/spanien/barcelona/forum/19140.aspx/spanien/barcelona/forum/19140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona En Gång Barca Alltid Barca!
2009-02-26 15:40
Håller med Shi, sluta snacka om Real, i NÄSTAN vartenda inlägg sen igår har någon nämnt ''Real'' i sitt inlägg. Sluta nu! Kan någon säga mig varför ni blir glada när Real förlorar i CL? Vi borde ge dom spanska lagen stöd, inte bara Real utan Atletico och Villareal också. Okej visst i ligan kan vi bli hur glada som helst om Real förlorar men inte i CL, ja ni fattar.
Real Madrid Shi
2009-02-26 15:35
Ibland känns det som att vissa fans njuter mer av att se Real Madrid förlora än av att Barca vinner. Visst blir vi alla glada när motståndaren förlorar men jag förstår inte hur man kan snacka lika mycket om Real Madrids förlust här som det görs i Puertan och Liverpools forum.

Därför gillar jag inte att hålla på med någon vars lag har förlorat då förlusten räcker som smärta, och man vet att man får tillbaka nån gång, visar man respekt när så får man respekt.
Real Madrid Shi
2009-02-26 15:32
Barcelona [Yodaa]
2009-02-26 15:26
alla lagen kan slå varandra. den där ligan som ni pratar om, de kan vinnas av både spanska lag ett år, och nästa av ett engelskt. osv osv
Barcelona Barcaholic
2009-02-26 15:22
Eller att alla lagen från plats 1-5 från Spanien, England och Italien i en egen liga? haha
Barcelona el Flaco
2009-02-26 15:21
Ämne: Jag hade velat se al....
Och eftersom det inte kommer ske under den närmaste framtiden kan vi konstatera att det inte går att avgöra vilken liga som är den bästa mellan den engelska, spanska och italienska.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - Puff :)
2009-02-26 15:21
Hahaha, så underbart komiskt att läsa Real Madrids svenskafans tror inte jag sett något mer barnsligt på mycket längre. Istället för att vara bra förlorare så smutskastar dom oss och säger att vi förstör fotbollen, men fotboll går väll ut på en enda sak egentligen? Att göra mål och det gjorde vi och inte dom. Nu ska dom även köpa upp halva jordklotet också för att dom inte vann igår, ack ack ack så naiva dom är. Real Madrid är inte en stor klubb längre, det har dom inte varit på 8 år och dom är inte med på top 10 bästa klubbar i världen heller. Tror ärligt att Aston Villa eller Everton skulle kunna vinna mot Madrid.

Till sist måste jag passa på att skratta åt Kviborg, haha vilken pajjas. Sämre Svenskafans skribent får man leta efter.

HAHAHAH, Madrid blir hånat över hela SF
Barcelona Heywood Jablome
2009-02-26 15:09
Jag hade velat se alla lag i Spanien, i England och Italien mötas. Alltså att 1:an i Spanien möter 1:an i England och 1:an i Italien. 2:an i Spanien möter 2:an i England och i Italien. Osv... osv...

Hade varit kul att se slutresultatet. Endast då kan man väl på riktigt avgöra vilken liga som är bäst.
2009-02-26 14:50
Namn: Evil_Tompa » Svara inlägg
Sänt: 2009-02-26 14:41
Tycker Real var riktigt bedrövliga. Kanske ett bevis på att spanska ligan inte håller jättehög klass när spelare som Raul tar plats. Den enda som va ok igår var Robben..Resten tror jag knappt skulle kunna ta plats i ett mittengäng i PL.

Alltså, Madrid skämmer ju ut spanska ligans status :S
Barcelona Barcanist (f.d Lionel super Messi)
2009-02-26 14:48
Hahaha, måste bara visa det här.
Det är en person som kommenterat "Spelarbetyg Real Madrid 0-1 Liverpool"

Se vad han har skrivit och skåda majoriteten av Real Madrids fans.

REAL MADRID | 2009-02-25 23:43
ÅT helvete med mitt lag. Jag orkar inte hålla på Real längre. Helt värdelösa i lgian och CL.... suck asså

Hahahahahaha, hallå vart var grabben förra året då dem gick som tåget i ligan hahahahaha.
Barcelona Barcanist (f.d Lionel super Messi)
2009-02-26 14:26
Fan vad jag skulle vilja möta Arsenal nästa omgång i CL. Skulle bli ett riktigt intressant möte.
Barcelona Smogen
2009-02-26 14:20
Barcelonito

Allvarligt, vad tror du Pep ska säga om Valdes? Att han tycker det är ett jäkla idiotmisstag och att säkerligen hälften av alla målvakter i CL tagit frisparken? knappast, så puckad är inte Pep. Han vill att Valdes ska ha bra självförtroende och därför säger han att inte ens 7 målvakter skulle ta den.
eller tja, det är såklart möjligt att han verkligen inte tror att 7 målvakter skulle lyckas rädda frisparken. Men han skulle aldrig säga något annat än vad han sa, vad han än egentligen tycker....
Barcelona el Flaco
2009-02-26 14:09
Ämne: Visst, de slog även ....
Jag minns att Messi spelade första matchen på Camp Nou. Eto'o var dock fortfarande skadad, spelade inte. Visst, många av våra viktigaste spelare hade kanske ingen hög formkurva men det tar inte ifrån det faktumet att Rafa Benitez visste exakt hur han skulle utmanövrera Barcelonas offensiva spel. Redan under sin tid i Valencia visste han hur man skulle gå tillväga för att hindra Barcelona från att spela sitt vanliga spel på mittfältet. Rafa är jävligt slug. Underskattad.
Barcelona Rambla
2009-02-26 14:00
Visst, de slog även oss på Camp Nou men där hade de en hel del flyt. Då var heller inte våra nyckelspelare i någon speciell form. Messi var väl inte ens fit att starta i mötet på Camp Nou? Samu hade varit borta i flera månader. Jag har för mig att det var Samus första start sen han kom tillbaka från skadan. Han spelade väl bara första halvlek? Deco var loj och Ronaldinho utan tempo. Vi var lite modigare än Madrid igår och gick åtminstone framåt med hela laget när vi anföll, vilket vi också blev straffade för med två mål i baken. Jag tycker hela den matchen på Camp Nou kan sammanfattas med total avsaknad av koncentration när det verkligen gäller.

Sett till de två mötena mot Liverpool var vi heller inte värdiga att gå vidare om man ska vara ärlig.

Jag möter gärna Liverpool om vi kunde bibehålla den form vi haft denna säsong förutom de senaste 2-3 veckorna. Har vi bara det bolltempot och den press vi då hade så vore det ett väldigt intressant möte.
Barcelona el Flaco
2009-02-26 13:51
Ämne: Ämne: Rambla/....Naturligtvis är det långt ifrån över men det är stor fördel Liverpool inför returmötet.

Sen måste man ändå nästan beundra Liverpools taktiska spel. De lyckdes inte bara med att vinna på Bernabéu men även att besegra oss på Camp Nou för två säsonger sen. Uppenbarligen är Liverpool ett lag som vet hur man ska besegra spanska lag, framförallt på bortaplan. Om vi lyckas slå ut Lyon så hade jag gärna velat möta Liverpool (om de nu också går vidare) i kvarten för att se vad som skulle hända, av ren nyfikenhet. :)
Barcelona Rambla
2009-02-26 13:43
Ämne: Rambla/

Vill inte....Hehe, du har helt rätt. Nu minns även jag det.

Som sagt, trots att vi uppträdde virrigt som fan i första halvlek och kunde med lätthet legat under med 2 mål så var vi i slutändan väldigt nära att gå vidare. Allt kan hända även i mötet mellan Liverpool-Real Madrid.
Barcelona el Flaco
2009-02-26 13:31
Rambla/

Vill inte vara petig men jag minns att det var Ronaldinho som hade ett skott i stolpen. Guddy gjorde däremot 0-1 målet.
2009-02-26 13:31
Jo, Har nog en film när han tränar på sidan om med en specialtränare, (haha, Det är ganska svårt och se in på La Masia, dom som har varit där vet nog det.
Fanns ett träd utanför och vi var nog inte dom enda som klättrade upp där, tror jag har film på det btw ;) Ska leta.
Canaletes
2009-02-26 13:29
Hoppas vekrligen har kommer tillbaks. Max 1 månad!
Barcelona Rambla
2009-02-26 13:28
Ämne: "Rambla"
....
Det gjorde han säkert, men nu var det första riktiga träningen där han kan gå för fullt. Åtminstone så tolkar jag det så.

Snälla, kan vi inte lägga ner Madridsnacket nu? Igår kväll var det roligt med skadeglädje när de fick äta upp sina dryga och kaxiga egna ord och vi hade roligt åt det. Men räcker det inte nu? Dessutom så är de inte på långa vägar ute ännu. Även om mycket talar emot så kan faktiskt allt hända. Vi var lika uträknade på Anfield men det var bara ett stolpskott av Guddy som hindrade oss från att gå vidare då. Madrid kan faktiskt ha mer flyt än vad vi hade och fixa det.
2009-02-26 13:25
"Rambla"

När jag nere i Barcelona i December deltog Milito i några övningar med resten av laget.
Barcelona Rambla
2009-02-26 13:23
Ämne: Ämne: Gaby Mi....
Ja 3-4 veckor som tidigast låter rimligt.
Barcelona Klint
2009-02-26 13:20
Ämne: Gaby Milito tränade ....
Härligt att höra. Men jag har inte hittat någonting om när han kan vara redo för spel igen? Ska vi gissa på cirka tre veckor?
Canaletes
2009-02-26 13:18
Tror ni Milito skulle kunna spela som vänsterback? Vi hade ju en diskusion de innan på forumet...
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-26 13:17
Äntligen så är man hemma igen. Humöret är på topp och ännu en gång åker Real Madrid ut i åttondelen.

Real har verkligen inget att göra i Champions League om man inte kan fixa något läge på 90 minuter och på Bernabeu. Går inte att vinna CL med spelare som Gago, Guti och Heinze.

Vi alla minns hur kaxiga Real-fansen var och efter vartenda inlägg så smutskastade de Piqué och Busquets med: ''Busquets WHO?!''. Men nu ser man inte sånt längre på Puertan.

Nu får man blicka fram mot Atlético matchen. Tror att vi kan fixa det här och vinna mot Atlético. Hoppas att De La Pena är på humör och Tamudo mot ett svagt Real.

"Akta er för Madridismon Pool och Barca!"
Barcelona Rambla
2009-02-26 13:16
Gaby Milito tränade idag på morgonen för första gången sedan 13 maj förra året med resten av gruppen och det utan några besvär. Pep hade 22 spelare tillgängliga till förberedelserna inför Atlético på söndag. Den enda som saknades var Abidal. Iniesta tränade vid sidan om med en egen fystränare.

Härligt att Gaby snart kanske är på gång.
Barcelona D_ALVES_20
2009-02-26 13:12
Real Madrid och Realfans är bara ett skämt i livet, i för sig alla klagar på Heintze men det är inte bara hans fel. Deras amatör försvar kan inte markera Benayon som gav de hårt på käften, tack Liverpool och tusen tack Benayon.
Barcelona Messidinho_10
2009-02-26 13:12
Haha lite skön fakta från Nirva som är sååå sant.

"Real Madrid hade kunnat spela ända fram till påska utan att göra mål."
Barcelona Barcelonito
2009-02-26 13:08
Smogen

Jag skiter fullständigt i vad några enskilda personer runt om som inte har någon erfarenhet av fotboll tycker om Juninhos mål och att det var Valdes fel.

Det jag bryr mig om däremot är att alla i Barcelona försvarar Valdes och istället/även berömmer Juninho för hans fantastiska frispark. Ingen annan målvakt skulle ha räddat den frisparken. Den är på väg utanför med flera meter men så dyker den ner i ribbkrysset. Guardiola, Eto'o, Yaya, Henry och resten av laget med mycket mer erfarenhet än:
Sergio Stanco, Goal.com Italy
Torsten Pauly, Goal.com Germany
Sulmaan Ahmad, Goal.com International
Bima Said, Goal.com Indonesia
Atishay Agarwal, Goal.com India

Seriöst, VEM FAN bryr sig om vad de människorna tycker? Hahahaha...
Canaletes
2009-02-26 13:03
Criff

Du har rätt, dem skulle bli seedad 2:a om Milan hade kvalificerat sig till CL.

Synd att de bara vi som med största sannoklikhet representerar Spanien nu i CL. Atlético och Villareal har de ju jävligt svårt.
Och om Madrid behöver vi inte ens tala om, men dem är jävligt optmistiska.

och till Shi. Vafan är de för uttalande: för vem bryr sig egentligen om spansk fotboll, vi bor i Sverige inte Spanien.
Annons: