/spanien/barcelona/forum/19235.aspx/spanien/barcelona/forum/19235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
el capitano
2009-02-17 16:17
BlueRed.

Nu när jag har läst era positiva inlägg om lejonet så börjar jag också förlåta honom. Men jag måste erkänna att jag blev besviken på honom efter hans uttalande, Eto'o är en ärlig människa som säger det han tänker och i vissa fall är det inte så smart att han spottar ut en massa saker som kan såra fansen, skada laget och göra ledningen förbannad.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-17 16:16
Aja, helvete vilket liv de skulle bli. Om han har hjärta eller inte för klubben vet knappast jag men jag bryr mig ärligt talat inte. Så länge han har ett målsnitt på ett mål per match och presterar så är jag jävligt nöjd att han spelar i Barcelona.

Skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att byta Eto'o mot Villa, Aldrig.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-02-17 16:16
Ämne: Maxi Lopez till Grem....
Jag gillade också han skarpt, han var väl inte riktigt bra nog för en topp klubb men vilken match han gjorde mot chelsea.

Kommer fortfarande ihåg vilka rysningar jag fick när han gjorde assist samt mål mot de.
=)

Han hade styrkan vilket var ovant att se som forward hos barca, skrällar vi med att ta hit lorrente månne?
el capitano
2009-02-17 16:12
Messidinho_10

Du är bara ett barn som springer till Valencia forum och skriver hur mycket Villa kan kosta eftersom "VI" kommer att lägga bud på honom snart.
Han förhandlar med Valencia forumet som om han vore självate Laporta!
Barcelona BlueRed.
2009-02-17 16:12
el capitano

Men jämfört med C.Ronaldo så har Eto'o bestämt sig och sagt att han vill prata kontrakt efter säsongen. Och en skillnad till är att han vet vad han vill och har dessutom bestämt sig.

Robinho såpan går inte ihop med Eto'os. Eto'o gjorde det omvänt. När klubben ville bli av med honom, så krigade han till sig en plats.

Eto'o har dessutom gjort mer än vad Robinho gjorde för Real samt vad Ronaldo gjort för Man.U. Så om han väljer och lämna så tittar jag hellre tillbaka på vad han har gjort för klubben och hyllar honom för det, istället för att hata honom för att han lämnar.
Barcelona BlueRed.
2009-02-17 16:07
Messidinho_10

Att du ens har hjärta nog och skriva att han ska dra åt helvete... Tänk på allt han har gjort i den blå röda tröjan. Utan honom så skulle vi kanske inte ha vår CL titel.
Barcelona Dizzy
2009-02-17 16:03
Barca=Etoo

Visca Etoo!
el capitano
2009-02-17 15:59
BlueRed.

Jag är rädd att det ska bli Robinho/C Ronaldo soppa av det hela. Jag tycker om en spelare vill lämna klubben då ska de göra det på ett schysst sätt utan att leka med fansens känslor eller ledningens tålamod som nån skrev här.
Barcelona BlueRed.
2009-02-17 15:59
DM1982

Precis, han gör sitt jobb. Dessutom så tycker han inte om Real Madrid, vilket alla har märkt. ;)

Han kanske pratar för mycket, men han är i alla fall ärlig.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-02-17 15:55
Messidinho

Hur kan du uttala dig på detta vis mot våran lejon, uttal hit och uttal dit vem sliter lika mycket som eto?

Eto försker bara få ett bättre kontrakt, det är min teori om det hela. Det är han fan värd, han visade förra säsongen att han ville vara kvar att han inte tillhör den dära eran som är mätt, och det vi sett denna säsong bevisar bara vilken proffesional fotboll spelare han är.

Sluta vara så dramatisk, eto älskar laget och laget samt fansen älskar honom, ett förhållande jag inte tror kommer brytas på många säsonger framöver.

Mallorca är hans moderklubb mer eller mindre, dem gjorde han till den spelare han är idag, klart som fan att han har starka känslor för dem.

Ditt inlägg äcklar mig, lejonet förtjänar fan cred. Han må vara frispråkig men ger alltid 110%.

Bluered/el capitano

Har ni någon länk och hur trovärdig är sidan om jag får fråga?

Det går inte ihop för mig, inte fan ger man sitt yttersta i varje match man spelar i om man inte älskar laget?
Eto sliter bokstavligen som ett djur för att hjälpa laget match efter match, om inte det är hjärta så vette fan vad ordet har för innebörd.

Stämmer inte alls in på eto, hade länken varit om dinho eller deco hade man ju inte höjt ögonbryna, missförstå mig inte jag älskade dem men det var ett jobb för dem och inget annat.

Det är möjligt att ha hjärta för 2 lag, hade inte trott det förut men eto är bevis på det. Behöver jag verkligen försvara hans dedikation när han så klart visar upp det i varje match?

Han kanske lämnar en dag, men han är kommer alltid att vara en legend.
Barcelona BlueRed.
2009-02-17 15:55
el capitano

Han gör i alla fall sitt jobb. Det är bara att acceptera att alla spelare inte går till en klubb för att han älskar klubben mer än allt. Dem kommer och gör sitt jobb samt vinner titlar. Både vi och spelarna tjänar på det, så enkelt är det. Man kan inte tro att alla spelare som kommer till Barca ska stanna karriären ut, så enkelt är det inte.

Dessutom så är det svårt och veta exakt vad han sa, inte säkert att han bara sa att Barca var ett jobb.
Barcelona Gud är störst!
2009-02-17 15:45
Messidinho_10

Men du kan fan ta och draåt helvete själv då.
Barcelona DM1982
2009-02-17 15:42
Men ärlig, spelar det någon roll vilket lag Etoós hjärta slår för? Så länge har gör mål för oss så gör han det han ska. Sedan kan hans hjärta slå för vilket lag som helst i ligan.

Sedan är det en annan sak om han börjar tjaffsa och hålla på som Robinho gjorde, det skapar osämja i laget.

Vi har våra killar med riktiga Barcahjärtan; Valdes, Puyol, Xavi, Iniesta, Boja, Messi med flera. Det är de som är Barcas hjärta på planen, de skulle aldrig kunna tänka sig att spela någon annanstans.
el capitano
2009-02-17 15:41
BlueRed.

Jag vet hur du tänker, Eto'o är bra spelare och en sann krigare MEN hans uttalande krossande mitt hjärta. "Barca är BARA ett jobb".
Barcelona Gud är störst!
2009-02-17 15:40
Ämne: Jag väljer Villa för....Vad är det med dig? Dra inte förhastade slutsatser fan, chilla lite och ta inte dem där uttalandena så allvarlígt tom txiki sa att dem det han sa är fullkomligt normalt och det är inget fel med det.

+ Att jag tycker Eto´o är snäppet vassare som anfallare.
Barcelona BlueRed.
2009-02-17 15:39
el capitano

Eto'o är nog en aning snabbare än Villa, men visst kan han ersätta Eto'o om vi bara räknar mål. Men Eto'o har sån otrolig karaktär, som många andra afrikanska spelare. Vilket Villa inte har. För mig personligen är det ganska viktigt.
el capitano
2009-02-17 15:32
Jag väljer Villa före Eto'o alla dagar i veckan. Villa är lika målfarlig och snabb som Eto'o, tänk Messi, Iniesta, Xavi och Henry i samma trupp!
Eto'o kan dra till Mallorca och avsluta karriären.
Barcelona !Sergi_ Busquets!
2009-02-17 15:21
Det snackades om supersub här om dagen. Skulle inte Llorente vara riktigt bra ?
Barcelona Messidinho_10
2009-02-17 15:12
Ja fan sälj Eto till och köp in Villa då kommer Barca bli galet bra.
Spanien Don Pelayo
2009-02-17 15:08
Att Villa skulle kunna ersätta Eto´o utan någon svårighet krävs ingen raketforskare direkt. Villa skulle kunna näta 45+ mål i ligan med Eto´s uppbackning.

Linjen Xaví-Iniesta-Messi-Villa-Henry skulle vara Barcas bästa någonsin.
Barcelona Abbe_
2009-02-17 15:03
Ämne: Hyder//

Men hur t....
Tala för dig själv.
Barcelona Hyder
2009-02-17 14:58
Hetfield

Visst har han gjort manga mal pa grund av spelarna han har haft omkring sig men fragan ar om nagan annan spelare i varlden skulle kunna axla den roll som Eto'o i dagens lage har. Att snitta over ett mal per match, stressa sonder hela fotrsvar, jobba hem som ett djur, mana pa sina medspelare pa det sattet han gor, tillfora den dar otroliga speeden som ar explosiv och precis pa samma gang for att inte tala om hans agrresivitet over lag. Jag vet inte riktigt men jag tror inte att det finns nagon som har allt detta. Daremot kanske vi skulle kunna ta hit Villa och fa ut lika manga mal, det ar ganska sannolikt da han gjort 18 mal i ett ojamnt Valencia.
Barcelona Hyder
2009-02-17 14:51
Hetfield

Jag haller med om hur gransen ser ut; att vara arlig eller rent av dum. Men just det uttalandet om att Mallorca ligger narmast Eto'os hjarta ar ingen nyhet for mig i alla fall. Jag anser inte det vara varken elakt eller dumt utan arligt pa ett bra satt. Han har sagt manga ganger att han vill avsluta sin karriar i Mallorca, varfor kan det vara sa? Jo, for att klubben har en speciell plats i Eto'os hjarta. Sen att han sager att Barça bara ar jobb kanske ar lite over gransen, det kan jag halle med om.
Barcelona Hetfield
2009-02-17 14:46
Hyder

Det finns en gräns mellan att vara ärlig eller rent av dum/elak. Bara föratt jag inte gillar en viss person så behöver jag inte säga det rakt ut och såra personen.
Han borde hålla käften och sluta skapa en massa onödiga problem, det är tack vare sådana uttalande som styrelsen ville sälja honom.

Han har gjort sjukt många mål, det kan ingen ta ifrån honom men man måste komma ihåg att han har varit omringad av spelare som Messi, Xavi, Iniesta , Ronaldinho (när han var som bäst!) osv.
Barcelona Hyder
2009-02-17 14:43
Messidinho_10

Jag kanner respekt for Eto'o som gar ut och sager det han kanner; att Mallorca ar klubben i hans hjarta. Hellre det an att han skulle ljuga och saga att det ar Barça nar det i sjalva verket inte ar sa. Visst, att han sager att Barça bara ar ett jobb ar synd men jag tror nog att det finns en plats i hans hjarta for var klubb ocksa. Men att du ska be honom dra pa grund av att han kanner som han gor ar bara dumt da han genom sina prestationer visat hur mycket han brinner for att vinna saker och ting med Barça.

Jag alskar frisprakiga manniskor som inte rads vad andra ska tycka. I en fotbollsklubb som Barça finns det vall en grans men jag trycker inte att Eto'os senaste uttalande overtradde den gransen.
Barcelona Messidinho_10
2009-02-17 14:38
Hyder//

Men hur tror vi barca fansen känner när han går ut och säger så när han spelar för Barca?!?!
Barcelona Hyder
2009-02-17 14:34
Messidinho_10

Sjalvklart tillhor hans hjarta Mallorca. Klubben som gjorde honom till en storspelare, klubben som först gav honom kärlek och tro. Att du sager att Eto'o kan dra pa grund av det ar bara konstigt tycker jag. Titta hur mycket han har gjort for Barça och titta vad lite du uppskattar det. Jag kan ju sla vad om att du tankte annorlunda nar han gjorde mal i El Clasico, i CL-finalen eller till och med mot Betis i helgen. Det ar ta mig fan skrattretande.
Barcelona Messidinho_10
2009-02-17 14:29
Eto kan dra åt helvete om hans hjärta är i Mallorca!!
Barcelona Hetfield
2009-02-17 14:26
Att hans hjärta tillhör Mallorca kan väl knappast vara en nyhet, han sa det för längesen, men att han anser att Barca är ett jobb , sårar verkligen
el capitano
2009-02-17 14:06
Barcelonito

Jag håller med dig till 110%.
Eto'o är bra men ändå ingenting utan Xavi, Iniesta, Messi mf på planen.
Jag blev besviken på Eto'o efter hans korkade uttalande om att BARCA är bara ett JOBB och att hans hjärta tillhör Mallorca.
Annons: