/spanien/barcelona/forum/19252.aspx/spanien/barcelona/forum/19252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Napao
2009-03-05 00:50
Mr Baloo Gonzalez
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:48
Barcadinho:

Vet inte riktigt hur du resonerar där då vi har Xavi, Iniesta och även Hleb klarar av den rollen. Sedan när det gäller mittbackarna så känner jag i alla fall att Marquez är helt fantastisk och oerhört stabil att ha där bak. Härlig känsla med bollen, brytningssäker, bra huvudspel. Ända som saknas är väl snabbheten?
Stolt Israel
2009-03-05 00:47
Napao; vem är inte intressant att läsa?
Barcelona Barcadinho.
2009-03-05 00:45
V. Valdes/

Kämpiga mittfältare har vi många. Vi behöver en kreator. Det är det som fattas.

Mittbackar är mer långsiktigt. Men inte så bråttom som du skriver.

Milito och Puyol ihop funkade inte bra förra säsongen (eller väldigt dåligt egentligen) och Marquez får säga tack o hejdå om en säsong till.
Barcelona Napao
2009-03-05 00:45
Ämne: SaM och vem det nu m....
Det han skriver är inte ens värt att läsa.
Barcelona Barcaholic
2009-03-05 00:44
SaM__-:

Här är länken som du frågade barcadinho om, den som handlar om vad Keita sa :).
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:43
Ämne: SaM och vem det nu m....
Håller med helt och hållet. Därför skulle det vara intressant och se intervjun som Barcadinho berättade nyss om där Pep hade sagt till Keita att sluta springa överallt på plan som han brukade göra i Sevilla. Visst menar Pep väl och vill få ut andra kvalitér också men om han har sagt något sådant är det inte så konstigt att Keita har sett lite förvirrad ut på senare tid.
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:43
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!:

Jag håller med och har väldigt svårt för honom jag också, speciellt när han ideligen försöker förringa Barcelona som klubb och deras prestationer. Det tyder på stor bitterhet och framför allt missunsamhet mot vår klubb. Snackar mer skit om vår klubb än bra om sin egen klubb. Jobbigt med sådana personer.
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:41
SaM och vem det nu mer var som diskuterade Keita:

Ibland kan jag tycka att Pep lite för mycket försöker ändra på vissa spelartyper för de ska passa in i "the Barcelona way". Låt Keita vara som han var i Sevilla. Löpa, kriga och köra över allt som kommer i hans väg. Vi behöver faktiskt även sådana spelartyper. Kanske inte i alla matcher under en säsong men trots allt i en del matcher.
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:40
Mr Baloo Gonzalez är ett stort skämt och det är absurt i mina ögon att han kan få vara moderator på ett forum i en sån pass seriös community som SF. Skriver massa skit som han inte har stöd för och har en personlighet som gör mig irriterad då han kommer in på Les Rambles för att skriva något han tycker eller håller med om för att sedan i Puertan skriva motsatsen, barnslig nivå.
Barcelona Barcadinho.
2009-03-05 00:40
Caceres och Sylvinho får ta hand om vänsterkanten tills Abidal är tillbaka.

Och Caceres ska få mer speltid än Sylvinho, eftersom han är bättre defensiv, snabbare och har betydligt bättre kondition.

Han är den bästa lösning för tillfället i Abidals position.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-05 00:39
Rambla

Man är allt annat än frisk när man är över 30 år sitter inne hela dagen lång på Puerta och smutskastar. Hans svenska är inte hans starka sida,
Barcelona V.Valdes (L)
2009-03-05 00:37
Barcadinho.

Vi kan inte bara värva spelare hur som helst. Guddy får gärna stanna i Barca. Han är en sån spelare som behövs i ett lag som Barca. Han är inte teknisk som Ronaldinho eller kvick som Messi, men han har ett stort hjärta och sånna spelare behövs i ett storlag. Ta Fletcher i Man Utd som ett exempel. JAG är nog en bättre fotbollspelare än han men grabben har ett jävligt stort hjärta och kolla hur mycket han betyder för United.

Backar kan vi inte bara värva. Glöm inte att du kommer få en duktig mittback direkt från Bayer Leverkusen snart. Henrique. Jag tror vi har backar så det räcker för nästa säsong. Kanske en ung vänsterback ? Jag vet vad dem flesta här anser om G.Bale men jag är svag för den typen av spelare. Han är dessutom en duktig frisparkskytt.
Barcelona SaM__-
Barcadinho:

Du har inte möjligtvis källa för intervjun? Vore intressant att läsa tänkte jag:)

Barcaholic:

Visst är det skillnad på Iniesta och Henry när de driver in från vänsterkanten. Själv är jag en stor beundrade av el vampiro och ser honom bland de absolut bästa i Barcelona men ärligt talat så är han bedrövlig på att göra mål och när det kommer till avslutslägen. Där är Henry fortfarande bättre.
Barcelona Rambla
Ämne: Stolt Israel

Öppn....
Inte sjuk i huvudet, det är elakt att skriva så, men riktigt pinsamma är hans kommentarer ibland och så äckligt färgade. Lite barnslig för att vara över 30 år.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-03-05 00:35
Stolt Israel

Öppna upp ögonen så ser du att Keita är riktigt grym och fungerar utmärkt som 2 väggsspelare. När han kom in mot Lyon såg det tom bättre ut.

Edit: Glöm inte heller hans löpningar, skott ( som vi inte sett mycket av i Barca än ) och huvud.
Den där Baloo Gonzalez på Puerta sitter och pratar dynga igen. Det svider i hans hjärta att se oss i finalen. Men gud vad Baloo Gonzalez är sjuk i huvudet.
Barcelona petersays
2009-03-05 00:34
Henry är lite av en "one trick pony", men så länge det funkar är det väl ok.
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:33
petersays:

Det känns bara någorlunda tryggt med Sylvinho när hela laget är i bra form. När det går sämre är han en otrolig säkerhetsrisk anser jag.

Cacéres har inte den tekniska biten som Sylvinho har och jag håller med om att han slår bort för mycket passningar men det är inte bara hans fel för när laget inte fungerar så har han inga lätta passningsalternativ och till slut så kan han inte med att för 10:e gången i rad slå en sidledspassning till Puyol utan försöker istället vara kreativ. Spelarna är då markerade och det blir genast svårare för honom.

Jag anser dock att hans närkampsspel, snabbhet och framför allt hans brytningar är mer än välbehövda i såna här matcher. Han är en krigare som behövs när det blir tuff. Utvisningen idag är olycklig och ska man vara rättvis är det väl ändå Puyol som klantar till det i momentet innan och Cacéres kanske får lite panik och försöker chansbryta.
Barcelona Barcadinho.
Keita var bra under hösten (inte strålande, men bra). Sen kom en skada och det förstörde formen lite.

Men problemet ligger lite på Pep.

Keita berättade på en intervju att Pep sa till honom att sluta springa överallt på plan som han brukade göra i Sevilla.
Keita berättade att Pep sa "det är bollen som ska flyta sig inte du".

Jag tror att Keita är lite förvirrad med de nya instruktionerna från Pep.

Vadå inte springa överallt, tänker han nog.
Är det inte just det som jag ska göra?

Han vet inte riktigt vad han ska göra.
Barcelona Barcaholic
SaM__-:

Ska jag vara ärlig så tycker jag inte om Henry så mycket heller. Okej han gör många mål, viktiga mål osv men tycker han har tappat speeden riktigt mycket och det enda han försöker är att springa på kanten och göra inlägg som nästan aldrig leder till mål. Det är ju så stor skillnad när Henry och Iniesta spelar. Men tycker endån att Henry gjort en bra säsong hitills.
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:30
Stolt Israel:

Nja, där får man nog dra personliga tolkningar och åsikter om hur vida Keita har presterat. Visst finns det mer att hämta, men hans jobb på planen under hösten var i mina ögon ovärderligt. Men under senaste månaden har det gått tyngre för honom.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-03-05 00:29

Alltså den straffräddningen var så oerhört vacker :). Så kaxigt gjort, den väger upp allt dåligt han gjort hittills :P.

Man kan se den hur många ggr som helst, länktips!
Barcelona Barcaholic
2009-03-05 00:28
Rambla:

Sant men sen är det ju han som ska vissa något för att få fler chanser.
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:28
Barcaholic:

Nu jämförde ju ju precis med Messi :). Nämen, det är onödigt att hålla på jämföra formstarka startspelare med Hleb. Nej, självklart är de flesta besviken över Hlebs insatser men om man försöker få lite perspektiv på det hela så har man, i alla fall jag, viss förståelse. För inte gjorde Henry dig speciellt glad förra säsongen? Men i år klagar väl ingen?

Jag tror även Hleb själv känner att han måste prestera på topp varje gång han får chansen och därmed överarbetar vissa situationer. Kan jämföra hans dilemma med Robbie Keane i Liverpool lite. Vill för mycket vilket get motsatt effekt. Men inte ska vi göra samma misstag som Pool och skicka iväg spelare bara sådär utan gäller att vi har tålamod.
Stolt Israel
2009-03-05 00:27
Sam__-. Mja, tycker inte Keita har varit speciellt bra någon match om jag ska vara ärlig. Han är väl ok typ.
Barcelona ihefsu
2009-03-05 00:26
Ämne: Hahahahaha !! :)

....
Var Real är nånstans? Just nu tvåa i Primera, i snabbt antågande utifrån vårt perspektiv...
Barcelona Rambla
2009-03-05 00:26
Barcaholic:

Tja, det är inte lätt för Hleb att komma i form är man typ får spela 1 match var 4:e vecka.
Barcelona SaM__-
2009-03-05 00:24
Stolt Israel:

Som vanligt? Själv tycker jag att Keita har haft lite svagare form under senare tid då han i höstas var tongivande och viktig för laget. Målen mot Getafe och Villarreal är exempel på det. Liten formdipp där kanske?
Barcelona Barcadinho.
2009-03-05 00:24
Hleb kan stanna men Guddy kan lämna.
Vi behöver få en kreativ mittfältare som kan rotera eller samspela med Xavi.

Det går inte att ha en enda spelare där för en hel säsong
(jag väljer bort Guddy också pga ålder).

Sen tycker jag att det är inte smart och räkna med Puyol och Marquez som mittbacksparet till nästa säsong.
Bägges form börjar vika neråt sakta med säkert.
Milito kan väl placera där, men jag skulle gärna ha Bruno Alves som är lika stark som Puyol, erfaren och jäkla 1.89 cm lång.

Styrka och höjd i en o samma.

Det kommer att kännas bättre.

Man ska inte förlänga kontraktet med Marquez som slutar 2010. Han får stanna en säsong till och flytta till FC Miami om han vill.

Och sen ska man hämta Henrique från Leverkusen istället för honom.
Barcelona petersays
2009-03-05 00:23
Rambla
Atlético-matchen kan jag hålla med om inte var gubbens bästa insats, men annars tycker jag att hans genomsnittliga insats på plan har vart helt ok. Han har inte gjort värre misstag än någon annan på den kanten, ärligt talat. Dessutom är han användbar i offensiven. 9 assist och 1 mål på 12 startade matcher är väl ett bra offensivt facit, och som sagt bra insatser överlag - med atleticomatchen som undantag. I den låg han väldigt högt i planen, något som man antagligen inte kan belasta honom helt för. Dessutom kan han ju användas på hörnor och frisparkar och har ofta giftiga inlägg. Något vi inte sett från någon annan vänsterback under säsongen.

Jag förstår verkligen alla som inte tycker han håller måttet, men just nu är han det bästa vi har. Och i en sådan här match när man borde satsa allt framåt för att slå in ett mål och punktera tillställningen så ser jag inget annat alternativ.
Annons: