/spanien/barcelona/forum/19248.aspx/spanien/barcelona/forum/19248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-05-20 17:19
Startelvan är rena gissningar tror jag, av media. Inte omöjligt att han ställer upp med den startelvan. Han går dock inte ut och talar om det för någon.
Barcelona Heywood Jablome
2009-05-20 17:14
Yaya behövs centralt på mittfältet. Han ger laget balans. Vi alla såg mot Chelsea hur vi saknade en balansen på mittfältet.
Barcelona Okkapokka
2009-05-20 17:05
barca löver

Mind games från Sir Alex. Själv är jag helt övertygad om att Rio kommer spela i finalen.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-20 16:44
Inte många klubbar som har en sådan människa wow.
Vilken kärlek hjärta han har för klubben.:D
Vica el Barça, Catalunya y Visca el Laporta.
Länken
Perez hehehe.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-05-20 16:11
Se länk. Expressens Johan Orrenius (som brukar ha vettiga åsikter) menar på att Xavi inte riktigt litade på Busquets i andra matchen mot Chelsea. Fick faktiskt en liknade känsla när jag såg matchen. Kändes lite som om det hade varit Yaya som spelat pivote hade han fått bollen i de lägena. Tycker att Busquets har ett väldigt bra positionsspel men om vi pratar teknik, bolldistribution och passningar så har han inte mycket att hämta mot Yaya. Sen får man ju ha i åtanke att det är Busquets första säsong på denna nivån och att han bara kommer att bli bättre, framförallt eftersom pivote positionen ofta kräver en hel del rutin och kyla.
barca löver
2009-05-20 16:00
Rio Ferdinand kanske inte kan spela finalen mot barca ! :)
Barcelona Smogen
2009-05-20 15:49
Fabregas är på väg till Barcelona, tillsammans med Llorente, Ashley Cole, Philipe Lham, Sergio Asenjo, Eden Hazard och Ribery.....

synd bara att Messi och/eller Iniesta ska till Real Madrid, Abidal till Milan, Toure till Arsenal och Eto'o till hälften av alla storklubbar i Europa....

och jag säger välkommen till Silly Season, ska bli kul att följa dig i sommar......hoppas jag.
Barcelona Ciao-V
2009-05-20 15:43
Ni som ska se på Barcelonas sista hemma match under helgen. Det kommer att bli fest ett par timmar innan matchen på Camp Nou. Det kommer att rocka på Camp Nou med musik och blåröda ljusfärger.
Det ska bli spännade att vara på plats och vara med på festen.
Canaletes
2009-05-20 15:42
En sak är säkert!

Keita spelar inte vänsterback. Läs interviu
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-05-20 14:28
Ämne: Pep.G

Jag är fakt....
Håller med angående Yaya. Killen saknar helt och hållet farten de första 5 m vilket kan bli kännbart när man tittar på Uniteds speediga offensiv. Någon mer än jag som kommer ha hjärtat i halsgropen om det blir löpduel mellan Yaya och CR7?

Vanligtvis brukar ju långsammare backar kunna väga upp det med bra positionsspel men problemet är ju att Yaya inte vanligtvis spelar mittback och därmed saknar det positionspelet som tex Pique besitter. Dock har Yaya bra spelförståelse och vi får hoppas att det kan hjälpa honom. För det känns nästan 100 att Yaya spelar mittback eftersom Pep vilade både han och Busquets mot Mallis.
Barcelona Yaya_toure
2009-05-20 14:23
dom tränar dubbelpass nu de står att dom blir bättre och bättre för varje dag iaf för henry iniesta vet ja inget om men hoppas dom kan spela och att henry gör sitt 20e mål i ligan då har hela vår trio gjort 20+ iår:D
Barcelona Barca-nist
2009-05-20 14:18
The Reporter

välkommen tillbaka ;)
Barcelona Barca-nist
2009-05-20 14:18
Yaya_toure

Jag tänkte man kanske borde låta Iniesta och Henry spela sista 15 min nästa match innan Finalen för att va matchvan .Men låter riskabelt tyvärr. Hoppas vi slipper flera skador(under träning)
Barcelona The Reporter
2009-05-20 14:17
Hej gott folk, ett tag sen jag var inne på SF för att datorn hade pajat men nu är jag återigen tillbaka och kommer att följa sidan frammåt :)
Barcelona Yaya_toure
2009-05-20 14:10
Jag hoppas att Etoo hittar formen till nästa vecka o att henry o iniesta kan va fit for fight
adil,
2009-05-20 14:07
Oha789

Ferdinand kanske missar finalen ju. Härligt då vår defensiv kommer vara betydligt försvagad.
Barcelona Barca-nist
2009-05-20 14:05
Det är nåt fel på sidan överhuvudtaget. Det blir dubbel inlägg hela tiden. synd men man får ta det
Barcelona Oha789
2009-05-20 14:01
Pep.G

Jag är faktis väldigt nervös inför finalen.. Det känns som om Man u är tubbelt så tunga och effektivare och har hela sitt lag att ta ut till den matchen... känns som om vi är blyga och kommer dit för att överleva...

Yaya Toure är jag mest rädd för... en sån seg spelare är bara riskabelt att ha i anfallet mot spelare som Tevez, Rooney och Ronaldo. Yaya är snabb i längen men att vara kvik och hänga med spelarna de första 5 metern, ja då har vi problem.

Jag tror att han kommer garanterad ta på sig ett Gult kort som visar att han kommer blockera en av spelarna med handen då han inte kan hinna ifatt deras snabbhet.

JAG BER OM URSÄKT FÖR DUBBEL INLÄGG. DET VAR FEL PÅ INTERNET.
Barcelona Oha789
2009-05-20 14:00
Pep.G

Jag är faktis väldigt nervös inför finalen.. Det känns som om Man u är tubbelt så tunga och effektivare och har hela sitt lag att ta ut till den matchen... känns som om vi är blyga och kommer dit för att överleva...

Yaya Toure är jag mest rädd för... en sån seg spelare är bara riskabelt att ha i anfallet mot spelare som Tevez, Rooney och Ronaldo. Yaya är snabb i längen men att vara kvik och hänga med spelarna de första 5 metern, ja då har vi problem.

Jag tror att han kommer garanterad ta på sig ett Gult kort som visar att han kommer blockera en av spelarna med handen då han inte kan hinna ifatt deras snabbhet.
Barcelona Barca-nist
2009-05-20 14:00
Pep. G

Tack vare Figo har stjärnorna förstått hur det kan gå samt för de unga spelarna som tex Giovani dos Santos lämnade klubben för Tottenham:)

Alla gamar får nöja sig med andra klubbars nedgång, medans vi bevisar att egen produkt är bästa lösningen.

Lär er av Barca . Enligt legendaren Zidan
Barcelona Pep.G
2009-05-20 13:55
Oha789

Vi ska troligtvis starta med Valdes, Pique, Puyol, Busquets, Xavi, Iniesta och Messi I en CL-final. Det är ett perfekt bevis på vårt satsande på ungdomar !
Barcelona Oha789
2009-05-20 13:52
PEP.G

Jag tycker Real Madrid är en av världens dåligaste lag på att ta hand om Spelarnas utveckling...

Ett lag som inte änns kan ta hand om Madrids utevkling hur ska dom då ta hand om Ungdomarnas.

Kolla bara på alla spelare Real Köpte under 2000 talet tills 2009. Säg mig, vilken spelare har lyckats, eller blivit bättre som spelare. Man producerar inte bara spelare i ungdomslaget, man måste producera och satsa på de som finns i laget och lova de spelarna en bra utveckling. Då är man på rätt väg.
Barcelona Pep.G
2009-05-20 13:50
Barca-nist

Tur att vi Fc Barcelona inte kan drabbas av sådanna gamar. Våra spelare har helt enkelt för stora hjärtan för FCB !:)
Barcelona Barca-nist
2009-05-20 13:48
Ajax akademi skadades av stora gamar (andra stora klubbar)
Deras ekonomi gick i botten och akademin klararde inte producera lika bra som i början av 90 talet.Alla deras stjärnor sökte sig till andra klubbar
Barcelona Oha789
2009-05-20 13:47
Jag har alltid sakt det.

Wenger är en tränare som är väldigt mycket lik Lagerbäck.

Lagerbäck ger nästan aldrig chansen till ungdomar och så fort han ser en spelare som är över 30 år och han är på väg att avsluta sin kariär så tar han in honnom i laget.

Och Wenger gör exakt tvärt om..
Han satsar på en spelare som inte änns kan ta den ansvaret som Arsenal lägger på de unga spelarna. Vinna en titel.

Det är för tungt och sorligt att slänga in en spelare som är 17 år och hela Arsenal fansen väntar sig en vinst i underläge.

Sen när Wenger ser att en spelare blir 27 år så är hans kariär slut... haha som spelare skulle jag börja känna mig panionär om jag jobbade med Wenger.

Man ska inte vara som Wenger och inte som Lagerbeck, Mer som PEP är perfekt :D
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-05-20 13:45
Haha menart. Engelska ligan är snart inte engelsk. För dom har ju i stort sett bara utländska ägare. Bara två klubbar som ägs av England. Det är Arsenal och Newcastle. Den senare klubben håller på åka ut ligan.
Barcelona Pep.G
2009-05-20 13:43
Oha789

Helt rätt. Förut så var det Ajax som hade världens bästa ungdomsakademi, men dem har segat på sistone och Barca producerar och producerar. Om man jämför våra talanger med t.ex Reals talanger ( Marängerna anser att det är DEM som ahr världens bästa akademi ) så är våra jagade av klubbar som Chelsea,Arsenal, Man Utd etc etc, medan Reals talanger är jagade av lag som Almeria och Getafe.

Man Utd har en helt okej akademi, men det är mycket stölder där om man säger så. Vi är världens bästa lag ! Fy fan vad skönt det är att säga det, men nu är det dags för Pep och gubbarna att fixa det nu !

IN PEP WE TRUST !
Barcelona Barca-nist
2009-05-20 13:42
Hur tror ni Man United kommer spela i finalen?

Jag tror de kommer köra på samma sätt som de spelade mot Arsenal! vilkte va as tråkigt
Barcelona Pep.G
2009-05-20 13:39
Mr Andrés-Iniesta.

Haha fy fan vad synd om Arsenal alltså :/
Barcelona Oha789
2009-05-20 13:38
Pep.G

Asså hur kan man ha ett sånt lag...

Barcelona och många Spanska och Italienska lag kan inte gå och köpa ett helt lag. Man kallas för ett stor klubb för att man kan plocka och fixa sj?

Jag tycker Arsenal är ett lag som Real madrid och Chelsea medans dom då inte köper stora spelar, dom köper däremot lovande spelare som kan bli grymma om några år.

Arsenal och många Engelska lag tycker jag har skämt ut sig. De har en ägare som köper och säljer precis som han vil...

Nej Walcott är inte heller deras produkt. Han köptes från sin moderklubb Southampton FC under transferfönstret i januari 2006
Annons: