/spanien/barcelona/forum/19262.aspx/spanien/barcelona/forum/19262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kallesiete
2009-02-15 10:31
Jr Honken

En 3a.

Dominerar matchen totalt men tappar defensivt på ett par fasta situationer. Det är det som gör att vi ligger under med 2-0. Helt okej offensivt, urdåligt defensivt.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 10:30
Ämne: Dreamteam09

Har d....
Var glad att han hade Caceres bredvid sig för det första han rädda honom flertal gånger!
Barcelona chonchocorito
2009-02-15 10:25
madrid tappar ikväll!!!!!
Barcelona Ciao-V
2009-02-15 10:19
Barcadinho:
Håller med dig. Egentligen tycker jag inte alls att Barca spelade dålig igår. Det var bara det att försvaret var lite reservbetonat. Det visste vi.
Att hamna i underläge med två mål och komma tillbaka på bortplan som Barca gjorde visar vilket klass och vilja spelarna besitter. Det var väldig nära att det blev ett tedje mål också på slutet. Betis var skakad och nervös på slutet.

Barca hade kunnat vinna matchen om det andra målet hade kommit tio muniter eller en kvart innan.

Men kryssmatcher får man räkna med då och då. För Barcas del kommer det att inte betyda så mycket. Ligan är bärgad ändå.
Nu börjar CH L turneringen. Alla tränare måste vila vissa spelare då och då. Nu kan vi räkna med att även rivalerna kommer att tappa poäng eller förlora vissa matcher.

Sen är det bara att ignorera fjortissarnas löjliga krititik och panikartade gnäll. Man får en känsla av att de inte inser att man inte kan vinna alla matcher i en säsong och att man dessutom inte alltid kan vinna med målklas i varje match.
Barcelona Mojito
2009-02-15 10:15
Lite kuriosa;

Gijon har inte spelat oavgjort hittills denna säsong, Real har endast gjort det 2 ggr.

Dags för trendbrott idag månne?
Barcelona Barcadinho.
2009-02-15 10:08
Jag tycker att man måste utvidga och öppna huvud och tänka lite större.
Det finns inte än någon jäkla anledning att bli orolig. Ingen alls.

Man har kryssat en svår borta match efter att man ligger 0-2 och ska man få panik.

Real Madrid har ju förlorat 7 matcher och kryssade 4 förra säsongen och vann ligan stort som helsike med 18 poäng efter oss.

Och varför vann du trots förlusterna och kryssade matcher? Eftersom de var stabila.

Barca den här säsongen är en stabil lag som spelar överlägset i nästan varje match.
Med en sådan trupp, spel, mentalstyrkan i truppen, en engagerad tränare och allt detta.

Det kommer knappt att vara möjligt att vi tappar ligan. Bli inte oroliga, inte än.

Vi är i särklass det bästa laget i Spanien, även om vi inte drillar mål så lätt som i höstas.

Vi kommer att tappa flera poäng under resan men vi vinner ligan. Det är bara en matematisk sak och en tidsfråga.

Det finns saker att göra bättre här o där och spelare som underpresterar här och där på grund av olika anledningar.

Men i det totala - vi kommer att köra över ligan den här säsongen. Vi är alldeles för bra.
Tom igår var vi bättre. Betis trots allt hade inte mycket kreativt och komma med. Två misstag av oss o två mål.

Ta det lugnt culés o och låt inte små hysteriska förhoppningar av vita maränger att skrämma er.
Gå till systemet och skaffa några flaskor för slutfesten i maj. Det är godare när det är riktigt kallt.
Ha en bra dag.
Barcelona L!VOZ
2009-02-15 10:08
Dreamteam09

du är 21 år och beteer du dig som en 14år från
pu(er)ta, skärp dig!!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 10:00
Såg inte matchen igår, för vi var hos några kompisar och de har inga sportkanaler. Men jag hörde att det blev 2-2 iaf. Hörde också att Lejonet gjorde två mål. Nu snittar ju han mer en 1 per match! :D

Men hur var matchen? Bra eller dålig? Om ni ska sätta poäng, var skulle ni ge?

0 = Usel
1 = Dålig
2 = Godkänd
3 = Bra
4 = Jätte bra
5 = Helt överlägsna

Skulle gärna vilja ha en liten analys också. Vilken laguppställning hade Barca? Det kan vara intressant att veta. Var det någon tveksam situation, som är värd att kommentera? Av det jag har läst så var det ett par straffsituationer iaf.

Sen verkar det vara helt kaos här inne då och då! Madridistas som kommer in och skriver en massa skit och sånt. Om jag inte har fel för mig, så var det någon Madridista som kom in och skrev att det var något Barca-fans som hade sagt att denna ville att De la Red skulle dö. Det kan man väl kalla KAOS!
Barcelona Mojito
2009-02-15 09:56
Dreamteam09

Har du verkligen sett Piqué tidigare på säsongen?
Igår hade han en, i dessa sammanhang, orutinerad Cacéres bredvid sig, en Alves som var under isen och en pivote i Busquets som underpresterarde. Kanske ska du väga in dessa faktorer innan du beslutar dig för att såga en spelare?

Unga spelare har inte samma stabila nivå som de äldre, och vi kommer att se dippar även i framtiden. Sen vill man så klart se en utveckling hos de unga spelarna, och det tycker jag vi sett i Piqué och Busquets under den här säsongen.

Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-15 09:51
Blind eller helt enkelt din åsikt.

Intressant att veta varför du är mer Cule än de flesta här inne?
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 09:47
L1voz

Tro mig jag är mer Cules än de flesta här.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 09:46
Jag har inget emot Pique utan tycker helt enkelt att han är kass. Kolla när motståndaren gör en snabb vändning han är och köper korv. Det enda Pique är halv bra på är o rensa med huvudet.
Barcelona L!VOZ
2009-02-15 09:45
Dreamteam09

kan du slutta med det där.. Man ska hålla samman när det blåser.. om du är riktigt cules dvs
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-15 09:42
Dreamteam09

Det är ju din åsikt och det är ju bra att du står för den för att det är ju personliga åsikter det bygger på, att tycka att någon är bra eller dålig men du är ju (enligt mig) väldigt blind om du med full ärlighet kan säga att du anser att han "suger verkligen hårt". För att även om det är en personlig åsikt du bygger ditt uttalande så är det inte enbart därför man avgör om en spelare är bra eller dålig. Det är som att om någon madridfan säger att Messi är dålig, det är ju ren personligt hat mot Barcelona och dess spelare.

Hur kan man vara så blind för en spelares kvalitet? Speciellt efter att man är "dålig" en match av alla han spelat.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 09:40
Alex spelade knappt med Pique i någon match? Tror Man U blev överlyckliga när dem sålde Pique.
Barcelona Barcelonito
2009-02-15 09:37
Ronaldo är inte lika skadebenägen som Messi, dessutom så roterar Alex Ferguson mest av alla andra tränare i PL, så visst vilade Ronaldo många cupmatcher. Deras cupmatcher brukar hamna på helgerna och många spelare får alltiså nästan 2 veckors ledighet om de inte spelar.

Barcaspelarna har spelat 2 ggr i veckan i snart 1,5 månad. Det är inte normalt, men det är vad som händer när man vinner varenda jävla match och är kvar i alla cuper. Var glad, det finns absolut ingenting o gnälla på i dagens Barca.

Som sagt, 3 stora tränare har valt att ha Pique i sitt lag. Ingen annan behöver ditt bekräftelse angående Pique. Han är en ung, mycket lovande mittback som har spelat i 3 stora lag. Barcelona, Manchester U och Spanien.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 09:17
Men vadå lätt för mig och säga? Jag är inte den enda som tycker att Pique suger jag står fast vid de. Och inte är jag heller den enda som tycker att Messi ska sluta sitta på bänken för att "vila" Sen när fan såg vi C.Ronaldo vila så mycket förra året som Messi gör nu?

Ps: Pique suger verkligen hårt.
Barcelona tarrak
2009-02-15 09:16
Dreamteam09

Håller med om vartenda ord du skriver! Det är uppenbart att den där Guardiola har någon som helst aning vad han sysslar med, resultaten talar sitt tydliga språk. 3 oavgjorda och en förlust? Vilket skämt! Och självklart ska Messi spela varenda sekund! Jag menar, han har ju aldrig tidigare haft skadeproblem i karriären. 180 minuters speltid i veckan gör honom bara gott. Skit i vad de där okunniga läkarna säger, vi på Les Rambles besitter den verkliga experisen. Och visst är det härligt att håna Barca-spelare och kalla de för öknamn, det får en att känna sig riktigt tuff. Du är verkligen ett föredöme för oss alla!
Barcelona Barcelonito
2009-02-15 09:09
Vaknat på fel sida?

Pique är numera spansk landslagsman. Tror du dig veta bättre än Pep, Del Bosque och Alex Ferguson så är det allvarliga problem hos dig. Busquets togs också ut till Europeiska mästarnas trupp. Killen är bland de bästa talangerna i världen just nu och förtjänar all speltid han får.

Yaya Toure har varit i Turkiet och spelat 90 minuter för landslaget. Han behövde väl vila. Lätt för dig o sitta bekväm på soffan och tycka att den o den ska spela. De är människor och klarar helt enkelt inte av att spela match var 3-4:e dag. Speciellt inte om man får så många smällar som Messi får och skadebenägen som han har varit.

Tänk genom lite noga det du skrivit och försök ge dig själv mycket kritik tycker jag. :D
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 08:48
Och vet någon varför Yaya Toure bänkas? För mig är han helt klart den viktigaste efter Messi/Xavi. Killen är underskattad som fan han slår finare passningar än Xavi ibland. istället ska Pep låta kycklingen Busquets eller vad fan han heter spela. Snälla inte ens en damspelare skulle falla lika lätt som honom.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 08:43
Hur länge ska Pep vila Messi? Det räcker nu För*** snubben ville inte ens spela igår när han kom in och det förstår jag. Lägg ner nu Pep o låt Messi spela varenda minut. Vi är beroende utav honom!
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 08:40
Fyfan vad ni är katalonier är kära i era egna, Pique såg ut o vara vilsen snubben platsar inte säger jag. Skulle han tävla mot en sköldpadda på 100 meter tror jag fanimej paddan hade vunnit. Förstår varför alla maränger driver om honom på puertan dem har ju helt rätt snubben är en clown.
Barcelona Barcelonito
2009-02-15 06:08
Eto'o är Europas skyttekung nu med sina 2 mål igår. Förut var det Janko med 30 mål på 20 matcher men Eto'os 23 mål i la Liga ger mer poäng är den Österrikiska ligan. Eto'os killerinstinkt räddar många poäng åt oss. Ge honom hur mycket pengar han vill och förläng hans jäkla kontrakt.
Barcelona Puyol5
2009-02-15 02:57
Skönt att Pep pratat med Valdes om sina uppspel. Numera slänger han alltid ut bollen istället för att skjuta iväg den till mitten rakt i famn på en motspelare. Bra att hans största svaghet är uppmärksammad och återgärdad. Sedan har han verkligen tagit ytterligare ett kliv den här säsongen och ska absolut va med och konkurrera om en landslagsplats!
Spanien Kenroj
2009-02-15 02:41
kerrison, är vad jag vet en snabb spelare som är bra på avsluta och en "torrestyp".. han springer hellre förbi försvararna med en enkel fint och placerar sina avslut istället för att gå på kraft och göra svåra dribblingar ..

hoppas du fick svar på din fråga ;)
Barcelona Gud är störst!
2009-02-15 02:36
Någon som vet lite mer om den här killen Keirrison?
Spanien Kenroj
2009-02-15 02:16
pep g//
har oxå märkt att messi inte dribblar lika mycket som förra, men tror inte att det är rädsla att bli skadad utan att tränaren/tränarna sagt till honom att passa mer..

som t.ex har maradona uttalat sig att han tycker messi är för egoistisk och att mascherano är argentinas viktigaste spelare när han fick den frågan..

dock så vet jag inte om guardiola sagt till honom att passa mer, eller att han är för egoistisk.
när messi gjort en dragning kanske han av rädsla att misslyckas med nästa och bli omtyckt av staben för divig så väljer han att passa..? synd isåfall då han allt som oftast lyckas med sina dribblingar ;)
Barcelona basaric
2009-02-15 02:12
Pep.G

När Messi tog sig upp till Barcas A:lag så var han inte en lag spelare .. Han var mer som Zlatan för några år sen och som Robben nu .. Utmanade hela tiden och ibland kändes det "varför passar han inte" .. Men nu varierar han med det ... Det är darför han inte utmanar lika mycket som förut.
Barcelona basaric
2009-02-15 02:05
Jag förstår inte varför ni tog bort mitt inlägg?
Jag tycker det räcker med att vi här ska bevisa att vi e finare än dom på puertan ... Dom verkar få skriva vad dom vill och trycka ner vem dom vill på sitt forum men så fort man skriver nått här tar ni bort det... Det räcker...
Barcelona Pep.G
2009-02-15 01:42
Jag vet inte om ni har märkt det, men jag har märkt en sak med Messi. Det är att han utmanar mindre och det är något väldigt glädjedödande. Det enda som höll mig uppe vid La Liga matcherna förra säsongen var just Messis dribblande. Och ibländ när han väl ska dribbla så tvåfotar han förbi en sen passar han vidare bollen. Är hans rädsla för att bli skadad så stor ?!
Annons: