/spanien/barcelona/forum/19233.aspx/spanien/barcelona/forum/19233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-02-15 12:52
Ämne: Blaugrana93//
Jag ....
Den största anledningen till att Pep ville ha Hleb var ju just för att han precis som Iniesta kan spelas på flera olika positioner. Då kanske du förstår varför han spelade till höger igår?
Barcelona Barca Barca
2009-02-15 12:47
Blaugrana93//
Jag minns Hlebs första säsong i arsenal då han spelade som yttermittfältare och han presterade lite mer än vad han gör för oss men då mycket tack vare den regelbundna speltiden. Så fort han flyttades in som offensivmittfältare så blev han 20 gånger bättre och var i mina ögon en av PL bästa spelare. Mycket lik Iniesta fast explosivare a la Messi. Tyvär platsar han inte som innermitt hos oss, vrf Pep envisas med att slänga han till höger på anfallet vet jag inte vrf. Får han en ärlig chans som vänster eller offensivmitt så kommer han vara oerhört nyttig.
Barcelona Barca love
2009-02-15 12:45
ja vill verkligen att vi köper Franck Ribéry en strålande spelare...skulle lät vill ja ha han där ist för henry... Ribéry känns som en mycket farligare spelare en henry.. eller vad säger ni ????
Barcelona Messidinho_10
2009-02-15 12:45
westinhoblaugrana

Real vinner inte ikväll det vågar jag nästan lova.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-15 12:43
Real Madrid lär vinna ikväll, annars är det konstigt. Men vi kan hoppas på att de vinner med uddamålet och spelar lite halvtaskigt, för då vet vi att de inte är i den "toppform" de tror de är i.

13 poäng, eller 10, är otroligt stor skillnad mellan ettan och tvåan i ligan. Jag förstår inte varför man överhuvudtaget ska oroa sig.

Låt marängernas moral höjas över detta poängtapp, det svider bara ännu mer för de när de tillslut inser att det faktiskt inte går att hämta in alla poäng.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-15 12:39
Barca love
Håller med ang Hleb, platsar inte i laget. En bra spelare men som t ex igår, vad uträttade han på sin kant? Tycker han har fått tillräckligt med chanser nu och borde skänkt mer till laget. Han kan vara ett geni i sitt passningspel, det såg vi även i Arsenal, men han kommer fel i löpningar ofta och passar inte in i Barcelonas positionsspel som jag ändå trodde han skulle göra i somras när jag hörde om transfern. En annan grej med Hleb jag inte fattar är hur han klarade sig så bra i England. I varje närkamp denna säsong slutar det oftast med att han ligger på marken. Och vi kan väl alla enas med om att det är hårdare närkamper i Premier League. Jag tror faktiskt inte han kommer bli pånyttfödd denna eller nästa säsong heller, såsom Henry blivit denna säsong.
Han får gärna bevisa mig fel, och det ända sättet för det är väl att skaffa sig en sån där voodoo-tatuering som Henry, Puyi och dom andra skaffat sig;D.
Barcelona Mojito
2009-02-15 12:33
Peps kommentarer efter matchen igår
Länktips.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-15 12:30
Jag tänkte en sak igår, är det bara jag eller släpper vi in 80 procent av våra mål på fasta situationer där bollen abra flyger ut och någon tar vara å den döda bollen skärpning!
Barcelona Barca love
2009-02-15 12:23
vi skulle bara böhvt högst 10 minuter till så hade barca åkt hem me 3 poäng... men killar vi ska vara nöjda för den lilla poängen vi fick, mycket viktigt.. asså hleb ja vill verkligen inte ha med den killen i laget.... puyol vi saknade dig igår du behövdes där... men vi siktar framåt , vi får inte låta skit laget komma ikapp... antimadrista.. peace
Barcelona Rey Etoo
2009-02-15 12:22
Real Madrid är för starka för att tappa just nu tror de tar alla tre pinnar idag elelr vad sähger ni?
Argumentera gärna för och emot
Straffpunkten
2009-02-15 12:21
Vill inte se Iniesta och Xavi tillsammans på mitten, de funkar verkligen inte. De gjorde inte de heller förra året.

Men vem ska spela ytter Henry eller Iniesta, de är frågan.
Barcelona Mojito
2009-02-15 12:13
Blaugrana93

Bra iakttagelse
Här har Pep ett angenämt problem. Henry står ju för fler mål än Iniesta, men samtidigt skapar Iniesta fler chanser för sina medspelare.
Iniesta är enligt mig bäst att ha just som ytterforward, och det enkom för att Xavi ska få mer boll och styra mittfältet. Iniesta har så mycker mer spring i benen och stjäl en del yta för Xavi när de spelar tillsammans på mittfältet.
Det räcker med en spelare som styr spelet och tempot, och denne ska i mina ögan oftast vara Xavi.
Det man tappar med Iniesta på kanten är tyngden i straffområdet som Henry har då spelet är på andra kanten och det kommer inlägg etc.
Detta kan man väga upp genom att ha en 2-vägsspelare bredvid Xavi, t ex Keita.

Vi får se i CL hur uppställningen blir, kan tänka att vi får se Peps "förstaelva" från start om alla spelare är tillgängliga.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-15 11:57
En sak jag märkte igår var skillnaden mellan Iniesta och Henry på vänsterkanten igår. Iniesta stod för det mesta av Barcas offensiv och farligheter i första och det resulterade också i en straff. Henry kom in i andra och Iniesta fick flytta ner i banan. Visst Henry utmanade också men inte alls med samma effektivitet. Jag skulle vilja se Iniesta spela här lite oftare även om hans bästa position är på mittfältet. En annan sak också är att det är skönt att se Vampyren i sin tidigare form som han var innan sin skada. Fantastisk i landskampen och igår.
Barcelona Rambla
2009-02-15 11:29
Det finns ingen anledning till oro. Madrid är fortfarande 4 förluster (för oss) bakom även om de vinner i kväll. Den där poängen igår var viktigare än vad många inser.

En sak till ska vi komma ihåg. Efter varje poängtapp så har Pep rättat till bristerna i spelet, fasta situationer osv. och Barça har startat en ny segersvit. Kommer det ny nu?
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 11:27
Ämne: Dreamteam09

Rolig....
Är du?
Barcelona tarrak
2009-02-15 11:24
Ämne: Sluta klaga på dream....
Jag förstår inte varför vi ska vara arga? Vi lyckades hämta in 0-2 underläge i en svår bortamatch och har inte förlorat sedan augusti. Vi leder serien med 13 poäng, på väg till final i CdR och är kvar i Champions League. Om det här gör dig arg, så undrar jag hur du reagerar när det går dåligt?
Barcelona Mojito
2009-02-15 11:24
Det är väl ganska skönt att komma ner på jorden emellanåt, så att man får den där härliga känslan att man är hög när det börjar gå bra igen.

Vi har tappat poäng mot Numancia, Racing, Getafe och Betis, inga toppkonkurrenter precis, och det är bättre att tappa poäng mot mittenlag än mot potentiella konkurrenter. Av dessa matcher har vi spelat uselt mot Numancia och Betis, samtidigt som vi inte kunnat förvalta lägen mot de andra två.
Nu stundar det ett derby nästa helg, och vi kommer ha fräscha ben på många spelare. Tror att vi där spelar med bästa elvan från start för att sätta det laget mot Lyon i CL några dagar senare. 3 byten på Xavi, Messi och Eto´o i andra när matchen är vunnen och allt är frid och fröjd igen.
Fanns det något läge att underprestera var det definitivt igår. Ibland är en förlust inte enbart av ondo, det kan till och med innebära att man lär sig något nytt, att man kommer ner på jorden lite.

Så, cules, ta gårdagen med en nypa salt, ladda under veckan, så grundar vi inför en ny segerrad från lördag.

Visca Barca
Barcelona Heywood Jablome
2009-02-15 11:20
Iniestas tvåfotare igår var helt fenomenal!
Barcelona The Reporter
2009-02-15 11:19
Dreamteam09

Rolig eller vad ?
Real Madrid obbe
2009-02-15 11:19
Wapo//

M jag tror det, ju närmare vi kommer, såklart känns spänningen. Det är lättare att jaga än bli jagad.

Synd att oliveira inte kunde utnyttja chansen men så är det, man måste vara effektiv när man väl får chanser.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 11:15
Ämne: Dreamteam09

Jag ....
20 år och inte 21, några månader kvar.
Straffpunkten
2009-02-15 11:02
Sluta klaga på dreamteam09, han är arg över matchen precis som vi andra.

Real Betis Wapo
2009-02-15 10:53
Å andra sidan kunde Oliveira förvalta sin målchans bättre och vi hade ledat med 3-1 och förmodligen vunnit. Men det hände inte och ert mål "tio minuter tidigare" hände inte heller. Resultatet var rättvist trots att ni hade mest boll, ni kändes inte särskilt farliga om jag ska vara ärlig.
Kanske är ni rädda att Madrid ska komma ikap nu?:)
Barcelona Tompa
2009-02-15 10:47
Vi vann inte matchen igår men alla segersviter tar slut någon gång. Med tanke på den dåliga första halvleken får man som sagt vara nöjd med 2-2. Ocvh hur det än går för marängerna i kväll så leder vi ändå ligan med minst 10 poäng när omgångern är färdigspelad.

Ciao-V:
"Barca hade kunnat vinna matchen om det andra målet hade kommit tio muniter eller en kvart innan."

Visst hade vi kunnat göra det men Ricardo räddade Betis från torsk. Trodde på att vi skulle få in ett segermål efter Etóos kvitterring men man kan inte vinna jämnt.
Barcelona L!VOZ
2009-02-15 10:45
Dreamteam09

Jag sktiver det igen
Du är 21år för fan och beteer du dig som en 14år från
pu(er)ta, skärp dig!!
Barcelona B4rc4
2009-02-15 10:43
Umm.. vill bara säga hej och att BARCA ÄGER! :D
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-15 10:42
HAHAHA!

Du behöver inte svara mig eller någon annan. KLASSISK mening när man inte har något att komma med! Hahahaha!

Du är skön. På riktigt! =)
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 10:42
Pique är en clown
Barcelona Dreamteam09
2009-02-15 10:41
Ämne: Ja tror säkert Pique....
Tror du på allvar att du är rolig på nå sätt?
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-15 10:41
Dreamteam09

Förresten så tål vi att spelare kritiseras, när det är rättfärdigat.

Som till exempel Pinto, sicken målvakt, sorgligt att se. Men det är rättfärdigat. Inte för alla men mer än Pique..
Annons: