/spanien/barcelona/forum/19137.aspx/spanien/barcelona/forum/19137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-02-28 17:35
Ett Orange kort, som innebär 10 minuters utvisning. Skulle det vara något ?
Barcelona Karlssoooon
2009-02-28 17:32
Man blir ju lite irriterad när man läser att folk vill att man ska avstå att värva Ribery för att han är 25 nu och blir 26 nästa år(näe?) och då skulle han tydligen bara ha 3-4 år till i kroppen.
Jag tycker vi pausar där och räknar lite. 26+4=30 år gammal. Hur många spelare är avdankade egentligen vi 30 års ålder?
Snarare är det tvärs om för många spelare, de blir bättre ju äldre de blir genom bland annat rutin. Zidane kanske får poletten att trilla ner.
Barcelona Pep.G
2009-02-28 17:28
Spanska fotbollsförbundet är skit!!!

Det röda kortet är tveklöst felaktigt. Det är ett absurt beslut och det som är uppenbart sedan 5 till 6 matcher bakåt att vi plötsligt får massor med konstiga gula kort och röda kort. Det känns som en tydlig kampanj mot vår klubb. Jag har sett denna sekvens ur alla vinklar och finner detta vara ett fotbollsmord. Ett obegripligt beslut.
Barcelona Karlssoooon
2009-02-28 17:27
Ämne: Ämne: Rambla,....
En reservlagsliga tror jag skulle innebära en stor motgång för la masia. Jag tror att anledningen till att spanien får fram så många talanger är just seriesystemet där man kan möta spelare som är större tyngre och äldre än dig själv.
I England kör man väl på reservlagsligor om ja inte är helt ute och cyklar. och brittiska talanger får man ju leta ihjäl sig efter.
Barcelona SaM__-
2009-02-28 17:04
killamangiro:

O andra sidan har ni haft en förmåga att vända på liknande matcher. Men som du säger: Ert spel passar bra i CL där ni kan vänta in motståndarna och täcka av ytor för att straffa dem för minsta lilla misstag. Det har ni perfekta spelare för som exempevlis Kuyt som är fantastisk defensivt. Men offensivt måste han va det största träbenet i PL.

Som du även är inne på: In med lite kreativa spelare som kan luckra upp tighta försvar som exempelvis borros. Diego i Werder tror jag skulle bli intressant i Liverpool.
killamangiro.
2009-02-28 17:01
SaM__-/

Vet inte riktigt vad det beror på att vi inte kan spela lika bra i PL som i CL. Tråkigt är det, men sant. Vi behöver in med fler tekniska spelare som kan hjälpa laget att föra matcher...
Barcelona SaM__-
2009-02-28 16:59
Helt otroligt!

Sitter och kollar på Borro - Liverpool och förstår inte. Från att ha raderat ut Reals offensiv och straffat dem på slutet till att inte kunna skapa någoting mot BORRO av alla lag.

Dåliga på föra matcher?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-02-28 15:37
Ämne: Ride_The_Big_One(6) ....
Det vore ju kul om de tog sig vidare, nu syftar jag såklart på inter och roma och även juve. För chansen har dem ju.
sebbaa
2009-02-28 15:19
Ride_The_Big_One(6)

Jovisst, jag vet. Men jag menade nog mest att man skulle helst se italienarna vidare..
Barcelona Rambla
2009-02-28 15:05
Ämne: Rambla, han såg mins....
Jo, till nästa säsong sägs det att en reservlagsliga kommer att startas. På ett sätt känns det sämre för våra talangar att utvecklas i en sådan liga. Det positiva är väl att man då kanske kan ge spelare från A-truppen behövlig speltid när de är tillbaka från skador.
Barcelona Criff
2009-02-28 14:38
Rambla, han såg minst sagt riktigt intressant ut.
Ska bli intressant att se vad som händer om mB-laget går upp till Segundan.
Kommer dem då köpa in ännu fler halvdaningar som aldrig kommer platsa i A-laget eller?

Var det inte snack om någon reservlags liga istället för att B-lagen ska få spela i ligorna som idag?
Barcelona Rambla
2009-02-28 14:34
Det stämmer, han värvades nu i januari från klubben Europa där han var utlånad till Reus. 21 år, en mycket rörlig spelare som är snabb och oberäknelig med sina diagonala löpningar.
Barcelona Criff
2009-02-28 14:15
3 - 0 GORAN MARIC!

Han som gjorde dem 2 första målen hette Benja, och silka mål det var. Riktiga klassmål.
Någon som har lite mer info om honom? Har för mig han kom nu under vintern.
Barcelona Criff
2009-02-28 14:10
Rambla, jag hittade nu, rojadirecta filemontv, inte världens bästa bild men man ser matchen iaf. Världens bästa kommentator också :) haha

Jävlar silken spark Thiago fick i huvudet precis! Såg riktigt nasty ut.
Barcelona Criff
2009-02-28 14:01
Rambla, Nope ingen lycka här heller :/

Bara hoppas på att Sabadell & Badalona förlorar i sina matcher så ligger dem på en stabil 5e plats, 1 poäng bakom 4an :)
Barcelona Barcadinho.
2009-02-28 14:00
Det blir mycket spännande om Ribery hamnar i Barca. Men det är många små och stora detaljer som kan avgöra hans framtid.

Hans största anledning till flytt är sportliga, som han uttryckte sig. Han vill vinna titlar.

Men tänk nu att Bayern går långt i år och hamnar i en CL final eller tom går hela vägen (de är klara till kvarten). Det är inte många som räknar med dem, men de har tillräckligt bra trupp för att kunna överraska (plus om formen kommer i rätt period).
Och vad händer om Barca inte vinner något? osv.

Att vinna titlar kan han nog göra i flera klubbar än bara Barca och var hans egen lust säger till sommaren vet man inte (inte han heller kanske).

Pengar då- Bayern sa på direkt nej till 40 milj euro och det kan man väl förstå. Han ligger nu på 60-80 milj och det kan bli en tävling med sånt också. Alltså, klubben som kan betala bäst.
Det är inte små pengar och man behöver kanske bli av med en del (Henry?).
Real Madrid är med i bilden men de har nog lite huvudvärk med att bestämma om man ska satsa på Ribery eller Cristiano. Båda två på samma transfersommar är knappt möjligt.

Och hur är det med skador? Han har varit skadad en del och är tillbaka nu. Men håller hans ben det medicinska testet?

Svårt och säga alltså.
Det kan också skada förberedelserna om man försöker satsa allt på ett kort till sommaren och till slut hamnar man med tomma händer (som Madrid med Ronaldo).
Är det inte smartare att gå på lite säkrare kort som t ex Villa eller Silva (inte lätt heller iof)?

Det kommer att bli som vanligt spännande artiklar också på sommaren med det absolut viktigaste just nu är att vinna mot Atletico och vinna ligan.

Det kan betyda väldigt mycket om man vinner ligan också till nästa säsong..
Barcelona Rambla
2009-02-28 13:59
Kolla tabellen och dagens omgång. Vinst och det börjar se riktigt intressant ut för Atlètic i kommande matcher.
Barcelona Barcaholic
2009-02-28 13:59
Ämne: Barcaholic,

Vi sp....
Oj, skrev fel tack :P.
Barcelona Rambla
2009-02-28 13:58
Criff:

Här, fast jag får det inte att funka. Du har kanske bättre tur.
Barcelona The Reporter
2009-02-28 13:58
Barcaholic,

Vi spelar imon så att du vet.
Barcelona Ravo
2009-02-28 13:57
Det är en sak jag fortfarande inte fattar. Varför skriver folk "köp han och han". Hoppar inte på någon speciell men man har läst det för många gånger nu. Det är inte så att La Porta & Co läser detta forum.
Barcelona Criff
2009-02-28 13:56
Rambla, kan man streama matchen någonstans? Eller du kollar livescore?
Barcelona Barcaholic
2009-02-28 13:56
Tror ni Pedro eller Cáceres får chansen och spela imorgon? Hoppas verkligen det båda på vänsterkanten istället för Henry och Sylvinho/Puyol. Puyol ska bilda mittbackspar med Marquez annars funkar inte vår backlinje.
Barcelona Rambla
2009-02-28 13:54
Barça Atlètic är 2-0 upp i 2a halvlek i bortamatchen mot Lleida, det lag som just nu ligger på 4:e plats och sista kvalplats.
La Masia iz da best
2009-02-28 13:53
Köp Silva,Benzema,Fabregas,och vi vinner cl 3år irad.
Barcelona Barcaholic
2009-02-28 13:50
Ämne: Nej, Keita och Piqué....
Men Toure fick ju sitt femte gula kort mot Espanyol?
Barcelona Messi4321
Asså det är ganska dumt och köpa ribery fast han är en fantastisk spelare.Han fyller 26 i april så nästa säsong kommer han vara 27! asså han kommer bara räcka 3-4 år innan han är slut.köp inte han köp silva 23 år och valencia har kris!
Barcelona Criff
[Yodaa], trovärdiga rykten.

Eto skulle sakna Ronaldinho som inte ens är startman i Milan, och i ett Milan som inte verkar satsa något nämnvärt för att hålla sig uppe i europa toppen.
Spelare som Pato står för hela offensiven, med eller utan Ronaldinho på planen.
Jovisst, dit skulle ju Eto gå bara just för han saknar Ronaldinho.

Bojans pappa jobbar i klubben, han är 18 år gammal och har dementerat allt om utlåningar och transfer sagor i varenda intervju. Publiken på Camp Nou höjer sig ett snäpp så fort Bojan byts in, ändå så skulle han bytas bort mot en legoknekt som Benzema?

Stor risk liksom.
Barcelona Rambla
2009-02-28 13:48
Nej, Keita och Piqué är avstängda.
Barcelona The Reporter
2009-02-28 13:42
Truppen mot Atl.Madrid ; Valdés, Pinto, Alves, Sylvinho, Puyol, Márquez, Cáceres, Xavi, Sergio Busquets, Gudjohnsen, Touré Yaya, Víctor Sánchez, Pedro, Messi, Hleb, Henry, Bojan, Eto’o.

Var inte Alves och Toure avstängda?
Annons: