/spanien/barcelona/forum/19232.aspx/spanien/barcelona/forum/19232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2009-02-18 12:51
Jag överdriver faktiskt inte.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-18 12:47
Behöver inte överdriva nu.
2009-02-18 12:32
Jag låter hellre Pinto skjuta före Eto'o.
Barcelona Rey Etoo
2009-02-18 12:30
1.Messi
2.Henry
3.Alves
4.Eto'o
5.Marquez
Barcelona FCBARCELONA_10
2009-02-18 12:22
Jag tycker att messi borde ta de.
2009-02-18 12:22
Om Eto'o får gå upp och skjuta 1 av 5 straffar i en Champions Leage-final så dör jag.

1: Dani Alves
2: Xavi
3: Henry (Om han spelar)
4: Messi
5: Marquez
Barcelona A.Gaudi
2009-02-18 12:21
Jo jag tycker också messi, alternativt Henry. Etoo har väl bränt minst 2 straffar i år? och då räknar jag med den ena i helgen som han till slut ändå satte returen på.

Henry vet jag inte om han lagt några i barca men han var väl försteskytt i Arsenal och han är så pass rutinerad att han har nerver av stål.
Barcelona Messidinho_10
2009-02-18 12:17
Vem tycker ni ska ta straffarna? Själv är Messi utan någon tvekan första alternativet!
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-18 12:17
Barcadinho

Jag slutade läsa när han kallade Martín Cáceres för Miguel Cáceres.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-18 11:53
Eurosport.se lanserar en helt ny blogg för Barcafans på svenska. Det är nån farbror som ska sköta bloggen.

Vi får väl se om han kommer att ha någonting nytt med sin nya blogg, eller om det bara blir upprepningar av saker som man kan läsa på andra sidor.

Ni behöver inte se bloggen som en konkurrent till Les Ranmles, utan som en extra länk o kika ibland (om det blir något kvalite på detta får tiden visa).

2009-02-18 11:40
Barcadinho. Milan har tyvärr råd. Berlusconi är en hal typ. Det jag inte förstår är varför Milan köper spelare som är nära 30-strecket? Jämför man med deras trupp så blir de visserlien ungtuppar, men kom igen. De var ute efter Puyol för några veckor sedan, läste jag också.

Jag tackar för de vänliga orden, det får mig att vilja fortsätta skriva. Någon sa till mig för längesedan: "Om du inte brinner för det du skriver om så kommer folk läsa dig och glömma bort dig"

Jag gör bara mitt bästa.

Barcelona Barcadinho.
2009-02-18 11:31
L!VOZ/

Det får mig att skratta ordentligt, till Milan alltså. Att se lejonet och ronnie i samma klubb igen. Det blir nog kul för milaneserna.

La Gazzetta vill nog sälja några extra nummer idag av lejonets cirkus. Jag tror inte att Milan har tillräcklig med pengar för att ha snubben i sin trupp.

Agenten säger precis tvärtom på en radio intervju.

Titta bara på vilken cirkus man hamnar i.
Och allt detta efter en liten kort fråga och ett litet kort svar.

Spelarna i den här nivån måste vara proffsiga inte bara på plan, utan också utanför planen.

Såna som inte kan detta kan störa för mycket.

Mohamed (Heywood Jablome):

Alla dina artiklar är med ett stort hjärta.
Den sista nu och de tidigare.
Alltid med många känslor och oerhört personligt.

Det är väldigt kul. Du är annorlunda och du kompletterae de övriga med ditt eget sätt.

Jag gillar det, även om några gånger förut så blev det kalabilik efteråt (som t ex med zaragoza-lejonet artikel).

Fortsätt bara
2009-02-18 11:25
Zizou_spars. Ja, verkligen. Det är hemsk. 4 killar som imiterar världsspelarna i Europa och de skrattar och har kul, men till slut mister livet. Det får en att tänka, precis som du säger, att vi har det jäkligt bra.
2009-02-18 11:20
Dizzy

Hahah kolla in Laporta efter 1:13, kung på dansgolvet!

Fin video!
Real Madrid Zizou_spars
2009-02-18 11:10
Fin artikel Mohamed. Får en att tänka till.

Man kan förlora hur många matcher som helst, vad gör det egentligen när allt kommer till? Vi har det ändå jäkligt bra. Tankeställare.

Cred.
Barcelona Dizzy
2009-02-18 11:03
Underbar låt lyssna alla Cules.
Barcelona Dreamteam09
2009-02-18 10:59
Hur kan du tycka det är svårt och avgöra vem som är bäst mellan Toure och De Rossi? Toure är bara så mycket bättre!
2009-02-18 10:57
Guardiola: Jag visste, med tanke på spelarna jag valde att starta med att euforin skulle förstöras.

Journalisten: Men ni är fortfarande 10 poäng före.

Guardiola: Vänta tills lördag då jag startar med Bojan och Hleb.

Haha :-)
2009-02-18 10:52
Skönt att Milito är uppe på benen. Jag har dock svårt att se honom ta en plats i laget. Han är för lik Puyol i sitt spel och de är inget bra par.

CL på tisdag. ÄNTLIGEN!
Barcelona L!VOZ
2009-02-18 10:49
Samuel Eto'o på väg till Milan.

sport.es
Barcelona The Reporter
2009-02-18 10:47
Kolla vilka som är med varandra på bild 2.

Haha kom bara på det när jag såg bilden :)

Edit; Har ni märkt att Eto'o nästan alltid kollar in i kamera? :D
Barcelona basaric
2009-02-18 09:19
Inte långt kvar till CL nu... Jag hoppas vi inte får några större problem mot Lyon och jag hoppas även att Real slår ut Liverpool.
Barcelona Rambo~
2009-02-18 02:15
R.I.P till alla barn som dör i krig över hela världen oavsett om de spelade fotboll eller inte. Speciellt till de Palestinska barnen som dog för inte så så längesedan...

Starkt jobbat Mohammed Ahmed!!
Barcelona Lion0
2009-02-18 01:33
En hyllning till redaktionen specc till Mohamed Ahmed som har skrivit ner den där artikeln om de 4 döda barnen som spelade fotboll i Irak. Det betyder att vi tänker och ser på vad som sker i omvärden. Mycket bra!
Barcelona MessiFP
2009-02-18 00:46
Är inte Mascherano lite mer "städgumma" än Touré? Okej, han kanske fått den rollen i Liverpool men att Touré har bättre spelförståelse och teknik än Mascherano råder de väl inga tvivel om? Mascheranos styrka ligger ju i defensiven då han är en riktig krigare och jäkligt brytningssäker.Toure är ju även han riktigt bra i defensiven. Jag håller Yaya högre, Känns som han är mer "allround" än Mascherano.

De Rossi / Touré Där börjar det bli riktigt tufft att avgöra
Barcelona A.Gaudi
2009-02-18 00:23
Måste tyvärr säga att Mascherano är bättre än toure. Det är svårt att argumentera för Toure i det fallet. han har bara spelat i en toppklubb i två år och under den här säsongen har han inte ens fått starta regelbundet. Mascherano däremot är den spelare som de allra flesta håller som den bästa defensiva mittfältaren i världen.

Sedan bidrar väl det fakta att Toure är afrikan och inte speciellt många europeer följer de afrikanska landslagen. Cambiasso kan jag inte uttala mig så mycket då jag aldrig tittar på inter. Däremot har han dominerat i Serie A i flera säsonger och har varit en nyckelspelare i flera år nu.

Toure måste visa mer innan han kan jämföras med de två på riktigt. Det är de stora matcherna i CL/VM som på riktigt avgör hur bra en spelare verkligen är.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-18 00:19
Va i Barcelona i December och inte har dom börjat med någonting. Inte ens en tanke på att börja renovera, inte förberett nåt etc utan det ser ut som de alltid har gjort.:)

Tycker arenan är mäktig som fan men dom kan allt fräscha upp lite med fräschare gångar än Betonggångarna som är nu.

Hahahah, Sen borde dom göra så man inte kan springa vilse, missade 15 minuter pga att vi sprang vilse och hittade inte våran sektion, trapphusen är nämligen lite konstiga på vissa ställen.
2009-02-18 00:17
Man vill inte bara renovera arenan för att få den större. Den är omodern, och den nya arenan kommer bli så modern den kan bli. Sen att deökar antalet platser i arenan är bara ett plus. När ekonomikrisen är över kan säkert folk tänka sig betala för att se Barca spela.

Hoppas dock att Laporta sänker biljettpriserna nu så vi får se lite fler folk på stadion.
IO
2009-02-18 00:11
Tyvärr så ligger planeringen av en renovering på is. Blivit uppskjuten till en obestämd tid. Och varför ska man bygga ut när snittet ändå bara är 66 000 per match?

Kolla länktips
Straffpunkten
2009-02-17 23:59
Jag tror vissa här inne, inte mår så särkilt bra. Mascherano bättre än Toure? Mascherano må vara snabbare och mer aggressiv. men ingen defensiv mittfältare i världen har Toures speluppfattning och teknik INGEN. Att jämföra Toure med Cambiasso är bara tragiskt.
Annons: