/spanien/barcelona/forum/19249.aspx/spanien/barcelona/forum/19249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2009-02-16 17:22
Jag tror ärligt talat inte Eto'o hade en aning att hans uttalande om "jag har bestämt mig om min framtid" skulle bli så uppförstorat. Jag förstår honom verkligen, vad är den stora grejen? Han är ju vuxen och går hans kontrakt ut 2010 får han lämna om han vill. MEN, att han bestämt sig om sin framtid kan ju likaväl innebära att han valt att förlåta det som hände i somras, blivit kompis med Pep och vill fortsätta spela med sina vänner som han har i Barcelona.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-16 17:14
Caceres på lån är ingen dålig idé, alla tjänar nog på det, både han själv och Barca. Tror även Henrique är en bättre spelare för tillfället. Ska bli intressant när han kommer till hösten. Angående Militio och Marquez är det den förstnämnde som ska gå i så fall. Marquez är bättre än någonsin enligt mig och Militio får ta ett kliv ner för de ungas utveckling(Pique, Henrique, Caceres). Militio är en riktigt bra spelare men han måste lämna plats för andra och känslan är att hans tid i Barca är slut.
Barcelona The Reporter
2009-02-16 17:07
Vi har för många mittbackar. Milito eller Marquez måste enligt mig lämna inför nästa säsong.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-16 17:05

Caceres on loan next season...Hmm va ska man tro om det?
Barcelona kirtap
2009-02-16 16:34
En fråga. När firas seriesegern är det när ligan är säkrad, eller vid sista hemmamatchen?
När höjs bucklan när hålls eventuellt firandet.
Någon som vet?
Barcelona Gud är störst!
2009-02-16 16:24
Joanilson

Får man fråga varför det är tomt i länktips då?
Barcelona Joanilson
2009-02-16 16:11
riktigt bra video i länktips + en grym låt. men ni kanske redan har sett den:D:D

förresten dom som tycker att Valdes inte är tillräckligt bra för att stå i Barca kan ju ta sig i röven. i betis matchen räddade han ett friläge från Oliveira och ett till riktigt farligt skott från vem det nu var. tycker att han varit riktigt stark den här säsongen och kan inte fatta att det finns så många som tycker att han är för dålig, det finns massor med målvakter som gör mer tabbar än han. han är helt klart en topp 10 målvakt förmodligen lite högre ändå enligt mig.
Barcelona FCB :)
2009-02-16 16:07
Bara tanken på Villa i Barca gör att det pirrar i magen...Vore otroligt kul om han kom MEN, jag gillar Eto'o också :)
Barcelona Més que un Esport
2009-02-16 16:04
En riktig målgörare måste ha en vis dos av egoism, en hunger att prestera, att va bäst, att lysa. Det ligger liksom i fotbollens natur. Målspottarna är alltid de som hamnar i fokus, de "räddar" poängen, de krossar motståndarna.

Ett ultimat exempel på det är matchen mot Betis nu senast. De flesta tidningarna håller Eto'o som matchens spelare (Valdes fick mycket bra betyg också) men som vanligt försvinner fokus från de som inte gjorde/räddade mål.
Iniesta var brilljant, framför allt i första. Han fixade straffen och var egentligen det enda hotet mot Betis backlinje i större delen av matchen.

Det är så det fungerar. Men det är också det som gör att riktigt stora strikers blir riktigt bra. De älskar uppmärksamheten. Kolla på Zlatan, kolla på Eto'o, Raul... Ett visst mått av ego krävs, det sporrar dom att fortsätta, att vara först på bollen i boxen, att göra flest mål.

Personligen tycker jag inte det är något negativt! Men det måste kombineras med en laglojalitet, en vilja att jobba hårt för dina lagkamrater. Se bara på hur Eto'o springer under matcherna, han sliter som en galning.

Att vara ärlig och frispråkig självklart ett bra attribut. Som någon sa längre ner, jag tar hellre det än Beckhams "Milan har alltid varit en av mina favoritklubbar". Du visar din lojalitet mot supportrarna på planen med hårt slit, blod svett och tårar, inte med meningslösa klyschor.

Själv tillhörde jag redan i somras skaran (antagligen de flesta av oss) som absolut inte ville att Eto'o skulle försvinna. Jag har inte ändrat uppfattning. Ser ingen för tillfället som kan ersätta kameruanen. Men vill han gå så måste han få göra det, och i så fall plockar vi in Zlatan :) bara för att han e svensk!
Real Madrid obbe
2009-02-16 15:44
Dizzy//

Jo det är äckligt av dem som gör det, ingen förståelse, dock ska man inte dra alla över en kant. Finns ju många som inte visslar, bara att visslandet hörs mest och då tror man att majoritetet gör det.

Hoppas dock Drenthe övervinner det, och tystar publiken, så att det blir snopna, hög potential har killen.
Barcelona Dizzy
2009-02-16 15:40
Vilka äckliga publik real har fi fan!
Barcelona Gud är störst!
2009-02-16 15:34
Jag håller med Rey Etoo här.

Jag förstår inte hur ni kan göra ärlighet till ego? Han är bara en sån person det är hans personlighet. Jag har aldrig märkt att han är självisk på nåt sätt, och med det där uttalandet för ett par år sen så tror jag aldrig att det var menat för att förstöra för laget jag tror verkligen han gör allt för laget och klubben.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-16 15:23
Det är bara att acceptera det är så Eto'o är han gillar att säga vad han tycker och om han inte gör det så¨mår han dåligt jag ser hellre att han går ut och säger vad han tycker istället för att han ska må dååligt och ställa till med värre saker.

Långt ifrån ego han måste bara säga de sakerna han håller inte inne sina känslor der gör man inte i Afrika man säger vad man tycker. På de sättet öppnar de upp sig, men att Eto'o säger dett på de sättet är en annan sak men det är inte första gången media överdriver om det nu är så.

Vi är vana vid detta gör ingen stor sak av de, det är exakt det media vill göra de vill splittra barca.
Barcelona Gud är störst!
2009-02-16 15:22
Fyfan vilken uppståndelse det blev här då efter inatt! Ta det lugnt grababr o tjejer ni gör en stor grej av det hela när det bara en vanlig intervju. Och om ni läser hela intervjun på länktips så inser ni att han menar att han ska stanna. Herregud chilla!
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-16 14:35
Barcadinho

Ruud pratade och drf kickade Ferguson honom....
Barcelona Barcadinho.
2009-02-16 14:26
Ämne: Folk får tycka att E....
Jag föredrar en som gör 20-30 mål, utan massa med rubriker som kan skada klubben.

Henry eller Van Nisterlooy har också levererat massa med mål , utan att prata skit.
Det finns många sådana exempel.

Måste vidare nu. ha en bra dag.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-16 14:19
Ja, det stämmer som en del skriver. Det kan hända att vi misstolkar vad han säger.

Men själva svaret är inte så proffigt.

Man måste väga varenda ord när man vet att det man säger spridds som satan till hela klotet.

Så när han svarade - "jag har redan bestämt mig, men vill inte avslöja", så gör det på en gång alla fansen och klubben som vill gärna veta ja eller ej. Vi är nyfikna människor.

Det bästa skulle vara om han bara fortsatt på samma linje som han hade om den här saken under hela hösten.
Han skulle bara säga som förut.
"Jag vill inte prata om sånt just nu mitt i säsongen".

Och att varje spelare har rätt för egna känslor o åsikter om alla möjliga saker är självklarhet. Men att säga vad man vill till pressen är en anna sak.

Man måste vara diplomatisk för att överleva.
Drogba fick ge en direkt ursäkt till fansen för hans uttalande mot klubben. Robinho fick sparken för att han inte vill spela i Madrid.
Och ärligt talat så har jag svårt att förstå hur en del united fans orkar se Ronaldo.
Inte alla orkar, det finns en del som tykcer att han skulla packa sina väskor för länge sen. Lite stolta typer vad det gäller klubbmärket (som jag kanske).

Diplomati lite grant. Till o med Zlatan har lärt sig vad ordet betyder.

Men vi låter tiden går och se hur detta utveklar. Matchen mot Espanyol är viktigare för tillfället.
Barcelona Més que un Esport
2009-02-16 14:10
Folk får tycka att Eto'o är arrogant, olojal, gör dumma uttalanden osv. Men faktum kvarstår, han har pytsat in 23(!) mål på 22 matcher. Jag vill hellre ha en kontroversiell Eto'o som levererar än en snäll och foglig centerforward som ger oss 10 baljor per säsong..

För övrigt ser karusellen kring kameruanen likadan ut nu som den alltid gjort, mer eller mindre. Personligen tror jag att han stannar, framför allt om vi plockar hem en/några titlar i år. Dessutom, han är omtyckt som medspelare, speciellt i omklädningsrummet vad jag har föstått. Får han bara ett kontrakt han är nöjd med så stannar han.
Barcelona Cape
2009-02-16 14:05
Eto´o har tidigare sagt att han vill spela något år i Mallorca igen och dessutom prova på ett år i Marseille. Så att han skulle säljas nu till någon annan storklubb känns knappast sannolikt. Om han nu vill lämna Barca så är jag övertygad om att det är för Mallorca/Marseille.

Men tror att han först vill avklara ett antal säsonger till i Barcelona. Han är ju trots allt bara 28 år.
Barcelona Karlssoooon
2009-02-16 14:01
Heywood Jablome.

Jag kan nog också tänka mig att Villa kan komma att säljas för 350 miljoner. Men om Samuel skulle lämna i sommar tror jag att man ska vara nöjd om man får över 250 miljoner för honom. Men trots allt ser det faktiskt ut som att David Villa skulle vara det "billigaste" alternativet, särskilt med tanke på den enorma kapacitet han besitter.
Barcelona Joanilson
2009-02-16 14:00
jag fattar inte varför alla tror att Etoó ska lämna, det enda han sagt är att han bestämt om sin framtid. han kanske bara bestämt att han ska ut och käka middag med en snygg senorita i framtiden. skämt åsido, men när han sa detta kanske han inte tänkte på att många kommer tro att han vill lämna. det skulle ju kunna vara så att Etoó skrivit på ett nytt kontrakt som ledningen inte vill att han ska avslöja för pressen, vad vet jag? ;)
Barcelona Heywood Jablome
2009-02-16 13:54
Givetvis ska man inte tro allt som sägs i tidningar. Men Eto'o har ju sagt det här.

Men det som jag höjer ögonbrynen är att Eto'o har begärt en löneförhöjning. Så vi får se hur förhandlar går.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-16 13:51
Klint

Håller med dig, det görs för stor grej av det hela. Etoo är Etoo, när hela världen fjäskade för Dinho så gick han ut och sa saningen. Etoo är går inte att ersätta. Han må vara ego och han må säga sjuka saker ibland, men det är det som gör Etoo till Etoo.

Det Etoo säger är något som alla spelare i världen borde ta och säga. Känner man att man inte trivs eller att man blir dåligt behandlat så ska man säga.

Etoo kommer att stanna, men om han går så är det inte hela världen. Man ska inte ta allt som skrivs i tidningar på så stor allvar, det verkar bara vi som har gjort det här gigantiskt stor...
Barcelona Klint
2009-02-16 13:38
Är inte Eto'os uttalande och de påföjande tolkningarna av detta verkligen att göra en höna av en fjäder? Utifrån min, kanske aningen naiva, syn på det hela förefaller det inte vara något speciellt anmärkningsvärt.
Barcelona el Flaco
2009-02-16 13:34
Förstår inte varför många här inne är upprörda över Eto'o uttalande. Det är väl självklart att Mallorca är klubben i hans hjärta eftersom han tillbringade många år och även fick sitt genombrott där. Tycker han är ganska ärlig med sitt uttalande vilket är sällsynt idag. Föredrar ni bullshit-uttalande i klass med Beckhams "Milan är en av mina favoritklubbar sen jag var liten"?
Barcelona Riiio!!
2009-02-16 13:27
Tycker i alla fall att man skall satsa på att värva Lahm från bayern, vi behöver en duktig vänsterback och när vi ändå är i munchen så kan vi köpa ribery och klose så har vi löst alla problem!! Eftersom det är just problem som alla verkar prata om att i har offensivt.

Eto: Kanske ska bort men kanske inte, sommaren är lååång och kan real panikvärva fiaskot Huntelaaaar så kan vi värva någon bra anfallare under sommaren. Stannar han så är det julafton igen!

Henry visar att han är o räkna med även nästa år, visst han blir äldre och kanske segare men det blir vissa av högerbackarna i dom andra lagen också + så kan han användas centralt om det skulle skita sig ibland med skador/avstängningar.

Bojan: Har man inte sett hans förra säsong så har man inte rätt o dömma denna säsong.

Messi: =) =) Orden räcker inte till =) =)

Hleb: Va enligt mig den enda som kom någonvart ( och Iniesta) mot Betis och han skall man INTE sälja, spelat helt OK då han fått chansen!

Iniesta: Tycker han skall spela tillsammans med Xavi framför Toure. Han och Xavi turas om att gå på djup och krossa motståndarnas backlinje.

Som sagt så har vi inte problem offensivt men en Vänsterback av högsta klass och en som kan byta av Dani alves ibland vore bra för klubben! Inte så sugen på att se Sanchez el vad han heter spela högerback, vet e f*n men vad tycker ni??
Barcelona Hetfield
2009-02-16 13:20
Och föratt nämna nått om Eto'o, så måste jag säga att det sårar otroligt mycket att han ser det som "endast ett jobb", det är otroligt onödigt att säga det, men jag tror inte att han menar det, det är bara hur Eto'o funkar, han säger onödiga saker som han ångrar senare.
Barcelona Hetfield
2009-02-16 13:17
Vet inte om det är så bra med att ha Henry som center, alltså som startspelare. Killen är för gml och alldeles för skadebenägen föratt kunna bära laget. Nej som sagt, ta in en världsklass anfallare, tyvärr så finns det inte många av de som är tillgängliga

Om jag får leka lite manager, så skulle jag värva Adriano , det är mycket möjligt med tanke på att Mourinho vill nog bli av med honom
Barcelona Riiio!!
2009-02-16 13:13
Ämne: Rio

Där sa du nåt....
Håller med dig, han blir dyr verkligen men där har vi en lång anfallare där Dani alves kan slå inlägg på även om torres kanske inte är världens bästa huvudspelare, återvänder han till Spanien så ligger väl förmodligen Atletico Madrid bäst till o säkra honom men man vet aldrig!

Vad tycker du(ni) om att vi värvar Ribery/Aguero och flyttar Henry till mitten (central forward)???

Tycker faktiskt inte att Iniesta får lida för det eftersom jag vill ha honom och Xavi framför Toure på mittfältet!
Barcelona J.Gamper
2009-02-16 13:10
Vilken snubbe den där.. Etoo. Hans arrogans passar inte in i Barca.
Annons: