/spanien/barcelona/forum/19230.aspx/spanien/barcelona/forum/19230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka.
2009-02-20 21:02
Saman.

Vi måste ta oss förbi Lyon först. Ett stag i taget.
Barcelona el Flaco
2009-02-20 21:01
Saman/

Lottningen sker den 20:e mars. Vilket lag som helst kan få börja hemma eller borta.
Barcelona Saman.
2009-02-20 20:58
Någon som har koll vilket datum kvartsfinalerna till Champions Leauge kommer lottas? Är intresserad av om vi börjar spela hemma eller borta.
Real Madrid mofasa!real!
2009-02-20 20:56
så klart messi startar, det är derby!

men jag tror ni startar med messi! eller så kallad med eran bästa elva, för att avgöra snabbt matchen, och sen bytta ut och vila, spelare:D ni såg ju vad som hände förra matchen.

Pep kanske tänker det inte ska hända igen, bättre vara säkra sidan än den osäkra:D

men för min del som real fan, hoppas jag han väljer osäkra, oftare:D hehe
Barcelona Napao
2009-02-20 20:35
Ämne: Barcaholic
"On....
Konstigt jag läst att han ska inte vilas.
Barcelona Barcelonito
2009-02-20 20:31
Med Tamudo och De la Pena i startelvan och Real som har mycket tuff match mot Liverpool så kan nog Espanyol skrälla hemma mot Real. Hoppas och tror aldrig på Espanyol, men de gör alltid bra matcher mot Real, vilket förvånar mig.
Barcelona Lionel super Messi
2009-02-20 20:26
Jo, men ingenting är 100%.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-20 20:25
Ah geez. För att de tappar viktiga poäng och att de är jumbolaget. Chansen blir större att de åker ner om de förlorar imorgon också.
2009-02-20 20:22
okej så varför snackas det om att Puyol ska vinka hejdå ^^
Barcelona Smacked
2009-02-20 20:21
Nej.
2009-02-20 20:16
En fråga grabbar.
Om Barcelona vinner över Espanyol imorgon, är det klart att Espanyol åker ner?
Barcelona Jr. Honken
2009-02-20 20:15
BluRed.

Om Puyol gör det, då dör jag av skratt! F*n va kul det hade varit!

Visca el Barca!
Barcelona BlueRed.
2009-02-20 19:59
Ungefär 1 timme innan match får vi alla reda på om Messi ska spela eller inte, vilket jag tror att han kommer få göra.

Personligen hoppas jag att Puyol gör ett mål, går fram till Espanyol bänken och vinkar hej då med ena handen och pekar neråt med andra. Lär inte hända men visst hade det varit något? ;)
Barcelona Klint
2009-02-20 19:58
Det har nog blivit fel vid översättningen från spanska till engelska på FCBarcelona.cat. Så här står det om man läser intervjun på spanska "Sobre Leo Messi, Guardiola ha anunciado que saldrá en el once inicial contra el Espanyol y que le ha visto bastante bien en los últimos partidos" vilket bör betyda att Messi startar imorgon.
Barcelona el Flaco
2009-02-20 19:58
På Barcelonas officiella hemsida står det också att Pep har sagt att Messi kommer starta matchen imorgon. Den engelska sidan verkar ha översatt det fel.
Barcelona Barcelonito
2009-02-20 19:57
Helt ofattbart att Messi inte startar mot Espanyol. Blir det 4:e matchen i rad han startar på bänken nu? Jag vill se Barca köra över Espanyol och ge dom en biljett till segundan och då måste Messi spela en sån viktig match. Pep måste inse att han inte kan skydda Messi mer än vad han har gjort hittills och att Messi inte bör bänkas bara för att han är världens bästa spelare och överbeskydda honom.
Barcelona el Flaco
2009-02-20 19:54
Squez/

Märkligt. I ett tidigare uttalande idag under presskonferensen bekräftade han att Messi kommer spela från start imorgon (se länk).
Barcelona Squez
2009-02-20 19:39
Barcaholic
"On Messi, the coach said that he will not start the game against Espanyol"

Kolla länktips ;)
Barcelona Barcaholic
2009-02-20 19:37
Squez

Vart står det om att Messi inte ska spela? Mm håller med hoppas Pep inte vilar för många, vill verkligen se en säker vinst imorgon.
Barcelona Squez
2009-02-20 19:33
Bashir
Well said! :)
Barcelona Bashir
2009-02-20 19:29
Vill bara påminna alla en viktigt detalj, för er (mest vit klädda anhängare) att sen ny år, då real vunnit alla deras matcher, har de spelat 1 match i veckan medan barca mer eller mindre spelat 2 matcher i veckan. Och under hela den tiden har real lyckats knappa in futtiga 2p

Säger nog mer om barca's styrka än att real är bra.

CL drar igång, snart, då får vi se om real orkar
hänga på både CL och Ligan ...
Barcelona Squez
2009-02-20 19:28
Läste nyss att obbe blev spärrad samtidigt som Rufus Wainwright sjöng "Hallelujah", passande.

Jag hoppas att Pep inte vilar alltför många imorgon, då jag anser att derbyt är viktigare än Lyonmatchen. Den vitryska gåtan lär ju iaf starta eftersom Messi tydligen inte ska göra det.
Barcelona Barcaholic
2009-02-20 19:12
obbe

Jag tycker också Gago är bättre än Busquets, inte mycket bättre men lite bättre är han. Men Gago är 2 år äldre också så Busquets har tid och det är ju bara hans första säsong i A-laget, mycket bättre än Gagos första säsong i Real madrid. Det kan även du erkänna?

Men sen att du säger att han har bättre teknik än dom flesta i real madrid vet jag inte. Tycker han har helt okej teknik och verkligen inte bättre än Busquets.

OPS! såg inte han blev spärrad, sorry :P.
Barcelona Blaugrana 4ever
2009-02-20 19:12
Messi will not start the game against Espanyol
Real Madrid obbe
2009-02-20 19:01
Du har legat på gränsen till en spärr länge nu. När du kallar folk för iq-befriade ser vi ingen annan lösning än att spärra dig tills vidare. /Red
Barcelona VizzlA
2009-02-20 18:39
DISASTER

om det är nån som ska bli spärrad är det obbe..asså varför ska du börja argumentera när du inte ens har nåt med saken o göra..
Barcelona Pep.G
2009-02-20 18:39
-Disaster-

När var livet rättvist senast ?!
-Disaster-
2009-02-20 18:21
När ska red börja spärra blåröda tröjor för påhopp?
Om de va nå annan tröja som skrev så som ni gör mot obbe skulle han redan va spärrad.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-20 18:06
Äntligen någon som säger vad han känner och tycker. Pique är en ny hjälte i mina ögon.

Hatar den tråkiga meditränade metaliteten som råder i sportvärlden!

Visca Pique! Fuera Espanyol!
Barcelona VizzlA
2009-02-20 17:51
Obbe

(vad ska vi ha för taktik cules så vi får obbe spärrad..hahah asså äru sann)

du säger bara att du skämta när du sa det där om taktiken...hahah du kännde dig knäckt..men efteråt tänkte du hmm fan jag skum jag låter när jag skriver så..då skrev du att du skämtar..hahaha om nåt är ett skämt så är det du..fjäska inte här nå mer. kryp in i eran grotta på puertan.
Annons: