/spanien/barcelona/forum/19193.aspx/spanien/barcelona/forum/19193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel super Messi
2009-02-22 15:00
Barca_4_lajjf

Jag säger inte att han fejka en skada. Jag säger att han kan ha slarvat med uppvärmningen och stretchningen med flit. Vem vet?

Wesley#1

Två veckor.
Barcelona Barcaholic
2009-02-22 14:59
Ämne: Ciao-V

Det finns ....
Det är skillnad på EN match och TVÅ MÅNADER.
Real Madrid Sherko
2009-02-22 14:59
Lionel super Messi

Nonsens, tror du verkligen att han vill bli skadad?

Som fotbollspelare är skador det värsta som finns...själv har jag inte spelat fotboll på tre veckor nu och det är riktigt jobbigt, tror inte att någon fotbollspelare i världen vill bli skadad medvetet.
2009-02-22 14:58
Ciao-V

Det finns i spelarnas värld. Det ryktades ju om att Eto'o drog på sig ett gult kort för att slippa göra El Pasillo förra säsongen, det ryktades ju att Guti drog på sig ett gult kort för att han ansåg att om det nu var Lassana Diarra som tog hans plats, så Guti blev sur och drog på sig ett gult kort.
Inget är omöjligt, men jag säger inte att det är sant .. Bara en liten teori jag vaknade upp med.
Barcelona Riiio!!
2009-02-22 14:57
Ämne: Riiio!!

Han kansk....
ja OCH om han blir utvisslad av dom, killen är ju ett proffs. Hade det varit Champions League final då?? Tro du han hade i så fall gjort samma sak eller??
Njaa svårt o tro det. Lyon har sålt otroligt många spelare med åren och alla blir ju förr eller senare antingen utvisslade eller hyllade.
Barcelona BlueRed.
Lionel super Messi

För mycket drama. Jag tror inte han bryr sig ett dugg om hur Barca publiken tog emot D.l.Peña. I såna fall så skulle D.Alves rymt från Spanien för att slippa matchen mot Sevilla som han har mycket känslor för.
Barcelona Barca_4_lajjf
Lionel super Messi

Den chansen är Minimal. Dom undersöker hans skada och rapporterar det till Pep. Skulle vara förvånansvärt för läkarna om han inte alls hade en skada. och säg mig, varför skulle abidal Inte vela spela mot Lyon? Han vet hur viktig han är för laget.
Barcelona Wesley#1
2009-02-22 14:56
hur länge är Iniesta borta ? :)
Barcelona Ciao-V
2009-02-22 14:56
Ämne: Riiio!!

Han kansk....
Nämen, lägg ner denna konspirationsteori.
Hur kan du tro att en spelare vill skada sig/skulle vilja bli skadad för att slippa spela? Det finns bara inte i spelarnas värld.
Ursäkta men, detta är barnsligt!
2009-02-22 14:54
Ride_The_Big_One(6)

Låter inte klokt, men erkänn att det finns en chans.
Men det är bara vad jag tror KAN ha hänt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-02-22 14:52
Lionel super Messi

Abidal är inte den känsliga typen, att han skulle riskera bli borta flera veckor för att inte möta sitt gamla lag låter inte klokt.
2009-02-22 14:51
Riiio!!

Han kanske inte vill bli utvisslad av sina gamla fans?
Barcelona Barcaholic
2009-02-22 14:51
Lionel super Messi

Ta inte illa upp med det där var det dummaste jag hört på länge. Han är proffs han är van vid sånt dessutom så var han med mot Lyon förra säsongen. Det var ingen som bua ut honom då.
Barcelona Riiio!!
2009-02-22 14:50
Haha är det någon match som Abidal säkert ville spela så är det ju den mot Lyon, varför skulle han inte vilja spela den matchen???

Fan har en dålig känsla när jag tänker på Getafe borta som vi skall spela. Gick ju inte lysande hemma mot dom.
2009-02-22 14:49
BlueRed.

Enligt mig är den chansen ganska stor eftersom att Abidal såg lite förvirrad ut, dessutom såg han ju hur Ivan De La Peña blev utbuad varje gång han fick tag på bollen av Barcelona-fansen.

Abidal kanske tänkte att han inte ville råka ut för samma sak, men i Frankrike ?
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2009-02-22 14:49
---Alves----------Marques------Puyol-----Sylvinho---?

Nej tror inte och hoppas inte.

Alves och sylvinho på plan samtidigt med den offensiv kvalitet som de har??? neej..

hellre så här.

--Alves---Marques----Puyol/Pique---Cacéres/Puyol-
Barcelona BlueRed.
2009-02-22 14:47
Lionel super Messi

Chansen finns, men det är lättare att hitta en nål i en höstack än att räkna ut hur stor den chansen är.
Barcelona Måraldo
2009-02-22 14:46
Mycket, mycket tungt med skada på Iniesta under den här perioden. Han är i mina ögon unik i sitt sätt att skapa målchanser ur olika lägen. Han kan dra sin gubbe, han kan slå ett instick, han kan hålla i bollen (till oändlighet) och vänta in löpningar och han är extremt ojälvisk. Lägg därtill att han mycket sällan tappar bollen. Någonting som även är represantativt för Xavis spel men Iniesta har en annan svårighetsgrad på sina nummer. Jag säger inte att han är oersättlig, det gick ju bra utan honom under större delen av hösten vilket för mig är lite av en gåta. Kanske berodde på att nästan alla har spelat på topp i så gott som varje match hittils. Det återstår att se hur de klarar sig i en tillfällig svacka med bristande självfortroende som mycket väl kan komma någon gång under säsongen, kanske nu. I en sådan situation tror jag det kan bli mycket svårt att ersätta vår lille vampyr.
2009-02-22 14:45
Finns det någon chans att Abidal slarvade med uppvärmningen/stretchningen för att slippa möta sitt gamla lag, Lyon?
2009-02-22 14:44
Barca-nist

Efter ha sett matchen på efterhand så måste man erkänna att vi inte var värd någon seger, men lika var ett rättvisst resultat, mycket som inte gick rätt på engång i en och samma match. Valdes gör sin första tabbe för säsongen, spelarna tjatar mer än vanligt istället för att spela,
att domaren gör fel i att ge de röda är inte så chockerade, händer alla lag i la liga och det hände oss igår, spanska ligan har de sämsta domarna men det var inte enbart på grund av hans inkompitens som gjorde att vi förlora.

Aja Pep dags att ta tag i hårdhanskarna, spelarna känner sig pressade dags att ta bort grus i maskineriet.
Barcelona Riiio!!
2009-02-22 14:40
Ämne: FooTBaLL//

Tänk p....
Minns inte att ni vände borta mot valladolid el vem det va när heinze blev utvisad så det e lugnt gubben! Gå o sov lite
Barcelona Bernie
2009-02-22 14:40
Håller inte riktigt koll på hur det står till med Gabriel Milito. Han har ju börjat träna med boll nu om jag inte läst fel, hur nära är han en comeback? Hans återvändo kan visa sig bli mycket viktigt nu när vi har Abidal borta åtta veckor.

Tror man börjar spela med Sylvinho på vänsterflanken, men blir Milito spelklar så hade jag föredragit kedjan Alves-Marquez-Milito-Puyol.
Barcelona Smacked
2009-02-22 14:38
Finns inte en chans att Man utd släpper Evra,världens bästa vänsterback för tillfället. Rafael Da Silvas bror Fabio spelar i Man utd som vänsterback,har dock inte lyckats blomstra ut lika mycket som sin bror.
Barcelona Barca-nist
2009-02-22 14:38
gårdagens förlust är en bitter eftersmak som min bakfylla!
espa fotbollsförstörelse, domarens inkompitens, barca spelarens försvagade menatal styrka, flera splera som tjatar mer än spelar.
real vinner med stora siffror(betis lägger av med fotboll helt plötsligt)
jag är besviken som fotbollsälskare, den som påstår att vi förtjänade vinst igår måste va blind, men Esp förtjänade inte det heller! de förstörde fotboll. de va där för att störa och psyka och domaren lät de göra de + lägga till rött kort!
Barcelona Nesto
2009-02-22 14:37
Ämne: CASILLAS = ★&#....
Yes de har han, jag tror att de till och med är tvillingar. Fabio, vänsterbacken är född 1990
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-02-22 14:32
Det var någon här som skickade en lista på alla El Clasico's (La Liga, CL, CdR & Träningsmatcher) alla matcher asså. där vi har vunnit flest. har någon den sidan för jag måste bevisa för en kompis att Barca har vunnit fler då han tror på Wikipedia som endast visar La Liga möterna mellan oss. Har någon den ?
2009-02-22 14:26
CASILLAS = ★★★★★

Visst det är inte lika mycket poäng oss emellan, ni har fått in nya spelare som gjort det bra samt gett energi till laget. Men ni har en tuff månad framför er. Vad har psyke med saken att göra domaren var i centrum alldeles för mycket, har säkert hänt er också men fan han vägra låta spelet rulla den jäveln.

Du tror ni vinner mötet mott oss och jag tror vi vinner, agree to disagree vi får allt se hur det utspelar sig. En sak är säker ja tror inte på en lätt promenad, det kommer bli tufft in i det sista.

Nesto

Tror knappast Manchester gör sig av med en av sina bästa spelare. Evra är bättre än Abidal offensivt sätt så det hade varit maximalt offensiv, han är sämre deffensivt än Abidal dock.

Nya högerbacken i Manchester raffael da silva har allså en bror som är vänster back, som också spelar i klubben?
Barcelona Nesto
2009-02-22 14:21
Ang köp av spelare, är det någon som vet vad ynglingen, vänsterbacken da Silva i Man UTD skulle kosta?
Hört att han ska vara en lovande talang men har inte själv sett honom speciellt mycket, hans bror är dock jävligt bra för sin ålder.

Och vad sägs om Evra? Nyast på listan för att ta vänsterbacks positionen i Barca.
CASILLAS = ★★★★★
2009-02-22 14:20
FooTBaLL//

Tänk på att vi har ett hemmamöte med er på Santiago Bernabeu, vinner vi den så är det bara 4p skillnad och eftersom jag är madridista så tror jag att vi tar hem vinsten mot er hemma.

Dessutom så tycker jag att Real Madrid tenderar att ha ett bättre psyke än Barcelona, vi kunde vända och vinna med en man mindre på plan, det kan inte ni...
el capitano
2009-02-22 14:17
Rolig läsning..hehe =)
Annons: