

Däremot fick jag mig ytterligare en tankeställare och blev ambivalent igen när jag såg en instagrambild på Gumbau med texten "Fighting everyday for my dream". Då började jag fundera på om tränarstaben kommunicerat något budskap till de berörda spelarna om hur man resonerar, eller om det faktiskt är så att Gumbau is the chosen one.

Jag har dock kommit så långt i min förhållningssätt att jag blir mer och mer övertygad om att Samper kommer lämna klubben inom kort, särskilt om nu ytterligare en mittfältare kommer köpas in och om B-laget (som det ser ut) kommer fortsätta harva i Segunda B eller än värre, terceran.

Med nya sponsorkontrakt är jag nämligen övertygad om att Bartomeu hellre investerar de miljonerna i laget än i något annat projekt, allt för att kunna höja tillgångarna i balansräkningen så att lånet till Espai Barca blir billigare.

Med detta sagt så skulle ingen bli gladare (och mer överraskad) om Gumbau trots allt tar en plats och helt plötsligt i stil med Sergi Roberto börjar prestera över sin förmåga.
Barcelona B-Guden
2015-09-18 21:36
@the cameroonians:

Har läst att vi har lönekostnader på 73% men fifas rekommendation är 70%, + hoppas jag att vi inte får registrera, nu ska Fifa gå in och säga, har man skador i truppen, får man ge talangerna chansen.
2015-09-18 21:31
Inte nog med att klubbledningen känner oro kring möjligheten att registrera/värva en spelare för Rafinha i och med den minst sagt frostiga relationen med FIFA.

Nu är även verkligheten sådan att det kan finnas ekonomiska hinder, och det handlar om att klubben har en lönekostnad som uppgår till mer än 68% av intäkterna. Det finns regler gällande Financial Fair Play som säger att lönekostnaden inte får stiga över 70% vilket kan leda till ytterligare sanktioner.

En ny spelare och dennes lön skulle med all säkerhet föra lönekostnaden över barriären, och då krävs det såklart att intäkterna stiger i samma takt, något som kan vara svårt att påverka på kort sikt. Från nästa säsong finns ju möjligheten till nya och bättre sponsoravtal, men det påverkar ju inte den här säsongen.

Lägg till att spelare som Rafinha och Neymar väntar på nya kontrakt med ytterligare påverkan på lönesidan och man kan direkt se att situationen är allt annat än solklar.

Det bästa vore såklart att registrera Arda eftersom hans lön redan finns inbakad, men nu verkar det ju som att man inte kan få riktiga svar från förbund och FIFA/UEFA vilket gör att det i princip blir som att spela roulette.
Barcelona Cule4life
2015-09-18 21:01
Intressant artikel angående Barcas ban
Barcelona DM1982
2015-09-18 20:56
According to FIFA spokesperson, Barcelona's ban for two transfer windows ended on 31 August, when Spain's summer window closed. [ser] Uppenbarligen vet de inte vad de pysslar med.
Mod.
2015-09-18 19:28
Känns som vi är färdiga med ämnet kring Rafinhas skada.Mod.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-09-18 18:57
En romasupporter som frågar oss i rent försvar om vem mer som Nainggolan har skadat med en vårdslös tackling. Gött diskussionsämne! Men ok, låt honom stanna och "diskutera" då. Trevlig fredag på er!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-18 18:56
Domaren var helt ok som dömde Roma-Barca vad jag inte gillade var dock att han inte gav Nainggolan det röda kortet. Det där är en saxning bakifrån, det där är rött kort alla dagar i veckan. Sen så borde även Suarez fått ett gult kort när han sparkade på målvakten lite lätt.
Barcelona Kröjf
2015-09-18 18:46
Vad sas när skådisen Suarez skulle äntra den stora scenen? Break a leg?
Barcelona Barcelonistas
2015-09-18 18:35
Romanista är välkommen här tycker jag han diskuterar bara. Han har inte provocerat eller något. Rambla - det är inte jag som har skrivit inne i Romas forum det är någon annan som har ett nick likt mitt.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-18 18:28
Romanista Okej, nästa gång ska jag fråga dig. Njut av er "vinst" tills vi möts igen.
Romanista
2015-09-18 18:16
@100% AntiMadridista:

Där var det ju Matiello som skulle blivit varnad, han går in och tacklar med sulan och kommer väldigt olyckligt in i situationen. Sedan får han nainggolan över sitt ben så att det bryts. Tror att roma faktiskt fick frispark i den situationen.
Dock som jag skrev tidigare en tragisk skada på en duktig fotbollsspelare.

Man ska gärna kolla situationerna. och vara lite källkrisisk, inte lita blint på Sportbladet
Mascherano#14 el Jefecito
2015-09-18 18:12
Romanista

Please, bara återgå till ditt egna forum. Du håller inte på Barca, Les Rambles är ett stängt forum, bara ta bort din barcatröja och återgå till ditt eget forum. Du tillför ingenting här inne.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-18 18:11
Romanista Federico Mattiello
Romanista
2015-09-18 17:49
@Gabriel:
Berätta gärna vilken mer spelare nainggolan skadat med en vårdslös tackling, det har jag missat
Flavía
2015-09-18 17:13
@Gabriel:

Att vara jävligt förbannad över Nainggolans extremt vårdslösa tackling är fullt förståeligt, det är vi alla härinne.

Men när du säger "Ber till Gud att han får karma emot sig och bryter benet en vacker dag!" så ställer jag frågan: Vad vill du poängtera med det?
Barcelona ElRaval
2015-09-18 16:55
Lucho gör det sannerligen inte lätt för Samper.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-18 16:36
Jag sade innan matchen att den där Nainggolan kommer skada en av våra spelare. Var hundra på det och det skedde. Vissa spelare vet man är svin och förblir svin. Vi får akta oss för honom på Camp Nou, kanske Messis ben som ryker då....
Barcelona Lionel12
2015-09-18 16:34
Liunil masse: Dani Alves has stated that he is fit and ready for the game on Sunday vs Levante at Camp Nou. Levante hemma, perfekt att testa Alves som mittfältare! ---------- Kunde inte sagt det bättre själv. Det skulle va intressant att se.
Barcelona Gabriel
2015-09-18 16:34
Såg för övrigt att Nainggolan skickade iväg ett "det var inte meningen att skada dig, krya på dig" meddelande till Rafinha på Twitter. Hade jag varit Rafinha hade jag svarat med att om han verkligen vill be om ursäkt så borde han istället fundera på att ändra sin spelstil. Det äe inte rätt att spelare som Nainggolan ska få spela matcher medans unga talanger som Rafinha missar en hel säsong tack vare sånna idioter.
Annons: