/spanien/barcelona/forum/19265.aspx/spanien/barcelona/forum/19265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 14:28
Xerom

Okej! hehe ;)

Men jag tror precis som Saman. att man väntar till det att Henry lämnar Barca. Eller kanske han tom avslutar sin karriär i Barcelona! Då är väl Ribery ett bra alternativ, om han är villig att sitta på bänken, vilket jag har svårt att tro. För personligen tycker jag att Iniesta går före Ribey.
Barcelona Criff
2009-02-15 14:27
Xerom, Iniesta & Xavi spelar inte tillsammans på mitten denna säsongen?
Iniesta spelar oftast som vänster mittfältare, medans Xavi spelar som innermittfältare.
Xavi har antingen Keita eller Gudjohnsen brevid sig på mittfältet, 2 vägsspelare.
Och där bakom brukar antingen Busquets eller Toure spela.

Så jag förstår inte hur du får det till att Iniesta & Xavi spelat tillsammans på mitten?

Igår spelade dem tillsammans där men det är när vi jagar en ledning, då är spelet typ 80% runt omkring motståndarnas straffområde och då spelar det inte så stor roll.
Barcelona Xerom
2009-02-15 14:23
Jr. Honken, det är exakt det jag menar :)
Barcelona Saman.
2009-02-15 14:20
Jag tror helt klart på att man väntar in tils Henry lämnar, då flyttas Iniesta upp till vänsterkanten. Då kommer en värvning eller en uppflyttning från atletic att vara aktuell, dock tror jag inte det händer i sommar utan sommaren efter.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 14:20
Xerom

Hans glänsande dagar är inte alls över! Han har ju 17 mål, om inte mer. Håller inte räkningen så bra. Men han kan ju fortfarande prestera mycket bra! Men jag tycker dock att Iniesta är bättre på den positionen.
Barcelona True Culé
2009-02-15 14:16
varför ska vi då köpa en vänsterytter om vi har iniesta eller vad tycker ni?

fabregas vill jag verkligen ha men inte nu utan när xavi har slutat eller slutat "fungera"
Barcelona Xerom
2009-02-15 14:15
Bra Jr. Honken ;)

Henry är en duktig! Men hans glänsande dagar är över tbh : P
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-15 14:14
Xerom

När både Iniesta och Xavi spelar på mittfältet så går en utav dem helt ur matchen. Det har man sett denna säsongen o förra.
Barcelona Xerom
2009-02-15 14:13
Är dom inte strålande den här säsongen eller?
Dom dominerar ju hela mitten. De är väl den här säsongen som pågår?
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 14:12
Jag förstår inte varför många, nästan alla, här inne gnäller på Helb. Asså han kommer ju faktiskt från ett helt annat lag, en helt annan liga. Det var samma med Henry när han precis hade kommit till Barca. Det gick knackigt i början, men nu går det ju desto bättre! Tycker att man ska ge Helb mer tid.

Men visst, jag kan hålla med om att Henry inte ser super bra ut. Därför tycker jag, precis som många andra, att man ska flytta upp Iniesta där Henry spelar.
Barcelona Criff
2009-02-15 14:11
Xerom, Ahaa, så du menar att förra säsongen när Xavi & Iniesta spelade brevid varandra så var det strålande?

Tror inte det va, dem trampade alldeles för ofta på varandra och tyngden i mittfältet var som bortblåst.
Barcelona Xerom
2009-02-15 14:09
Jag tror inte de blir för många, men aja jag tror ändå att Fabregas skulle kunna göra bra insattser i barca.

Xavi-Iniesta funkar visst bra brevid varanda?
Barcelona F_C_B
2009-02-15 14:09
Är det någon mer än jag som tror att Real torskar ikväll? De har viktiga spelare borta, speciellt Robben och dessutom har dem Liverpool i fokus redan?
2009-02-15 14:03
Xerom

Tänk efter, tror du inte det blir lite för många mittfältare och mittfältet fungerar utmärkt i dagsläget.
Barcelona Criff
2009-02-15 14:02
Xerom, Jag vet inte om du märkt att det går inte att ha 2 st mittfältsmotorer brevid varandra.
Det funkar inte med Iniesta - Xavi och har aldrig fungerat med Xavi - Fabregas heller.
Det är därför det ofta brukar snackas om att Fabregas är en bra ersättare till Xavi, men inte en spelare som kan spela brevid Xavi.
Barcelona Xerom
2009-02-15 13:59
Ämne: Xerom

Vad tror du....
Vad menar du med det? De skulle ju ändå få speltid? Han roterar ju spelarna hela tiden... varför skulle han sluta med det?

Criff - Du tror inte de lär sig spela tillsammans eller?
2009-02-15 13:45
Xerom

Vad tror du händer med Busquets, Keita, Gudjohnsen och Hleb om vi köper Fabregas?
2009-02-15 13:45
Xerom

Vad tror du händer med Busquets, Keita, Gudjohnsen och Hleb om vi köper Fabregas?
Barcelona Criff
2009-02-15 13:40
Xerom, Ja för Xavi och Fabregas har funkat strålande när dem fått spela tillsammans på mittfältet i landslaget.
Eller inte.
Barcelona DM1982
2009-02-15 13:36
Även om vi inte vann igår så är i alla fall jag nöjd med lagets insats. Visst vill man att laget vinner alla matcher men så funkar det inte i fotboll, man förlorar och kryssar. En poäng är en poäng.

Väldigt många i Barcas lag spelade landskamp i mitten av veckan, säkerligen 90 % av laget gjorde det. I Betis tror jag nog inte att någon spelade, möjligen brassen Mehmet. Det är viktigt att komma ihåg det, Barca har ett mycket tufft spelschema hela tiden, inte bara i klubblaget. Så gott som alla spelare i Barca spelar även i landslaget, det blir många och tuffa matcher.

Real Betis borta är aldrig en enkel match, det är ett bra lag. Att Barca hämtar upp ett tvåmålsunderläge tycker jag är mycket imponerande. Förra årets Barca hade hängt med huvudet och knappast kämpat så här, det är något som Pep verkligen har ändrat med dagens Barca.

Nu får spelarna vila i en vecka, kan nog inte komma ihåg när det var så långt till nästa match för spelarna. Nästa vecka blir det en rolig match på hemmaplan, derby mot Espanyol. Med ett utvilat lag är jag övertygad om att vi fixar det och vinner det tredje derbyt den här säsongen mot dem.

När det gäller Hleb tycker jag faktiskt att han var helt ok igår, han skapade ytor och kämpade. Däremot såg backlinjen lite darrig ut, det var inte som det brukar vara där bak. Tycker att Piqué såg lite väl nonchalant ut, kanske steg landskampen honom åt huvudet?

Summa summarum, Barca fortsätter att imponera och de vägrar att förlora.
Barcelona Barca Barca
2009-02-15 13:28
Rambla//
Ja förstår vrf han spelade till höger igår, men ja ville motivera för Blaugrana93, varför han inte presterar. Sen att Pep köpte honom för att spela på olika positioner är en helt annan disskution...
Barcelona Xerom
2009-02-15 13:26
Ämne: ja vill verkligen at....
Tycker att Pep ska flytta upp Iniesta på Henrys position, Iniesta skapar så jävla mycket mer än Henry. Sen borde de köpa Fabregas och lägga in honom på mittfältet. ;D
Barcelona Miggee
2009-02-15 13:12
Jag tror inte Real tappar poäng idag, tror dom vinner.
Barcelona Gud är störst!
2009-02-15 13:04
HAHA! Gattuso är sjuk.
Barcelona Smogen
2009-02-15 13:03
Visst såg det virrigt ut i försvaret igår, men att totalsåga en spelare efter en dålig insats tyder bara på en total okunnighet om fotboll.
Jag tycker t.ex. att Messi inte fick ut något vettigt av sitt inhopp igår, annat än att dra på sig bevakning. Skulle fortfarande anse att det vore en dålig affär att sälja av honom till sommaren.
Samma när det gäller Pique och Busquets. Visst, dom var inte särskilt bra igår, men dom har ju spelat otroligt mycket matcher under säsongen, kommit med i världens just nu bästa landslag och allt detta under deras första säsong i La Liga. Det är ju helt otroligt.
Barcelona Rambla
2009-02-15 12:52
Ämne: Blaugrana93//
Jag ....
Den största anledningen till att Pep ville ha Hleb var ju just för att han precis som Iniesta kan spelas på flera olika positioner. Då kanske du förstår varför han spelade till höger igår?
Barcelona Barca Barca
2009-02-15 12:47
Blaugrana93//
Jag minns Hlebs första säsong i arsenal då han spelade som yttermittfältare och han presterade lite mer än vad han gör för oss men då mycket tack vare den regelbundna speltiden. Så fort han flyttades in som offensivmittfältare så blev han 20 gånger bättre och var i mina ögon en av PL bästa spelare. Mycket lik Iniesta fast explosivare a la Messi. Tyvär platsar han inte som innermitt hos oss, vrf Pep envisas med att slänga han till höger på anfallet vet jag inte vrf. Får han en ärlig chans som vänster eller offensivmitt så kommer han vara oerhört nyttig.
Barcelona Barca love
2009-02-15 12:45
ja vill verkligen att vi köper Franck Ribéry en strålande spelare...skulle lät vill ja ha han där ist för henry... Ribéry känns som en mycket farligare spelare en henry.. eller vad säger ni ????
Barcelona Messidinho_10
2009-02-15 12:45
westinhoblaugrana

Real vinner inte ikväll det vågar jag nästan lova.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-15 12:43
Real Madrid lär vinna ikväll, annars är det konstigt. Men vi kan hoppas på att de vinner med uddamålet och spelar lite halvtaskigt, för då vet vi att de inte är i den "toppform" de tror de är i.

13 poäng, eller 10, är otroligt stor skillnad mellan ettan och tvåan i ligan. Jag förstår inte varför man överhuvudtaget ska oroa sig.

Låt marängernas moral höjas över detta poängtapp, det svider bara ännu mer för de när de tillslut inser att det faktiskt inte går att hämta in alla poäng.
Annons: