/spanien/barcelona/forum/19093.aspx/spanien/barcelona/forum/19093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jr. Honken
2009-04-11 10:42
Ska bort ikväll och då det blir dem vuxnas TV missar jag Barcas match mot Recreativo. Så jag undrar om någon kan skicka en bra stream?

Tack på förhand alla culés! :)
Barcelona Tompa
2009-04-11 10:32
Iker Casillas kan i alla fall utan omsvep säga att Barcelona kan spela väldigt fin fotboll. Något som verkar extremt svårt för många fans till andra lag, inte minst majoriteten bland marängfansen.

Salcini:
Jag har inte så bra koll på hur Barcelona spelade under slutet av 70-talet och 80-talet fram till Cruyff anställdes som tränare 1988. Men med tanke på vilka spelare man köpte in - Maradona, Schuster, Quini, Lineker mfl finns inget vettigt argument mot att man som du säger inte prioriterade offensiv fotboll. Rinus Michels är nog f.ö den bäste tränaren genom tiderna. Han "uppfann, något helt nytt- TOTALFOTBOLLEN och hade dessutom mycket stora framgångar.

GLAD PÅSK till alla Barcafans!
Real Madrid Sherko
2009-04-11 10:25
Culéé

Jag har faktiskt inte sett något rykte om att han skulle slussas iväg, men jag tror att han kommer lånas ut till nästa säsong iaf.
Men det är synd om honom fan, han har så mycket talang trots det går det dåligt.
Barcelona Barcaloni
2009-04-11 03:43
“When I watch Barcelona, I get envious because after 10 minutes, you see that they are already winning and playing great football. I cannot be hypocritical with myself… I really do envy them”

Jag gillar och respekterar san iker för det. Han är ingen hycklare som säger att han är "glad" för vår skull som resten av los merengues gör.
Barcelona Salcini
2009-04-11 02:03
Pep.G

Vi kör faktiskt en variant av 3-4-3 idag, ganska så lik den Cruyff körde under Dream Team perioden. Då hade vi dock Sergi på vänsterkanten, som var motsvarande Dani Alves idag. Laudrup var på vänsterkanten, mostvarande Messi idag. Romario-Eto'o och Stoichkov-Henry.

Var det dessutom inte redan på 70-talet som Barca bestämde sig för att spela totalfotboll? Man tog in Michels, Cruyff och Neskeens och sedan dess har Barca aldrig ändrat spelfilosofi. Det där kallar jag en "röd tråd" genom hela klubben.
Barcelona Culéé
2009-04-11 01:02
Sherko

Håller med dig!
Min bror är med i real redaktionen och han har tagit en liten semester till Finland så därför frågar jag dig nu när du är i Les Rambles.
Har Madrid planer på att sälja Drenthe? (stavning!)
Real Madrid Sherko
2009-04-11 01:01
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Haha, men ärligt..hur stor är chansen att Messi får gult kort?
Hur många har han fått i år? 2 st?
Chansen är ju minimal att han får det, dessutom kommer Pep att säga till honom extra mycket.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-11 00:59
Ämne: Snälla grabbar hur o....
Det är liksom Ta det säkra före det osäkra/B
Real Madrid Sherko
2009-04-11 00:49
Snälla grabbar hur ofta får messi kort liksom?
Inget att oroa sig över :)
2009-04-11 00:34
Tack Klint & Gonzalez_Barca
Men om Messi får ett gul till så kommer han väl missa en match innan en eventuell CL final kommer.
typ om han får ettgult till mot Bayern igen så kommer han missa i Semin.
Så det är också en nackdel tycker jag.
Denna kort borde upphävas till vilket pris som helst.
Barcelona tarrak
2009-04-11 00:32
Pep.G

Uppenbarligen ansåg han att det behövdes göra förändringar där och då för att få fart på den hackande lagmaskinen och det var han inte direkt ensam om. Nu misslyckades försöket, men det var knappast någon siffra hit eller dit i spelsystemet som förlorade säsongen. Det vi såg på planen var symptomet, det stora problemet var det som skedde vid sidan av.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-11 00:28
Pilma

Då jag har så tråkigt översatte jag texten åt dig :P

UEFA kommer att på lördag studera den överklagan som FC Barcelona skickade till Internationella organisationen för att återkalla utvisningen av Guardiola och den gula kort som Messi fick på sig under de blårödas match mot Bayern förra onsdagen.

Oavsett vilket beslut UEFA än tar så kommer Leo Messi att kunna spela Champions League finalen om Barca hamnar oavsett om anfallaren får på sig två gula kort till. Då den nya regeln säger att korten försvinner om laget tar sig till den sista matchen av turneringen.

Enda sättet som en spelaren kan missa finalen är om den får ett rött kort under den sista semifinalen av turneringen.
Barcelona Pep.G
2009-04-11 00:17
tarrak

Kunde han inte vänta till försäsongen är frågan ?
Barcelona tarrak
2009-04-11 00:14
Pep.G

Svårt att säga. Efter en lovande start, så var väl försöket inte speciellt lyckat, men jag ser inte spelformationen som någon större del av fiaskot. Och som culé, kommer jag nog aldrig kritisera en tränare för att han visar mod och försöker praktisera vacker anfallsfotboll. Rijkaard gjorde rätt, spelarna bär det största ansvaret i mina ögon.
Barcelona Klint
2009-04-11 00:14
Ämne: Denna länk tycker ja....Det står inget speciellt egentligen. Andemeningen i artikeln är att Uefa ska titta på ärendet, men att Messi oavsett vilket kommer att spela en eventuell CL-final då alla varningar nollställs inför finalen.
Barcelona Pep.G
2009-04-11 00:07
tarrak

Kommer du ihåg hur många poäng vi tappade när Rijkard börjde experimentera med 3-4-3 uppställningen säsongen 06/07:(
Barcelona Pep.G
2009-04-11 00:07
tarrak

Kommer du ihåg hur många poäng vi tappade när Rijkard börjde experimentera med 3-4-3 uppställningen säsongen 06/07:(
2009-04-11 00:05
Denna länk tycker jag är intressant eftersom den handlar om Messis senast gula korts situation.

Nån snäll som kan spanska som skulle kunna gärna översätta länken, riktigt riktigt intressant tycker jag.
Barcelona tarrak
2009-04-10 23:57
Uppställningen för den holländska totalfotboll, som sedan Michels och Cruyffs intåg, dominerat Barcelonas fotbollsfilosofi var 3-4-3. Rijkaard fick modernisera denna och sedan dess kör vi 4-3-3 även om filosofin är densamma. Från de yngsta pojklagen till a-laget, så är det viktigt att alla lagen spelar med samma uppställning, eftersom det förenklar inslussningen av egna talanger.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-10 23:57
Jag bryr mig inte nämvärt om Espanyol. Det är ett för stort lillebrors komplex över dom. Atletico Madrid Vs Real Madrid är helt annorlunda. Atletico, även ifall de inte är i närheten av real, så är dom nuförtiden ett stabilt(kanske inte så stabila men ni fattar) topplag i spanien.
Espanyol mot Barcelona blir helt enkelt för mycket David mot Goliat för att det ska vara riktigt spännande.
Barcelona tarrak
2009-04-10 23:49
Är det någon av er som vill behålla Espanyol i primeran, eftersom ni inte vill förlora stadsdebyt, som varit just på ett sådant? Eftersom motståndarfansen inte släpps in på arenan och klasskillnaden lagen emellan är för stor, är det verkligen noll derbykänsla på Camp Nou. Visst kan det hetta till ibland, men inte tillräckligt ofta och mycket, för att ur en culés perspektiv ge en anledning till berättigande. Division fyra eller helvetet spelar ingen större roll, Espanyol ska så långt ner det bara går!
Barcelona A.Gaudi
2009-04-10 23:48
Detta är inte stenhård fakta utan rakt från mitt huvud då. men om jag inte missminner mig så var det Cruyff som har organiserat hela la masia under hans tränarperiod i barcelona.
Vi hade såklart ungdomslag tidigare men det var först under Cruyff som det blev fixat så att alla lag inom barcelonas fotbollsorganisation skulle spela på samma sätt och träna på samma sker, vilket ledde till att ungdomarna kunde göra en mer smärtfri överföring från ungdomslag till a-laget.
Barcelona Pep.G
2009-04-10 23:43
Rey Etoo

Jag var inte särkillt gammal då, men om jag kommer ihåg rätt så var det han som införde 4-3-3 systemet i Barcelona och sen dess har Barcas motto varit att spela offensiv och glad fotboll.
2009-04-10 23:29
Hur kan man inte HATA en äcklig klubb som Espanyol?.
Jag menar de har de mest rasistiska fans som funnits i en arena.
Det var de som gav Real liga guldet för två år sedan.
Hur kan man vara rasistiskt mot egna spelare?
Äckligare klubb får man leta efter.

Jag vill och hoppas att de åker ut i år och att de ska vara borta i 1-3 år eller varför inte för evigt? och smaka den nedre divisionen.
Skulle inte sakna en sekund denna äckliga klubb.:-O
Barcelona Rey Etoo
2009-04-10 23:17
"Pep behöver inte slösa mycket tid och energi för att förklara för dem hur de ska spela, de har redan Barcelonas spelmodell inpräntat i sina DNA efter alla sina år i la Masia. Tacka Cruyff för detta"

Någon som vet vf cruyff har sådan stor inverkan?
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-10 22:29
jacooob

Man tycker synd om Ribery på den bilden.. Hoppas verkligen han kommer =)
jacooob
2009-04-10 22:18
kolla länken :D
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-04-10 22:08
Ämne: Fattar inte riktigt ....
Deras rasistiska ramsor gentemot motståndare och egna mörkhyade spelare, att deras president inte gör något åt deras rasistiska fans, räcker det för att ogilla klubben?

Barcelona Barça-fan
2009-04-10 21:56
Jag postar här mitt bidrag till tävlingen som jag skickat in (Topfill-en). Vad tycker ni?
Barcelona Evička
2009-04-10 20:29
Ämne: Messidinho_10

Den....
Inte riktigt så. Den 13 är sista dagen att skicka in bidrag. sedan ska vi titta på bidragen. Räkna med att det tar en vecka.
Annons: