/spanien/barcelona/forum/19146.aspx/spanien/barcelona/forum/19146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-25 19:33
tarrak:

Vad var det som var tabu tills dess? Att skjuta bengaler? Och hur vet du Boixos gjorde det för att hedra den supportern?

Barcelona LeoMessi10
2009-02-25 19:32
barca låten:D
Tot el camp és un clam som la gent blaugrana.
Tant se vald´on venim si del sud o del nord ara
estem d´acord, estem d´acord, una bandera ens agermana.
Blaugrana al vent un crit valent tenim un nom el sap tothom Barca, Barca, Barca!
Jugadors, seguidors, tots units fem forca.
Són molts anys plens d´afanys. Són molts gols que hem cridat. i s´ha demostrat, s´ha demostrat, que mai ningú no ens podrá tórcer. Blaugrana al vent un crit valent tenim un nom el sap tothom Barca, Barca, Barca!
Står på matchtröjorna
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-25 19:32
Bernie:

Jag sa säsongen Ronaldinho kom, då slutade man 6 i ligan, med det menade jag säsongen Ronaldinho kom hade man slutat 6a i ligan, dvs säsongen 02-03 och Ronaldinhos första säsong var 03-04 och då slutade man 2a.
Barcelona tarrak
2009-02-25 19:31
Ämne: 27 september när? Om....
Jag menar 27 september förra hösten då Boixos Nois skjöt fyrverkerier in i Espanyols publik, som en liten "hyllning" till den 13-årige supportern som dödades på samma vis i mitten av 90-talet. Något som varit totalt tabu för alla sedan dess.

Om du söker "bevis" på vilka Boixos Nois är så räcker det med att googla, förstår inte varför jag ska göra det åt dig.
Barcelona Riiio!!
2009-02-25 19:30
Fan va tråkigt ämne ni diskuterar om alltså. Herregud bara släpp de'
Barcelona Visca_Barca
2009-02-25 19:30
Nån som vet viken kanal sänder madrid-pool?
Barcelona Bernie
2009-02-25 19:29
Islam_Bosna

Säsongen Ronaldinho kom var inte 2002-2003, utan säsongen efter då man slutade på andra plats bakom Valencia.
Barcelona Napao
2009-02-25 19:29
27 september var då Boixos kasta bengaler på dom andra i publiken detta var i matchen mot espanyol om det inte är bevis nog så vet jag inte vad man ska ta fram.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-25 19:28
Squez:

Aha, men det var endast några bengaler som dem sköt, sådant händer hos alla klubbar, ta exempel Inter eller Milan, sådana saker förekommer ofta hos deras supportrar.
Barcelona Squez
2009-02-25 19:25
Islam_Bosna
Jag tror nog han menar 27 sep 2008. Mötet mot Espanyol som hettade till lite för mycket.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-25 19:23
27 september när? Om du menar säsongen som Ronaldinho kom? Då var man i stor kris ja vet, man sluta 6a i ligan och var i ekonomisk kris. Men vad exakt gjorde Boixos då?

Vet inte vad du menar med "jag tycker ok" men jag är emot all form av rasism, inkluderat nationalism, dem som hävdar att vissa folkslag är bättre än andra och som anser att vissa länder är bättre än andra.

Om Boixos har gjort dem sakerna som du säger så borde det finnas massvis med bevis på det? Och om svaret är ja, så kan du väl presentera dem bevisen, så att folk får reda på vem Boixos Nois är, tycker du inte det vore en bra idé?
Barcelona tarrak
2009-02-25 19:14
Ämne: tarrak:

Självklar....Bevis? Det finns hur mycket som helst att läsa, det finns hur många människor som helst att prata med. De absolut sista som skulle förneka vilka svin de är, är Boixos Nois själva. Den här debatten saknar helt diskussionsunderlag, då ingen insatt människa ens skulle överväga att förneka vilka rövhål vi pratar om. Men för all del, om du känner för det så kan du alltid drömma dig bort till den tiden Boixos Nois blev insläppta på arenorna. Senast var 27 spetember, kände du dig stolt som culé då?

Vad det gäller att skilja rasism från de olika lagen är man långtifrån unika. Kommer exempelvis ihåg hur Eto'o förtvivlat pekade på Zaragozas färgade spelare på La Romareda. Fast det tyckte du kansek var ok för den goda stämningens skull?
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-25 19:08
tarrak:

Självklart är det skitsamma, men jag tycker bara det är konstigt i så fall att dem skiljer på människor i deras eget lag och i andra lag.

Om det stämmer det du säger är det rätt att porta dem, men man måste ha bevis för det, inte bara spekulationer, det är det som är det viktiga att ha bevisen för det du säger.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-25 19:08
tarrak:

Självklart är det skitsamma, men jag tycker bara det är konstigt i så fall att dem skiljer på människor i deras eget lag och i andra lag.

Om det stämmer det du säger är det rätt att porta dem, men man måste ha bevis för det, inte bara spekulationer, det är det som är det viktiga att ha bevisen för det du säger.
Barcelona tarrak
2009-02-25 19:05
Ämne: tarrak:

Jag först....
Jag vet inte hur vanligt förekommande det var, men jag har hört från många håll att barnfamiljer brukade dra sig för att gå på matcherna, då dessa nedknarkade anabolamonster är totalt oberäneliga. Jag har även hört hur de gått hårt åt turister i Barcafärger, speciellt de från Asien och Mellanöstern som skiljer sig mest utseendemässigt.

Och nej de brukade inte ge sig på egna spelares hudfärg, däremot motståndarnas. Det är väl skitsamma?
Barcelona Pep.G
2009-02-25 19:03
Vilken härlig video. Tårarna ba rinner =/
Barcelona Pep.G
2009-02-25 19:01
Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff

Haha fy fan vad ditt uttalande om Puertan var klockren. Ta gärna bort "I wanna puff puff" så blir ditt "nick" ännu finare :)

tarrak

Kunde inte ha sagt det bättre själv !
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-25 19:01
tarrak:

Jag förstår att dem slår ner Real Madrids supportrar och Espanyols, men brukade dem slå ner Barcas också?
Canaletes
2009-02-25 19:00
Islam_Bosna

Tror inte heller att så många turister skulle komma till Camp Nou med dem där...
Barcelona tarrak
2009-02-25 18:58
Ämne: Men kan någon säga v....
Om du ingår i en grupp som gjort sig känd för att hysa fascistiska åsikter, begå våldsbrott både mot egna och andras supportrar, samt försöka kidnappa klubbens president för att han inte vill bjuda på gratisbiljetter, då har du två val. Antingen går du med i/startar en supporterförening med sunda ideal som stämmer ihop med klubbens eller så sitter du hemma i din bittra förvirrade värld av fascistiska tankar och följer matcherna på tv. Svårare än så är det inte.

Vi har Unicefs logga på bröstet, vi har biståndsprojekt världen över, vi försöker vara mer än en klubb. Hur i helvete skulle det vara förenligt med att ha Boixos Nois på läktarna?
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-25 18:56
Mes Que un Club:

Självklart inte, men jag tycker det är konstigt för vi har ju svarta spelare i Barca, och ingen buar åt dem på grund av rasen, har inte hört någon från Barca publiken (inkluderat Boixos då) göra sådant.

Eller kan någon säga om dem har?
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - I wanna Puff Puff
2009-02-25 18:53
Islam_Bosna

Skulle du vilja ha sådana på en fotbollsmatch?
Dom är inte där för fotbollen utan för att tillhöra en sida och slåss..
Barcelona Riiio!!
2009-02-25 18:52
haha..

A precis håller med dig, kommer låta sjukt dumt alltså.
Tur att våra fans inte är så mesiga!

Kan tänka mig hur mycket liverpoolfansen kommer skratta om dom börjar dra igång någon ramsa mot barca eller atletico el nått just ikväll =) Töntar
2009-02-25 18:52
Har ni tänkt på en sak?

Dom har anordnat en supporterträff för Madridstas i GBG och Stockholm right?

Men hur många kommer ?

Ja menar, Får dom ihop Kviborg + 1 till ? För sist jag hörde så var det 18 års åldergräns och det lär väl inte många på Puertan leva upp till.
Barcelona tarrak
2009-02-25 18:51
el Flaco

Min vattenskadade laptop och jag tackar dig för dina väl valda ord som sparade oss några knapptryck. Väl skrivet!
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-25 18:50
Men kan någon säga vad Boixos gjort för att bli portade? Om det finns individer som har fascistiska ideer innebär det väl inte att alla har det?

Och om vissa medlemmar av Boixos mordhotade Laporta behöver väl man inte porta alla medlemmar, man kan väl porta endast dem som utförde hotet? Eller?

Vad exakt har dem gjort för att bli kallade idioter osv?
Canaletes
2009-02-25 18:48
Riiio!!

haha. Jag tror knappast dem kommer börja sjunga puta Barca från ingenstans liksom. Tänk er Kviborg där: Alla madridistas nu, nu sjunger vi puta Barca. VAMOOS!!

hahaha :P
Barcelona el Flaco
2009-02-25 18:48
Islam_Bosna/

Jag bryr mig inte ett skit ifall de bidrar med "bra stämning" eller inte. Boixos Nios består till största del av fascister (inte särskilt olikt Ultra Sur faktiskt) och därmed bör de vara portade från Camp Nou. Tack och lov att vi har en president med cojones som vågade neka de grattis biljetter. Jag föredrar att Camp Nou är en "kyrkogård" än att släppa in det fascist packet.
2009-02-25 18:47
Islam Bosna.

Klart dom gör men jag och säkert många här gillar inte det dom står för.
Synd att det ska vara så. Boixos Nois hatar ju Laporta för att dom blev bannade, Därav dom skanderar Anti_Laporta osv =O
Barcelona tarrak
2009-02-25 18:45
Islam_Bosna/

Om det är någon som har tagit strid mot Boixos Nois så är det väl Barcelona med Laporta i spetsen. Med risk för sin och sin familjs hälsa har han slängt ut idioterna från Camp Nou. Om andra pengakåta klubbar som Espanyol tycker att de "de galna pojkarna" är värda att ha på sin arena, så får det stå för dem.
Annons: