/spanien/barcelona/forum/19241.aspx/spanien/barcelona/forum/19241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA
2009-02-20 15:09
Fredrik r

såg att du dissade mitt inlägg..nevermind.

där ser du ett till exempel i Robin:

Busquets who?..fortfarande killen som platsar i landslaget.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 15:04
Ämne: Du pratade inte om e....
När jag nämnde den defensiva bördan pratade jag om El Clasico där Real Madrid spelade med 5 spelare på plan som inte är ordinarie i dagsläget, varav tre utav dem var Gagos kollegor på mitten. Det var där jag tog upp den defensiva bördan för just Gago i just den enskilda matchen.

Annars påstod jag som du sa att Gago var en av få som faktiskt spelade respektabelt under hösten när försvaret kollapsade, kolla våra tidigare spelarbetyg eller goal.coms betyg under hösten för referenser.
Barcelona Barcelonito
2009-02-20 14:58
Du pratade inte om enskilda insatser i dina andra inlägg. Nu när du själv skriver anledningen till allting så förstår jag inte varför du ville ge Gago all cred för er defensiv och att han var det spelare som var bäst och osv. när det gick dåligt för er.

När det gick dåligt för er så var Gago också usel som resten av ert lag. Man vet inte hur Busquets är när Barca spelar dåligt men man platsar inte med Barcelona med alla spelare i toppform om man inte hade varit nånting alldeles speciell.

Ska ut och fika, Jag är ingen hatare, älskar bara Barcelona lite för mycket.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 14:51
Ämne: Fredrik R

Men snä....
Snälla, jag pratar om en enskild insats i en enskild match. Jag generaliserade ingenstans men ändå gör du generella antaganden. Den stora skillnaden är självklart varken Gagos insatser eller ens Lass ankomst utan Juande Ramos ankomst. Schuster hade ju ingen som helst aning om hur han skulle lösa det när defensiven föll ihop. Sedan Juandes ankomst så har laget vunnit 8 matcher, förlorat 1 och släppt in 3 mål totalt på 9 matcher. Det är skillnaden. Grundläggande press och understöd, ett stabilt 4-4-2 och spelare som defensivt åtminståne presterar på en normal nivå. Samt en Iker som hittat tillbaka till formen.
Barcelona Mojito
2009-02-20 14:50
Ämne: Ämne: Fredrik....Gagos kollegor är ju ändå fotbollsproffs. Inte behöver man mycket defensiv skolning för att täcka "sin" yta? Det är nog att förringa dem som fotbollsspelare. Ni hade en tydlig spelidé, och det var snarare den än någon indivduell prestation som såg till att hålla tätt i 80 minuter.
Gago är en duktig fotbollsseplare, det kan ingen ta ifrån honom, men om samma personer som höjer honom till skyarna sågar Busquets kan man nog inte så mycket om fotboll som man vill framställa sig att kunna...
Menar dock inte att du, Fredrik, är en av dem.
Barcelona el Flaco
2009-02-20 14:45
Rebin.H.K/

Roligt att du såg att vissa skrev negativa saker om Gago och bestämde dig för att ta på dig Superman-dräkt och beskydda honom.
Barcelona Barcelonito
2009-02-20 14:43
Fredrik R

Men snälla, den defensiva bördan som du kallar det innebar 26 insläppta mål tills Lass kom och ni släppte in mål mot varenda litet skitlag som fanns. Behöver jag nämna 3 mål mot ett div. 3 lag och ni åkte ut ur cupen?

Du pratar som om han har gjort så att Madrid har hållit nollan alla matcher han spelat i. Inse fakta, med Gago ensam som defensiv mittfältare släppte ni in historisk många mål. Den "bördan" är Lass OCH Gagos jobb just nu, eftersom ingen av dom klarar av det ensam tydligen.
Real Madrid Rebin.H.K
2009-02-20 14:43
Nu är det inte så vanligt att jag kommer in och skriver på Les Rambles men när jag såg att många skrev så mycket skit om Gago och försökte ta ifrån honom hans storhet så kunde jag inte låta bli att skriva av mig lite.

För er som inte ser Gagos storhet i Dagens Real men även i Argentinska landslaget så råder jag er att titta på några matcher med honom innan ni ens uttalar er om honom eller så kan ni låta bli att göra det. Visst Gago kanske inte hade den bästa debuten och jag erkänner att han i början var en medelmåtta men han har växt enormt den senaste tiden föratt vara en viktig kugge i Real.

Såg att ni jämförde honom med Busquets!

BUSQUETS WHO?
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 14:38
Ämne: Fredrik R.

Okej, ....
Jag är som madridista den första att säga att Gagos kollegor på mittfältet i den matchen är och var defensivt inkompetenta. Guti, Drenthe och Palanca (Sneijder gick ut tidigt) är allt annat än defensivt bra spelare. Gago fick bära den defensiva bördan i matchen i princip själv. Raúl och Higuain i anfallet är dock bra på att sätta tidig press. Backlinjen var ju inte heller något att hurra för, Ramos till vänster, M. Salgado till höger, Metzelder centralt. Gago stod för väldigt mycket utav det defensiva.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-20 14:35
Fredrik R//
Om alla hade varit friska från början?
Barcelona Klint
2009-02-20 14:34
Messi startar mot Espanyol.
Barcelona el Flaco
2009-02-20 14:33
Lite siffror gällande Barças ekonomi:

Under de senaste sex månaderna har Barcelona gått i vinst med 15,9 miljoner euro, vilket är 28,2 % ökning jämfört med förra året. Totalt har klubben dragit in 186 miljoner euro och har 164,1 miljoner i utgifter, samt 6 miljoner i finans utgifter.
Barcelona VizzlA
2009-02-20 14:32
Fredrik R:

tycker det är både dumt och fel att jämföra busi och de la red då båda har/hade olika roller..busi defensiv mittfältare de la red var iaf allt annat än defensiv..den defensiva rollen är oftast den positionen som är svårast att glänsa i..och sen att forummet stängdes var nog till stor del för att ni inte vågade diskutera med oss när ni var i en formsvacka..och ni borde skärpa till forummet saker som: "messi borde inte få spela för att han har tagit hormon-sprutor..hur moget ä det?..han hade en sjukdom.

busquets who?..yee collboy_93?

sen har man hört rasistiska saker om etoo blandannat..shape up å öppna erat vita rum så får vi se hur det går?..bara att spärra/varna det som provocerar..flera ggr har man velat starta en vettig diskussion men det går ju inte så då måste man göra det på les rambles..asså real fansen hänger nästan mer här..( i och med det all smutskastning här..)

Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 14:32
Ämne: Tror du själv på at....
Ända skadade nu centralt på mittfältet är M. Diarra, jag sätter 100 kronor på att Gago ändå startar på Bernabéu mot Liverpool.
Barcelona Mojito
2009-02-20 14:24
Fredrik R.

Okej, den förklaringen köper jag till viss del, men det är inte första gången (förhoppningsvis den sista) som Xavi är något sämre än vanligt i El Clasico. Samma sak på Bernabeu förra säsongen, tyvärr.
Vidhåller dock att det inte enbart var hans förtjänst att xavi var osynlig, utan hela Reals spelidé i den matchen var att stänga ytor på mittfältet och låta Puyol vandra uppåt i banan. Ni hade således Raul och yttermittfältarna som stängde vägarna "neråt i banan" också, inte bara Gago som låg som ryggsäck. Alltså, det var bussens förtjänst lika mycket som Gagos.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-20 14:18
Tror du själv på att Gago hade spelat om era mittfältare hade varit friska seriöst?

Jag undrar hur pass bra busi hade varit om han hade fått den speltiden Gago fått

Visst det är press men en prisslapp på 20 milj euro men säg någon i madrid som inte kostar sp mycket haha om du förstår vad jag mena , han komm som en talang men det är inte lika stor press som om en ung anfallare ska göra mål så det var nog inte så många ögon som var riktade mot honom om du förstår ahah:D
Barcelona Barcelonito
2009-02-20 14:16
Haha rättade det precis. Jag menar bara att en spelare av Gagos kaliber inte platsar i Real i vanliga fall med alla spelare friska. Visst han har blivit bättre men fortfarande inte så bra som vissa vill få honom till.

Och skillnaden är att Busquets får mycket speltid trots att alla andra mittfältare är i toppform.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-20 14:15
: westinhoblaugrana//
OM du kanske hade varit här i början så hade du kanske förståt varför jag skrev att han ät två år yngre så kommentera inte innan du riktigt förstått vad diskussionen handlar om =)

Fredrik R //
Hur vill dua att en central mittfältare ska göra om ett lag i real madrids kaliber parkererar spelar bussen framför mål? Du kanske inser nu hur svårt det är att hitta luckor och slå genomskärare i dessa lägen.

Så ge inte Gago cred om man inte helt förtjäna de
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 14:13
Ämne: Mojito

Gagos &qu....
Du har inte fel men du nämner fel namn, Gagos utveckling beror mycket på M. Diarras skada däremot. Han hade redan cementerat sin plats i laget som defensiv mittfältare när Lass blev värvad, sedan gjorde Lass det så bra i inledningen att även han tog en ordinarie plats bredvid. Sedan dess har Gago fått ett större offensivt ansvar och har växt med uppgiften.
Barcelona Barcelonito
2009-02-20 14:10
Mojito

Gagos "utveckling" beror mycket på De la Reds skada, Sneijders skada och hans usla form den här säsongen, Gutis skada och att han är bra var tionde match, VdV:s härligt katastrofala inledning i Madrid. Glömde jag Diarras skada??? Gago skulle inte platsa med alla Realspelare i form.

Busquets slåss med Keita, Yaya, Xavi, Iniesta, alla i toppform och har imponerat riktigt stort.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 14:08
Ämne: "han gjorde Xav....
Jag baserar det påståendet på att Xavi i vanliga fall står för en väldigt stor del av speluppbyggnaden hos Barcelona men i den matchen så gick förvånansvärt lite genom Xavi och det var mycket tack vare att Gago hade som primär uppgift att ta ut honom ur matchen. Det var även det som gjorde att det tog så pass lång tid innan man fick in ett mål bakom "bussen", jag menar, det är ju knappast ovanligt för er del att spela emot lag som försvarar i första hand. Men just den matchen blev väldigt låst.
Barcelona Mojito
2009-02-20 14:04
"han gjorde Xavi förvånansvärt osynlig i El Clasico".
Jo tack, bakom en parkerad buss är till och med en småfet Maradona osynlig.
Höj gärna Gago till skyarna, men ge honom inte cred för något som inte är hans förtjänst.

Ska också tillägga att jag tycker Gago är en bra spelare, och hans spelförståelse är bättre än Busis, men han ligger efter densamme då det gäller teknik och passningsspel.
Att båda är i princip ordinarie i sina lag säger väl det mesta om deras potential och talang.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 13:59
Ämne: Fredrik R//
1.Busqu....
Gago värvades för över 20m Euro som 20 åring ifrån Argentinska ligan, pressen på honom (som kom med både titeln som "supertalang" och dyr värvning) har varit enorm samtidigt som han har anpassat sig till en ny liga vid en ung ålder. Det har tagit lite tid för honom att finna sig tillrätta i Spanien men nu när han gjort det så är han verkligen imponerande.
Real Madrid Fredrik R
2009-02-20 13:56
Ämne: Vem har sagt att Gag....
Det jag dock imponeras av utav just Gago (vilket kan sammankopplas med det jag skrev tidigare om att Busquets fortfarande inte testats i motgång) är att han verkligen var en av våra bästa spelare när alla andra var dåliga i höstas. Han gjorde Xavi förvånansvärt osynlig i El Clasico och var i min mening vår bästa spelare där. Han är en spelare som "växer med uppgiften" och är bäst när det verkligen gäller. Vid en så pass ung ålder så är det imponerande. Han var även bäst i Real tillsammans med Raúl när man åkte ut mot Roma förra året. I 4-1 El Clasicon förra våren så var han verkligen genialt bra.

Sedan så anser jag inte att det är firma Lass och Gago som är orsaken till vårt något stela offensiva spel under Juande, båda två har varit bra frammåt med både passningar och tekniska nummer. Det är snarare den generella offensiva laginsatsen som var dålig fram tills förra helgen. Jag tror Juande kan bygga en imponerande offensiv med dessa två herrar som mittlås.
Barcelona Criff
2009-02-20 13:56
Barcelonito, Ja kanske är en anledning, tycker att i landslaget får han en lite mer friare roll och kan luta tillbaka på Mascherano kanske.
Medans i Real ser han oftast frustrerad ut tycker jag.
Fast med alla dessa 1 - 0 matcher hade jag också sett frustrerad ut på plan :P
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-20 13:54
Rey Etoo

Att Busquets är två år yngre än ingen ursäkt när man diskuterar vilken spelare som är bäst. Han kanske blir bättre än Gago om två år om man nu vill jämföra det så, men det är inte det diskussionen handlar om.

Jag personligen njuter av att se Busi spela, men kan inte bestämma mig för om han är bättre än Gago eller inte. Tycker Busquets kan vara lite ojämn ibland. Självförtroendet har han inga problem med iallafall.
Barcelona Barcelonito
2009-02-20 13:49
Criff

Han är bättre i landslaget av den enkla anledningen att han spelar tillsammans med Mascherano.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-20 13:48
Fredrik R//
1.Busquets är två år yngre
2.Gago har fått spela 60 liga matcher
3.Busquets 16 liga matcher
4.Gago spelar i argentinas mittfält
5.Som kan gemföras med Spaniens mittfält haha
6.Busquets utvekling har varit ljusår bättre än gagos.
7. Busquets har skött sig bättre detta året
Real Madrid Fredrik R
Ämne: Fredrik R

Hur är ....
Helt ärligt så tror jag inte vi kommer få glada nyheter, för det ena så har han ett kroniskt hjärtfel (eller dylikt) eller så har han inte det. Ifall han inte har det så borde han redan ha blivit friskförklarad. Förutsatt att man inte väntar på ytterligare tester. Det senaste man hörde var dock att alla tester som är gjorde har givit positiva resultat. Men av någon anledning så är det väldigt tyst om vad som hänt, jag förstår inte riktigt poängen med att vila honom 6 månader ifall det inte finns någon större medicinsk grund till det.
Barcelona Barcelonito
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Jag sa innan att vi inte behöver bekräftelse av någon annan angående Busquets förmåga. Jag är fortfarande Barcasupporter och vill gärna betona hur jäkla bra Busquets är. Bara för oss själva här inne kan vi beundra våra spelare hur mycket vi vill.

Avundsjuka är trots allt en sjukdom.

Fredrik R

När De la Red spelade i Madrid hade inte Busquets blommat ut än. Jämför vi dåtidens De la Red och nutidens Busquets tycker jag att Busi är bättre pga: Hans styrka i och positionsspel i defensiven, hans härliga teknik och passningsspel i offensiven och att han är den ovanliga typen i spansk fotboll, en tvåvägspelare med mycket bra fysik.
Annons: