/spanien/barcelona/forum/19186.aspx/spanien/barcelona/forum/19186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ayaz
2009-02-23 17:36
Bra skrivet Mojito
Tack ska du ha
Barcelona The Reporter
2009-02-23 17:14
Är det någon som har en länk på den lilla "dokumentären" om barcas akademi som dom visade igår på Sporten?
Barcelona tarrak
2009-02-23 17:08
Tack för en fin krönika, Mojito! Väl valda ord och tankar, som många borde ta lärdom av.
Barcelona Saman.
2009-02-23 16:57
el capitano

Öppnar för tokoffensiv för Inter samt massa kontringar för Man U.
Bratwurst
2009-02-23 16:50
Vad hette domaren/pajasen som skämde ut sig i lördags?
el capitano
2009-02-23 16:46
Saman.

Jag tror inte att det blir underhållande, Man U kommer att backa hem med hela laget för att hålla nollan som de gjorde på Camp Nou. Det är inte underhållning enligt mig men jag kan ha fel!
Barcelona tarrak
2009-02-23 16:45
Ämne: Ämne: Från oc....
Om du tror att Viasat lägger sina tablåer efter förmodat underhållningsvärde får du nog tänka om. Man går efter att optimera vinsten och det görs genom största möjliga reklamintäkter och sålda abonnemang.

Det finns även många undersökningar som visar att United är det populäraste laget så det går nog på ett ut. Inter-Lyon är däremot ren utklassning, speciellt i Sverige där Zlatan är den överlägset största stjärnan. Det är alltså inget speciellt för den här omgången, de senaste säsongerna så lägger man konsekvent de största matcherna på Viasat, så långt det går.
Barcelona Saman.
2009-02-23 16:41
Du kan väl inte säga att Man U mot Inter inte kommer bli underhållande. Sett ur en neutral synvinkel hade nog majoriteten av fotbollstittare valt den matchen. Toppen i england mot toppen i Italien.
el capitano
2009-02-23 16:39
Ämne: Från och med förra s....
publikdragare visst men kommer matchen att vara underhållande? Tveksamt, vi vet hur Man-U spelar på bortaplan.
Vi ska inte glömma att Barca är världens populäraste klubblag.
el capitano
2009-02-23 16:36
Islam_Bosna

Jag hade Visasat sport men sa upp den när dom inte sände Barcas CL match.
Det går bara en massa engelsk, tysk och fransk fotboll där, inte mina favoriter.
Annars visas alltid alla mål i halvleks pausen
Barcelona tarrak
2009-02-23 16:36
Från och med förra säsongen gjorde Viasat en förändring i sin strategi när man slutade att visa de populäraste matcherna i sexan, detta för att locka fler tittare till betalkanalerna. Det är inget snack om att "Zlatans Inter" mot regerande mästarna är en större publikdragare än Barcelona vs "Källströms Lyon".
Barcelona Pep.G
2009-02-23 16:23
Sportal eller inte, men det är en intressant jämförelse faktist.

el capitano

Visca Kim !
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-23 16:23
el capitano:

Viasat Sport eller Fotboll brukar sända repriser direkt efter matchen vid typ 22.40 tiden så kanske poängen var att människorna kan även se reprisen om dem vill och på så sätt se både Barca och Inter.

el capitano
2009-02-23 16:13
Det är väl pga Kim Källström TV6 sänder matchen annars hade dem valt Zlatans Inter - Man-USA.
Barcelona Bernie
2009-02-23 16:08
Mojito

Det vore skoj att se, men säg mig någon vänsterback som är tillräckligt snabb för Leo? Messi är ostoppbar och det skulle inte förvåna mig om han målar imorgon kväll. =)
Barcelona issem.
2009-02-23 16:08
jacooob

ja,
Barcelona Mojito
2009-02-23 15:58
Kom att tänka på en sak...

Tänk om Kim Källström åter får spela vänsterback för Lyon. Han har tydligen gjort så på slutet.
Då blir det Messi han får kämpa mot, kan ju bli hur kul som helst. Är det något Kim inte är så är det snabb i vändningarna...
el capitano
2009-02-23 15:55
Gonzalez_Barca

Och vi leder ligan med förkrossande 7P! Real är bara desperata.
I sommar blir det rea i Real, 16 spelare ink "ikonen" Raúl till salu, kanske ta 3 betala för en!

*länktips
jacooob
2009-02-23 15:53
issem.

Menar du den som dom knäppte inför säsongen :P ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-02-23 15:50
el capitano

Det roliga är att dom glädjs åt något som Barcelona gjort 6 gånger tidigare den här säsongen.
el capitano
2009-02-23 15:49
Läste på Puertan att "Enda lag som kan stoppa Real är...Real själv".
Herregud, tror de att ligan är avgjord och att CL är deras nu bara för att dom vann 6-1 mot BETIS?
Torres och Gerrard kommer att ha lekstuga imorn på Bernabeu.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-23 15:38
Rambla:

Casillas har aldrig vunnit dubbeln. Det året du talar om var 2000 då han blev ordinarie i Madrid och då blev Madrid inte ens topp-4 i tabellen utan blev 5a.
Barcelona Rambla
2009-02-23 15:34
Ämne: Rambla

Visst var ....Som sagt, jar är osäker och försöker komma ihåg om han lyckats ta dubbeln. Han var ju väldigt ung när han vann första CL-titeln men har för mig att det då var Deportivo som vann ligan.

Nåja, strunt samma. Hela diskussionen handlade om att Valdés inte räcker till som målvakt i Barcelona för att han gör för många tabbar. Jag är av den uppfattningen att antalet tabbar överdrivs lite väl mycket. Lampards mål på Camp Nou tex var ju faktiskt en makalös prestation av honom och knappast någon tabbe. Mot Liverpool har Valdés mycket otur då han halkar precis innan. Även på frisparken från Juninho så halkar han i momentet innan men lyckas komma upp fast hinner inte komma i rätt position.

Dessutom, vem ska vi ersätta honom med? Buffon? Hur trolig är den värvningen? Casillas säger sig själv hur omöjligt det är. Cech? Knappast en lätt värvning. Julio Cesar? Inte en chans. Frey? Väldigt svår att lösa. Van der Saar? Eh, han sjunger nog på sista versen. Pepe Reina? Lika svår han och knappast så mycket bättre. Det mesta lutar nog åt att det bästa vore att ge Valdés mycket tuffare konkurrens och värva en riktigt lovande målvakt.
Barcelona issem.
2009-02-23 15:30
Har någon den senaste lagbilden på barca?
Barcelona Mojito
2009-02-23 15:24
Rambla

Visst var det så med Real att de vann ligan vartannat år och CL vartannat. Nu har de ju åkt ut de senaste åren i 8-del när de vunnit ligan, så nog har Casillas inte tagit hem dubbeln..?!
Barcelona Rambla
2009-02-23 15:22
CASILLAS:

Nu var du duktig. Har du suttit och gogglat ett tag eller vad? Det där är under flera säsonger och sen är inte allt av det där heller riktiga tabbar.

Dubbla ligaguld och dessutom en CL-titel under samma säsong som ett av ligagulden. Det duger gott för en överskattad målvakt anser jag. Förresten, har Casillas någonsin vunnit CL och liga under en och samma säsong? Jag försöker inte ens antyda att Valdés skulle vara bättre än Iker utan är bara nyfiken och är själv osäker.
Barcelona Lionel super Messi
2009-02-23 15:09
Grabbar, andra videon upplagd. (Himne del Barca) som jag spelade in när jag var på camp nou, fantastisk atmosfär (om man är Barcelona-fan ofc) :)

(LÄNKTIPS)
Barcelona Jugador
2009-02-23 14:57
Ämne: Rambla det här är ti....
Man kan väl räkna ut alla målvakters tabbar igenom karriären, eller?
CASILLAS = ★★★★★
2009-02-23 14:53
Rambla det här är till dig:

Valencia-Barcelona = Valdes passar bollen till Daviv Villa som lobbar över målvakten.

Barcelona-Valencia = Valdes skjuter bollen på david Villa och det blir mål vilket resulterar i 1-1.

Barcelona-Chelsea = Valdes lämnar målburen öppen och Lampard kan lätt sätta in bollen i bortre hörnet från sidlinjen. 1-1 Barca-Chelsea.

Chelsea- Barcelona = Valdes misslyckas med en räddning som orsakar en rutur för Chelsea och sedan blir det mål.

Barcelona-Liverpool= Kuyt gör mål på en rutur efter misslyckad räddning av Victor valdes som försöker hålla bollen på mållinjen med kroppen inne i målburen.

Liverpool-Barcelona= Misslyckad utspark av Valdes som så när blir mål. Sissoko sätter bollen i ribban.

Celtic-Barcelona= Celtic nickar in bollen över Valdes som står för lång ute och tabbar sig.

Lyon-Barcelona= Juninhos enkla frispark som valdes släpper in efter målvaktstabbe.

Barcelona-Betis= Betis gör mål på er efter tabbe av Valdes på slutet.

Säg mig nu, alla dessa matcher är viktiga sammanhang se hur mycket han kostat er.

Barcelona Lionel super Messi
2009-02-23 14:47
Grabbar en 5 minuters video från när jag var på Camp Nou (det är dålig kvalité då den är filmad med mobilkamera). Det är matchen FCBarcelona - Valencia CF

Men glöm inte att läsa fakta innan ni kollar :) (LÄNKTIPS!)
Annons: