/spanien/barcelona/forum/19257.aspx/spanien/barcelona/forum/19257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-02-15 11:24
Det är väl ganska skönt att komma ner på jorden emellanåt, så att man får den där härliga känslan att man är hög när det börjar gå bra igen.

Vi har tappat poäng mot Numancia, Racing, Getafe och Betis, inga toppkonkurrenter precis, och det är bättre att tappa poäng mot mittenlag än mot potentiella konkurrenter. Av dessa matcher har vi spelat uselt mot Numancia och Betis, samtidigt som vi inte kunnat förvalta lägen mot de andra två.
Nu stundar det ett derby nästa helg, och vi kommer ha fräscha ben på många spelare. Tror att vi där spelar med bästa elvan från start för att sätta det laget mot Lyon i CL några dagar senare. 3 byten på Xavi, Messi och Eto´o i andra när matchen är vunnen och allt är frid och fröjd igen.
Fanns det något läge att underprestera var det definitivt igår. Ibland är en förlust inte enbart av ondo, det kan till och med innebära att man lär sig något nytt, att man kommer ner på jorden lite.

Så, cules, ta gårdagen med en nypa salt, ladda under veckan, så grundar vi inför en ny segerrad från lördag.

Visca Barca
Barcelona Heywood Jablome
2009-02-15 11:20
Iniestas tvåfotare igår var helt fenomenal!
Barcelona The Reporter
2009-02-15 11:19
Dreamteam09

Rolig eller vad ?
Real Madrid obbe
2009-02-15 11:19
Wapo//

M jag tror det, ju närmare vi kommer, såklart känns spänningen. Det är lättare att jaga än bli jagad.

Synd att oliveira inte kunde utnyttja chansen men så är det, man måste vara effektiv när man väl får chanser.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 11:15
Ämne: Dreamteam09

Jag ....
20 år och inte 21, några månader kvar.
Straffpunkten
2009-02-15 11:02
Sluta klaga på dreamteam09, han är arg över matchen precis som vi andra.

Real Betis Wapo
2009-02-15 10:53
Å andra sidan kunde Oliveira förvalta sin målchans bättre och vi hade ledat med 3-1 och förmodligen vunnit. Men det hände inte och ert mål "tio minuter tidigare" hände inte heller. Resultatet var rättvist trots att ni hade mest boll, ni kändes inte särskilt farliga om jag ska vara ärlig.
Kanske är ni rädda att Madrid ska komma ikap nu?:)
Barcelona Tompa
2009-02-15 10:47
Vi vann inte matchen igår men alla segersviter tar slut någon gång. Med tanke på den dåliga första halvleken får man som sagt vara nöjd med 2-2. Ocvh hur det än går för marängerna i kväll så leder vi ändå ligan med minst 10 poäng när omgångern är färdigspelad.

Ciao-V:
"Barca hade kunnat vinna matchen om det andra målet hade kommit tio muniter eller en kvart innan."

Visst hade vi kunnat göra det men Ricardo räddade Betis från torsk. Trodde på att vi skulle få in ett segermål efter Etóos kvitterring men man kan inte vinna jämnt.
Barcelona L!VOZ
2009-02-15 10:45
Dreamteam09

Jag sktiver det igen
Du är 21år för fan och beteer du dig som en 14år från
pu(er)ta, skärp dig!!
Barcelona B4rc4
2009-02-15 10:43
Umm.. vill bara säga hej och att BARCA ÄGER! :D
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-15 10:42
HAHAHA!

Du behöver inte svara mig eller någon annan. KLASSISK mening när man inte har något att komma med! Hahahaha!

Du är skön. På riktigt! =)
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 10:42
Pique är en clown
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 10:41
Ämne: Ja tror säkert Pique....
Tror du på allvar att du är rolig på nå sätt?
Dreamteam09

Förresten så tål vi att spelare kritiseras, när det är rättfärdigat.

Som till exempel Pinto, sicken målvakt, sorgligt att se. Men det är rättfärdigat. Inte för alla men mer än Pique..
Barcelona Dreamteam09
Puyi

Jag behöver inte svara dig eller någon annan.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
Ja tror säkert Pique sitter med en skål flingor och läser detta nu :)
Barcelona The Reporter
2009-02-15 10:40
Målen vi släppte in kom på fasta situationer, våra bästa huvudspelare var inte på plan när målen kom,

eller vad säg om Puyol, Marquez , Henry ,YAYA?
2009-02-15 10:40
Dreamteam09

Vad gör du? Ignorerar du mig?? Eller har du tagit dig vatten över huvudet?
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 10:39
Mes Que un Club

HAHA måste man vara medlem här för att räknas som en Cules?
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 10:38
Ämne: Ämne: L1voz
....
åh en komiker vad kul, att ni inte tål när man kritiserar spelarna bevisar hur envisa ni är.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-15 10:35
Ämne: L1voz

Tro mig jag....
Hur vill du ha din tårta levererad imorgon ?

Tänkte mest att vi måste fira din veckas medlemsskap här på SF.

Sluta klaga på Pique, tycker han har varit bra. Bra stabil spelare som är bra på huvudet, hörnor etc. Alla gör väl misstag, det är vanliga människor men folk tror dom är väääääärsta supermans.
2009-02-15 10:33
Dreamteam09

Nå? Vad gör dig till en av de största Cules här inne?? Vore intressant hur man mäter det..
Barcelona kallesiete
2009-02-15 10:31
Jr Honken

En 3a.

Dominerar matchen totalt men tappar defensivt på ett par fasta situationer. Det är det som gör att vi ligger under med 2-0. Helt okej offensivt, urdåligt defensivt.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 10:30
Ämne: Dreamteam09

Har d....
Var glad att han hade Caceres bredvid sig för det första han rädda honom flertal gånger!
Barcelona chonchocorito
2009-02-15 10:25
madrid tappar ikväll!!!!!
Barcelona Ciao-V
2009-02-15 10:19
Barcadinho:
Håller med dig. Egentligen tycker jag inte alls att Barca spelade dålig igår. Det var bara det att försvaret var lite reservbetonat. Det visste vi.
Att hamna i underläge med två mål och komma tillbaka på bortplan som Barca gjorde visar vilket klass och vilja spelarna besitter. Det var väldig nära att det blev ett tedje mål också på slutet. Betis var skakad och nervös på slutet.

Barca hade kunnat vinna matchen om det andra målet hade kommit tio muniter eller en kvart innan.

Men kryssmatcher får man räkna med då och då. För Barcas del kommer det att inte betyda så mycket. Ligan är bärgad ändå.
Nu börjar CH L turneringen. Alla tränare måste vila vissa spelare då och då. Nu kan vi räkna med att även rivalerna kommer att tappa poäng eller förlora vissa matcher.

Sen är det bara att ignorera fjortissarnas löjliga krititik och panikartade gnäll. Man får en känsla av att de inte inser att man inte kan vinna alla matcher i en säsong och att man dessutom inte alltid kan vinna med målklas i varje match.
Barcelona Mojito
2009-02-15 10:15
Lite kuriosa;

Gijon har inte spelat oavgjort hittills denna säsong, Real har endast gjort det 2 ggr.

Dags för trendbrott idag månne?
Barcelona Barcadinho.
2009-02-15 10:08
Jag tycker att man måste utvidga och öppna huvud och tänka lite större.
Det finns inte än någon jäkla anledning att bli orolig. Ingen alls.

Man har kryssat en svår borta match efter att man ligger 0-2 och ska man få panik.

Real Madrid har ju förlorat 7 matcher och kryssade 4 förra säsongen och vann ligan stort som helsike med 18 poäng efter oss.

Och varför vann du trots förlusterna och kryssade matcher? Eftersom de var stabila.

Barca den här säsongen är en stabil lag som spelar överlägset i nästan varje match.
Med en sådan trupp, spel, mentalstyrkan i truppen, en engagerad tränare och allt detta.

Det kommer knappt att vara möjligt att vi tappar ligan. Bli inte oroliga, inte än.

Vi är i särklass det bästa laget i Spanien, även om vi inte drillar mål så lätt som i höstas.

Vi kommer att tappa flera poäng under resan men vi vinner ligan. Det är bara en matematisk sak och en tidsfråga.

Det finns saker att göra bättre här o där och spelare som underpresterar här och där på grund av olika anledningar.

Men i det totala - vi kommer att köra över ligan den här säsongen. Vi är alldeles för bra.
Tom igår var vi bättre. Betis trots allt hade inte mycket kreativt och komma med. Två misstag av oss o två mål.

Ta det lugnt culés o och låt inte små hysteriska förhoppningar av vita maränger att skrämma er.
Gå till systemet och skaffa några flaskor för slutfesten i maj. Det är godare när det är riktigt kallt.
Ha en bra dag.
Barcelona L!VOZ
2009-02-15 10:08
Dreamteam09

du är 21 år och beteer du dig som en 14år från
pu(er)ta, skärp dig!!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 10:00
Såg inte matchen igår, för vi var hos några kompisar och de har inga sportkanaler. Men jag hörde att det blev 2-2 iaf. Hörde också att Lejonet gjorde två mål. Nu snittar ju han mer en 1 per match! :D

Men hur var matchen? Bra eller dålig? Om ni ska sätta poäng, var skulle ni ge?

0 = Usel
1 = Dålig
2 = Godkänd
3 = Bra
4 = Jätte bra
5 = Helt överlägsna

Skulle gärna vilja ha en liten analys också. Vilken laguppställning hade Barca? Det kan vara intressant att veta. Var det någon tveksam situation, som är värd att kommentera? Av det jag har läst så var det ett par straffsituationer iaf.

Sen verkar det vara helt kaos här inne då och då! Madridistas som kommer in och skriver en massa skit och sånt. Om jag inte har fel för mig, så var det någon Madridista som kom in och skrev att det var något Barca-fans som hade sagt att denna ville att De la Red skulle dö. Det kan man väl kalla KAOS!
Annons: