/spanien/barcelona/forum/19184.aspx/spanien/barcelona/forum/19184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
CASILLAS = ★★★★★
2009-02-23 13:45
Mojito//

Jag tror inte det handlar så mycket om Casillas om jag ska vara ärlig, han har inte fått så värst mycket skott på sig den senaste tiden utan bollen har liksom stannat i försvarsmitten tillsammans med Pepe och Cannavaro.

J.Gamper//
Dessa tabbar med Valdes är mycket allvarligare här än vissa faktiskt tror att det är. Ju mer tabbar han gör desto mer ostabilitet skapar han bakåt för Barcelona. Försvararna kommer inte kunna lita på Valdes på samma sätt där bak eftersom han gör sina tabbar då och då. För att ett försvar skall vara bra så måste kommunikationen mellan målvakt och mittbackar vara riktigt bra för dom litar på varandra. Jag tror inte Puyol kommer vara så säker på att Valdes verkligen får bort bollen vid en bakåtpassning nästa gång och så kanske han lägger extra energi på att ta hand om det själv.
Barcelona J.Gamper
2009-02-23 13:36
Ämne: J.Gamper//

Exakt,....
Jo, jag håller med. Känns som om vi turas om med att vara bra. Men egentligen så har väl Barca inte varit så himla dåliga senaste 2 matcherna.. haft lite oflyt också. Men jag tror att Barca fortfarande är väldigt starka, visst kommer Iniesta och Abidal saknas.. men vi har klarat oss utan båda två väldigt bra för några månader sen och kan nog göra det nu också.

Försvaret? Vet inte riktigt, känns som om Puyol verkligen behövs i mitten för att allt ska fungera ordentligt. Sedan så skulle de hjälpa med en stabilare målvakt också såklart =)

Hursomhelst är jag inte så himla orolig som jag skulle ha varit med Reijkard som tränare.. På Pep kan vi lita på =P
Barcelona Mojito
2009-02-23 13:34
CASILLAS = ★★★★★

Att vårt försvarsspel blivit sämre beror främst på att vi inte orkat sätta samma press på motståndarna som tidigare. Detta på grund av mycket matchande från nyår och framåt. Tyvärr blir anfallsspelet också lidande då.
Att ert försvarsspel blivit bättre beror mycket på Casillas formtopp och att ni nu spelar med 2 defensiva mittfältare.
CASILLAS = ★★★★★
2009-02-23 13:21
J.Gamper//

Exakt, tänk vad fotboll kan vända snabbt nuförtiden speciellt med det nya 3 p systemet. En sak jag dock inte fattar är varför Real Madrid och Barcelona aldrig kan vara starka samtidigt. Det är som att vi liksom turas om hela tiden. När vi är grymma så är ni inte det och vice versa så det svänger hela tiden...

Iaf, hela er fina säsong kan gå till spillo nu när vi närmar oss, ni får hoppas att ni hittar tebax till ert gamla spel mot Atletico Madrid.
Men försvaret vad har hänt? Vi har helt plötsligt blivit stabila bakåt efter en kaos start i försvaret och ni har blivit ostabila bakåt efter en grymt försvar från start.

Konstigt det där!
Barcelona J.Gamper
2009-02-23 13:17
Ämne: En till dålig match ....
o äntligen blir ligan spännande
CASILLAS = ★★★★★
2009-02-23 13:11
En till dålig match av er och vi är nära, riktigt nära!
Barcelona Barcadinho.
2009-02-23 13:04
Det är ett stort problem med Abidal 2 månaders skada.
Sylvinho kommer att täcka positionen på en del matcher, men vem tar resten?

Jag hoppas på Poyul centralt. Han är för viktigt i mitten och ger trygghet för hela backlinjen.

Han kan göra ett bra jobb till vänster, men utan tvekan bättre jobb där han brukar spela.

Jag tycker att Cáceres kan sköta vänstersidan. Han är snabb och det är bra när man ska dra upp o ner vid linjen. Han har spelat en del på vänsterkanten med Recreativo, en del i alla fall. Jag kommer ihåg honom springer på vänsterkanten.
Men jag kommer inte ihåg om det gick bra eller inte.

Jag tror att han kommer att vara en någorlunda bra lösning.

Jag måste säga att jag fortfarande lite chokad av förlusten i lördags. Jag har svårt att svälja den. Det bästa medicin mot mina huvudvärk kommer att bli en rejäl positiv insats i Madrid på helgen.

Mot Lyon är jag nöjd med ett bra resultat för att avgöra hemma sen (1-1, eller 0-1 eller sånt).
Ett borta mål skulle sitta fint.

Det var någon som undrade över alla gula kort på matchen Depor-Valencia.
Inte så konstigt. Det var en verkligen tuff match, med många hårda tacklingar och väldigt fysiskt, på gränsen till fullt. Jag njöt ärligt talat av matchen och var lite stolt över ett lag som Deport som kan visa en sån inställning och många fina anfall också. Publiken var i full fart med och i vissa stunder påminde matchen vår match mot Espanyol (om vi tänker om kamp). Vissa lag i nedersta delen viker inte lätt för topplag.

Ligan kommer att bli bara tuffare med tiden. De som ligger nere ska försöka plocka poäng och det kommer att bli en kamp om platser till CL o Uefa.
el capitano
2009-02-23 10:52
Henrique kommer hem nästa säsong.
"The Blaugrana have continued their preparations for next season and the young Brazilian defender looks set to feature in their long-term plans…"

*länktips
el capitano
2009-02-23 10:39
Jag hoppas att Barca köper Sergio Asenjo, han är ung, talagfull och kan konkurrera med Valdes.
Självklart ska vi behålla Valdes, han är grym när han är i form men mot Espanyol var han och hela laget inte i balans.
Men det är fotboll, man kan inte vinna alla matcher. Barca har haft tuff schema också med ligan, cdr och nu CL!
Barcelona Tompa
2009-02-23 10:29
Mojito:
Valdes är ingen dålig målvakt men det finns även många som är bättre. Enbart I spanska ligan (förutom Casillas) t.ex Diego Lopez och Palop. Men åtminstone jag skyller inte torsken på Valdes, hela laget gjorde en svag insats. Däremot gjorde han en riktigt grov tavla. Personligen tycker jag det är sämre att skjuta bollen på motståndaren (när planen är över 70 meter bred) än att släppa in ett s.k "skitskott" från nära håll.
el capitano
2009-02-23 10:25
Det är ett forum, man måste kunna ge kritik till spelare som gör bort sig och tvärtom!
Real Madrid Sherko
2009-02-23 10:21
Mojito

Tänkte precis påpekat det, detta var väl Valdes första riktiga tabbe för säsongen och folk klagar direkt.

Okej han kanske inte är världens bästa målvakt men alla har dåliga dagar, i lördags var det Valdes som hade det.

Man kan lika gärna skylla på Eto eller någon annan för att dem missar sina lägen, matchen mot espanyol kanske han inte hade något solklart läge men enligt mig är en miss på friläge samma sak som en målvakts tabbe, bara att det syns så mycket mer när en målvakt gör bort sig.
el capitano
2009-02-23 10:20
Mojito

Som jag skrev "Jag gllar Valdes eftersom han har räddat oss många ggr men han har också gjort bort sig lika många ggr".
Valdes måste ha en bra konkurrens i laget, Pinto och Jorquera räknas tyvärr inte som konkurrenter.
Barcelona Mojito
2009-02-23 10:12
Fan va trött jag blir på folk som klagar på Valdés, det var ingen som klagade när han räddade Drenthes friläge i El Clasico, eller då han höll oss kvar i CL-finalen 2006.
Han gör en tavla, hans första denna säsong, och folk är redan trötta på honom.
Finns ni på riktigt?
På er låter det som att han gör det med flit.
Han gjorde ett misstag som med facit i hand kostade oss poäng, men det var hela laget som underpresterade, däri ligger felet. Såga laginsatsen i stället för att gå på enskilda spelares misstag.
el capitano
2009-02-23 10:08
Ämne: Fan va trött man bli....Jag tror att Pep och ledningen är också trötta på honom. Har han skrivit på nytt kontrakt el? Det var lite diskussion hans kontrakt..!!
Jag gillar Valdes, han har räddat oss många ggr men han har också gjort bort sig lika många ggr.
Barcelona Simáo
2009-02-23 09:48
Fan va trött man blir på Valdes! när ska han lära sej att man inte bör passa motståndare..det är ju inte första gången det här händer.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-23 02:59
Ämne: Jag har en grym vide....
Var du också på Valencia matchen :D ?

Fett grym match ;) I was there.
Barcelona Lionel super Messi
2009-02-23 02:37
Canaletes

Inga problem :)
Javisst, det ska jag. Det blir nog imorgon för att nu ska jag gå till sängs, godnatt.
Canaletes
2009-02-23 02:34
Lionel super Messi

Tack!! (h) Det bara skicka när videon e klar! :D
2009-02-23 02:31
Så, videon är upplagd och bearbetas av Youtubes team just nu :)
2009-02-23 02:22
Canaletes

Okej, postar länken här på forumet när den är uppladdad :)
Canaletes
2009-02-23 02:15
Lionel super Messi

Ladda upp den på youtube!! :D
2009-02-23 02:02
Canaletes

Haha, det var skönt o höra =)
2009-02-23 01:58
Jag har en grym video från Barcelona-Valencia där jag pausade och playade varje gång det blev liv på arenan, har även med när Messi byts ut och alla ställer sig upp och applåderar plus efter Henrys Hat-trick.

Vart kan jag skicka den till redaktionen? Om jag nu kan?
Canaletes
2009-02-23 01:58
han säger typ: Estoy de puta madre con mis compañeros

asså att han mår jväligt bra med alla.
2009-02-23 01:54
Puta säger han iallafall ^^
Vet inte om det är madre eller mare han säger efter (?)
Barcelona SaM__-
2009-02-23 01:53
Ämne: SaM__-

Vilken stä....
Ja, det var en fantastisk atmosfär i lördags och det är väl det bästa jag får ta med mig från matchen. Är fortfarande riktigt förbannad över Espanyols uppträdande från match minut 1.

Jajemensan, har även bilder och videoklipp jag kan bidra med. Men får skicka in det till redaktionen eller något. Btw uppdateras bildakrivet något ens?
2009-02-23 01:48
Är det jag som hör rätt btw? Säger han Puta madre? hahahaha
2009-02-23 01:46
Kan tänka mig att det var ett bra tryck av burop och visslingar :)
2009-02-23 01:45
Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff

okej, tack.
Annons: