/spanien/barcelona/forum/19219.aspx/spanien/barcelona/forum/19219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe_
2009-02-17 15:03
Ämne: Hyder//

Men hur t....
Tala för dig själv.
Barcelona Hyder
2009-02-17 14:58
Hetfield

Visst har han gjort manga mal pa grund av spelarna han har haft omkring sig men fragan ar om nagan annan spelare i varlden skulle kunna axla den roll som Eto'o i dagens lage har. Att snitta over ett mal per match, stressa sonder hela fotrsvar, jobba hem som ett djur, mana pa sina medspelare pa det sattet han gor, tillfora den dar otroliga speeden som ar explosiv och precis pa samma gang for att inte tala om hans agrresivitet over lag. Jag vet inte riktigt men jag tror inte att det finns nagon som har allt detta. Daremot kanske vi skulle kunna ta hit Villa och fa ut lika manga mal, det ar ganska sannolikt da han gjort 18 mal i ett ojamnt Valencia.
Barcelona Hyder
2009-02-17 14:51
Hetfield

Jag haller med om hur gransen ser ut; att vara arlig eller rent av dum. Men just det uttalandet om att Mallorca ligger narmast Eto'os hjarta ar ingen nyhet for mig i alla fall. Jag anser inte det vara varken elakt eller dumt utan arligt pa ett bra satt. Han har sagt manga ganger att han vill avsluta sin karriar i Mallorca, varfor kan det vara sa? Jo, for att klubben har en speciell plats i Eto'os hjarta. Sen att han sager att Barça bara ar jobb kanske ar lite over gransen, det kan jag halle med om.
Barcelona Hetfield
2009-02-17 14:46
Hyder

Det finns en gräns mellan att vara ärlig eller rent av dum/elak. Bara föratt jag inte gillar en viss person så behöver jag inte säga det rakt ut och såra personen.
Han borde hålla käften och sluta skapa en massa onödiga problem, det är tack vare sådana uttalande som styrelsen ville sälja honom.

Han har gjort sjukt många mål, det kan ingen ta ifrån honom men man måste komma ihåg att han har varit omringad av spelare som Messi, Xavi, Iniesta , Ronaldinho (när han var som bäst!) osv.
Barcelona Hyder
2009-02-17 14:43
Messidinho_10

Jag kanner respekt for Eto'o som gar ut och sager det han kanner; att Mallorca ar klubben i hans hjarta. Hellre det an att han skulle ljuga och saga att det ar Barça nar det i sjalva verket inte ar sa. Visst, att han sager att Barça bara ar ett jobb ar synd men jag tror nog att det finns en plats i hans hjarta for var klubb ocksa. Men att du ska be honom dra pa grund av att han kanner som han gor ar bara dumt da han genom sina prestationer visat hur mycket han brinner for att vinna saker och ting med Barça.

Jag alskar frisprakiga manniskor som inte rads vad andra ska tycka. I en fotbollsklubb som Barça finns det vall en grans men jag trycker inte att Eto'os senaste uttalande overtradde den gransen.
Barcelona Messidinho_10
2009-02-17 14:38
Hyder//

Men hur tror vi barca fansen känner när han går ut och säger så när han spelar för Barca?!?!
Barcelona Hyder
2009-02-17 14:34
Messidinho_10

Sjalvklart tillhor hans hjarta Mallorca. Klubben som gjorde honom till en storspelare, klubben som först gav honom kärlek och tro. Att du sager att Eto'o kan dra pa grund av det ar bara konstigt tycker jag. Titta hur mycket han har gjort for Barça och titta vad lite du uppskattar det. Jag kan ju sla vad om att du tankte annorlunda nar han gjorde mal i El Clasico, i CL-finalen eller till och med mot Betis i helgen. Det ar ta mig fan skrattretande.
Barcelona Messidinho_10
2009-02-17 14:29
Eto kan dra åt helvete om hans hjärta är i Mallorca!!
Barcelona Hetfield
2009-02-17 14:26
Att hans hjärta tillhör Mallorca kan väl knappast vara en nyhet, han sa det för längesen, men att han anser att Barca är ett jobb , sårar verkligen
el capitano
2009-02-17 14:06
Barcelonito

Jag håller med dig till 110%.
Eto'o är bra men ändå ingenting utan Xavi, Iniesta, Messi mf på planen.
Jag blev besviken på Eto'o efter hans korkade uttalande om att BARCA är bara ett JOBB och att hans hjärta tillhör Mallorca.
Barcelona Hetfield
2009-02-17 13:55
Visst borde Ligan vara viktigare än CL, men det är tyvärr så att om man ska vara ett officielt topplag så måste man vinna CL

Ps. Alla som älskar fotboll borde kolla på veckans Euro Talk, magnifikt! :)
Barcelona Barcelonito
2009-02-17 13:52
Eto'o har rätt o säga vad han vill men han borde fan i mig tänka sig för innan han säger något. Klubben ville ju sälja honom tack vare hans utspel och kommentarer förra säsongen, det borde han tänka på innan han säger något nu när det går så bra för honom och Barca. Det vi behöver minst av allt är att våra viktiga spelare ska sprida osäkerhet i truppen. Eto'o är världens bästa anfallare men han borde inse att det finns många andra som kan ersätta honom i Barcatröjan och sluta leka med fansens känslor och ledningens tålamod.
Real Madrid Taylor
2009-02-17 13:33
M79//

Det var ett evigt tjat om Aftonbladets Tanetsapf på dig. Är det du som är han i egen hög person och som marknadsföra sig lite eller..?
Barcelona VizzlA
2009-02-17 12:42
h.c xavier:

hade jag varit du hade jag bokat innan..då det är bekvämare och man slipper stressa på plats.
Barcelona H.C Xavier
2009-02-17 11:53
Tjena culés.
Jag har en fråga som jag har ställt tidigare men inte fått något svar. Jag har bokat resa till Barcelona för att kolla på Villareal matchen. Vad tror veteranerna om match-biljetter? Ska man beställa via den svenska penyan eller ska man vänta tills matchdag och köpa på plats? Tack för svar.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-17 10:53
Några ord igen om etoó innan jag ska ner och dricka kaffe.

Jag tror inte att det är många här som vill bli av med lejonet. Så menade inte jag i alla fall med min kritik.
Men vill han inte spela hos oss, så får han dra någon annan stans. Jag vill inte höra episoder som med Cristiano R, då tränaren nästan skämmer bort sig för att superstjärnan ska stanna.

Vill lejonet stanns - kanon bra.
Vill han inte - tack o hejdå.

Och en sak till - jag älskar hans personlighet på plan, där han krigar och när han till o med kramar motståndarna, pussar tjejer i publiken osv. Det är som en extra show som är kul och han ger allt hjärta på matcherna.

Men jag vill inte att han ska skada på något sätt klubbens namn. Han ska veta var gränserna ligger. Hans ska inte skada klubben namn och leda till olika problem som kan kosta oss titlar.

Sån ärlighet som skadar klubben vill jag inte ha.

el Flaco+Cape/

Jag med ser ligan som nummer ett.
Barcelona DM1982
2009-02-17 10:51
Ämne: Tycker ni Messi ska ....
Messi borde helt klart vara med från start i matchen på lördag. Nu har han och alla andra spelare fått vila i en vecka från match och då borde Pep ställa upp med ett riktigt bra lag från start. Visserligen börjar CL närma sig men det ska inte vara några problem. I CdR är vi ett stort steg mot final och borde nog kunna ställa upp med ett svagare lag i returen.

Matchen på lördag är viktig, det är farligt att tappa poäng nu när CL kommer igång och med en sannolik CdR-final snart. Skulle sitta otroligt fint med tre nya tunga poäng mot Espanyol. Det laget ligger riktigt risigt till och riskerar verkligen att åka ur, vilket faktiskt skulle vara rätt så tråkigt. Det är alltid kul med derbyn, det blir speciella matcher då.
jacooob
2009-02-17 10:36
hur tror ni det går mot espanyol jag tror 2-0 :D
Barcelona M79
2009-02-17 09:16
Aftonbladets Tanetsapf tror stenhårt på Barca i CL...

Barcelona basaric
2009-02-17 06:44
Fokusering på hela laget just nu ... Hur gör vi mot Espanyol? Ska vi köra med ordinarie? Eller ska vi vila några av våra nyckelspelare?...
Jag tycker att vi borde starta med ordinarie och kanske ta ut våra nyckelspelare då vi har en bekväm ledning?
Barcelona 2bbbe
2009-02-17 03:43
Faktum är att Eto´s utalande kan vara ett sätt att förhandla till en "bra" lön.

När Samuel gjorde målet i senaste klassikern såg man en passion som ja sällan skådat. En omotiverad spelare springer inte och ger 110 % varje match även fast man leder me 4-0. Finns få spelare som jagar boll som honom. Det är ändå ett tecken på hunger. Killen är 27 år. Varför skulle han redan börja trappa ner karriären? Han har väll minst 3 år kvar på toppen iaf?

Min teroi iaf.
Barcelona BlueRed.
2009-02-17 01:00
Could Karim Benzema join Barcelona next season to, who knows, replace you?

Eto'o: Benzema is one of those players who can play at every club in the world. So why not Barça? But we also could play together...

Jobbiga svar han ger, snacka om att man blir fundersam. :)

Vare sig han lämnar eller stannar (hoppas självklart att han stannar), så är han en legend i Barcelona. Fantastisk spelare och personlighet.
Barcelona BlueRed.
2009-02-17 00:51
Cape

Det är riktigt bra faktiskt, slår fotbollskanalen ganska lätt. Tråkigt bara att det är så lite Spanien och Italien, lite för mycket England är det. Dem kör ju 3 delar vilket jag tycker är lite fel. Det borde vara 4 delar där det är 1 England 2 Italien och 3 Spanien, sista delen kan dem ta lite fotboll allmänt. Diskutera domare, ekonomin och dem mindre ligorna.

Men idag var det ändå ganska bra, Lagerbäck visade en sida jag inte visste om att han hade.
Barcelona Pep.G
2009-02-17 00:48
Barcelona Pep.G
2009-02-17 00:48
Maxi Lopez till Gremio i Brasilien. Fy fan vad jag tyckte om honom. Hoppa in och gå axel mot axel på John Terry för att senare fälla honom var en fröjd att se. Sen att han gör mål strax efter är bara extra +.

Synd att det inte blev något av honom, men jag tror inte han bryr sig. Han har la vunnit allt som en spelare som spelar klubblagsfotboll ska vinna. 2 La Liga titlar plus en Champions League titel. Ett fantastiskt facit.
Barcelona A.Gaudi
2009-02-17 00:46
vet ej om ni läst det där. Man får se ifall han går ut och dementerar det men det är såklart tråkigt att läsa. Men det är klart att det är väl så de flesta fotbollsspelare ser på sina klubbar, bara att etoo är plågsamt ärlig(som alltid).
Barcelona Gud är störst!
2009-02-17 00:33
Cape

Jag tycker att Eurotalk är för tråkigt alltså varje vecka är programmet sig lik så det blir tråkigt till sist. Det är bara det att dem byter ämne.

Rambo~

Håller med, vi har itne haft en sån bra anfallare som Eto´o sen Ronaldo/Romario.

Eto´ooooo Eto´ooo, Comme tu t´appelle? Jem´appelle Samuel!
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-02-17 00:33
Tycker ni Messi ska starta mot Espanyol? eller måste han vila som vanligt?
Barcelona Rambo~
2009-02-17 00:32
Jag förstår inte hur folk vill bli av med våran bästa spelare Eto'o. Varje topplag ute i Europa drömmer om att ha en spelare som Eto'o i sitt lag.

För vem vill de flesta peta Eto'o för VILLA?
Okej David Villa är en bra spelare och skulle säkert passa in rätt bra i vårat spel, men aldrig lika bra som Eto först o främst INGEN ABSOLUT ingen anfallare i världen kan slå Etos giftighet kombinerat med hans snabbhet och vilja ingen absolut ingen.... Ingen anfallare i världen krigar lika mycket som Eto. Eto stressar på egen hand ett helt försvar(inklusive målvakt) match efter match. Inte nog med det han har gjort 23 ligamål...

Ni måste verkligen driva med mig!! vi har inte haft en så här bra anfallare som snittat 1mål/match på ett bra tag nu, så vill ni bli av med honom? (vissa här inne föredrar Villa)
Barcelona Cape
2009-02-17 00:28
Vilket Eurotalk det var denna måndag! Det är det absolut bästa fotbollsprogram jag någonsin sett.
Annons: