/spanien/barcelona/forum/19118.aspx/spanien/barcelona/forum/19118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-03-20 15:32
Barca behöver inte alltid sina superstjärnor!
Barcelona Sürer
2009-03-20 15:15
alla snackar om messi vs ribery och messi=lahm blir intressant, detta snack har alltid varit när barca möter stora lag, som till exempel förra året då alla snackade om messi vs ronaldo, messi vann på knock out ronaldo kom ingenstans

till skillnad från robben och zlatan o flera andra är messi de stora matchernas man

angående messi = lahm, lahm är ju som alves kanske inte lika tok offensiv men han har ingen direkt styrka i sitt deffensiva spel

när real blev utslagna av bayern för 3 år sedan hade ju bayern ett av deras sämsta lag på väldigt länge, jämför man med så som laget ser ut idag är de imponerande så real fansen ska inte snacka om lätt lottning för våran del
Barcelona Stolt Palestinier
2009-03-20 15:03
Bralle

På vilket sätt är ni bättre än Barca. Vänta bara och se vilka som kommer stå i finalen. Chelsea med Hiddink, Drogba tillbaka och Essien tillbaka kommer att krossa Liverpool det kan jag lova dig. Essien och Drogba är SÅ viktiga för Chelsea. Och hur är Liverpool bättre än Barcelona? Snälla säg mig det, de har inte ens mött varandra detta året och hur kan du säga att Liverpool är bättre. Fy fan vad pinsam du är.
Barcelona Barca-nist
2009-03-20 15:02
Bralle
bättre va ni förra året men om hur bra united är kvarstår att se!
Förra året fegade ni oavsett vad! Ni va värre än vilken italienskt lag som helst.
Liverpool är bättre än er och det har de bevisat!
Barcelona Mojito
2009-03-20 15:01
The Reporter

Japp härligt eller hur för vilken fotbollsälskare som helst!
Det gäller ju att anta utmaningen när den väl kommer. Visst kommer vi att vara slitna i perioder, men förhoppningsvis inte i hela matcher. Adrenalinet från stormatcher borde jaga ut tröttheten.
Det som (som vanligt) är A och O är att vi orkar hålla en hög press på motståndarna, samt att rotationsspelarna/bänken verkligen håller måttet när de ska avlasta.
Barcelona A.Gaudi
2009-03-20 15:00
går ju bara att sucka när man ser spelschemat. det är inte bara domarkåren i spanien som är ett skämt utan även fotbollsförbundet.
Barcelona Okkapokka / Peace på Les Rambles!
2009-03-20 14:58
Bralle

Porto är alldeles för bra för er också, så bra att dom faktiskt kommer låta er gå vidare :)
Barcelona The Reporter
2009-03-20 14:57
Om vi tar oss vidare mot Bayern så kommer det att se ut så här ;

Sevilla
Valencia
L´Pool/chelsea
Real madrid
L´Pool/chelsea
Villareal.

Det där ärnågot att snacka om :)
Barcelona A.Gaudi
2009-03-20 14:57
Om du menar skadade spelare så går snacket om att Luca toni och Klose skulle kunna missa CL-matchen i bayern. Luca toni ska nog med största sannolikhet kunna spela matchen men klose är tveksam, vilket är goda nyheter då han leder CLs skytteliga. dock gjorde han ju 3/4 mål mot Sporting tror jag, så de siffrorna kanske ljuger en del.

ifrån vår synvinkel är det ingen spelare just nu som är tveksam för den matchen. den enda jag är osäker på är Abidal, vet ej när han är tillbaka. Puyol ska vara fit då och t.om Milito kanske kan spela.
Barcelona el Flaco
2009-03-20 14:56
Andrés Iniesta #8 /

De två spelarna som kommer missa kvartsfinalen är Abidal och Klose.
Espanyol Bralle
2009-03-20 14:55
Barca-nist//

Jaha och vad vill du mena med det där? Bästa laget vinner och så kommer det alltid att vara. Vi var bättre än er i fjol och i år har vi ännu bättre trupp att tillgå så jag ser fram emot att möta er om det händer, men tyvärr kommer ni inte ha en chans mot liverpool i semi så det lär bli en hel engelsk final.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-20 14:54
en fråga till alla er och snälla svara!!!!

vilka missar bayern i barca och vilka i missar för bayerns del
Barcelona Barca-nist
2009-03-20 14:52
Bralle
trots barcelona dåliga skick förra säsongen och Uniteds grymma form så hade ni 3 skott mot mål med ett straff som C ronaldo missade,ett omöjligt mål av Schols, sen backade ni och parkerade bussen framför målvekten hela matchen. Sir Alex sa själv att det va fegaste matchen han spelat den säsongen!
resten fick ni lätt genom straffar.
Real Madrid F7 Zizou~™ [7 de mayo]
2009-03-20 14:51
BAAARCA!

Haha, du är 14 år ? Jag menar att Messi vs Lahm fighten blir intressant ifrån er perspektiv. Sen lämnar Alves mycket utrymme efter sig han drar ut på offensiva utflyckter, Ribery är fel spelare att lämna ytor åt. Då blir det skrämmande utifrån er perspektiv.

Barcelona Allendinho
2009-03-20 14:51
Kan alla sluta snacka om att Manchester United har fått en biljett till finalen, hade det var barca hade ni nog varit tysta och firat, det var en slump, men om det var nåt fusk så borde UEFA skämmas :S
7
2009-03-20 14:49
väll mött grabar
blir en härligt o spännande kvartsfinal
Barcelona Okkapokka / Peace på Les Rambles!
Bralle

Jag föredrar att vinna som Liverpool vann mot er senast. 4-1.

Liverpooooool, Liverpoooool..
Barcelona haeger
Bralle

Ja för gud så bra vi var förra året! Nästan bättre än vad vi är nu faktiskt. :)

Espanyol Bralle
2009-03-20 14:47
Heywood Jablome//

Jasså så de engelska lagen glider på en räkmacka och är rädda för att barca ska slå ut dom? Ursäkta men om inte mitt minne sviker så fick ni inte in ett enda mål på oss i fjol och vi slog ut er i semi.....

Samma lär hända i år om ni stöter på oss i en final, scholes sänker er. ;)
Barcelona BAAARCA!
2009-03-20 14:45
Ämne:
Messi vs Lahm. Int....
F7 Zizou~™ [7 de mayo] kom inte hit och säg skrämmande ni real försök komma längre än åttondel. Alves kommer klara sig utmärkt mot ribery tro mig och messi kommer visa vem han är.
Barcelona Barca-nist
2009-03-20 14:44
el Falco
Jag tror absolut inte att lottningen till va tänkt till United´st fördel utan det va ren lottning! Men de fick det lättare än andra, och andra sidan ska man inte underskatta nåt av dessa lag alls!
jag håller fast till det jag sa innan, ett lag som har kommit så långt måste vara tillräcklig bra! jag hoppas att V real slår ut de.
Vi ska bekymra oss för lag vi möter inte lag som andra möter.
En match i taget alltså!
Barcelona Gooolazo [9]
2009-03-20 14:37
"Ribery kommer ju ha lekstuga på kanten, speciellt med dom ytorna som defensivt svaga Alves kommer lämna" Taget från Bayern forumet där en madrid fan skriver.. är det ens tillåtet att prata CL när dom åkt ut? Patetiska jävlar alltså ska rövslicka för alla andra lag som ska möta oss !
Barcelona el Flaco
United fick en relativ enkel lottning, men jag tror inte på några konspirationsteorier om att UEFA ska ha fifflat med lottningen. Det blev som det blev helt enkelt. Hade vi fått den lottningen Manchester fick så hade det varit omvända roller där alla andra hade klagat på över att vi fick den enkla vägen till finalen.

Messi vs Lahm. Intessant. Ribery vs Alves = Skrämande...
2009-03-20 14:33
Barca-nis

Haha.
Barcelona Andrés Iniesta #8
2009-03-20 14:30
jag är glad att vi fick den svåra vägen och inte den lätta.
Barcelona Heywood Jablome
2009-03-20 14:27
Messi vs Ribery. Intressant!
Barcelona Barca-nist
2009-03-20 14:27
en sak skulle sitta fint! svårt men OM Porto slår ut United heheh det skulle va j*ligt roligt.
Barcelona Barca-nist
2009-03-20 14:25
F7 Zizou~™

UEFA; Plötsligt så händer det!
Barcelona Heywood Jablome
2009-03-20 14:22
Slump vet jag inte, men jag tänker inte sitta och älta det. :-)
Annons: