/spanien/barcelona/forum/19165.aspx/spanien/barcelona/forum/19165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kallesiete
2009-02-24 22:56

Sherko
Ärligt? Jag trodde det var Messi vi var beroende av?
Eller är det kanske Iniesta?

Ha ha ha ha

el capitano
2009-02-24 22:56
Jag vill glömma barca första halvlek =) men i andra Lyon jagade bara bollen.
Det var nån som skrev att Pinto ska stå i mål ihelgen så att Valdes ska lära sig en läxa! Det va det konstigaste jag hört på länge, valdes gjorde en bra match så varför gnäller ni på honom??!
Barcelona Bernie
2009-02-24 22:54
Vi behöver vara mer taktiska i Champions Leauge. Möter vi lag som är sämre än oss på pappret så kan de ändå göra det väldigt besvärligt för oss. Pep måste hitta flera sätt att vinna på, det räcker tyvärr inte bara med att spela som vi alltid brukar göra. Se på förra säsongen när vi mötte United, de hade verkligen ingenting att komma med på Camp Nou och det var vi var det förande laget även på bortaplan men det slutar med uttåg ändå. Pep sägs vara en tränare som håller koll på detaljer, jag vill att vi ska vara mer fulare, mer variation. I Champions Leauge så behöver inte allt se vackert ut.
Barcelona Rambla
2009-02-24 22:53
Koeman!!:

Jag är lugn, men hur du kan få det till att Xavi glänste är för mig konstigt. Han var ovanligt blek, vek ner sig i flera närkamper och tappade boll flera gånger med farliga omställningar som följd.
Barcelona haeger
2009-02-24 22:52
Rambla

Han slet mycket ja, men han slarvade mycket och han chans passade varje gång, man ser att han är orutinerad.
Barcelona Klint
2009-02-24 22:52
En grej som jag har tänkt på är följande. Ofta när Barcelona spelar sätter motståndarna en s.k. tokpress de första 15 minuterna. Laget sjunker längre och längre ner och ibland tappar man bollen i farliga lägen som idag t.ex. signerat Yaya Toure och Busquets. Det jag vill komma till är att om dessa två går och möter som de gör men att man försöker slå bollen i ytan bakom som bildas. För att detta ska fungera måste Eto'o håller uppe backlinjen. Hitta Xavi i den ytan och det blir livsfarligt.
Barcelona Rambla
2009-02-24 22:51
När det gäller Juninhos frispark så är det lite orättvist att klanka ner på Valdés. Det är en fantastisk frispark där han lurar bort Valdés totalt. Det finns bättre måvakter än Valdés som hade blivit lurade där. Hylla Juninhos fantastiska frispark istället för att bara klanka på Valdés. I resten av matchen var han så gott som felfri som jag ser det.
Real Madrid Sherko
Det syns hur mycket ni lider av Abidals skada, hans närvaro märktes inte så mycket men hans frånvaro syns verkligen...
Barcelona Squez
Jag tror de flesta målvakterna blir nervösa när Juninho står vid bollen. Valdes är inte den första som luras av Juninhos frisparkar, och inte den sista heller. Till nästa match bör vi dock var mer försiktiga med att ge bort frisparkar, blir alltid pirrigt då. Sen tycker jag att Sylvinho ska spela vänsterback, eller till och med Keita. Helst en vänsterfot för Puyol är för enfotad (höger).
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
Messi kunde inte göra mycket idag. Han hade 2-3 spelare på sig hela tiden och 1-1 är jävligt bra resultat då vi spelar returen på Camp Nou. Vi alla i världen vet vad som gäller på Camp Nou. Det är Barca som styr o ställer på Camp Nou och kommer att ha backup av alla culés på ett fullsatt Camp Nou. Skönt att vi fick in ett mål och imorgon blir det ännu skönare med en Madrid förlust mot Pool.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-24 22:50
Bra resultat. Jag vill ha ett till mål i slutet, men det kunde gå hur som helst.
Efter en skakig vecka, så är det ett litet ljus till framtiden. Vi hoppas att självförtroende växer snabbt igen.

Jag fick äta mina ord om Henry här hemma. Jag klagade på honom hela tiden när han fick bollen, men till slut sa alla att jag ska hålla munnen, hehe.
Barcelona Woods
Håller med om att Messi är inne i en formdipp. Oroväckande, men självklart måste alla spelare få ha sämre perioder. Sen tror jag att Messi får fart igen när resten av laget får det också. Passar utmärkt att påbörja en ny, positiv trend till helgen.
Barcelona Koeman!!
Rambla: Lugn nu. Xavi glänste ju som vanligt och Busquets var dålig idag, det är fakta tyvärr.
Barcelona Hetfield
2009-02-24 22:49
Med tanke på att Messi fick typ 1200 spelare på sig varje gång han fick bollen, och han blev äckligt tacklad så fort han började springa så kan jag förstå om han tog det aningen lugnt, men han bidrar fortfarande med så mycket, och att jämföra honom med ronaldinhos sista säsong är bara korkat....

För mig så var Messi bäst av anfallarna
Barcelona Rambla
2009-02-24 22:48
Var Busi så dålig egentligen? Han tog mycket av grisgörat och slet som ett djur. Att han sen var mindre lyckad i det kreativa kan man inte bara skylla honom för. Lyons två defensiva mittfältare gjorde det surt även för Xavi som ska vara vår spelfördelare. Jag tycker nog att Busi gjorde en godkänd insats arbetsmässigt.
Barcelona Koeman!!
2009-02-24 22:48
Xavi får man inte glömma som matchens bästa spelare heller, fick bära hela mittfältet själv eftersom Toure och Busquets var totalt bedrövliga. Messi har kommit in i en period som ronaldinho hade känns de som, då han inte orkar ta i och är omotiverad.
el capitano
2009-02-24 22:47
Lyon var helt slut i andra halvlek, vi är vidare känns det som.
Jag tycker att Valdes gjorde en bra match, Juninhos frisparkar e livfarliga och ingen målvakt i världen tagen hans frispark!! Så sluta hacka på Valdes culés
Christián
2009-02-24 22:47
Júlio Cesár fyfan vilken målvakt, någon Barca borde intressera sig av i sommar
Barcelona Smacked
2009-02-24 22:46
Bra match,besviken på valdes dock.
Barcelona Rambla
Messi nere i en liten formsvacka?
Barcelona Okkapokka.
Var länge sen jag skrek och skällde ut Barcaspelarna som jag gjorde idag, I synnerhet Busi som inte gjorde bra i från sig idag. I stort sätt hela första halvlek var katastrof rent spelmässigt, och det kunde lika gärna slutat 3-0 till Lyons fördel.

I andra var det betydligt bättre och nu är det bara en transportresa fram till kvartfinalen. På Camp Nou grejar aldrig Lyon oss.
Barcelona kallesiete

Sancho,

Vi förväntar oss alltid underhållande fotboll när det är Barcelona som spelar. Just därför vi är på den rätta sidan.
Barcelona haeger
Bra resultat om man går efter prestationen, viktigt med ett mål på bortaplan. Tills returen är ju Iniesta tillbaks som tur är.
Barcelona Sürer
2009-02-24 22:45
bäst idag i barca var utan tvekan rafa marquez, fan vad bra han var idag
Barcelona VizzlA
2009-02-24 22:45
det var mot just atletico som våran grymma form etablerade sig i höstas..dax igen?..absolut!
Barcelona Rambla
2009-02-24 22:44
Ämne: Måste berömma Lyon. ....
Med tanke på skadorna på Abidal och Iniesta, derbyförlusten i helgen, så får man fan vara nöjd med det här resultatet. Vi är nere i en liten dipp just nu och nu gäller det att jobba sig i form igen.
Barcelona Klint
1-1 är väl ett fullt rättvist resultat med tanke på matchbilden? Lyon hade första halvlek och Barça den andra. Mål på bortaplan betyder oerhört mycket i Champions League.
Sancho (AC Milan)
Ämne: Lyon spelar som Real....
Haha, kompis det här är mästarnas liga... synd om dig om du förväntar underhållande fotboll i sånna här viktiga matcher :)
Barcelona Barcaholic
Låt Pinto starta nästa match, Valdes ska fan inte få göra 2 såna misstag irad och komma undan med det. Då lär han väl sig aldrig av sina misstag!!!!
Barcelona Saman.
Mina damer och herrar får jag presentera vår formsvacka.

Vi ägde i alla fall hela andra halvleken. Lyon hade inte mycket att sätta emot där förutom ca 43 offsides av Benzema.

Nu får vi hoppas att vi tar dom på Camp Nou!
Annons: