/spanien/barcelona/forum/19154.aspx/spanien/barcelona/forum/19154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-24 23:59
Plocka bort Robben så är väldigt mycket vunnet. Nästan allt offensivt i Real försvinner med Robben.
Barcelona Okkapokka.
2009-02-24 23:52
Tror den kampen kan gå hur som helst. Otroligt svår match att tippa på, eller gissa vilken som går vidare. Men Pool har väl flera spelare som kan avgöra tuffa matcher som denna, något Real har mindre av.

Dagsformen har Real en klar fördel över Pool. Men I CL är Pool alltid ett annat lag och det vet vi.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-02-24 23:50
Liverpool är helt enkelt för starka i CL och även om Real har bra form så fattar jag inte hur dom ska Rubba Pool. haha Med Gerrard i spetsen så åker Real ut. IGEN!
2009-02-24 23:48
Barcadinho

Håller med dig. Skiter fullständigt i ligans rykte. Bara Real torskar. Hoppas Torres o Gerrard sänker Real Madrid imorgon.

Go Benitez!
Barcelona Barcadinho.
2009-02-24 23:43
Mina sista ord:

Imorgon samma tid tänker jag titta på Real och hålla för ovanlighetenss skull på Pool.

Jag bryr mig inte ett dugg om ligans rykte i såna tillfällen.

Jag vet att det finns en del här som tykcer annorlunda, men ni har kanske missat vilken rivalitet det handlar om.

När lottningen gick på viasat så fick Barca spelarna ta en paus från träningen för att titta tillsammans på lottningen.

När det kom fram att Real fick Liverpool så började Barcaspelarna och tjuta tillsammans
"Benitez, Benitez".

Jag håller tummarna för Benitez jag med.

godnatt
Barcelona Castefa
2009-02-24 23:38
Första halvlek hemsk, andra bättre och islutändan ett bra resultat. Barcelona saknar Iniesta i denna match. Utan honom är det "lätt(are)" för moståndarna. Ta ut Xavi och så stoppas Barcelonas "typiska" spel. Det blir för långt mellan backlinje och forwards och vi har Pique och Marquez som gör uppspelen. Sen gillar jag inte när man sätter Messi i mitten och Eto'o på kanten. OK om det byter 10 min, för att variera, men hela andra halvlek??? Eto'o lyckas göra sin gubbe 25% av gångerna. Då ska han vara nära mål, annars blir det inget av det.
Barcelona jasko’o
2009-02-24 23:37
Det är Juninhos mål som gjorde skillnaden mellan 1:a och 2:a halvlek. Barca började bra och hade hunnit göra 2 halv chanser men efter målet Lyons spelarna fått "vingar" (utan redbul) medan Barca tappat spel.
Barcelona Klint
2009-02-24 23:36
Ämne: Ämne: Puyol s....
Har nog mycket med avsaknaden av en naturlig vänsterfot att göra. Puyols huvudsakliga ändamål som vänsterback är primärt att bidra defensivt och inte offensivt. Det är säkerligen därför som han och inte Sylvinho lirar istället för Abidal.
Barcelona Barcadinho.
2009-02-24 23:34
Nej det gör han inte. Han hjälper inte alls i offensiven. 9 av 10 så passar han bollen med sin höger fot centralt (ibland blir det också smått farligt).

Vakna till nu Pep. Du har fått en o en halv läxa med den här iden.
Barcelona Rambla
2009-02-24 23:31
Ämne: Puyol stängde i prin....
Hm, det har iofs rätt i, men som någon nämnde så spelade Puyol i första hand säkerhetsspel bakåt eller i sidled. Det kansk var på order från Pep så det vet man ju inte.
Barcelona Klint
2009-02-24 23:29
Puyol stängde i princip också vänsterkanten men bidrog inte alls i offensiven i den utsträckningen som Abidal.
2009-02-24 23:28
Iniestas tvåfotare förbi Lyon-muren saknade jag idag :). Samma sak gäller Abidal.
Barcelona Rambla
2009-02-24 23:27
Ta det lugnt. Sherko har ju helt rätt när det gäller Abidal. Han stänger nästan alltid sin kant och det är inte många spelare som kommer förbi honom stående.
Barcelona haeger
2009-02-24 23:26
Cape

Keita är tyvärr avstängd mot Atletico, han fick rött kort mot Espanyol om du missade det ;)
Om det nu inte tas bort.
Barcelona haeger
2009-02-24 23:23
Etoo_the toominator

"Några av aktionerna han är inblandad i dock. är av yppersta världsklass"

Vill gärna veta vilka du menar?
Barcelona Barcadinho.
2009-02-24 23:20
Jag vill också se Caceres o Sylvinho roterar till vänster o Puyol centralt.

Det kommer att funka bättre, känns det som.

Vi kan prova med det mot Atletico som har korta anfallare och Pique är inte lika viktig.

Pique har spelat mycket på sistone (också 90 min mot England) och det är nog smart att låta honom vila.
Barcelona kallesiete
2009-02-24 23:20

Sherko
Nej, vill bara bevisa för dig och alla andra maränger som kommer in här och snackar spya att ni inte ska snacka massa skit i puertan medans ni smörar här inne.

Vi är inte beroende av någon spelare mer än någon annan. Alla som är ordinarie är fruktansvärt viktiga. Barca är beroende av barca.
Real Madrid Sherko
2009-02-24 23:18
kallesiete

Du vill verkligen "käfta" alltså, har jag på något sätt provocerat eller? Jag sa bara vad jag tyckte om backlinjen nu när Abidal var skadad....
Barcelona Rey Etoo
Barca, sepla tokt! för offensivt i första. Det var inte som förr, vi erövra bollen laget flytta upp och vi spela bollen i sidled, men när vi blev av med bollen höll sig både mifffältet och anfallet sig kvar där uppe.

Detta ledde till att att lyon enkelt kunde kntra med 4-5 man mot ett 4-manna försvar. När vi försökte bygga ett anfall så hade lyon redan hunnit ställa om till ett stabilt försvar. Dessutom hade vi ingen som kunde slå de sista passningarna det var ingen offensiv som kunde slå de avgörande passningarna så att Eto'o och co kunde springa i djupet.

Men i andra halvlek var det annorlunda. Varje gång Lyon höll i bollen ställde sig hela laget bokom bollen, vilket ledde till Lyon inte kunde hitta några passnings alternativ, under tiden så kunde H-E-M pressa deras backar och när de tappa bollen kunde vi ställa om med hela laget.

Skillnaden nu var att lyons mittfältare och anfallare inte han ställa sig till rätta innan barca hade attackerat. Vilket ledde till att vi fick luckor i deras försvar, nu kunde messi och co komma längre in i straff området. Detta var anledingen till att vi fick ett oavgjort. Vårt spel fick Lyon att sakta ner på tempot och jaga boll, de blev trötta medans vi enkelt kunde rycka till vid deras straff område.

Det som förvånar mig är att Guardiola inte ändra detta från början, jag höll tummarna, för att vi inte skulle släppa in mål för vi hade verkligen tur. Tack och lov att Guardiola har förmågan att ändra sitt lag så drastiskt.

Andra halvlek gjorde vi som vi bu
Hörde ni att Messi blev utbuad när han fick bollen?
Barcelona Okkapokka.
2009-02-24 23:17
Henry jobbade hem mycket bra idag. Tar hand mycket mer i defensiven än vad till exempel Messi gör på högerkanten.

Sen saknade jag den där höga pressen som vi spelat med genom hela säsongen under stora delar av matchen. Vi var allmänt tama idag alltså, men ett helt okej resultat tillslut.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-02-24 23:16
1-1 är ett bra resultat. Angåeende Messis påstådda formsvacka kan jag bara säga: HAHAHAHAHA!!!!!!!! Visst inte lika synlig som vanligt. Men det beror ju på att han konstant har 4 försvarare i röven. Några av aktionerna han är inblandad i dock. är av yppersta världsklass. Och grejor som ingen anna spelare kan göra. Bara att ha honom på plan gör att vi gå in i matcherna med ett enormt övertag.

Nu vänder vi på den vinst befriade sviten och slår Atlhetico till helgen. Sen tar vi Lyon också. och marscherar mot trippeln. Tror denna matchen markerade slutet på vår lilla "svacka". Det är perfekt för oss att ha vart inne i en sån här lite mindre bra period. Förhoppningsvis har det fungerat som en väckarklocka som kommer hålla spelarna vakna ända in till slutet på maj. Visca barca!
Barcelona Napao
2009-02-24 23:16
Tycker att dom borde ha låtit Bojan oroa deras försvat sista 10.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-24 23:15
Haha, ja ! Ska inte supercasilias ta den där? 0-3 Vafan ? Lyon 3 - Madrid 0 ???

Vafan :P
Barcelona Barcadinho.
Klint/

Antigen att man slår långa bollar till den ytan du skriver om eller att laget skjunker tillsammans.
Flera spelare nere ger flera passnings möjligheter.

Jag blir rädd när backlinjen håller på med passningar mot högpress och Xavi eller Keita eller de andra finns inte med i närheten för att hjälpa till.
Vi har tappat bollen flera gånger idag med (toure minst 4 gånger) som ledde till en direkt kontring.

Farligt också med tanke på att backarna är inte de mest tekniska.

Fler folk som kommer ner o hjälper och bildar anfallet nerifrån.

Barcelona Cape
Klint

Jag hoppas, och tror, att Keita får starta. Han såg pigg ut i dagens inhopp!
2009-02-24 23:13
Tycker Keita borde startat från hela början. Hade bidragit med mer.
Barcelona Hetfield
2009-02-24 23:12
Ni som klagar på Henry...hur lätt är det att vara bra när man har Puyol som vänsterback..? Snubben sprang aldrig upp eller så. Nej Puyol ska vara mittback, så enkelt är det, men man kan ju inte köra med Sylvinho i 2 månader.

Vafan Pep, lita på Caceres!
Barcelona Klint
2009-02-24 23:11
Undra hur laget kommer att formeras mot Atlético? Valdés; Puyol, Márquez, Piqué, Sylvinho; Busquets, Señor Ice, Xavi; Messi, Eto'o och Henry är väl egentligen det enda logiska?
Barcelona Cape
2009-02-24 23:10
Xavi gör som vanligt ett mycket bra jobb, om det var någon som glänste. Sen är som många säger laget mycket slitet efter tufft matchande. Jag är inte nöjd med spelet men 1-1 känns som ett bra utgångsläge.

Den som lastar Valdes för målet har sett alldeles för lite Juninho-frisparkar! Oroande är i alla fall att Grosso tog ut Messi ur matchen. Mycket på grund av de fula tacklingar som inte gav en enda varning i början i och för sig.
Annons: