/spanien/barcelona/forum/19083.aspx/spanien/barcelona/forum/19083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2009-03-01 23:40
Lite glädjande idag är iaf att Messi gjorde sin 100e liga match idag. Och gjorde sitt 48e mål :)

Buenas!
Barcelona Barcaholic
2009-03-01 23:37
Vet någon varför Sylvinho får spela och varför inte Caceres får idag? Ställer upp med ett så offensivt lag borta mot Atletico Madrid så är det väl klart vi släpper in mycket mål. Dom enda som hjälpte backåt var ju Marquez, Puyol & Toure och både Marquez och Puyol sög idag.
Barcelona Criff
2009-03-01 23:36
Haha kunde inte hålla mig för skratt när jag gick in på Sport och såg rubriken,

EL BARCA, SIN DEFENSA!

Haha, lite komiskt var det faktiskt :)
Barcelona Sersari
2009-03-01 23:36
Försvaret läcker ja, vi kontrollerar inte matcherna lika mycket längre. Trötthet? Kanske men det är ingen ursäkt, det är helt enkelt en svacka som alla lag får någon gång under säsongen.
Nu är det bara att hoppas på att vi kommer ur den redan på onsdag mot Mallorca och sedan på allvar mot Bilbao. Räkna med att Real vinner derbyt som vanligt, vinst mot Bilbao och vi är tillbaka förhoppningsvis.

Daniel Alves avstängd på söndag.
Barcelona Hetfield
2009-03-01 23:35
Men jag menar inte att vi ska hålla på och maska och grisa, men att vi täpper till ytorna. Om Pep hade slängt in Caceres lite tidigare, och slängt in Busquet föratt täppa till, så hade det kanske kunnat behålla ledningen
Barcelona tarrak
2009-03-01 23:34
Barcadinho

Men det är just om det sker väldigt sällan som det blir svårt. Inte för att man skall attackera huvudlöst, men att lägga sig med spelarna bakom boll och vänta ut motståndarna passar Barcelona väldigt illa. Dessutom sprider själva greppet att totalt ändra spelidé i avgörande lägen, en onödig nervositet och osäkerhet.

Som sagt, spelidén funkade alldeles fantastiskt i höstas precis som den gjorde under Rijkaards första år och under Dream Team-eran, det är utförandet som inte är tillräckligt bra. Låt oss börja där istället.
Barcelona Criff
2009-03-01 23:29
Klint, Inte för att jag är värsta taktikern, men mycket tror jag faller på just att dem inte orkar ta den där sista metern för varanda.
Ytor uppstår alldeles för lätt tycker jag.
Samt som i dagens match där Atletico spelarna fick ta ner bollen så bekvämt så många gånger att jag blev helt tokig.

Kan gissa att där är 65285 andra aspekter på det, men det är bara några utav sakerna jag uppmärksammat :P
Barcelona NoGo^
2009-03-01 23:28
Det ska bli intressant att läsa vad Pep och spelarna har att säga om matchen och om den nuvarande formen.

Han kanske redan har uttalat sig? länk isf
Barcelona Barcadinho.
2009-03-01 23:28
tarrak/

Inte varje match och inte heller ofta, Men ibland.
Man måste ha rätt spelare på plan för att kunna döda en match.
Annars riskerar man och bli en fanat av sin spelideologi.
Man måste ha flera varianter eller spelider, även om grunden kan vara kvar.
Man ska vara öppen/flexibel med tankarna också inom fotboll.

Barca har inte spelat alltid 4-3-3. Det fanns perioder då man spelade t ex 4-4-2.

Så tycker jag i alla fall.

Sluta tjafsa igen om politik/relgion.
Respektera varandra här.
Slå in på en annan webbsida om ni vill snakca religion, gud eller världspolitik.
Barcelona kallesiete
2009-03-01 23:27

EL-Gonzalez

En värdig motståndare? Kom tillbaka när ni leder.
Real Madrid EL-Gonzalez
2009-03-01 23:26
Du säger att du inte vill provocera och börjar således att prata om att Madrid behöver en värdig motståndare? Motsägelsefullt och leder naturligtvis till en spärr pga provokation. /Red
Barcelona Klint
2009-03-01 23:25
Criff

Ja, jag vet faktiskt inte. Men faktum är att försvaret läcker något alldeles oerhört. Förstår inte hur man kan gå från att spela som en kompakt mur till dagens form av defensiv.
Stolt Israel
2009-03-01 23:23
Skulle inte den här diskussionen ta slut? Känns så onödigt att fokusera på nick...
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-03-01 23:23
EL-Gonzalez

Inte på Camp Nou ;)
Barcelona Criff
2009-03-01 23:21
Gud är störst!,
Och om han är ateist då? Är inte det hans tro då att Gud inte finns?

Dubbelmoral utav flera här som brukar vara flitiga besökare. Skärpning.

Klint, Jag tror det beror enbart på att dem är trötta hela gänget. Kanske gav Guardiolas hårda träningsschema innan CL negativt resutlat istället för det omvända?
Hoppas snarare att det bara är en lite formdipp för tillfället för att sen komma tillbaks stenhårt mot slutet.
Real Madrid EL-Gonzalez
2009-03-01 23:21
Barca_4_lajjf
//

God dagens vill inte provocera någon här på något sätt men vill påpeka att smålag spelar bättre mot "stor-lag" så man ska inte underskatta sin motståndare.

PS Religionkundskap här inne ?
Barcelona Klint
2009-03-01 23:20
Problemet idag ligger inte i att vi borde spela grisfotboll när vi är i ledningen. Problemet idag är ett katastrofalt försvarsspel från hela laget, ända från Valdés till Eto'o. När Barcelona inte pressar sin motståndare tillräckligt hårt blir resultatet det vi såg idag.
Barcelona Gud är störst!
2009-03-01 23:19
tarrak

Du kanske inte märker det men, jag kan lova dig (är 100 % säker) att han som heter "Gud finns inte" gör det av provocerings skäl och inte av sin egen tro. Jag heter absolut inte så för att provocera utan det är min tro och jag har haft den nicken länge. Men kille kunde väl heta "Darwin" eller nåt men jag fattade direkt att han gör så för att provocera. Ville bara skriva det inget mer.
Barcelona tarrak
2009-03-01 23:17
Ämne: Tarrak

Om vi inte....
I höstas gick det alldeles utmärkt, säsongen 05/06 vann vi dubbeln, utan att kompromissa med vår spelidé. Det är utförandet, inte taktiken som brister. Ser inte att vi skulle vinna något på att efter alla dess år, försöka lära våra spelare att ligga på försvar. Bättre att accentuera det vi gör bäst i avgörande lägen, tålmodigt bollrullande som gör att motståndarna tappar ork och tempo. Vi är inte Real Madrid!
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-03-01 23:17
Angående mot bilbao så tror jag att spelarna inte orkar förloa mer och det vill säga KROSS!
Barcelona kallesiete
2009-03-01 23:16

Asså vi behöver ju inte vara oroliga för att tappa poäng hemma mot Bilbao. Fullständigt övertygad om att vi vinner den matchen.

Problemet just nu är att madrid går som tåget.
Barcelona DM1982
2009-03-01 23:15
Förlusten var helt rättvis, AM skulle ha haft ett mål som felaktigt dömdes bort för offside.

Det var ett supertaggat AM vi mötte idag, de tänkte inte förlora även om de skulle dö på kuppen. När man möter ett sådant lag har man inte råd att göra några misstag alls, idag gjorde vi hur många som helst. Rafa var helt under isen och jag tror nog att vi hade klarat oss bättre med en kille mindre på planen än med honom där. Puyol var loj därbak och det straffade sig när Kun gjorde mål.

Man har heller inte råd att missa mycket bra lägen i offensiven, det gjorde vi idag. Xavi var helt osynlig och var även han ganska loj.

Som sagt, förlusten var helt rättvis, AM var det helt klart bättre laget. Hoppas bara att de kan göra en lika bra match mot Real nästa vecka och vinna mot dem med.

Det är helt tydligt nu att vi är i en ganska djup svacka men jag vill ändå inte överdriva den. Vi förlorade derbyt men så är det med derbyn, de lever sitt eget liv. Ibland vinner laget som ligger sist över laget som leder.

Att spela lika mot Lyon på bortaplan är helt ok, det är oftast det mesta man kan begära i det här skedet av CL. Vi tar nog Lyon på hemmaplan, hur som helst så har vi fördel.

Att förlora mot ett supertaggat AM är faktiskt inte helt konstigt, vi har blivit bortskämda med många segrar på senare tid. När ett lag kämpar som dem gör så känns det inte lika jobbigt med en förlust, det är värre när förlusten är "orättvis".

Nu får Pep fokusera på cupen och det borde vi fixa utan några större problem. Tycker nog inte att Mallorca ska klara av att vända två-noll mot oss, det måste vi klara av.

Nu skiljer det bara fyra poäng i ligan och Real ångar på i bästa formen. Det är av största vikt att Barca vinner nästa match på hemmaplan, om vi förlorar är det dags att börja snacka om kris.
Barcelona ISMESSI
2009-03-01 23:14
asså vad håller ni på med :O skäm inte ut er om ni vill snacka religion så kan vi gå göra det på religionlektionerna på skolan. här snackar vi barcelona
Barcelona tarrak
2009-03-01 23:13
Precis som att man får heta Islam_Bosna får man heta Stolt Israel. Precis som att man får heta Gud är störst, får man heta Gud finns inte. Det är ingen diskussion, utan ett faktum. Fortsatta inlägg blir raderade/belönas med spärr. Håll nivån!
Real Madrid Tretton
2009-03-01 23:12
Skall säga mitt i nickname debatten:
"Gud finns inte" sluta med det där, du vet mycket väl att det är provocerande att göra detta. Du vet att det finns miljarder med människor som tror på Gud och detta är grymt barnsligt. Detta är ett forum för er lag och håll det vänligt. Respektera andra du lever inte ensam !
Barcelona Hetfield
2009-03-01 23:12
Tarrak

Om vi inte ens kan täppa till lite när vi leder, hur f*n ska vi göra i CL när vi möter stora lag?

Det är en sak att vara offensiv, men en annan sak att vara övermodig och dum
Barcelona ISMESSI
2009-03-01 23:11
håller med dig tarrak men så såg vi ju idag att ah dom leder med 2-0 det är bara att köra på som förra mötet mot athletico så får det tungt riktigt tungt bakåt.
Barcelona Sersari
Kom igen när blev det här religionkunskap? Lägg ner med det snacket och sluta provocera varandra. Diskutera FC Barcelona istället.

Fotbollskanalen Europa börjar.
Barcelona Mes Que un Club ! 3 - Puff :)
Herregud vilket kaos det var här innan.
Bra att stänga forumet ett tag där.

Aja..

Ang matchen så vill jag först säga, vilken match. Bjöd på makalösa chanser och härlig publik. Verkligen underhållning på hög nivå.
Tråkigt att det slutade med förlust.

* Etoo, vad har hänt? Sumpar läge efter läge..
* Messi, Skönt att han får göra en balja då han inte gjort det på 4-5 matcher..
* Gudjohnsen, Missar ett bra läge men är bra hela matchen och hittar väldigt bra djupledsytor.
* Valdes, Vad ska han göra? Så mkt klagomål jag läste här på forumet är patetiskt.. Inga lätta bollar att ta direkt.
* Dani Alves, Skäms lite när han överdriver som fan varenda gång. Men han är en toppen spelare.
* Marquez, Kortslutning ? Blev ett bittert misstag.

Åter igen en toppen match att kika på.

PS. Jag skäms över vissa så kallade "fans" här inne. Ni borde ransaka er själv och tänka innan ni skriver. Börjar fan likna Puertan här inne, nästan värre stundtals.
Och för fasiken sluta hacka på Valdes här på forumet..Varken pep eller Txiki sitter och läser vad vi skriver.. Det är bara jobbigt.

Och att skriva att ligen är körd, Skärp er för i xvete..Vi leder fortfarande med 4 poäng, vi ligger inte 4 poäng bakom Madrid om det var de ni trodde.

Bona Nit.
Barcelona tarrak
2009-03-01 23:08
barcadinho

De få gånger Barcelona verkligen lägger sig på försvar för att bevaka ledningen, brukar det gå åt helvete, för den konsten behärskar vi inte. Våran variant av försvarsspel är att rulla boll, utan att låna ut den till motståndarna, något vi inte klarade av idag då självförtroendet och Xavi lyste med sin frånvaro. Att börja kladda på klubbens fotbollsmässiga rpinciper är bara dömt att gå åt helvete, minns Espanyol 06/07 på Camp Nou!
Annons: