/spanien/barcelona/forum/19250.aspx/spanien/barcelona/forum/19250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-16 13:06

Läser man på Dizzys länk så låter det som att Etoo kommer att stanna. Jag får den uppfattning iallafall...
Barcelona Riiio!!
2009-02-16 12:54
Jag tror att Eto funderar just nu på om han skall sticka efter säsongen och spela kanske 2-3 år till i Inter eller Milan el nått och sen återvända till Mallorca eller om han skall skriva på nytt 3-års med Barça och sen till Mallorca.

Hoppas han skriver nytt med oss, Annars in med Torres!
Barcelona Saman.
2009-02-16 12:53
Den ultimate lösningen som jag tror på om Eto'o lämnar blir att Henry stanar kvar i klubben och flyttas in centralt där han får dela speltid med Bojan samtidigt som antingen Aguero eller Ribbery värvas in för vänsterkanten. Man kan ju ifrågasätta detta då Iniesta briljerar där men jag antar att Peps rotationssystem lär fortsätta samtidigt som det alltid finns risk för skador samt sämre formkurvor m.m.
Barcelona Dizzy
2009-02-16 12:49
Tror Etoo stannar. Hoppas!

Annars hit med David villa.
MessssiiTheOne!
2009-02-16 12:37

Kolla in denna och njut ni maränger som oxå kommer in hit och snokar ;)
Barcelona tarrak
2009-02-16 12:37
Jag hade haft full förståelse om Eto'o lämnat förra sommaren. Jag hade haft all respekt i världen om han slutfört den här säsongen stilfullt och sedan gett Laporta långfinget och stuckit. Men de här fåniga mediautspelen är endast av ondo. När man spelar i FC Barcelona så representerar man 100000-tals medlemmar och miljoner fans världen över. Man står längst fram i ledet i något som är större än en klubb - en folkrörelse. Att riskera klubbens framgång, för sina egna personliga vendettor är oförlåtligt. Och det där snacket om att han inte har hjärta för klubben och inte ens kan sätta på sig en jävla tröja (ska han börja spela i bar överkropp nu också?) är bara provokativt trams, som endast sårar de supportrar som stöttat honom.
Barcelona Barcaholic
2009-02-16 12:33
OM nu Eto'o lämnar denna sommaren så tycker jag den bästa ersättaren är Fernando Torres. D.Villa är minst lika bra som honom just nu ja men han är 28 år gammal han håller kanske i 2 säsonger till såhär. Men Torres han är bara 24 år gammal och är sjukt snabb + han är lång och eftersom vi ofta gör inlägg (Alves) så hade det passat riktigt bra. Benzema tycker jag inte heller man ska riskera, han är fortfarande en talang enligt mig och inget annat. Stor skillnad mellan franska och spanska ligan.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-16 12:32
tarrak/

Jag är också på din spår.
Lejonet var en favorit från första början, men man har börjat bli trött på hans ego-jag syn.

Om han eller någon annan vill inte sätta på sig röd-blå tröja , så får man säga tack och hejdå så fort som möjligt.
Han kan JOBBA någon annan stans.

Vad tror han? Att laget beror totalt på honom? Det är omsesidigt alltid. Barca har gjort honom en stor stjärna, precis som han själv levererar alltid.
Han spelade under hans tid i klubben med spelare som Ronaldinho eller Messi osv. Utan de skulle han inte hamna där han är.

Men det kvitter väl. Vi får värva en ny klass spelare.
Och jag vill ha en spelare som har en viss känsla för vår klubb. Jag vill ha någon som Villa som är en cule sen tidigare. Jag vill inte ha Benzema, trots alla hans kvalitet. Jag tror att för honom Barca är en mellanvägstation.

Ledningen vill inte ha Samu i somras men man måste fråga varför. Det är inte pga brist på spelkvalitet på plan, utan mer en brist på personlighet som faktiskt har skadat klubben tidigare (och tom kostade en ligatitel, men det kan man diskutera).

Kort sagt - vill han inte jobba i Barcelona så får han hitta någon anna stans. Han kunde göra det redan i somras. Vi behöver inte hans revanch, hämnd, "jag ska visa de", sätt att se på saker och ting.

Och ska han skada klubben också den här säsongen?
Ska han göra nu att harmonin sviker på grund av honom?
Då vänder jag ryggen mot honom på en sekund. Han ska respektera fansen först o främst (innan ledningen) om han vill ha en evig respekt av oss (mig i alla fall).

Det är oss han sviker först o främst och inte Pep eller Laporta.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-16 12:32
Criff

Alla värvningar som man gör är en chansning, vissa mer än andra. Benzema är bra och Villa är bra, men vi vet aldrig hur det blir i Barcelona. Villa är ett säkrare kort och Benzema är kanske mer långsiktigt. Så som Barcelona spelar idag så skulle båda dessa herrar lyckas, men det Samu gör, finns idag ingen som kan, han säger emot tränarens order och tränaren litar på honom, då tackar Samu med att göra mål. Kan Villa göra det, kan Benzema göra det, säga emot Pep och prestera samtidigt?

Det är svårt att spekulera i ämnet, och vi får ett svar först i sommar. Men om nu någon ersätter Samu, så kommer denna ersättare vara grymt pressad om han inte levererar på direkt...
Barcelona Riiio!!
2009-02-16 12:26
Hoppas eto stannar men samtidigt är det för hans del 2 viktiga saker som spelar roll.

Nr1: Att han tystat alla som ej trott på honom genom att inte göra en ok säsong utan en Riktigt J*vla grymm säsong(och mer skall spelas)

Nr2: Sluta på topp, måste kännas skönt för honom OM han nu lämmnar att ha spelat en så bra säsong som han har gjort och sen ta klivet i vilken annan klubb som helst. Killen kommer lyckas.

Hoppas han stannar i alla fall, xavi,busquets har skrivit på, Hoppas eto gör samma sak snart snart!
Barcelona Criff
2009-02-16 12:22
Visst att ledningen i sig svek Eto, men Eto har också svikit ledningen några gånger med sina uttalanden och det var en massa media runt omkring Eto förra året med gult kort för att slippa göra El Pasillo och annat.
Om det nu stämmer eller inte är en annan diskussion, men att som Eto säger att han känner sig sviken så var det nog också några i ledningen som kände sig svikna efter utspelen.
Speciellt i ett sånt här läge kan jag inte förstå att han går ut och säger som han gör, okej att säga att han har bestämt sig men vill inte säga något förrens till sommaren.
Men att sen säga att Barcelona bara är ett jobb är så otroligt onödigt att slänga ur sig i ett sånt här läge på säsongen.

Jaja, folk ville göra sig av med Eto innan för dem var rädda för att han var större än klubben, och nu lär det förstoras upp igen.
Så efter dem uttalanden han gjorde nu, så tvivlar jag inte en sekund på att ledningens försök på att förlänga svalnade av.

Sen är frågan om man kan få någon bättre än Eto för tillfället?
Tvivlar starkt på det, Benzema tycker jag fortfarande är en talang. Behöver säkert massvis med tid för att anpassa sig och det är inte ens säkert att han vill lämna denna sommaren.
David Villa är annars enligt mig det bästa alternativet, skulle vilja säga världens bästa forward just nu, med Eto, men Villa är mer teknisk än Eto och kan skapa mycket själv.
Vet inte om det kommer gå ihop med Messi & grabbarna men han är ett mycket mer säkrare kort än Benzema.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-16 12:11
Riiio!!

Håller med om det du säger angående andra halvleken. Undrar om nån märkte att Barcelona körde zon markering vid 1-0 målet. Barcelona såg ut som Sverige vid hörnan, de valde att hålla linjen istället för spelare, och jag anser att det är det bästa försvar på en hörna (zon markering) men Pep missade grovt, då han glömde att ställa en spelare vid varje stolpe. Det är regel nummer 1 när det gäller zon markering vid hörna. Man måste ha 1 spelare vid varje stolpe.

Nu lite om Etoo...Jag älskar killen, han profissionell, levererar och fjäskar inte för någon en sann proffs...Och jag förstår om han nu lämnar Barca. Barcelona svek honom, ledningen, tränaren alla hängde honom offentligt de hög honom i ryggen, men han valde att stanna och bevisa att alla de har fel. Han gör det genom att snitta mer en 1 mål per match i ligan, han gör det genom att vara Etoo. Han tystar alla jävlar som tvivlat på honom på ett sätt som bara Etoo kan. Lejonen säger att spela för Barcelona är bara ett jobb, och jag tycker att han gör rätt i. Han älskade klubben och klubben älskade honom, men dagen då klubben vände ryggen mot honom, då valde han att stanna och bevisa klubben att de har gjort fel, och när klubben inser misstaget då väljer han att dra och göra mål för en annan klubb. Visca Etoo, och visca hans personlighet, han kommer att lyckas i vilken klubb han än spelar, jag hoppas han blir kvar, men om han lämnar så är jag den första som önskar honom lycka till. Han är unik, han är Bäst.
Barcelona tarrak
2009-02-16 12:02
Är det bara jag som tröttnat på Eto'os upptåg? Han har varit min favoritspelare i ett antal år och jag har alltid haft överseende med hans hyss, men nu orkar jag inte försvara honom längre. Hans utbrott i Villafranca för två år sedan, var en klart bidragande orsak till att vi tappade ligasegern den gången. Även om det här utspelet inte är i närheten av samma dignitet, så känns det så fruktansvärt onödigt alltihopa. Nu är det bara att hoppas att alla håller en profesionell attityd säsongen ut, men sen är det nog dags för Samu att lämna (vilket verkar vara vad han själv bestämt sig för) och jag hoppas att han ersätts med Benzema, som har förutsättningar att bli minst lika bra. Sorgligt och onödigt, men det är bara att gå vidare.
Barcelona Riiio!!
2009-02-16 11:14
Tyckte att vi gjorde egentligen den bästa andra halvleken på året nu mot betis, synd bara att den första va kass.
Vi skapar jättemycket i andra och R1cardo gör en sån match som han kommer göra bara en(!) gång på säsongen, typiskt.

Någon mer som håller med??

Nu har vi 3 tuffa matcher i rad, hur tror ni det går??
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-16 09:36
Ja var fa* där. Henry spelade väldigt centralt men inte i början som ni säger, då var det messi men Henry kom in i rollen som central sen.
Barcelona Dinho, Messi
2009-02-16 08:53
Jag tycker mig minnas att vi vid avspark hade messi i mitten, men 15min in och frammåt bytte de plats.

Barcelona Rey Etoo
2009-02-16 04:14
www.goal.com
TV4 SPORT
Barcelona Pep.G
2009-02-16 03:01
Rey Etoo

Du kommer med uttalandet, så du får svara på var du har fått det ifrån ?!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-02-16 02:54
Tror att vi kommer att ångra på from ocg med nästa vecka med lite vila i i kroppen.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-16 01:59
Skönt med en veckas vila tror barca behöver detta, vi får väl se hur vi tar vara på de =)
Barcelona Rey Etoo
2009-02-16 01:58
Han starta som vänster messi centralt hleb höger kolla upp det om du vill ;)
Barcelona Pep.G
2009-02-16 01:48
Rey Etoo

Haha något vi vill tro ? Det är något vi vet. Om jag minns rätt så startade vi med Messi som högerytter, Hleb som vänster ytter och Henry som central.

Godnatt..
Barcelona Hetfield
2009-02-16 01:42
Det ska bli sjukt intressant att vi få se om det blir några stora värvningar eller ej.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-16 01:32
LaBarca//
Hnery spelade inte centralt mot Valencia det är bara något ni vill tro"!
Barcelona Heywood Jablome
2009-02-16 00:52
Den artikelns trovärdighet brister då det inte skrevs särskilt mycket om Eto'os "önskan" att lämna. Och att en person har kommenterat bevisar också att ingen tror på det.

Nej, Eto'o är inte den vassaste kniven i lådan, men att gå tillbaka till Madrid gör han inte.
Real Madrid Sherko
2009-02-16 00:49
Okkapokka

hahaha jaha, såg inte det.

Dem tog upp den på puertan, trodde den var fräsch :P

Barcelona Okkapokka.
2009-02-16 00:48
Sherko

Den artikeln var skriven i somras?
Real Madrid Sherko
2009-02-16 00:46
Verkligen ett dumt uttalande av Eto i det här skedet av säsongen, om man ser det från er sida.

Jag tror iaf inte på att han har sagt så, syftar på vad dem skrivit i fotbollskanalen.

Barcelona Bernie
2009-02-16 00:43
Jag tvivlar på att Samuel Eto'o lämnar oss till nästa säsong. Visst har han sagt att han vill avsluta sin karriär i Mallorca men det är ett par år dit också. Nu är han vid åldern då en fotbollspelare ska vara som allra bäst och det visar sig vara så för Samuel om man tittar på statistiken hittils. Vinner vi titlar i år dessutom så ser jag ingen annan klubb han skulle vilja vara i än Barça. Han älskar Mallorca men likväl så brinner han även mycket för blaugrana. Man kan spekulera ifall han fortfarande är sur för det som händer i somras när han inte var välkommen men jag tror att Pep och Eto'o har talat igenom just det och det är högst osannolikt att tränaren, klubben inte skulle vilja ha honom kvar till nästa säsong, för i mina ögon så är det den enda orsaken till en eventuell flytt.
Barcelona Heywood Jablome
2009-02-16 00:41
Karlssoooon. Nja... det tror inte jag. Visserligen kommer Valencia vilja få ut så mycket som möjligt. Men de måste samtidigt vara realistiska. Villa är i grund och botten fantastisk, men han är inte värd över 400 miljoner kr. Jag kan tänka mig 300-350 miljoner kr för honom. Det är väldigt mycket pengar...
Annons: