/spanien/barcelona/forum/19166.aspx/spanien/barcelona/forum/19166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-26 13:12
Kolla länken.
Sedan tidigare vet vi ju att Real var intresserade av den kille, men aldrig att han skulle svika.

Figo Puta
Barcelona Messidinho_10
2009-04-26 13:11
Här är reals spel schema den är minst lika svår som vår om inte ännu svårare. Jag är helt säker att Real kommer tappa massor av poäng på dem här matcherna. SÅ VI ÄR CHAMPIONS!!!!

Sevilla - Real Madrid
Real Madrid - FC Barcelona
Valencia - Real Madrid
Villarreal - Real Madrid
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-26 13:10
k u s h t r i m//

Som du säger. Otroligt skönt med 1 poäng. Hade vi vunnit dock så hade ligan vart över nu. Men man kan ej få allt i livet.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-26 13:08
Ämne: Jag känner mig inte ....
A.Gaudi//

Helt rätt. Helt sjukt att dom kan lägga in ett sånt schema nu på slutet. Och det gäller ju inte bara oss utan alla cl lag i spanska ligan ska ju möta varanndra under denna perioden. Det gör ju stor skada på spanska lags möjlighet att kunna nå ända fram i cl med ett sånt helvetiskt spelschema nu när det vankas kvart/semi i den finaste av cuper. Något det spanska förbundet uppenbarligen inte tagit hänsyn till.
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-26 13:03
Tycker att 1p som Barca tog igår kan spela STOR roll sedan. Mycket viktigt och skönt att vi tog minst 1p i alla fall. Madrid kommer nog också spela lika ikväll eller så förlorar de.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-26 12:42
Det sägs ju föresten att det är år sedan ett haft 2 spelare som gör över 20 ligamål under en säsong. då måste det var JÄVLIGT längesedan ett lag hade 3 målskyttar över 20 mål. det är faktiskt läskigt bra. Och då förutsätter jag att henry når den siffran, vilket jag tror han kommer göra.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-26 12:12
Jag känner mig inte särskilt nervös. Jag är säker på att vi kommer att vinna ligan. man får se hur det blir i el classico, blancosarna verkar tro att dom kan köra över oss bara för det är deras hemmaplan. Jag tror Pep nöjer sig med ett oavgjort resultat på bortaplan.

Annars är det ju faktiskt helt retarderat hur förbundet planerade det här. hade vi fått spela alla de svåra matcherna i vintras och fått de enkla nu hade det ju avsevärt höjt våra chanser i CL. det är ju faktiskt helt jävla galet vilket schema vi har just nu, det värsta jag sett någonsin. spaniens förbund är ju som ni alla vet ett skämt.
Barcelona kallesiete
2009-04-26 12:08
Ämne: Ämne: vet int....

OK. Vi har allt i egna händer fortfarande men ärligt talat så spelar Madrids matcher nästan minst lika mycket roll som våra egna i ligan just nu.

Det står bara mellan två lag och har gjort så länge. Förlorar Real ikväll är det ju så gott som avgjort. Titta på matchen och hoppas på det istället. :)
Barcelona petersays
2009-04-26 12:06
"Villa 7,5
Villa kämpade och slet och var som vanligt ett ständigt hot mot motståndarnas defensiv. Skulle haft straff i den första halvleken när Puyol vräkte omkull Villa i straffområdet..."

Ehhh...joråsåatte...
Barcelona Ciao-V
2009-04-26 12:06
Ämne: vet inte om ja palla....Vaddå? Inte ska man bry sig så mycket om Madrids matcher. Barca leder ligan med sju poäng. Fem omgånger kvar av säsongen. Varav en är El Clasico!
Det krävas en ordentlig genomklappning om Barca ska tappa det.
Barcelona concorazon
2009-04-26 11:27
vet inte om ja pallar se matchen ikväll.. så nervös som ja va igår! vamonos sevilla!!
Barcelona kallesiete
2009-04-26 11:22

Madrids match lär bli jämn ikväll. Oavsett resultat så förväntar jag mig underhållning och många mål. Fan va härligt det e med fotboll!
Barcelona Tompa
2009-04-26 11:06
För att återvända till gårdagsmatchen - det var länge sedan en oavgjord match kändes så skön. Med lite tur att vi kunnat få in ett segermål på slutet men det var oerhört bra att det inte blev förlust. Angående Real Madrids match i kväll tror jag den slutar oavgjort.

Frodo:
Angående Marchena - han ligger inte högt på min lista vad gäller favoritspelare för att uttrycka det diplomatiskt...
Messi12SD
2009-04-26 11:05
Fattar inte varför ni får panik. Real har Valencia, Villarreal, och Sevilla på bortaplan, knappast att de vinner mot Sevilla och Valencia, dessutom med sina 2 största stjärnor borta
Messi12SD
2009-04-26 11:04
Dubbelpost
Barcelona [Yodaa]
2009-04-26 11:03
Ni behöver inte ens nämna Busquet när de gäller avstängningar. de är inte precis något stort avbräck.
Barcelona Tompa
2009-04-26 10:58
Criff:
Det är väl knappast någon (ytterst få i alla fall) som har sagt att vi ska sälja Etóo för att köpa in David Villa? Jag och i stort sett alla andra här inne vill behålla Lejonet. Ibland är han innefektiv men Etóo är likväl en av fotbollsvärldens allra främsta målskyttar, varför sälja honom?

Däremot skulle Etóo MOT FÖRMODAN absolut vilja byta klubb så är David Villa min förstekandidat som ersättare. Han må vara en filmare men David Villa är en av yterst få spelare, kanske den ende som skulle kunna ersätta lejonet från Kamerun. Så länge Etóo vill stanna hos oss har vi ingen nytta av David Villa.
Barcelona concorazon
2009-04-26 10:47
alltså real madrids poängtapp måste ju oxå komma snart?? ska dom verkligen kunna ta full pott me den fotboll dom spelar??
Barcelona lameG^
2009-04-26 10:38
vi måste ta match för match. Chelsea kommer vara en svår match. Hoppas bara alla koncentrerar sig till 100% och spelat som mot bayern matchen.

Ett gult kort krävs för avstängning på alves,puyol. Busquet kanske är inte säker nån som kan skriva ner alla som missar eller skicka länk?
Barcelona M79
2009-04-26 10:35
Är helt säker på att Real oxå tappar idag. Tyckte matchen igår ändå var ett styrkeprov eftersom laget återigen visar karaktär och tog en tung poäng. Tror inte bortamatchen mot Valencia är budgeterat som en 3poängare innan serien börjar.

Finns INGEN anledning till panik
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-26 10:34
Ämne: Kom ihåg att Real ha....
6 mål till i ligan så har vi gjort 100 mål!!
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-26 10:30
Kom ihåg att Real har Sevilla, Valencia och Villarreal på bortaplan.
Barcelona BarcaFTW
2009-04-26 10:25
Nervöst ikväll. Vinner Real Madrid är El Clasico riktigt jävla viktigt att vinna! Nervöst slut på säsongen.

Visca el Barca
Barcelona kallesiete
2009-04-26 09:51

Går Eto'os nuvarande kontrakt ut efter denna säsongen? FÖRLÄNG!

Barcelona Dock
2009-04-26 09:42
Skitsnygg ny design! Oerhört skönt med en pinne mot heta Los Che. Kan bli avgörande. Go Barca!
Barcelona Criff
2009-04-26 09:35
Måste också försvara vårat Lejon, till alla dem som suttit och sagt diverse saker om Eto, som att om han inte hade spelat i Barcelona hade han aldrig gjort så mycket mål och annat.

Jag undrar varför Barcelona köpte honom från första början? Var det för att han öste in mål i ett mittenlag som Mallorca eller?
Han är Kameruns bästa målskytt genom tiderna, och där har han inte världens bästa spelare runt omkring sig?

Jävla FM-lirare hela högen! Hoppas & tror verkligen dem kommer överens med Samu med ett nytt kontrakt så ni alla Zlatan & Villa drömmare kan vara bittra!

Visca Samu y Barca!!
Barcelona A.Gaudi
2009-04-26 03:18
håller med. löjligt att ens kritisera messi i ett sånt här stadie av säsongen. han har varit fantastisk, och alla vet det.

Tyckte man kunde se lite nerver idag mot valencia. vårt passningsspel var onödigt slarvigt. det är inte ofta man ser barca göra så många felpass. det går inte hem mot valencia som direkt skapar en sylvass kontring.
Barcelona Albiin
2009-04-26 02:29
Brukar oftast inte skriva här men när jag läser saker som att "Messi inte är lika spektakulär längre" blir jag lite lätt arg.
Är ni som skriver det 12-åringar eller vad är problemet.
Killen är 21 och har varit överlägset bäst genom säsongen. Han har en spelstil som gör att han får ta emot väldigt många smällar.
Är det då så konstigt att han inte drar 4 gubbar och rullar in bollen efter det varenda match?
Vi behöver ju inte gå längre bakåt än till Bayern hemma. Vem var det som var spektakulär då?
Iniesta är en helt otrolig fotbollspelare men att säga att han skulle vara påväg om Messi är ju bara ett skämt.
Skärp er nu ni som skriver sånt, ni är pinsamma.
Tack
Barcelona Rey Etoo
2009-04-26 02:12
Känslan vid kvitteringen är obeskrivlig nu i efterhand kanske ännu mer i ögonblicket
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-26 02:05
Ämne: Jadu, inte hel osann....
Kan hålla med att spelarna tänkte lite väl mycket på den kommande matchen mot Chelsea.

Men jag är EXTREMT Nöjd med poängen som vi tog från Mestalla.
Annons: