/spanien/barcelona/forum/19244.aspx/spanien/barcelona/forum/19244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-04-26 15:01
Hoppa Valdes! (Usel målvakt, tack Barca!)

Ingen anfallare skulle passa i Barca så som Etoo gör. Zlatan skulle inte kunna axla Etoos roll i Barca, Villa kan inte det heller. Ingen anfallare kan det heller, för ingen notera INGEN anfallare är så löpvillig som Etoo är. Världens aboslut bästa målskytt.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-26 15:01
Haha Pep ;)

Tippar VAL-BAR 0-3 ;) ..
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-26 14:59
Hoppa Valdes! - Stick till Madridforumet tack.

Du är bara här för att irritera. Seså byebye..
Barcelona Pep.G
2009-04-26 14:58
Inget att klaga över. Jag personligen trodde själv på kryss. Vi har spelat två matcher i veckan under hela säsongen, det är klart att spelarna blir trötta då, men kolla på Real Madrid. Dem har haft ett lättare schema än Barca under hela säsongen sen har dem två matcher i veckan en enda gång ( Getafe och Recreativo ) och kolla vad som hände. Robben gick sönder för att han klarade inte av tempot, ni hade problem med Getafe och Pepe var så trött att han såg grus.
pokke,

etoo bäst? hehe du är rolig. etoo är grym men han skulle aldrig vara så bra om han inte hade iniesta, messi och xavi runt sig dessutom gör han mest turmål nu för tiden.

lycka till mot chelsea! vamos espana!
Barcelona Mojito
På något sätt måste jag ändå säga att det finns en del positiva faktorer från matchen igår;
1. Vi fick möta ett lag med hög press, vilket vi lär få se på tisdag också, även om Chelsea kanske börjar sin press något lägre.
2. Bättre att ta en mindre bra match mot Valencia och ändå få poäng, än att det kommer på tisdag på hemmaplan mot Chelsea.
3. Det fokus som skanades (framför allt i slutet av andra halvlek) lär vara tillbaka igen.

Med andra ord var matchen mot Valencia en bra läxa för Barcelona.

Nu tar vi nya tag och fortsätter på den gamla inslagna vägen med nya segrar de 3 kommande matcherna!

Visca Barca, y Visca Cules
Barcelona pokke
2009-04-26 14:54

Varför skulle Barcelona värva Zlatan när vi redan har världens bästa skyttekung Eto'o?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-26 14:53
Hahahaha,

Komedi..taget från valencias forum, inte madrids..

Namn: Pat24 » Svara på inlägg
Sänt: 2009-04-25 23:12:34
Då är man spärrad från Barca forumet :P haha, såna jävla töntar dem är! Dem tål inte att man skriver ett vettigt inlägg från början utan då går deras redaktion in o ändrar mitt meddelande:P haha, sorgliga turistlag!

Årets Kalkon = Barca Forumet!

Jag tror den var rättfärdigad när man beter sig som sådan:

Namn: Pat24 » Svara inlägg » Tippar VAL-BAR 3-2
Sänt: 2009-04-25 23:53
Så jävla orättvist, HATAR ER JÄVLA HOR BARCELONA!

Sen blir man nästan häpen när man ser folk i Madridforumet som skriver "bajsa" osv..Kiss & Bajsålder när man är 24 år ? Vafan.. Helt ärligt så är det fan riktigt löjligt. Det är varken coolt, fränt, häftigt eller respektingivande..
Endast riktigt riktigt barnsligt..

Tack o bock.
sebbaa
2009-04-26 14:53
Skulle sitta skönt med 2-3 måls försprång mot Chelsea i första halvlek.. Knappast kommer detta hända men, det skulle nöta rätt mycket på dem tror jag.

Roligt att madristas sjunker så lågt att de byter tröja för att kunna skriva här nu då inte utomstående kan skriva? Tror och hoppas det inte finns Culés som sjunker så lågt åtminstone!
EDIT; Nu bytte han tillbaks till Realtröjan?
2009-04-26 14:51
Vem vill ni helst ha av ribery och zlatan? Tror ni värvar zlatan om jag ska vara ärlig men inte båda fast ni vill ha dom! Annars tycker jag att ni borde satsa på en grym målvakt ex Diego Lopez men tyvärr har han madridhjärta.

lycka till mot chelsea! vamos espana!
Barcelona Okkapokka
2009-04-26 14:48
Som någon va inne på här tidigare så är det så oerhört viktigt att vi fick med en poäng igår kväll. Trots att vi tappat poäng den här omgången så känns det ovanligt tryggt ändå måste jag säga.

Nu full fokus på Chelsea i veckan, och snälla en repris av Bayern matchen?

Knappast troligt då.. :-)
Barcelona pokke
2009-04-26 14:44

Ganska uppenbart vad du kommer få för svar. Barca fansen tycker Dani Alves och Real Madrid fansen tycker Ramos. Man kommer ingen vart med dessa jämförelser.
2009-04-26 14:41
Hej, vill inte bråka. bara snacka barca :D

Tänkte fråga vem ni tycker är bäst av Sergio Ramos och Dani Alves, själv tycker jag att dani alves är bättre offensivt men ramos lätt bättre defensivt men om man lägger ihop tycker jag ändå ramos.

Lycka till mot chelsea :) vamos espana
Barcelona attacante
2009-04-26 14:32

Zlatan hade gjort Barca till ett bättre lag än vad vi är idag - punkt slut!
Barcelona Qanii
2009-04-26 14:00
Tycker 2-2 mot valencia på borta plan inte alls är så dåligt! Messi kan inte leverera 100% varje match personligen tror ja han sparar sig inför chelse x2 och real matchen.

För er som såg matchen igår kommer ni ihåg henrys mål? tror de busquets som försöker nicka in bollen i mål men cesar hinner boxa ut den till henry. kollar man någa på reprisen så ser man han ligga ner och tittar på bollen när henry slår in den och när han märker att de håller på bli mål då så pafff gnider och kvider han sig som om en lastbil kört över honom sjukt! kolla på länken ifrån min 2.10

Tycker att vi saknar en riktig frisparks skytt, de ofta som barcelona får bra frisparks lägen faktis men de sällan vi tar vara på dessa frisparkar. Alves, Marques ifrån långt håller visst låt de ta de, men på närmare avstånd när de farliga lägen så behöver vi någon som kan skruva in bollen. Förstår inte varför Henry inte tar, xavi är också duktig men jag tycker att vi behöver en spelar som nötter frisparkar på träningen så att vi får en riktig skicklig skytt.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-26 13:56
Fy f*N säger jag bara.
Kolla länken.
Det är inte varje dag man ser en sådan spelare.
Saknar han oerhört mycket.
Barcelona lameG^
2009-04-26 13:54
k u s h t r i m//

för mig är ligan viktigast. Vinner vi inte ligan så har allt vi gjort inte existerat enligt pep och håller med honom.

Real måste tappa poäng minst idag. Är jävligt nöjd då. Tappar dem poäng idag och om vi vinner mot dem i el classico så är ligan körd för dem.

Hoppas inte matchen igår var ett tecken på att vi går neråt. Vi kan inte slappna av mot chelsea. Vi måste ha minst 1-0 med oss från camp nou. 2-0 skulle sitta fint.
Barcelona Bernie
2009-04-26 13:50
Är ni säkra på vad gäller korten? Casillas? Det hade varit kul och se Madridlägret ifall det visar sig att den store Iker missar matchen mot oss. :D
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-26 13:40
Det är otroligt hur bra Barca har varit denna säsong! Bara tänk tillbaks till förra säsongen. DÅ hade vi blivit hur glada som helst om vi hade vunnit vilken titel som helst, bara vi hade vunnit något..

Nu är det så att om vi inte vinner alla 3 så kommer vi att bli lite besvikna. Vinner vi endast en kommer vi att bli ohehört besvikna. Vinner vi inget alls kommer det att vara en enorm katastrof.

Hur tror ni annars att det går för Real idag?
Barcelona Rey Etoo
2009-04-26 13:34
Gago och higuain
Barcelona Criff
2009-04-26 13:33
Higuain har 4 gula! Detsamma Casillas. Dem enda jag vet..
Barcelona Pep.G
2009-04-26 13:33
FooTBaLL

Gago och Higuain har 4 gula kort var..
Barcelona Criff
2009-04-26 13:32
Fattar inte varför inte matcherna lottas precis som det görs i alla andra ligor?

Tompa, ta det inte personligt. Jag bara påpekade det allmänt. Varit en jävla massa svammel om spelare som Zlatan, Edin Dzeko och andra som ersättare till Eto för att han inte skapar sina målchanser själv utan överlever på att dem andra runt omkring honom är bra.

Jävla skitsnack säger jag bara.
Barcelona Rey Etoo
2009-04-26 13:32
Ingen riskerar vad g vet
FooTBaLL
2009-04-26 13:23
Någon som vet vilka av real madrid spelare är avstängda idag mot Sevilla. Och att riskerar att bli det i El Clasico, om dem får varning idag ???
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-26 13:12
Kolla länken.
Sedan tidigare vet vi ju att Real var intresserade av den kille, men aldrig att han skulle svika.

Figo Puta
Barcelona Messidinho_10
2009-04-26 13:11
Här är reals spel schema den är minst lika svår som vår om inte ännu svårare. Jag är helt säker att Real kommer tappa massor av poäng på dem här matcherna. SÅ VI ÄR CHAMPIONS!!!!

Sevilla - Real Madrid
Real Madrid - FC Barcelona
Valencia - Real Madrid
Villarreal - Real Madrid
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-26 13:10
k u s h t r i m//

Som du säger. Otroligt skönt med 1 poäng. Hade vi vunnit dock så hade ligan vart över nu. Men man kan ej få allt i livet.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-26 13:08
Ämne: Jag känner mig inte ....
A.Gaudi//

Helt rätt. Helt sjukt att dom kan lägga in ett sånt schema nu på slutet. Och det gäller ju inte bara oss utan alla cl lag i spanska ligan ska ju möta varanndra under denna perioden. Det gör ju stor skada på spanska lags möjlighet att kunna nå ända fram i cl med ett sånt helvetiskt spelschema nu när det vankas kvart/semi i den finaste av cuper. Något det spanska förbundet uppenbarligen inte tagit hänsyn till.
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-26 13:03
Tycker att 1p som Barca tog igår kan spela STOR roll sedan. Mycket viktigt och skönt att vi tog minst 1p i alla fall. Madrid kommer nog också spela lika ikväll eller så förlorar de.
Annons: