/spanien/barcelona/forum/19135.aspx/spanien/barcelona/forum/19135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-02-26 18:11
Makaveli:

Han ingick i ett byte till Villarreal när vi köpte Belletti. Dessutom så trodde man kanske mer på Valdés än Reina eller så var förtroendet likvärdigt när det gäller de två men Reina kanske var ivrigare på att vara förstavalet i en klubb.

När det gäller Henrys tillslag så känns det som om att han tappat en hel där. Hur ofta curlar han en boll i målvaktens bortre hörn nu för tiden?
Estructares
2009-02-26 18:10
Ok, kommer ihåg i Arsenal där han hade ett fantastiskt tillslag. =)
Canaletes
2009-02-26 18:08
Estructares

Vi diskuterade om de här ganska mycket igår, så de bara scrolla tillbaks ;)
Estructares
2009-02-26 18:04
Varför får aldrig Henry chansen när det skall skjutas frisparkar?
Barcelona Barcelonito
Synd att Gabi Milito inte kommer till spel lite tidigare och hans skada har dröjt så länge. Nu när Abidal är skadad så skulle vi behöva honom.

Dani Alves - Marquez - Milito - Puyol

Jag minns att Milito passade mycket bättre ihop med Marquez än med Puyol som mittbackaspar. Vi behöver Milito den här säsongen. Tänk bara om Alves blir avstängd i CL, nu när han har ett gult kort. Där skulle Puyol rycka in och Milito skulle göra underbart jobb. Synd...
Barcelona El Culé
Med dagens fantasilöner bör spelarna banne mig prestera. Visst, misstag gör alla, men vad gällande Valdes så ser det mer än ofta väldigt nonchalant (stavning?) ut.
Barcelona Makaveli
2009-02-26 18:03
Någon som vet varför Reina inte stannade i Barcelona?
Barcelona El Capitán
2009-02-26 17:48
Det känns lite som om man kan aldrig sluta bli förvånad över hur snabbt folk ändrar uppfattning angående spelare.

Vi kan ha en väl etablerad spelare i klubben, som gör på sin höjd ett par misstag per säsong, men som ändå blir totalt ifrågasatt utan eftertanke.
Jag slutar aldrig få intrycket att i stort sett majoriteten av culés baserar sina uppfattningar av en spelare (eller tränare för den delen) efter en eller två matcher.
Precis som Valdés säger så verkar vissa spelare ha ett förstoringsglas över sig hela tiden, som i slutändan bara plockar fram de negativa aspekterna.
Man får ju kolla till vad en spelare bidrar till matchen/säsongen överlag.
Barcelona el Flaco
2009-02-26 17:32
Ämne: Jag kan garantera at....Co-sign. Tycker också att medierna har förvrängt hans ord och fått det verka som om han vill lämna klubben. Skulle bli förvånad om inte Valdés och Barcelona - ledningen kommer överens om en kontraktsförnyelse.
Barcelona Rambla
2009-02-26 17:28
Jag kan garantera att klubben vill förlänga hans kontrakt men de har ingen brådska. Fast skulle han uppträda girigt och kräva fantasilön så är det självklart en helt annan sak hur pass villiga de vill förlänga hans kontrakt. Jag tror att det där löser sig efter säsongen.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-26 17:27
Mes Que un Club ! 3 - Puff :)

Jag är nöjd i alla fall. Jag gillar inte Valdes om jag ska vara ärlig, men jag började ändra uppfattning strax efter El Classicon, då Valdes var grym. Jag började verkligen att se på Valdes med andra ögon, jag trodde för en stund att han kanske var rätt man, men då kom Espanol och De La Pena och visade mig att jag bara hallucinerade, Valdes är ingen stor målvakt och han kommer aldrig att vara den målvakt som kommer att lyckas i landslaget. Efter missen mot David Villa 2 ggr och nu mot De la Pena och lyon och alla hans missar, så vill jag se Valdes gone. Tyvär, han håller inte klass. Kom inte och säg annat nu, ta och titta på alla topp klubbar i Italien och England, kolla in Julio Cesar, Casillas, Buffon, fan jag blir förbannad att vi inte har en lika duktig kille i Barcas mål-...

Hej Då Valdes mer än gärna...
Barcelona Rambla
2009-02-26 17:26
Mes Que un Club ! 3 - Puff :)

Den där sk artikeln är så felvinklad så du kan strunta i den. Läser man den spanska så inser man att det hela handlar om att inget kontraktsförslag har lagst fram av klubben. Kanske inte så konstigt då klubben för någon vecka sen efter skriverierna om Samu gick ut med att man väntar med alla förhandlingar till efter säsongen för att inte störa spelarnas fokus under pågående säsong. Självklart börjar journalister ställa frågor till Valdés så fort de får chansen. Vad ska han svara?
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-26 17:22
Det är helt enkelt skitsnack och ännu värre att Sportal inte ens kan stava till Valdés.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-26 17:11
Det är lugnt med Valdes, han har fått mycket värre kritik än detta.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - Puff :)
2009-02-26 17:06
Hoppas ni är nöjda nu...

fan också.
Barcelona Blaugrana93
2009-02-26 17:03
ElDuroDeFCB//
Jag håller med dig ang. Puyol/abidal. Puyol ska bära försvaret från mitten och ingen annanstans. Möjligtvis mot lag som Valladolid och liknande om det behövs. Lika vansinnigt att använda honom på vänstern som att använda Busquets som centertank.;D
Abidal är som du säger väldigt underskattad enligt mig också. Framför en parkerad buss, typ Numancia i höstas, passar det bättre med en vänsterback som Sylvinho. Men i en stor CL-match är Abidal en viktig spelare i backlinjen, speciellt med en framåtlöpande Alves på högern som inte alltid hinner ner igen. Då bildar Abidal tillsammans med Puyol och Marquez en riktigt stabil trebackslinje framför Valdes. Vi borde uppskatta vår fransman på vänstern mer!
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-26 16:57

El Classico ska ses med vänner som hejar på båda lagen, det ska drickas öl och det ska finnas snacks och det ska sluta med Barcelona vinst. Allt annat är för mycket för mig...annars föredrar jag att se matchen själv...
Barcelona Pep.G
2009-02-26 16:45
el Flaco

Kunde inte ha sagt det bätte själv. Jag kollar alltid på Classicon med mina kusiner ( där 95 % är Madridistas ) och kompisar som är både Cules och maränger. Det blir inte bråk efteråt.

VetShi

Det är just det som är det sköna. Att ha kompisar som är maränger. Tänk om alla dina kompisar var Cules. Hur tråkigt hade det varit ? Jag vet inte hur det är med dig, men jag älskar att diskutera fotboll. Särkillt med maränger. Om alla dina kompisar är maränger så ska du inte bli som dem utan det är du som ska bära Barca framför dem ;)
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-26 16:44
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

På tal om hatiska inlägg så ska du se över ditt eget nickname!! Bara där provoceras det en hel del..
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-02-26 16:38
Shi

Okok, ber om ursäkt.

VetShi

På vilket sätt provecerar jag dig? Det är uppenbart att du bara vill jävlas. Gillar du Real Madrid mer än Barcelona, fine gå över till Real. Ingen här tvingar dig att vara culé.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-26 16:37
Napao

Han skulle ju vara borta i 2 veckor, men jag tror inte att han startar mot Lyon, inhopp däremot är mycket möjligt. Är det bara jag som tycker att Puyol suger som vänster back? Vi har problem på den positionen, och Abidal är väldigt väldigt underskattad...
Barcelona Napao
2009-02-26 16:35
Ämne: Fan va mycket snack ....
Ja skippa real snacket vi har match på mot atl madid snart och jag läst att Iniesta ska vara klar till matchen mot Lyon hemma.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-26 16:33
Shi

Hur gammal är du?
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-02-26 16:30
Fan va mycket snack om Real nu för tiden. Har inte vi egna grejer att diskutera? Jag har en sak jag måste säga och det är att min kalkon lista kommer att ändras, tacka mr Valdes för det...
Real Madrid Shi
2009-02-26 16:29

"VetShi" har absolut ingen koppling till mig.
Barcelona Napao
2009-02-26 16:28
Ämne: el Flaco:

Du minn....
Då måste jag vara ett undantag jag gillar inte klubben och jag är anti deras fans med.
Barcelona Makaveli
2009-02-26 16:24
VetShi///

Om du vill bli Real fan så bli Real fan, varför sitter du här och gråter över det?
Barcelona Rambla
2009-02-26 16:24
el Flaco:

Du minns boken du rekommenderade? Där nämner författaren något väldigt intressant. Culés har genom historien inte kännt något speciellt hat gentemot Madrids supportrar utan det är i första hand klubben Real Madrid de avskyr. Ungefär så känner väl jag också. Ja, förutom då några icke nämnda personer här på SF som inte verkar ha alla hästar i stallet. Fast hat eller avsky är inte känslan inför dom.
Real Madrid VetShi
2009-02-26 16:23
Sista inlägget i SF nu, nej jag är ingen maräng din pajas.Man ser på ditt inlägg att du vill provocera.
Real Madrid VetShi
2009-02-26 16:21
Börja med att hålla din käft, trodde någon kunde hjälpa mig med min situation hade visst fel, ses orkar inte med vissa barnungar i SF.
Annons: