/spanien/barcelona/forum/19226.aspx/spanien/barcelona/forum/19226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Castefa
2009-02-25 23:46
Kul för Spanien att laget med mest spanska spelar vann. Annars tyckte jag det var en ganska händelsefattig match. Inget lag lyckades skapa nåt.

Tycker Valdés får oförtjänt mycket kritik. Visst gör han misstag och visst finns det flera målvakter som är bättre. Men det finns MYCKET FÅ målvakter som skulle vara bättre än honom i Barcelona.

Tillsist, Bojan ska inte lånas ut.
Barcelona Barcanist (f.d Lionel super Messi)
2009-02-25 23:46
SaM__-

Inte tror jag Valdés visste att den där skulle slås på mål. Det tror jag ingen trodde, Valdés trodde som resten av Barca-spelarna att Juninho skulle göra inlägg.
Visste t.ex Pique att Juninho skulle satsa direkt på mål så skulle ju han gått och ställt sig vid kanten som var helt fri.
Barcelona Saman.
2009-02-25 23:44
Rambla

Vid såna vinklar tror jag det nästan hade funkat utan en mur. Bättre vy för målvakten och fler spelare att disponera. Inte många frisparksskyttar som lär gå direkt på mål vid den vinkeln. Sen kan han ju alltid försöka passa den till någon som vinklar in bollen i mål men det kan förhindras rätt lätt med en spelare som ska ta ansvaret att bryta passen ifall den kommer.
Barcelona Riiio!!
Hoppas att vi blir det laget i spanien som går längst! de andra 3 har det lite tufft nu.
Vi får inte slappna av bara, och helst göra ett tidigt mål näst nästa onsdag.
Sherko

Jorå, men han skulle nog bidra till mer än han gjorde (i andra halvlek) ifall han var skadefri och ifall Gerrard var inne.
Gerrard och Torres trivs verkligen med varandra på plan, någon som såg deras passningspel mot Everton som ledde till att en av dem (Gerrard tror jag det var) dundrade in ett mål? Riktigt fint!
Barcelona Rambla
2009-02-25 23:41
SaM:

Visst chansar Valdés lite när han tar ett steg fram men vilken målvakt gör inte det från den vinkeln? Vem förväntar sig den bollbanan? Det är ingen tillfällighet att många målvakter tar det berömda steget åt fel hörn är de väntar på en frispark rakt framifrån med en mur framför sig och ofta blir ställda när bollen går i andra hörnet.
Barcelona Saman.
2009-02-25 23:41
Rambla

Mjo det är också ett alternativ. Huvudsaken är att Valdes behövde en spåkula för att ta den där.
Barcelona Rambla
2009-02-25 23:39
samuel-etoo:

Sluta yra, jag skyddar inte någon utan konstaterar bara fakta. Vem skyddar dig?
Barcelona Rambla
2009-02-25 23:38
Saman:

Kolla på reprisen var bollen dyker ner när den går i mål. Det är några cm under ribban. Du måste stå i det hörnet och hoppa upp i exakt rätt ögonblick för att ens nå den. Vilken målvakt ställer sig vid stolpen i den situationen med fullt av spelare framför sig? Jag tror att Valdés var övertygad om att bollen skulle gå högt över och bli för lång.
el capitano
2009-02-25 23:38
samuel-etoo

du har skrivit 3 inlägg och i alla 3 inläggen du postat nån är fågel/fåglar!
Valdes är Valdes, ingen tar valdes plats. Han har räddat oss många ggr.
Barcelona Abbe_
2009-02-25 23:37
Ämne: Nu till något annat.....
Som Guardiola sa: "Inte ens sju målvakter skulle ha räddat den där".
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
Måste säga att Pepe var bra och är en av världens bästa mittbackar. Väldigt stabil är Pepe.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
Jag säger bara bullshit

*kolla länktips*
Barcelona SaM__-
Rambla:

Fast o andra sidan om man kollar så ser man att Valdés chansar med ett steg ut innan frisparken slås. Lite kyligare så skulle han kanske kunnat tagit den. Men lätt att vara efterklok så här dagen efter.

: Dubbelpost, hm!
Barcelona SaM__-
Rambla:

Fast o andra sidan om man kollar så ser man att Valdés chansar med ett steg ut innan frisparken slås. Lite kyligare så skulle han kanske kunnat tagit den. Men lätt att vara efterklok så här dagen efter.
el capitano
2009-02-25 23:36
Saman.

En Buffon med 10 armar och varje arm minst 10meter långa, då kanske man kan ta den frisparken.

hehehehe
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-25 23:35
Juninho är mäktig. Tänk er att ha Juninhos frisparkar i tex Xavi eller Alves. Herregud säger jag bara.
Real Madrid Sherko
Barcanist (f.d Lionel super Messi)

Tror inte torres skulle varit så bra ändå, pepe handskades med honom grymt bra enligt mig.
Barcelona samuel-etoo
jag förstår inte vf ni skyddar VV han står alltid fel vf kan han inte ba stå i linje där de finns iaf HOPP om att han tar den, han e en fågel så e d bara
Barcelona Rambla
2009-02-25 23:34
Sherko:

Visst är det. Nog för att Valdés gjorde ett misstag och gick ut något steg för mycket, men samtidigt blev han lurad av Juninho. Jag menar, det kan inte vara en tillfällighet att Juninho gör så många mål på frisparkar. Han är uppe i 43 mål på frisparkar och även mot bättre målvakter än Valdés. Analyser man den frisparken och ser den några gånger så inser man att det är en sjuk frispark och inte så lätt att ta.
Barcelona Bernie
2009-02-25 23:34
Till nåt helt annat, tidigare idag så kunde man chatta med Marcus Birro och jag tänkte det kunde vara kul så jag fick svar på tre frågor. Som känt så är han en stor Roma supporter och en älskare av grande Totti som han gillar att säga.

Rolle: Påven eller Totti, vem är större i Rom?
Marcus Birro: He he he Totti. Den gamle påven var mer älskad kanske men den här nye är lite...läskig.
Barcelona SaM__-
2009-02-25 23:33
Hm, nu dagen efter så ser man verkligen tack vare alla repriser att det inte var en tavla av den gode Victor. Som nån skrev: Hylla frisparken istället. Fanstatisk.
Barcelona Saman.
2009-02-25 23:33
Rambla

Mjo, rätt omöjlig att ta om man inte skulle placera sig vid bortre stolpen och göra ett rent hopp för att ta den.

el capitano

Man måste vara Buffon också :P
2009-02-25 23:32
Barcadinho

Enligt mig har Real Madrid cirka 10% chans på att gå vidare.
Idag vann Pool över Real Madrid, trots att man hade Gerrard bänkad och Torres (som blev utbytt innan målet).
Skulle man ha dem två inne hela matchen (och en skadefri Torres) hade det nog blivit betydligt fler mål från Pools sida.
el capitano
2009-02-25 23:32
Man måste ha 10m armar för att kunna ta den frisparken
2009-02-25 23:30
Rambla

Det är den faktiskt, det var det som var så fint med den. Den dök ganska snabbt och säkert, omöjligt för Valdés och jag skulle gissa på omöjligt för vilken målvakt som helst.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-25 23:30
Ang den brittiska dominaten som också ska gälla den här säsongen i CL.

Saken är inte klar än som vi vet (inte än för Barca).

Jag ger en chans till Roma och Juve i returen.
0-1 i baggaget är inte bra, men inte heller den värsta. En förlängning kanske och då allt kan hända.
United ser klara, men 1-1 och Inter är vidare. Bara att de sätter in ett mål i Manchester och allt kan hända.

vi får väl se hur det slutar.
Pool har en enorm stor chans att gå vidare om de inta klantar det.
Real Madrid Sherko
2009-02-25 23:29
Rambla

Haha fifan vad sjukt, tänkte man inte riktigt på.
2009-02-25 23:28
el capitano

hahahaha jag såg faktiskt hans inlägg, asg!
snubben måste ju vara .. 4 år gammal? Kolla på hans presentation "3 ord räcker real madrid knäcker" snälla det där bevisar att han är max 5 år gammal, hahahaha
Barcelona samuel-etoo
2009-02-25 23:28
Rambla*

vi behöver inte skydda V.V han finns inte på riktigt han må va historiens sämsta målvakt på den här nivån gud skapat de inget å skydda bara hoppas på bättre
Annons: