/spanien/barcelona/forum/19251.aspx/spanien/barcelona/forum/19251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA
2009-02-14 22:57
kolla malaga.valencia istället så få ni se underhållning..loque och duda jag sä´ger bara ojojoj..
Barcelona Rambla
2009-02-14 22:52
Ämne:
Rambla, håller med....
Självklart startar i normala fall Puyi och Marquez i sådana här matcher men nu när Puyi inte är helt skadefri ännu och Rafa tillbaka sent från en flygresa över Atlanten så var det nog rätt att spela med de två unga istället. De skötte sig överlag bra anser jag. Visst, lite slarv här och där men sådant får man räkna med när lite oerfarna spelar.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-14 22:51
Ang matchen så är jag nöjd nu i efterhand med 1 poäng pga hur matchen såg ut, Betis hade flera lägen att punktera matchen så 1 poäng är helt okej.
Låt dom fira inne på Puertan. Det är fortfarande 10 poäng om Madrid vinner vilket inte är en självklarhet med robben borta.

God natt !
Kixer
2009-02-14 22:51
Barcaholic//

Jag försöker bara få lite vett i skallen på vissa människor, man kan inte alltid ha skyhöga förväntningar. Tror ni verkligen att Barcelona vinner VARENDA match eller vad? Ni har tippat nästan 3-0 på varje match, det är väl klart att man spelar oavgjort och förlorar ibland, sån är fotbollen. Med tanke på landslags matcherna i veckan och det sliter rejält på spelarna, så ska man inte behöva vara missnöjd. Men ni får vara så missnöjda ni vill, jag kan inte ändra det.
Barcelona VizzlA
2009-02-14 22:50
chill för real efter landslagsuppehåll då det inte har många som platsar:P
Barcelona kallesiete
2009-02-14 22:49

Rambla, håller med dig.
Ville bara få fram att vi är mer beroende av TVÅ ordinarie mittbackar än Leo.

I alla fall i dagens match.

Är alla säkra på att det är en hel veckas vila nu?
2009-02-14 22:48
Ska inte nämna nåt om fans då det bara startar en arg disskustion men vissa av er här inne borde skämmas ! Helt seriöst. Man tror inte sina ögon när det står 1-0, 2-0 och läser vissa kommentarer. Skärpning för i helvete, håll det åtminstånde för er själva för det är bara forumet som framstår som fjantigt.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-14 22:47
Jag är så jäkla trött på alla dessa vänskapsmatcher som tar kol på våra spelare.

Spelarna på den här nivån är så väl tränade och får så mycket erfarenhet, så att det är knappt något extra viktigt med de här matcherna. De kan prestera bra/dålig oavsett.

Och jag var sur på Del Bosque som lät Iniesta spela hela matchen, och Xavi 85 min. Capello hade många tunga på bänken och tom utanför truppen.

Det kändes mer som det är en prestige för just tränaren. Han ska vinna i vilket fall.

Om matchen idag. Man är så klart besviken. Man vill vinna varenda match. Men nu när känslorna har lagt ner sig så kan man börja tänka realistiskt. Det går inte och vinna alla mathcer, och klart inte alla borta matcher.

Det har aldig hänt i de högsta ligorna. Vi har inte förlorat och det är också viktigt. Vi kom tillbaka och fixade en poäng åtminstone.

Vi får väl se imorgon. Gijon borta för marängerna blir inte lätt heller.
Barcelona Rambla
2009-02-14 22:47
kallesiete:

Piqué och Cacéres är mycket riktigt inte världens stabilaste mittbackspar, åtminstone inte ännu. Det är heller inte att begära, glöm inte att de bara är 21 resp 22 år och behöver verkligen mycket mer rutin och matcher i benen. Speciellt tillsammans. Det är i sådana här tuffa bortamatcher som de får nyttig erfarenhet. Med förtroende och att spela sådana här matcher så växer också det egna självförtroendet.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-14 22:46
Så skönt att vi inte förlorade idag. Verkar på några här inne som att vi inte kommer förlora någon match som är kvar.
Är optimist i vanliga fall men är mer realist. Risken att vi förlorar är större en chansen att vi aldrig förlorar. Gäller att förlora mot "rätt" lag. Som real Mierda på bortaplan, även om jag inte anser att det är rätt tid och plats att förlora men en sån match "ska" vi inte vinna egentligen.

Klart det går att gå utan att förlora, tänker på Arsenal, men det är ju dumt att räkna med det.

Nu fick vi med oss en poäng och det är bra när man legat under med 2 mål.

Jag firar ett poäng ikväll! För det är mer än jag trodde på när mathen led mot sitt slut.
Barcelona Smacked
2009-02-14 22:45
Matchen var väl ingen höjdare i sig. Alves tycker jag tappat markering alldeles för lätt vilket resulterar i mål. Lite bättring där vore inte fel.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-02-14 22:45
Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff

Killen blev spärrad.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-14 22:44
Om de använder rasistiska påhopp på Eto'o, använder de indirekt samma sak mot sina egna favoritspelare.

Nu tycker jag det räcker, ni som är inne på puertan - gå ut. Detta är ett barcaforum, men på senare tid har det blivit ett "hata puertan-forum". Vi är rivaler, vad förväntar ni er?
Barcelona Vampíro
2009-02-14 22:43
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag vet inte vad du har för förväntningar på honom, men som sagt med tanke på att han precis kommit tillbaka från skada så tycker jag att han var bra. Han hade ett bra skott som Ricardo fick problem med och hans löpningar in i straffområdet drog isär Betisförsvaret och gav yta till Xavi och Iniesta. Tror han kommer bli viktig i CL speciellt i svåra bortamatcher, vi kommer ha nytta för hans uppoffrande spel.
Real Madrid Sherko
2009-02-14 22:43
Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff

Skit i dem som gör det, Eto ska ha credd alltså...så sjukt många mål han gjort i ligan alltså...
Barcelona Rey Etoo
2009-02-14 22:42
: Barcaholic//
Klart jag blev sur när vi inte satte trean men du får inte glömma vad vi gjorde innan det därför jag är nöjd att laget lyckades rycka upp sig vi är starka !
Barcelona Barcaholic
2009-02-14 22:41
Lionel super Messi

Jag tycker inte vi spelade dåligt och jag förväntar inte maj att vi spelar bra varje jävla match. Däremot förväntar jag mig att vi visar vilja i varje match.

Kixer

Sluta säga vad vi ska vara och inte vara. Finns kanske personer som förväntade sig mer idag och är missnöjda inget fel med det?
Barcelona kallesiete
2009-02-14 22:41

För övrigt hade jag hellre sett att Puyol och Marquez bildade mittbackspar istället för Pique och Caseres i utbyte mot att ha Messi utanför truppen.

Messi i all ära, men Pique tillsammans med Caseres håller inte. Det är försvarsspelet i första halvleken som gör att vi inte vinner matchen.
2009-02-14 22:39
Fyfan, Någon madrid fan använder rasistiska påhopp på Etoo, helt sjuka i huvet är dom. Men ännu sjukare är att inte ens någon annan bryr sig. Inte ens RED.

Helt sjuka i huvet är dom.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-14 22:39
Som många redan har skrivit så ska vi vara nöjda med 1p och 2-2. Eto'o uppe i 23 mål jävlar vad mäktigt.

Tror att Real kommer få det tufft imon då inte Robben spelar.
Barcelona kallesiete
2009-02-14 22:38
Ämne: Ämne: Messi s....

Keita pigg? Jag tror knappt jag såg honom.

Godkänt av mig idag får:
Valdes, Iniesta och Eto'o.

Abidal och Caseres ligger på gränsen, men nej.
Canaletes
2009-02-14 22:37
TACK GUD!!
Kixer
2009-02-14 22:37
Lyssna på "Lionel super Messi" och sluta vara så bortskämda!
Barcelona Vampíro
2009-02-14 22:36
Ämne: Messi spelade 90 min....
Tyckte dock att Keita tillskillnad från Hleb såg ganska pigg ut ikväll, han är alltid farlig på inlägg och han kom upp bra i offensiven. Tycker Pep borde ha tagit ut Busquets tidigare och låtit Keita få stanna kvar men jag kan förstå att Keita inte var redo för 90 min.
Barcelona Lionel super Messi
Barcaholic

Man kan inte spela bra varje jävla match.
Kolla på Real Madrid.
Dem inledde säsongen riktigt bra, sedan föll dem och nu är dem på väg upp igen.

Du kan inte säga att du förväntar dig vinst varje match av Barcelona, för att dem är inte överlägset världens bästa lag dessutom spelade vi inte med spelare som Marquez, Puyol, Messi och Henry från start.

2-2 Är jag nöjd med, och jag gissar att majoriteten av Barca fans världen över också är det.
Så sluta gnälla.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
obbe

Nej det är inte några. Alla är sura här inne varje gång du kommer in hit o snackar dynga. Lämna gärna för gott och kom inte tillbaka, du gör ingen nytta här inne.
Barcelona MessiFP
2009-02-14 22:35
Ämne: Kallesiete//

Doma....
"Nåja några verkar sura härinne, så jag lämnar er."

De där var de vettigaste du sagt idag
Barcelona westinhoblaugrana

Tanken med de korta hörnorna är väl att de gör så att det blir mer oorganiserat i straffområdet, de tappar markeringarna. Vi har ju sett de korta hörnorna ge utdelningen flera gånger, där man passat in i mitten för att sedan slå t.ex. en djupledspassning. Henrys andra mål mot Deportivo är ett exempel på det.

*LÄNKTIPS*

Jag tycker man ska fortsätta med både korta och långa hörnor. Barca är ju kända för sitt passningsspel, och det kan man verkligen utnyttja vid korta hörnor. Lite variation skadar väl inte.
Real Madrid obbe
Kallesiete//

Domarfusk, sa bara att jag tyckte att straffen var billig, får inte det vara min personliga åsikt eller?. Ni får tycka annat, men jag respekterar åtminstgone det.

///

Nåja några verkar sura härinne, så jag lämnar er.
Barcelona Gud är störst!
2009-02-14 22:34
Ämne: Gud är störst!

An....
Yaya har inte fått starta på 2-3 matcher. Så det där resonemanget funkar itne.
Annons: