/spanien/barcelona/forum/19127.aspx/spanien/barcelona/forum/19127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka.
2009-02-27 21:28
La Masia iz da best

Yes, det gör dom. Atletico-Barcelona med start 19:00 på TV4Sport.
Barcelona Bashir
2009-02-27 21:25
Delarocha RIP Puerta // håller helt med dej angående din analys om våra ytterkanter

det såg man tydligt även mot lyon. Normalt så brukar ytterbackar hålla sig lite in i plan för att hålla ihop försvaret och inte lämna för stora ytor mellan sig och innerbackarna, för att sedan sticka ut på kanten när motståndarlaget flyttar bollen på respektive kant

Men pga MESSI så har lagen som möter oss mer eller mindre låtit ytterbacken vara kvar på kanten, vilket 1 ger messi mindre tid att röra sig med, dessutom så får den ytterbacken direkt hjälp av en yttermittfältare.

För att ha råd att låta ytterbacken täcka MESSI hela tiden, så låter lagen den andra ytterbacken, krypa in ytterligare mot mittbackarna, DETTA ÄR ANLEDNINGEN till att vi ser, Henry jämt ha MASSOR MED YTOR, på sin kant
och vi sitter där framför tv:n och tänker
varför kan inte messi ha all den ytan att jobba med.

Tyvärr är henry för dålig för att uttnyttja kant spel, men tack och lov är han en målskytt, de dagar Eto'o inte sig lik
La Masia iz da best
2009-02-27 21:23
visar dom barca mathcen på tv?
La Masia iz da best
2009-02-27 21:02
hejsan jag är nu här föresten
La Masia iz da best
2009-02-27 21:01
Gud Är Störst) det är väldigt bra tycker jag hoppas bara att han får vinna cl med barca!!!
Barcelona Saman.
2009-02-27 21:00
Gud är störst!

Vill han sluta i Barca så får han gå ner rejält i lön successivt och får acceptera någon sorts supersub spelare. Vi har inte råd med annat.
Barcelona issem.
2009-02-27 20:56
Ämne: Det är väl den här O....
Ja det är han.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-27 20:33
Pep.G

När spelet låser sig så brukar Messi dra sig in centralt för att få mer boll, som mot Lyon. Tycker det är bra att han gör så, det är Messi som kan ändra på en mtach och därför ska han vara centralt så han kan ha mycket boll. Sätt in honom på Xavis plats :).
Barcelona Gud är störst!
2009-02-27 20:28
Va tycker ni om det här att Henry vill lägga skorna på hyllan i Barcelona?
Canaletes
2009-02-27 20:17
nej, Julio César. Han är gryym + att jag har sett han ^^
Barcelona Pep.G
2009-02-27 20:09
Vi spelar 4-3-3 och ibland så låser sig spelet typ som mot Betis. Jag undrar om det vore bättre ifall vi spelade med en 4-1-2-1-2 uppställnig typ så:

--------Valdes-------

--Alves---Puyol---Marquez---Abidal--

---------Yaya Toure-------

--Messi---------------------Iniesta
-----------Xavi-----------

--Etoo------------Henry--

Henry flyttas ned och blir en vass anfallre tillsamans med en ännu vassare sådan Etoo. På kanterna har du Maximal speed med Iniesta och Messi. Som släpande anfallare har du Xavi som spottar ut bollar till dem två längre fram. Yaya kan komma upp ibland också. På högerkanten har du Alves som kan bilda ett tre-manna anfallslinje med Etoo och Henry :P
Barcelona True Culé
2009-02-27 20:09
sant delarocha//

med 2 farliga kanter kommer vi vara hur olästa som möjligt. Om dem punktmarkerar den ena e den andra fri om tar båda har vi ETOOO
Barcelona Barcanist (f.d Lionel super Messi)
2009-02-27 20:01
Det är väl den här Ochoa som är med på omslaget av Fifa 08?
Barcelona Barca&LeoMessi
2009-02-27 19:58
jag skulle vilja se Lyon Målvakt Hugo LlORIS
Barcelona Jojjje
2009-02-27 19:50
Såg att ni spekulerar lite kring äventuella vänsterbackar. Bara att hålla med Rambla angående Filipe, grymt duktig spelare.
En kille som ingen verkar ha i åtanke är Juan Manuel Vargas i Fiorentina. Extremt duktig och kan likt Alves springa hur mycket som helst.

Han kallas visserligen för "el Loco" men Pep kan nog tygla honom eller vad tror ni?
Det faktum att han förmodligen skulle kosta en slant ser jag inte som något större problem, då vi förhoppningsvis kan få in lite pengar på spelarförsäljningar i sommar. Spelare som vi sedan ersätter med talanger från B-laget.
Sen har det ju också visat sig vara en bra investering i Alves. Varför då inte försöka bli lika giftiga på andra kanten?
Delarocha RIP Puerta
2009-02-27 19:42
True Cule; anledningen till att vår högerkant har varit dålig är för att det är vår enda kant som kan skapa något. Vår vänsterkant är alldeles för dålig för att utgöra ett reelt hot med Puyol och Henry. Det vet motståndarna och därmed kan de lägga en eller två extra spelare på sin vänsterkant för att blockera ut den kanten totalt. Därför vi behöver skaffa en mer kreativ spelare en Henry som vänsterytter.
Barcelona True Culé
2009-02-27 19:26
längtar till matchen mot atletico madrid. Det är en måste match för oss.

Hoppas iniesta är med i truppen och gör ett inhopp. om inte så gör han inhopp eller startat mot mallorca. Och mot lyon är han då 100% men kanske inte i matchform då.

Jag vill se messis och alves spel bli bättre än senaste tiden. Den kanten är nästan död dem senaste matcherna. Alves inlägg vill jag också se för dem är riktigt viktiga.

Försvaret är ett måste för oss annars vinner vi inte. Vi måste ha puyol i mitten annars springer aguero,forlan ifrån oss eller kanske pongolle.

Vill se Xavis perfekta passningar och yaya toure rensa allt i defensiven.

Och om allt detta händer kan jag lova er att detta är etoos dag.

Allt som jag skrivit har inte varit så dem senaste matcherna. Det är därför vi inte varit så bra.
Kixer
2009-02-27 19:15
French International Thierry Henry has been linked with moves to a number of English clubs including Manchester City but insists he is happy at Barcelona and would like to play out his career there.

“I would like to do that. I always say that and at times I think people do not listen to me,”

“You know, I love this city. We are in February and it is sunny. However hard it was last year, the people in the street were always encouraging me.

“I enjoy the life here and the food is great too.”
Barcelona Nesto
2009-02-27 18:55
Ämne: PSG:s målis Landreau....
Ja han kanske kan konkurrera ut Pinto men det är tyvär inte det som är grejen.
Tror vi behöver en målvakt som kan kanske inte nu, men när han blir äldre konkurrera ut Valdes.

I handskarna skulle ja vilja se någon utav Asenjo eller som Issem så Ochoa.

Ochoa är en jag sett en del av då farfar är supporter för America och har trasslat in Mexikansk och sydamerikansk tv i huset.

Barcelona True Culé
2009-02-27 18:47
issem//

han verkar bra. Men han kanske bara är en youtube målvakt. Alltså bara att han gjort grymma räddningar men gör inte grymma matcher hela tiden. Asenjo däremot. Där ser man att han kommer ha en grymt bra framtid. Han spelar i valladolid. Det går ganska bra för dem nu och mycket tack vare asenjo och goitom;)
Barcelona issem.
2009-02-27 18:44
Jag skulle verkligen vilja ha Guillermo Ochoa som målvakt i framtiden. Killen är bara 23 år gammal. För er som inte vet vem han är, kolla länk.
Barcelona True Culé
2009-02-27 18:38
hahah sant faktiskt. Tror vi e den ända som gett bort en 7:a till en spelare som guddy. Han förtjänar inte den för 7:an betyder tekniskt kanspelare som kan utmana vika in ¨göra mål.

Eller att ge bort 7:an till guddy är ändå inte lika dumt som att ge bort 10 till gallas. HHAHAHA
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-02-27 18:38
Blaugrana93

Jaaa haha la inte märke till det, my bad (a)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-02-27 18:35
Om Ribery kommer har vi dessutom en vettig nummer 7
Barcelona Blaugrana93
2009-02-27 18:35
Gonzalez_Barca
"Nästa säsongs anfallstrio kan alltså även nästa säsong utgöras av en fransman, en argentinare och en kameruan." Lägg märke till...kan även nästa säsong...
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-02-27 18:33
Nevermind ^^
Barcelona Blaugrana93
2009-02-27 18:29
PSG:s målis Landreau? Vad tror ni om honom som andremålvakt?Han borde väl konkurrera ut Pinto från vad jag hört om honom. Landreau har agerat landslagsmålvakt vid ett antal tillfällen.
Barcelona Tompa
2009-02-27 18:23
Jag tar Ribery ryktet med en nypa salt tills vidare. Skulle Ribery (enligt mig en av världens bästa spelare) ändå bli Barcaspelare tilll nästa säsong så blir det som ersättare för Henry.
Barcelona westinhoblaugrana
2009-02-27 18:09
Gonzalez_Barca

Och var tror du Henry kommer från?
Kixer
2009-02-27 18:06
Tror inte att Ribery ryktet stämmer faktiskt.
Annons: