/spanien/barcelona/forum/19132.aspx/spanien/barcelona/forum/19132.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2009-02-26 00:13
Den ständiga diskussionen om vilka som är äkta fans aka medgångsfans är alltid lika meningslös, men det är ganska kul att se sambandet mellan de som reggat sig under säsongen och de som vill sparka allt och alla vid minsta motgång. Det slår aldrig aldrig fel!

El-Siete7

Om vi snackar tråkig defensiv fotboll, skulle du ha sett hur Real spelade senaste el clasico!
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-26 00:12
Alltså man diskutera på detta forumet flera månader innan matchen och sa att Juninho blir det svåraste för Barcelona och hans frisparkar och att man ska vara förberedda och en sådan frispark ska man då vara förberedd på.
Barcelona Rambla
Jag är den första att erkänna att Valdés på sin höjd platsar bland världens 10-15 målvakter. Samtidigt så tror jag att han kan höja sig en bit till om han får bättre konkurrens än vad han har i dagsläget. De tabbar han gör ibland gör en självklart förbannad för stunden men så värst många är det faktiskt inte. Är det någon jag har stort tålamod med så är det Valdés. Fast försöker han tjafsa när det gäller om ett nytt kontrakt och kräva en allt för hög lön ska man självklart ta sig en tankeställare om att skaffa en ny målvakt.
Barcelona Heywood Jablome
Titta på bollbanan. Enda sättet Valdés kan ta den är om han väntar vid stolpen.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
Hylla frisparken istället för att påstå att det är en tabbe.
Barcelona Barcanist (f.d Lionel super Messi)
2009-02-26 00:11
Islam_Bosna

Vad pratar du om? Se reprisen Rambla skickade här lite längre ner och pausa när bollen är i luften så ser du att det var omöjligt för Valdés att ta den. Den dök grovt snabbt och var välplacerad, Valdés hade ingen chans i världen att ta den där enligt mig.
Barcelona Heywood Jablome
2009-02-26 00:09
Det är ingen målvaktstabbe. Om Valdés hade stannat på linjen och bollen hade hamnat hos en Lyon-spelare som hade nickat in den så hade ni varit irriterade på Valdés. Jag tycker det är en fantastiskt bra frispark.
Barcelona Islam_Bosna
J.Gamper:

Juninho skjuter ALLTID MOT MÅL DÄRIFRÅN. Du kan inte på allvar mena att en målvakt inte borde veta detta och vara förberedd. Så många år och så mål av Juninho och alla vet att han skjuter från den positionen.
Barcelona samuel-etoo
ja snackar inte om hans frispark ja snackar valdes överlag kompis, de är de allt handlar om skiter i juninhos frispark, vart e du känns inte som du hänger med
2009-02-26 00:08
samuel-etoo

Så du menar att en Ronaldinho i form + Deco i form + Xavi i form hindrar frisparksskyttar världen över från att vara bra?
Snälla, säg inget mer. Du skämmer ju ut dig själv.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-26 00:07
Barcanist:

Målet var HELT Valdez fel. Inga ursäker nu. Vi får vara nöjda med oavgjort och verkligen hoppas detta inte händer igen i returen.

Det finns inga ursäkter för målet, säger du han var oförberedd så säg mig HUR kan man vara oförberedd på en frispark från Juninho? Hur? Skottet gick inte ens mot krysset, den gick mot Valdez som inte ens ansträngde sig för att ta bollen.

Det är bara att inse att det var ett grovt målvaktsmisstag och hoppas detta inte sker igen, för som vi såg det kunde ha kostat oss väldigt mycket, väldigt mycket om det inte vore för Henrys mål.
Barcelona samuel-etoo
2009-02-26 00:07
jo men nu ska vi inte ge valdes hedern för vi vann 2 liga 1 cl, gubbarna va i form de fanns en viss ronaldinhom som gjorde skiladen på matcher deco xavi osv osv
2009-02-26 00:06
SaM__-

Jag tror nog att han tycker att alla frisparksskyttar var dåliga och alla anfallare var jävligt dåliga under dem 2 åren då vi vann Ligan + Ligan + CL.
Barcelona J.Gamper
Ämne: samuel-etoo:

Att ....
Herregud "målet helt hans fel" inte ens Buffon skulle tagit den där. Visst Valdes blev helt grundlurad och förnedrad, Buffon kanske skulle sett bättre ut, men jag är övertygad om att han skulle släppt in den också.. Vem fan skjuter mot mål därifrån?
Barcelona Riiio!!
samuel-etoo lägg dig det räcker nu.

Hade Amauri gjort mål idag på Cechs tabbe då han tappade bollen i straffområdet så hade han varit världens sämsta målvakt enligt dig.

Håller med dig om att det FINNS bättre målvakter än Valdes, den närmaste bor i huvudstaden, MEN Valdes har gjort mycket för barca och därför förtjänar han att stå!!

Minns att det va väääldigt bra diskutioner om Valdes här inne efter Atletic Bilbao borta, hmmm undrar varför.
KANSKE för att han räddade oss den matchen!!!!
Barcelona SaM__-
2009-02-26 00:05
Samuel-etoo:

Nja, jag blir inte så livrädd. Möjligen mot Lyon, men det hade vilken supporter som helst blivit oavsett målvakt. Men då måste det i dina ögon vara ren tur eller ett under att Barca lyckades vinna ligan 2 år i rad + en CL titel med Valdés i mål?
Barcelona J.Gamper
2009-02-26 00:04
Ämne: Jag måste säga att f....
Det ville jag också, till någon kompis sa att om både Barca o Real skulle gå vidare skulle de möta varandra i semifinalen och inte kunna möta engelsk lag ända tills finalen
2009-02-26 00:03
Islam_Bosna

Målet var inte alls helt Valdés fel?!
Barcelona samuel-etoo
2009-02-26 00:03
SaM__*

du får gärna tycka han är bra men både jag å du vet att varjegång vi möter ett bra lag så är de valdes som skrämmer dig i varje frispar utanför 16 metarn e du livrädd, sån känsla vill man inte ha, utan köp en bra målvakt och sitt säkert, de jag säger är han har inget i barca att göra när de finns folk som är 2 ggr bättre en honom
2009-02-26 00:02
samuel-etoo

Så du menar att det finns målvakter som aldrig i hela sin karriär gör tabbar?
SE BARA PÅ CASILLAS NÄR HAN STÄLLDE UPP MUREN FEL MOT JUVENTUS!

Och bara för det blev Casillas världens sämsta målvakt? Nääe, enligt mig är han fortfarande en av världens bästa målvakter. Tror nog inte Real Madrid ledningen funderar på att köpa en ny målvakt för att Casillas ställde upp en mur fel.
Barcelona Islam_Bosna
2009-02-26 00:02
samuel-etoo:

Att Valdez gjorde misstag mot Lyon är vi alla medvetna om och målet är helt hans fel. Men vi borde avvakta och se vad som händer i framtida matcher för hittils denna säsongen förutom dessa två matcher har Valdez varit riktigt bra så lite tålamod och säkert kommer det bli bättre.

Barcelona SaM__-
2009-02-26 00:01
Samuel Eto'o:

Vad exakt är det som gör Valdés så dålig? Verkar som att du blundar för det bra han har gjort. Eller du kanske tycker att han gör fler dåliga saker än bra?
Real Madrid El-Siete7
2009-02-26 00:00
Jag måste säga att förra säsongen när ni mötte Manure så förtjänade ni att gå vidare och sänka det där laget. De spelar offensivfin fotboll men sen när demöter barca så skiter de ner sig och kör som fool 11-0-0. Nu vet jag hur ni kände er. Money-league förstör fotbollen. CL har blivit en kamp om vem som spelare mest defensiv, och den som är gör det vinner CL.

Jag hoppas vi går vidare mot fool och sen möter båda Real & Barca alla engelska lag och sänker de en efter en så vi visar att defensiv fotboll förstör sen möts vi i finalen.
Barcelona samuel-etoo
2009-02-26 00:00
Barcanist*

lyssna ok han va bra i Cl finalen men de är inget vi kan leva på idag, alla här inne vill se en ny målvak jag är inte direkt ensam om det, när han gör tavlor då blir du gott j*vla förbannad för de kostar oss
2009-02-25 23:59
samuel-etoo

Bed time? Klockan är 12, tror nog inte en 6 åring får vara vaken så pass sent.
Barcelona samuel-etoo
2009-02-25 23:58
rambla*

ja ger mig asså de är inte de, utan grejen är att valdes e kass för att stå för ett lag som barca det är inget mer me det, ni kan ju inte simma emot de liksom, ja bara hoppas vi köper en stabil gubbe
Barcelona Riiio!!
2009-02-25 23:57
herregud, jag satt ikväll med milan,pool,roma och real fans och alla sa att valdes iår har varit mycket bättre än tidigare säsonger. Killen e inte skit!!

Vi borde i alla fall spela med en spelare vid stolpen, släppte ju in ett nickmål mot betis för att vi inte hade någon där.
samuel-etoo

Jag vet inte ifall du vart Culé tillräckligt länge för att ha sett Champions league finalen år 2006 mellan Arsenal och Barcelona.
Vad gjorde Valdés då? Jo, han räddade Barcelona, han fixade CL bucklan, han gjorde perfekta räddningar.

Ingen gnällde på honom då, utan han hyllades!
Nu gör han 1 målvaktstavla mot Espanyol på Camp Nou, och en (enligt dig) mot Lyon vilka är i princip dem enda på hela säsongen och du kallar honom för världens sämsta målvakt. Vart var du när han "var" bra?
Barcelona Messidinho_10
Undra om det blev några ramsor för Mr Kviborg hahaha.. sjukt roligt med den artiklen dem har skrivit pinsama real!!!

Si si si
así gana el Madrid
Si si si
así gana el Madrid
Si si si
así gana el Madrid
Si si si
así gana el Madrid
Barcelona Rambla
Ämne: tack äntligen 1 som ....
Grattis, du fick en med dig. Uppdraget slutfört?
Annons: