/spanien/barcelona/forum/19217.aspx/spanien/barcelona/forum/19217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2009-02-17 21:55
True Culé:
Håller definitivt med att Yaya är bättre än Busquets. Sistnämnde har visserligen slagit igenom i år och satt ett rejält avtryck i laget. Men någon världsspelare tycker jag inte Busquets är än i alla fall.
Barcelona Smacked
2009-02-17 21:54
Inget nytt där inte.
Barcelona A.Gaudi
2009-02-17 21:54
Så jävla B att du ens skriver det där på forumet. är det någon som bryr sig alls?

Det är självklart att messi är bäst i världen och det är knappast ovanligt att fotbollsspelarna hyllar motståndarna. Om en reporter hade frågat Xavi vad han tycker om Raul, tror du då att Xavi hade sågat honom?
Barcelona VizzlA
2009-02-17 21:51
"Messi is the best in the world, he does things that only he can do"

Arjen Robben, Real madrid player.
Barcelona The Reporter
2009-02-17 21:42
Vi möter Arsenal nu i sommar :D Vet att det är långt kvar menmen, här är några saker att se framm emot; ( vet att spelarna kanske byter klubb innan dess )

* Toure - bröderna

* Fabregas - Barca är hans moderklubb

* Arsenal legenden Titi och Hleb , mot sina gammla lagkamrater.

Det kommer vara en mycket känslosam match även fast det är en träningsmatch

Man lääääängtar :D
Barcelona True Culé
2009-02-17 21:35
pep.g//

Det finns något som heter rotationsystem.

Ni som tycker att Busquet är bättre än Yaya toure kan sticka. Yaya Toure är världens bästa defensiva mittfälltare.

Xavi är världens bästa playmaker. Den sista positionen ska vara en slitvarj som gör jobb både upp och ner alltså en tvåväggsspelare och där passar keita in perfekt.

Xavi Yaya Keita
Messi Etoo Iniesta

Så vill jag att vi ska spela när alla är friska och 100%

I ligan kan Busquet,Guddy spela men i cl ser jag helst det laget jag skrev upp.

Köpa fabregas skulle vara ett kap. Inte ofta man får en sån chans.
Barcelona Bashir
2009-02-17 21:15
Okkapokka// Nej nej =)

Man kan aldrig hoppas ett positivt resultat för real =)

Klart du har rätt angående spansk fotboll gynnas
är lätt trött på PL och deras upphypade rykte

Men angående att det gynnar oss i form av trötta spelare och mera poäng i ligan, är något jag kan offra om det betyder real åker ut i CL tidigt

Att real dessutom skulle missa CL kvarten skulle
gynna oss i längden, för de skulle fortsätta
med deras besatthet att hävda sig bland de stora
i CL, vilket de inte gjort på länge och de skulle
troligen göra massa dumma slutsatser och ändringar =)

sen så smakar liga vinns än mer, om vi både slår de i ligan och kommer längre i europa, då inser
de tydligt hur pass bättre vi är på alla fronter
Barcelona VizzlA
2009-02-17 21:12
canaletes:

det hörs ju på namnet:P..nä men fränt..
Canaletes
2009-02-17 21:05
En så kallad Masoud André ska göra testet om han platsar i Barca eller inte. Han är från Sverige!
Barcelona VizzlA
2009-02-17 20:58
full fart mot espanyol grymt viktig matcH:

valdes
alves pique(?) marquez abidal

Touré
keita xavi

messi etoo iniesta

(vila puyol så han är 100 mot lyon + henry som är cl sugen;)..

lyon elva om alla är hela:

valdes

alves puyol marquez abidal

Touré
xavi Iniesta

messi etoo henry

vad tycker ni?..
Barcelona 2bbbe
2009-02-17 20:44
Såg rätt många matcher med gunners förra året o Hleb är som bäst när han får ligga i ytan mellan offensiv innermittfältare och anfallare. Där han kan växeldra, skarva och göra sina kombinationer.

Man ska komma ihåg att spela 4-3-3 och 4-4-1-1 är en jäkla skillnad.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-17 20:42
Personligen hoppas jag att Real Madrid slår ut Liverpool, spansk fotboll lyfts fram mer, och det sliter mera på deras spelare = Mer poäng för oss i La Liga.
Canaletes
2009-02-17 20:33
Bashir

lugnt. aha, trodde du mena Bayern Leverkusen :P eftersom vi har Henrique där
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:29
Canaletes //
Okey, my bad :-)

Tror Hleb spelar typ antingen finns i bättre version eller så spelar han på fel pos och de krav barca har på ytterkanten klarar han inte av

Hleb är väl från tyska ligan ursprunligen,
Tankar att han flyttar till Bayern vore inte fel =) ja ni förstår var jag är påväg =Mr Ribery

Canaletes
2009-02-17 20:27
Bashir

haha :P du misstolka mitt inlägg. det var menad åt alla. Undrade om han nångång har spelat som mittfältare
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:25
Arda//De har nog inte råd att förlora NÅN match, förhoppningsvis kommer luften som Ramos tillfälligt lyckats blåsa i real spelarna att försvinna efter CL exit mot liverpool.

Sen de förlora mott oss har de inte mött kvalité motstånd, och deras rätta jag kommer
nog ut mot liverpool (önske tanke från min sida , kan tilläggas )...
Barcelona Ardan
2009-02-17 20:21
poängtappen skulle ju komma förr eller senare för barcas del, frågan är nu när madrids poängtapp kommer men skillnaden mellan oss två är att vi har råd o förlora en eller två matcher. Har dom råd o förlora matcher, tror ni?
Barcelona Sürer
2009-02-17 20:20
Pep.G

förstår vad du menar, han kan va bra o plocka in när de låst när vi har svårt att få till det, men vi är beroende av snabbt spel med kvicka spelare så ser hellre någon annan

de finns nog ingen som passar så bra in i barcas mitt anfall som etoo just nu, villa torres därefter
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:14
Ämne: Bashir

asså seri....
jag sa aldrig att han har spelat där, om du läser
så beskrev jag hur jag ser honom, som spelare...
Barcelona Pep.G
2009-02-17 20:14
Bashir

Spara gärna Keita till Champions League. Där behövs verkligen hårt spel. Dessutom så är han itne 100 % än om jag kommer ihåg rätt nu :P
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:13
Nästa år är det VM och afrikanska mästerskapen

Ingen spelare som närmar sig 30 strecket (läs eto) eller är redan över 30 (läs henry) kommer ta stora risker såhär dags, genom att byta klubb
om det verkligen inte måste.

Eto har dessutom sagt, VM i afrika, och han är
skyldig afrika att komma ditt i bästa möjliga form.
Canaletes
2009-02-17 20:13
Bashir

asså seriöst. Har Hleb nångång spela som mittfältare?
Han har ju alltid spelat samma position som Henry/Messi
Barcelona Pep.G
2009-02-17 20:11
Sürer

Njaa, du har lite fel där. Han är bra på huvudet. Rättare sagt mycket bra. Därför gynnar han oss vid låsta matcher, t.ex mot Real Madrid senast. Alves har underbara inlägg och en fantastisk huvudspelare är det enda som saknas.
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:10
Pep G, Busi spelade sist, ser hellre att man hjälper keita komma i match form snabbt för breddens skull. han erbjuder spel som kan bli viktigt vid tuffa matcher, med hård spel och hans huvudspel och djupled
Barcelona Sürer
2009-02-17 20:09
jag ser verkligen inte Llorente som en supersub, hans spelastil har inget med barca o göra, han är en target som är stark på huvvudet, gör förvisso en del mål men deffenetivt inte en spelare som barca skall hämta, kan inte se hur han skall spela i barca han är varken snabb eler super teknisk och all barcas spel går nästan via spel på fötterna inga långbollar
Barcelona Pep.G
2009-02-17 20:08
Bashir

Det hoppas jag också, men du har glömt en peson till i mittfältet. Där hoppas jag att Sergi hamnar.
Barcelona Pep.G
2009-02-17 20:05
True Culé

Varför skulle ett köp av Ribery vara ett bättre sådant för våra ynglingar än vad ett köp av Aguero skulle vara ? Är det för att han är äldre än Aguero ??!?

Javisst, flytta Iniesta till vänsterkanten, och köp sedan Fabregas. Keita och Busquets får se matchen bredvid Laporta...
Barcelona Bashir
2009-02-17 20:05
Ämne: Mallorca tog hand om....Maximalt laguppställning i derby matchen, vore att önska. Mindre bra resultat i helgen kan innebära onödiga frågeställningar om framtiden för spelarna från pressen.

valdes, alves, pique, puyol? abidal, xavi, toure,Keita (han måste hitta formen han hade innan sin skada, så lite mer speltid innan det blir tuffa perioder), iniesta, eto, och messi.

Henry, tycker jag att det är dags att matcha han
mer i CL matcher, och mindre i ligan.

Barcelona Bashir
2009-02-17 20:02
Ämne: igår diskuterade vi ....
Jag förstår din tanke, jag gillar också dessutom Llorente, ung, stark och bra målsinne.

Angående Hleb, man ska inte döma ut killen än
men visst, det verkar va helt åt skogen transfers
enligt mig, så är hleb "boll skicklig mittfältare, bra på små ytor, lite svag, ojämn. men men han har gott om tid att motbevisa oss alla.
Barcelona BlueRed.
2009-02-17 20:01
Enligt Van Bommel kan Ribery bli lika bra som Ronaldinho om han skulle spela i Barcelona nu. Han måste ha blundat varenda gång Ronnie fick bollen under sina bästa dagar.

*Länk
Annons: