/spanien/barcelona/forum/19131.aspx/spanien/barcelona/forum/19131.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-02-27 00:10
Ämne: Intressant om det sk....
Undrar hur bra Spanien skulle vara utan Barca spelarna då =P
Barcelona Okkapokka.
2009-02-27 00:06
Rivaldo_gudarnas gud

Iniesta är inte katalan. Han är från Albacete ;)
Barcelona Okkapokka.
2009-02-27 00:05
Intressant om det skulle vara Spanien mot Katalonien på Camp Nou. Skulle vara nåt de ;)
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-02-27 00:05
Hoppas verkligen inte på ett självständigt katalonien. Då skulle våran fantastiska klubb gå om intet. Dock tror jag tamejfan att det katalanska landslaget hade vart bättre en det spanska. Tänk själva. Med spelare som Valdes Iniesta, Xavi, Busquets, Bojan, Arteta och Fabregas. grymma hade dom vart
Barcelona Castefa
2009-02-26 23:57
Sympatin för Spanska landslaget är dock större nu än någonsin. Flera anledningar: Flera betydande Barcelona spelare (Xavi-Iniesta-Puyol), dessutom flera Katalaner (Cesc, Capdevilla), få Madrid spelare (traditionellt sett har Spanska landslaget 8 Madrid spelare och några till). Tillsist de två viktigaste, man spelar som Barcelona och man VANN!

men det varar nog inte...
Barcelona Napao
2009-02-26 23:55
Jag snackat med några från Valencia o dom sa dom var först valencialare sen spanjorer så det kan va liknande vad dom katalanerna ni träffat på tycker.
Barcelona SaM__-
2009-02-26 23:49
el faco:

Folk har säkert inte samma inställning till spanska landslaget som exempelvis de du mötte och han jag mötte. Finns säkert de katalaner som nöjer sig med den nuvarande situationen då man trots allt har visst självstyre idag. Men de flesta är nog för ett enat katalonien som går ur Spanien skulle jag tippa.
Barcelona Cape
2009-02-26 23:46
SaM__-, el Flaco

Jag har varit med om något liknande jag med. Jag var i Barcelona dagarna efter EM i somras. Vi tog en taxi från flygplatsen in till stan och snackade lite med taxichauffören om Spaniens framgångar. Man märkte direkt när vi tog upp samtalsämnet att han inte brydde sig överhuvudtaget.
Barcelona Castefa
2009-02-26 23:46
Sam,

Spot on! Ingen skulle gå och kolla... eller ännu värre om man spelade mot ett Sydamerikanskt lag skulle flertalet stöda borta laget.

Katalonien har ett eget landslag, som spelar matcher då och då (inte officiella så klart) och många människor här nere tycker att man borde få ha ett eget landslag, precis som Skottland och Wales.

Det spelas officiella landskamper på Camp Nou ibland, men för Andorra.
Barcelona Barcanist (f.d Lionel super Messi)
2009-02-26 23:40
En Gång Barca Alltid Barca!

Jag tycker faktiskt att Barca har vart bra i CL med tanke på alla dem matcher dem har spelat under 2009. 15 Matcher, Real har spelat 10.
Barcelona el Flaco
2009-02-26 23:39
Sam/

Jag kan relatera till din historia. Jag var också nere i Barcelona 2007 och där träffade jag två katalaner som inte följde det spanska landslaget och menade att ingen i deras respektive familjer har någonsin brytt sig om landslaget. De uttryckte även sitt hat för Raúl, inte bara för att han spelar för Real Madrid utan mer för att han var länge symbolen för det spanska landslaget (innan han blev petad).
Barcelona Barcanist (f.d Lionel super Messi)
2009-02-26 23:38
LÄNKTIPS!
Barcelona SaM__-
2009-02-26 23:32
El faco:

När jag var nere i Barcelona så konverserade jag lite med en Culé som verkligen ser Katalonien och Spanien som två olika länder. Så jag frågade honom varför La Seleccion inte spelar någon match på Camp Nou och jag fick det logiska svaret: Ingen skulle gå och kolla.

Lite lustigt även att han förklarade att när han åker utomlands säger han aldrig att han är spanjor utan han säger istället att han är från Barcelona. Men han klargjorde även att han personligen exempelvis höll på Spanien under EM, men det berodde mer på att Puyol, Xavi och Iniesta spelade.
Barcelona En Gång Barca Alltid Barca!
2009-02-26 23:28
Deportivo La Coruna åkte ut tidigare idag, 3-1 mot ABK. Villareal, Atletico, Real OCH Barca har inta varit bra i Champions leauge i första omgången. Okej Barca fick ett ganska godkänt resultat men inte så godkänt ändå, ja ni fattar.

Godnatt!
Barcelona haeger
2009-02-26 23:28
J.Gamper

De är inte tillräckligt bra.
Barcelona J.Gamper
2009-02-26 23:24
Herregud vad spanska lag känns svaga ute i europa för tillfället... vad kan det bero på?
Barcelona Abbe_
2009-02-26 23:21
Och där var även Valencia ute.
Barcelona el Flaco
2009-02-26 23:09
Barca_4_lajjf/

Det har spelats en kvalmatch till VM 1970, en kvalmatch till EM 1976. Under EM 1964 spelades det 2 matcher på Camp Nou och under VM 1982 spelades 5 matcher på Barcelonas arena. Det har även spelats 6 vänskapslandskamper, senaste gången överhuvudtaget det spanska landslaget spelade på Camp Nou var 1987, en vänskapsmatch mot Holland (1-1).
Barcelona Rambla
2009-02-26 23:05
Hehe, vissa klagar mycket på Piqué. Tar honom före Albiol i alla fall. :)
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-02-26 22:57
Hade varit skit kul o se :D men en Landskamp med Spanien på Camp Nou lär aldrig hända. Har det någonsin spelats landskamp där?
Barcelona el Flaco
2009-02-26 22:54
Det är med Kataloniens attityd mot det spanska landslaget är något jag finner jag ganska fascinerande. Idag är det kanske aningen mildare med tanke på att både Puyol och Xavi, som är symboler för Barcelona och Katalonien, har öppet utryckt sig att vara stolta över att representera landslagets färger. Så var det ju knappast under 70- och 80-talet. Jag tycker det hade varit intressant att se en spansk landskamp spelas på Camp Nou och se publikens reaktion när den spanska nationalsången spelas. Det är allt jag vill se. Efter det hade jag stängt av TV:n.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-02-26 22:52
Självklart. Dom gör allt MOT Katalonien.
Barcelona Rambla
2009-02-26 22:51
David Villa fick självklart också sin utvisning hävd. Han är ju spansk landslagsman.
Barcelona Rambla
2009-02-26 22:47
Klint:

Jag begriper inte hur de kan vägra att upphäva Keitas utvisning när de har tittat på reprisen. I förra derbyt fick Nene sin utvisning hävd. Förbundet är så pinsamma och det står klart att de inte tänker ge Barcelona några som helst fördelar den här våren. De är antagligen allt för rädda för madridpressen.
Barcelona L!VOZ
2009-02-26 22:41
Deportivo La Coruna 1-3 Aalborg BK

Vad är det som händer med Deportivo??
Har alltid gillat dem, så besviken jag är...

Edit
Intressant läsning av Barcadinho som alltid!
Barcelona Napao
2009-02-26 22:41
Aha jag gråter inte direkt om det går dåligt för milan tvärtom.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-02-26 22:38
Rambla

Nepp, Milan åkte ur =)
Barcelona Napao
2009-02-26 22:37
Ja pipo är bra på göra viktiga mål på slutet synd Barca inte har en sån spelare som bänkas mycket och klagar inte.
Barcelona pc_80
2009-02-26 22:36
Giovani Dos Santos målskytt för Tottenham, visste inte att han var tillbaka ens!
Barcelona Rambla
2009-02-26 22:35
Ämne: Milan åker ut Uefa C....
Nja, det är inte slut än. Jag blir inte förvånad om de lyckas peta in en boll.
Annons: