/spanien/barcelona/forum/19204.aspx/spanien/barcelona/forum/19204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
sebbaa
2009-03-24 13:22
a l b .

Duger inte vi för dig? :(
Barcelona a l b .
2009-03-24 12:56
Förestän grabbar, någon av er som vet något bra Barca forum. Jag vet att det finns en massa bra men de flesta är nog spanska.

Jag söker efter Svenska/Engelska forum.

Tacksam för svar.
MesQueUnClub..
Barcelona a l b .
2009-03-24 12:54
Barca o Mort!

Som sagt, han är duktig. Det förnekar jag inte. Men tror du verkligen att en 34årig ska klara av att försvara mot toppanfallare ?

Dessutom så tycker ju alla olika. Själv så vill jag ha en säker backlinje. Men det är ingen brådska.. Sylvinho är duktig och han klarar av några matcher till.

MesQueUnClub..
Barcelona haeger
2009-03-24 12:51
Barca o Mort!

Du borde väga in att målvakter håller mycket längre.
Barcelona Barca o Mort!
2009-03-24 12:47
alb

Varför skulle den det?

Jag ser inget problem att spela som 34åring så länge som man är bra. Se på VDS i ManU som är 38 och har bästa målsnittet i Europa.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-03-24 12:32
Det behövs spelare med ledaregenskaper med rutin och erfarenhet med många år i klubben. Kanske ska man värva en vänsterback men Sylvinho tycker jag kan stanna kvar minst ett år till om han vill. Tror inte att han begär så mycket speltid nästa säsong ändå.
Barcelona a l b .
2009-03-24 11:56
Det är bara inse att Sylvinhos tid är ute så det är klart att en ersättare behövs.
Sylvinho har varit duktig men det är dags att lämna..

MesQueUnClub..
Barcelona Riiio!!
2009-03-24 11:36
Kan inte minnas att Sylvinho har gjort bort sig någon gång under dom ggr han har fått spela. Han har gjort det helt ok, sen så har han underbara inlägg och hans skott är riktigt bra och det ger oss ytterliggare en dimension i anfallspelet. Blir en hel den returer på hans skott =)
2009-03-24 11:16
Lahm, Zhirkov, Vargas, Marcel Jansen, Cote (även om jag inte har sett honom mycket), Maxwell, Emanuelson är de namn jag kommer på.

Men precis som El Flaco säger så är Sylvinho oersättlig som person i laget. Han är en stor ledare och det minns jag inte minst från Rijkaards tid.
Barcelona el Flaco
2009-03-24 11:04
Mojito/

Tyvärr så talar det mesta för att klubben inte kommer förlänga Sylvinhos kontrakt. Själv hoppas jag att han fortsätter, inte så mycket för hans spelarinsatser utan mer för hans personlighet. Han bidrar med en god stämning i omklädningsrummet och Messi har själv sagt att han ser Sylvinho som sin bästa vän i laget. Sylvinho kan ersättas som spelare, men jag tror nog inte att han kan ersättas som person.

Just nu har jag faktiskt dålig koll på vilka andra alternativ det finns på vänsterbacks-platsen ute i Europa. Ser ingen klockren ersättare till Sylvinho.
Barcelona ihefsu
2009-03-24 10:59
Så som jag har sagt tidigare så vill jag ha en ersättare för Abidal, då jag tycker att vi i Abidal har Sylvinhos ersättare.
Barcelona Mojito
2009-03-24 10:55
Förläng Sylvinhos kontrakt med ett år till!
Till nästa år kan ett köp av Cote vara på sin plats. Då har han växt till sig lite mer, och är mer mogen att spela på en högra nivå.
Risken är att det blir mycket bänknötande a la Cáceres, och det stoppar hans utveckling.

Maxwell känns helt enkelt inte som ett namn för Barca. Har inget att lägga bakom detta påstående, mer en känsla bara.

Barcelona Barca o Mort!
2009-03-24 10:49
DenOndaZeke

Sen är ju Sylvinho ganska jävligt offensiv :D
2009-03-24 10:30
Jag har väldigt svårt för en vänsterback som inte platsar i Inter och som petas av en ung medioker spelare som Santon. Defensiv vänsterback har vi i Abidal, vi behöver en som Zhirkov. Ett offensivt alternativ. Precis som när vi hade Gio och Sylvinho och Belletti och Oleguer. En offensiv och en defensiv ytterback.

Precis som vi behöver en ny högerback som ska vara lite mer defensiv än Dani Alves. Alves fysik är vansinnigt bra men även han behöver vila i cupen och vissa enklare matcher. Han spelar på tok för mycket. Men killen springer ändå mer än alla andra även om han vilar minst av alla. Vilken högerback vi har, först försvarar han vid hörnlinjen och sen springer han till straffpunkten och nickar in ett mål. Ofattbart.
Barcelona DenOndaZeke
2009-03-24 10:24
Ämne: Maxwell i Barca hade....
Barca behöver en i förhållande till Alves defensiv vänsterback. En yngre version av Sylvinho med lika bra skott?
Barcelona Dizzy
2009-03-24 10:16
Maxwell i Barca hade varit nåt. En riktig bra vänsterback. Vem vet han kanske skulle peta Abidal så att han får sitta på bänken.
Barcelona Dani Alves#20
2009-03-24 09:39
vi borde hellre värva cote än maxwell då abidal är en startspelare och maxwell skulle också så det skulle bara komma massa rykten att maxwell inte är nöjd mm.

Han är också ganska gammal har jag för mig så bättre att värva nån som cote alltså offensiv vänsterfotad som är ca 19 år gammal. cote skulle vara den perfekta ersättaren till abidal om några år och skulle alltså acceptera bänken de 2 första säsongerna.
2009-03-24 09:33
Känns inte som att han har kommit så långt och gjort tillräckligt mycket för att förtjäna en plats i Barcelona. Det finns flera andra lovande vänsterbackar jag tycker passar bättre i Barca än Maxwell.
Malibou
2009-03-24 09:22
Maxwell skulle vara en intressant värvning faktiskt:) tror han hade varit en bättre värvning än hleb:0
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-03-24 02:06
Är det bara jag som ser Iniesta som en Katalan trots att han inte är det ursprungligen?
Killen har ett Katalanska hjärta inkopplat i sig.:D
2009-03-24 01:17
Iniesta är lojal, väldigt intelligent, fantastisk spelare och en mycket bra förebild och han har alltid sagt att han ska avsluta karriären i Barcelona.

Jag tror att han blir extra älskad av oss för att han inte bryr sig så mycket om att det oftast är andra som får beröm och har stjärnstatus.

De flesta Barcelonaspelarna själva ser Iniesta som lagets bästa spelare. Jag har sett flera intervju med olika spelare och de flesta verkar vara överens om att Iniesta är den som gäller.

Det stämmer att Messi är vår stjärna och det förtjänar han verkligen då han oftast avgör matcher men Iniesta påverkar matchbilden mycket mer sett till 90 minuter.
Barcelona Napao
2009-03-24 00:58
Ämne: Napao:

Enligt fö....
Jag vart sugen skaffa årskort jag med till kommande temporada =)
Hitta du denna info på Barcas sida eller?
Barcelona Frodo
2009-03-24 00:53
Vidare tycker jag att han är den perfekta förebilden för de andra i La Masia. Jag menar, han var en kille med en enorm talang som kunde tagit plats i vilket annat storlag som helst men valde tålmodigt att bida sin bakom Xavi och Deco trots att han oftast överglänste de när han fick hoppa in. Istället för att lämna så visade han med sitt spel (och inte med sitt snack vilket många spelare gör nuförtiden) att han hör hemma i den absoluta toppen.
Barcelona Pep.G
2009-03-24 00:51
Sherko

Det ligger nog någonting i det du säger. Det är Champions League snart. Dags för han att visa resten av Europa hur duktig han är. För när han är som bäst så är han lätt topp 5 i världen.
Barcelona He´s a Pirate (Mes Que Un Club ! 3)
2009-03-24 00:50
Napao:

Enligt följande:

3 Match ticket
10 Match ticket
League season ticket (Plus Spanish Cup)
Champions League ticket
Tickets
Football away matches

Det är det olika alternativen:

Här är priserna på 19 hemma match + Copa del rey.
588 - 711€ = Grand stand (1-2 tier)
315 - 450€ = Lateral (1-2 tier)
242 - 314€ = Goal (1-2 tier)
84 - 173€ = General (1-2 tier)

Fatta hur billigt det är igentligen.. Man känner sig om en VIP kung med det där grejen runt halsen, kommer in före alla andra osv, kan fixa autografer hur lätt som helst på träningarna m.m..

Lätt jag ska köpa Lateral, 4000 kr är ingenting !! Fan El classico kostar ju 1300 bara den typ..Och dom matcherna man inte kan se, dom lägger man ut till försäljning via Seient Lliure system (Stavning)..:)
Barcelona Frodo
2009-03-24 00:47
Angående Iniesta så tror jag inte att folk som inte håller på Barcelona förstår hur j*vla bra han är. I Spanien vet väl folk att han är bra men för att förstå hur bra han är måste man nog kolla på Barcelonas matcher. Det syns inte i mål- eller assiststatisiken men killen är så himla bra oavsett var han spelar. Grejen är den att folk först efter EM (utomstående fans alltså) börjat förstå hur bra han är men han har ju levererat utan att snacka i flera år nu.
Barcelona Napao
2009-03-24 00:37
Är det nån som vet vad Barcelonas årskort kostar eller vart man kan kolla priserna?
Barcelona Gud är störst!
2009-03-24 00:24
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller med dej, man tror det är olja under hans fötter. Han glider förbi så elegant!
Real Madrid Sherko
2009-03-24 00:20
Pep.G

Han måste avgöra mer, matcher alltså.
Det är vad jag tror, annars tycker jag precis som er att han definitivt ska nämnas bland dem stora.

Barca går mycket saktare utan honom..
Barcelona J.Gamper
2009-03-24 00:19
Ämne: J.Gamper

Njaa, a....
Han är för blek :P
Annons: