/spanien/barcelona/forum/1917.aspx/spanien/barcelona/forum/1917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 13:57
Rambla - tycker det är dåligt av domarna att inte kunna göra mer. Det ska vara utvisningar + lite till när man kmr med sådana brutala satsningar. Domarna har hittills varit under all kritik när det gäller våra matcher. Man tillåter hårt spel, motståndarna får inte utvisningar när dom ska ha det, vi blir rånade på solklara straffar hela tiden Hur många gånger blir inte Neymar fälld kraftigt utan att ibland få en frispark? Neymar JR - fick reda på Reals skador precis nu, och skrev det i ren frustration. Lär dig att man inte tänker rätt ibland när man är frustrerad. Finns inget vackert ord får sådana som dig.
Barcelona neymar JR
2015-09-17 13:54
Barcelonistas Du blir "arg" för att maränger antyder att det är bra för dom då vi tappar bredd Men samtidigt gör du detsamma i en högre utsträckning och stoltserar det beteende? Finns ett vackert ord för såna som dig...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-09-17 13:50
Hur är man funtad i skallen om man tycker det är bra när någon får en korsbandsskada övergår mitt förstånd. Har folk ens en aning om hur mycket hårt jobb och smärta för att komma tillbaka en ung spelare får gå igenom efer en sådan skada?
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 13:47
Rambla - otroligt tråkigt jag var så sjukt imponerad av Rafinha vi fick en helt ny dimension på mittfältet med honom. Vad som gör mig arg är att det finns folk ( ni vet vilka) som är glada att Raffe skadad sig då vi nu tappar bredd.

James,Bale,Ramos skadade, jag kan säga att champagne flaskan öppnades som jag hade i kylen när jag fick höra den nyheten. Vi tappar bredd visst men vänta tills Januari då när vi får in Arda och Vidal, samt möjligheten att värva någon mer spelare.
Barcelona Barca4life98
2015-09-17 13:46
Barcelonistas Tack så mycket!
Barcelona Blaugrana91
2015-09-17 13:44
Läste precis att AB kommer sända även denna omgång av La Liga! Kul!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 13:35
Lion24 - precis det är inte nu vi ska vara i någon monsterform det är efter uppehållet som vi ska dansa oss igenom alla. Vi alla vet vad som hände föra säsongen där vi körde över allt. Gäller och peaka i rätt tid ingen ide och spela drömfotboll nu för att sen under våren kollapsa totalt.
Barcelona Lion24
@Nesto:

Tack!
Barcelona Rambla~
Denna jävla Nainggolan. Stör mig på sådana spelare. Tekniskt underlägsna de bättre mittfältarna och försöker istället kompensera det med sin brutala spelstil där man kastar sig in i situationer på vinst och förlust och hoppas på det bästa. Vanligtvis brukar korsbandsskador uppstå genom att spelaren fastnar med ena foten i gräset samtidigt som han vilar kroppstyngden mot den och vrider till knäet. Det är otur och sånt som tyvärr händer. Fast den här skadan beror ju enbart på en ful och feg tackling bakifrån där grisen inte har en chans på bollen. Titta bara vad han gjorde på en annan ung spelare så sent som i våras. Varning för känsliga bilder. Denna vidriga Nainggolan borde stängas av en längre tid. Det är bara en tidsfråga innan han sätter stop för någons karriär med sina fula och farliga tacklingar. Stackars Rafinha, riktigt surt för honom. Hans dröm hade blivit verklighet, debut för Brasilien, på väg till OS i sitt hemland. Nu kan allt vara förstört för honom denna säsong pga en idiotisk tackling.
Barcelona Lion24
2015-09-17 13:34
Jag älskar att läsa på andra forum eller diskutera med rivaler angående Barca. Även här inne kan det vara komiskt ibland. Vissa tror att det är april/maj nu. Lugna ner er. För mig personligen, så bryr jag mig inte så mycket om vi ligger 1:a eller 2:a i ligan nu under hösten. Det enda viktiga är att vi ''ska hänga med'', dvs inte ha för många poäng bakom serieledaren om vi nu ligger 2:a under höstperioden. Jag förväntar mig att vi går ''all-in'' under våren precis som vi gjorde förra säsongen. Detta Barca är en uppgradering av förra höstens Barca men det är fortfarande en Barca som saknar maximal intensitet, energi, aggressivtet, presspel o.s.v. Jag uppmanar alla att lugna ner sig. Jag vet inte om det är en medveten taktik från Lucho och övriga tränarstaben att man har delat upp säsongen i två delar.

Väldigt många verkar veta vad som kommer ske i framtiden efter en match i september/oktober, lugn. Jag vinner hellre matcher med 1-0 eller 2-1 under hösten och få ut maximal utdelning under våren än tvärtom. Det viktiga är att vi tar oss vidare i gruppspelet och slutar som 1:a, vilket är högst högst troligt och sedan så gäller det att vi ''hänger med'' i ligan. Att ligga 1:a under hösten är bara en stor bonus för mig. Att ligga bakom med 8-9 poäng kan vara farligt men jag kan jätte gärna ligga 2-3 eller 4 poäng bakom och spela halvknackigt under hösten för att sedan explodera under våren. Kom ihåg, det här är en stor skillnad på det Barca vi får se nu och det Barca vi såg under våren. Det kommer. Jag lärde mig en grej förra säsongen: tålamod.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 13:32
"Roma är ett lag som är starka på hemmaplan. De slog Juventus och ligger bra till i Serie A. Varför är många då missnöjda med resultatet? Om vi säger att Barcelona är världens bästa lag, vilket jag håller med om, varför blev det svårt borta mot Roma? Kan det bero på psykologiskt övertag (Barca förlorade senast mot Roma i Rom med 3-0)? Eller finns det andra orsaker?"

Awymard - återigen det var 14 år sen Barca förlorade med 3-0 mot Roma det har inget att göra med gårdagens match. Nej det finns inget psykologiskt övertag . Vrf det blev svårt borta mot Roma? För vi hade otur bollen ville inte gå in, lägg därtill en domare som inte vill blåsa straff.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-17 13:20
Är det något Lucho lyckats med så är det la att få laget att krossa bussarna som vi ställts mot. Vi klarar ju av att spela bort den bussen det visade vi flertal gånger föra säsongen. Den här säsongen har vi slagit Malaga ( som bara körde defensivt) Bilbao borta och Atletico borta. Vi vann alla dom matcherna.

Gårdagens match så hade vi bara otur vi hade 16 avslut mot mål där flertalet av dom chanserna var bra chanser. 16 avslut mot ett lag som parkerar bussen är otroligt bra lägg därtill att vi borde haft en straff också. Jag tycker inte på något sätt att Roma neutraliserade oss, det lyckades däremot Juve med i semifinalen mot Real Madrid. Sen är det viktigt att komma ihåg att vi är inte i toppform ännu vi har en bra bit kvar tills vi är i den formen . Vi får inte glömma av att vi förlorade mot PSG i gruppspelet med 3-2 föra säsongen och då saknade PSG många bra spelare.

Allt tar tid när vi väl når vår toppform så kmr vi bli otroligt svårslagna.
Barcelona Barca4life98
2015-09-17 13:19
enkos Så vad är det för medicin du vill att vi ska hitta mot lag som parkerar bussen? Träna avslut?
Barcelona Den vise mannen
2015-09-17 13:11
Ang MAtS Bilbao matchen får han ta på sig. Han skulle väntat in bollen till straffområdet och tagit den med händerna. Men faktum är att sannolikheten att skottet sitter är ca 1/15. Gårdagens match tycker jag inte han får ta på sig. Han ska stå långt ut iom den höga backlinje vi spelar med. Sannolikheten att det skottet sitter är ca 1/50.
Barcelona Yaya24
2015-09-17 13:03
Om ni kollar första halvleken så gör Naingolan samma tackling på Messi om inte värre, men han missar den som tur var.
Barcelona the cameroonians
2015-09-17 13:01
@neymar JR:

klockren analys!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-09-17 12:39
Tittar man på målet igen så ser man att han faktiskt inte har en sådan extremt hög utgångsposition som vissa vill få det till. Han ska dessutom stå en bit ut då vår höga backlinje leder till att motståndarnas bästa chans är att löpa bakom och slå bollen på djupet. Med sin positionering har Stegen undvikit en hel del frilägen och han ska inte sluta spela på det sättet bara för att han släpper in ett i princip omöjligt mål.
Barcelona neymar JR
2015-09-17 12:34
Målet mot Bilbao var en tabbe, en missbedömde situationen och kom ut helt fel Målet igår är pga taktik då vår målvakt har en hög utgångspunkt och ingen tabbe. Utan en fin prestation från Florenzi Och förstår man inte taktiken Barcelona har just angående målvakten, ja då borde man inte vara så rapp i käften utan att tänka efter :)
Flavía
2015-09-17 12:32
@Gabriel:

Redan glömt bort vad Bayern gjorde med Roma när det italienska laget inte parkerade bussen för ett år sedan?
Flavía
2015-09-17 12:26
Det är onekligen väldigt fascinerande att vissa människor, framförallt de som har en boner för MaTS, försöker få det till att Florenzis mål (som förvisso är fint i sig) knappast hade något att göra med en målvaktstavla från tyskens sida. För jag antar väl att samma människor tycker exakt likadant när San José gjorde sitt mål från mittplan mot just MaTS under den spanska supercupfinalen... Är ganska övertygad att bägge målen hade aldrig skett om Bravo vaktade buren istället.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-17 12:16
@footballmood: Maybe, with S.Roberto finding home at RB, Lucho will do some more crazy stuff, like trying Alves in Midfield. Fewer crosses he'll try there. @footballmood: I'm very tempted to watch a Busquets-Iniesta-Alves midfield. With Alves moving right when Messi cuts in to centre. Good chance it works. Vad säger ni om detta? Värt ett försök säger jag.
Barcelona DM1982
2015-09-17 12:06
Och inte får Barcelona värva spelare för att kompensera för långtidsskador, FIFA har gått full retard mot Barcelona.
Barcelona enkos
2015-09-17 12:04
Jag hoppas köper en mittback i januari och det skulle kanske räckt då man kan alltid flytta Mascherano på mitten samt att Turan blir tillgänglig. . Även Roberto kan spela på mitten och kanske även Vidal.. Så skulle nu Alves varit skadefri och Arda och Vidal tillgängliga hade truppen varit bredd. . Ledningen kanske tänker så och motiverar att man i backlinjen även har Barta därför vägrar köpa fler..
I januari kommer vi som sagt att ha det bra i fall vi slipper fler skador. . Iniesta Arda Busquets Masken Rakitic Roberto .. alla kan alltså spela på mitten så den delen behöver inte förstärkas. . På topp Messi Neymar och Suarez kan få både Arda och Iniesta konkurrens vid behov..
Och backlinjen Alves och Vidal höger, Alba och Mathieu vänster , Piqué Masken och Vermalen om han nu blir kvitt skador samt Barta som vikarierar vid lättare matcher. . Trots det hade jag som sagt önskat en mittback till och då är truppen bredd att slås på alla fronter.. men som sagt från januari
Barcelona Barc6
2015-09-17 11:46
@Gabriel:

Jag håller delvis med dig, det svåra blir då att vem ska man gå för? I Januari blir det även svårare att värva nya spelare med tanke på att klubbar inte är så villiga att sälja om det inte pungas ut massa pengar, svårt att få en klass spelare då.
Arda tillkommer som mittfältare i Januari så där får vi nog klassvärvningen.

Drömmen skulle ju endå vara att Deniz Suarez kommer tillbaka.
Barcelona ElRaval
2015-09-17 11:45
Anims Rafinha.

Jag hade gärna sett att vi ser det här som en möjlighet att köpa in någon talang på väg upp. Typ en Veratti (även om han nu blir svår, men i den åldern..).

Dock så är jag rädd för att staben anser att vi har en perfekt lösning i truppen - Roberto.

Dont get me wrong. Jag gillar hur han har presterat på högerbacken och det är där probleemt ligger. Jag hoppas att ledningen inte automatiskt tror att han kommer prestera som mittfältare just nu.
Barcelona BlueRed
2015-09-17 11:43
enkos

Du får det att låta som att MatS har lärt sig allt från Neuer. Det är såhär MatS spelar, han är skolad precis som Neuer. Han vågar stå längre ut, han vågar spela med boll istället för att bara tjonga iväg den. Neuer samt alla målvakter som "neymar JR" listade upp har gjort tabbar också, även fast jag inte ser gårdagens situation som någon tabbe direkt.

Just Neuer har som sagt minskat på sina tabbar, knappt några tabbar alls faktiskt. Därav är han också överlägsen på sin position. Detta genom att få mycket speltid, förtroende från tränare och fortsätta våga spela sitt spel.
Med det sagt hoppas jag innerligen att MatS fortsätter spela sitt spel, högt upp och våga spela med bollen. Hur han ska positionera sig samt när han ska små-dribbla får han lära sig med tiden.
Barcelona the cameroonians
2015-09-17 11:42
Allvarliga knäskador är något som verkar löpa som en röd tråd genom familjen Alcántara. Såväl brorsas som farsan har ju också haft sin beskärda del av den typen av skada.

Trist om Rafinha dessutom skulle missa OS som var hans stora mål den här säsongen sett till landslaget.

Han får trösta sig med att ett nytt 5-årskontrakt ligger och väntar på honom.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-17 11:38
Vårdslösa tacklingar som domaren missar borde i efterhand ändras till avstängning, lite som hockey!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-09-17 11:27
Fan va ledsen jag blir. Tyckte rafinha var verkligen igång efter landskamperna. Killen hade fått en force o började ta för sig o våga! Tyvärr varade d inte länge. Vidriga naingolan hatar dig!

Animo rafa!:(
Barcelona enkos
2015-09-17 11:26
Jag är också besviken på Rakitic igår, han var sämst på plan och hade inte ett rätt förutom bollen till Suarez.. Vid nån tillfälle slog han cowboys passningar som nästan kostade oss baklängesmål. Det är därför vi behöver fler spelare och stark konkurrens för att väcka de som tror sig vara ordinarie och oersättliga
Annons: