/spanien/barcelona/forum/19229.aspx/spanien/barcelona/forum/19229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-15 17:35
Undrar jag också, Har endast respekt för Casilias och Raul.
Barcelona Pep.G
2009-02-15 17:33
Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

Hur kan man hata en spelare som Raul ?!
Barcelona Hyder
2009-02-15 17:33
Henry ar ingen mastare pa straffar, det kan jag saga. Han ar inte dalig men jag tror att det finns battre alternativ. Messi ska vara forst. Aven om hans straffar ar otroligt losa och daligt placerade gar dem in pa grund av att han ar fenomenal pa att vanta ut malvakten. Eto'o ar ingen straffskytt men det anda som jag ser fordelen med med han ar att han far chans att gora fler mal. Undrar hur Xavi skulle stalla sig till att ta lite straffar? Efter Messi dvs.

Maste saga att det ar skont att Caceres spelat upp sig eller atminstone minskat felprocenten i sitt spel de senaste tva matcherna. Det kanske inte ar nagonting att fira men att han ar pa ratt vag ar grymt skont for att hans potential ar enorm. Han ar snabb, hard i narkamperna och grym en-mot-en.

Ursakta att jag inte har de sista 3 bokstaverna att tillga just nu.

Visca El Barça!
Barcelona Ordem e Progresso
2009-02-15 17:31
Den som skrev både inför- och eftermatchrapporten skulle kunna korrekturläsa sina texter någon mer gång innan de blir publicerade. Jag vet att det kan tyckas vara petigt, men felfria texter blir så mycket bättre. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-02-15 17:28
Hahah Raul gör historia. TV4 bryr så mycket att dom sätter den historiska matchen på nätet :)
Perfekt haha.

Nä men kul för Raul, precis som JR. Honken, han och Casillas är dom enda spelarna jag har någon respekt för hos dom vita..
2009-02-15 17:27
Inget kort på Ramos? Hahaha, omg..
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-02-15 17:27
De är de jag hatar mest. De är Real Mierda i mina ögon.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 17:24
1-0 till Real Madrid by Mr. Raul!

Han och Casillas är faktiskt de ända spelarna i Real Madrid som jag har respekt för. De båda är väldigt lojala och ärliga! :D
2009-02-15 17:21
Varför får aldrig Billic spela !?
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 17:19
Pep.G

Håller med dig. Jag vill också se Henry lägga straffar. Har för mig att han är en mästare på det! :D
2009-02-15 17:18
w...Blaugrana, Vad har du för internet? funkar perfa här.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-15 17:18
Bara jag som har stora problem med att se Reals match på fotbollskanalen? Jag kan se typ 10 sek sen börjar den buffra osv.
jacooob
2009-02-15 17:16
1-0 till real
2009-02-15 17:16
1-0 Madrid Raul .
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 17:15
Atalanta 3-0 Roma

Atalanta verkar vara riktigt bra denna säsongen! De fick väl oavgjort mot Inter, eller vann de rent av den matchen?
Barcelona DM1982
2009-02-15 17:11
Etoó ska inte lägga straffar, han är inte tillräckligt bra för det. Eller så får han verkligen träna på straffar. Kan man inte sätta en straff under press är man inte straffläggare, att sätta straffar utan press klarar väldigt många av. En riktigt bra straffläggare kliver fram i en CL-final eller VM-final och sätter straffen som om han inte har gjort något annat i sitt liv. Ronaldo är en riktigt bra spelare men han fixade inte pressen i senaste CL-finalen, alltså är han inte en straffläggar i mina ögon. I matchen mot Real Madrid missade Eto´o straffen och det var ju självklart väldigt mycket press att sätta den.

Messi hade sjukt mycket press att sätta straffen mot Espanyol och det gjorde han, han kan leverera under press. En straff ska vara givet mål för ett lag som Barca, det ska finnas tillräckligt många duktiga straffläggare och dit hör inte Etóo.
Barcelona Pep.G
2009-02-15 17:11
!Sergi_ Busquets!

Om du kan läsa ordentligt så kan du läsa att jag har inte skrivit att Etoo är straffskytt, UTAN att han kan lägga en straff. Som El flaco säger så är han ganska besatt av att göra mål och det kanske också förstör en smula.

Personligen vill jag se Henry som straffskytt..:)
Barcelona el Flaco
2009-02-15 17:04
Personligen tror jag att Eto'o hela tiden är besatt över att göra mål och när han ska slå en straff har han för mycket tid att tänka och analysera situationen, till skillnad från en matchsituation där han går på känsla och instinkt.
Canaletes
2009-02-15 17:00
!Sergi_ Busquets!

Bra sagt. De sant, ROnaldinho satte 9/10. Eto'o är ganska dålig på straffar. Han har ingen bra självförtroende.

Vet inte om ni kommer ihåg. Men Kamerun fick straff sista minuten inför VM-kval 06. Eto'o vågade inte ta den, istället tog Wome den o missa och Kamerun missade VM. Sens dess är han typ den mest hatade personen i Kamerun...
Barcelona !Sergi_ Busquets!
2009-02-15 16:55
Ämne: Etoo kan visst lägga....
LOL då är han ju ingen straffskytt. Ronaldinho satte straffar även om det var press på honom eller inte. Enligt min åsikt ska Etoo inte ta straffar så länge vi inte leder matchen !
Canaletes
2009-02-15 16:55
Vamos mi Sporting. Vamos campeoon!!

Alla heja på Sporting nu! :D
Barcelona Pep.G
2009-02-15 16:47
Etoo kan visst lägga en straff, men när han har en viss press på sig så skjuter han dåligt. Vill ni ha ett exempel ? Etoos straff mot Depor. Två Buffon hade inte räddat den. Han var presslös, vi hade en ledning på 4-0. En fantastisk straff.

Mot Betis och Real så hade han mycket press på sig därav dem dåliga straffarna.
Barcelona LeoMessi10
2009-02-15 15:53
70 mål på 23 spelade matcher, 3 mål i snitt per match 15 matcher kvar 15*3= 45+70=115 mål! rejält starkt sen kanske det blir färre elr mer
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-15 15:48
tarrak:

Det är sant, i hockey lär dem i alla fall göra ett 4-5 mål och ett 30 tal skott på mål.
Barcelona Klint
2009-02-15 15:41
Ska även tilläggas att det är Mora mot Troja/Ljungby. Dvs "städer" med en total population på mindre än 50.000 pers. Försök då att förstå hur få människor som kollar när de vita är i farten. Fast att använda ordet fart i detta sammanhang är kanske att betrakta som en paradox?
Barcelona Bashir
2009-02-15 15:40
Ämne: Ämne: Iniesta....
Tarrak, du har en poäng där, personligen önskar jag bara att Iniesta va lite mer självisk och aningen vassare målskytt annars finns risken, mot stor lagen och stor matcher där de tar ut eto'o och messi att det ska finnas ytterligare en spelare med målsinne på plan. Det är svårare att markera bort 3 målskyttar i hela 90 minuter.
Sen att Henry när han väl är ute på kanten endast lyckas skapa inkast och hörnor är en annan sak.

Pique är för övrigt min favo spelare, han kan nog
bli en stor stor stor back i framtiden.
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 15:40
tarrak

Hahahaha

Visca el Barca!
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-02-15 15:38
Tarrak

Hahahahahah så jävla klockren :P
Barcelona tarrak
2009-02-15 15:34
Ni får tänka på att söndagkvällar är primetime för TV4. Att sända Juandes bunkerfotboll så här tidigt på eftermiddagen skulle vara förödande, då det är ytterst få som lyckas hålla sig vakna när Madrid tråkar till sig ännu en 1-0 seger. Även om allsvensk hockey kan tyckas helt värdelöst, så måste man prioritera underhållningsvärdet och där går även en rotfyllning före.

Och med det sagt, måste jag gå och ägna mig åt annat, men jag önskar er masochister som tänkt att plåga er med Madrid-varianten av fotboll, en hyfsat trevlig kväll. Glöm inte koffeintabletterna!
Barcelona Jr. Honken
2009-02-15 15:32
kallesiete

Nej, kanske inte. Men ändå. Det är väl möjligt? hehe
Annons: