/spanien/barcelona/forum/19080.aspx/spanien/barcelona/forum/19080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2009-03-01 23:08
barcadinho

De få gånger Barcelona verkligen lägger sig på försvar för att bevaka ledningen, brukar det gå åt helvete, för den konsten behärskar vi inte. Våran variant av försvarsspel är att rulla boll, utan att låna ut den till motståndarna, något vi inte klarade av idag då självförtroendet och Xavi lyste med sin frånvaro. Att börja kladda på klubbens fotbollsmässiga rpinciper är bara dömt att gå åt helvete, minns Espanyol 06/07 på Camp Nou!
Barcelona Hetfield
Om han får heta Gud är störst, så får väl han heta Gud finns inte....sluta klaga på sånt

Jag får lite Rijkaard vibbar från laget, det känns lite för avslappnad och "vi ska ha kul, och skratta", inge fel på att ha kul men det gäller att man fokuserar
Stolt Israel
ISMESSI; jag tycker Sylvinho är bättre än Abidal. Han ger oss mer offensiv kraft. Tycker Abidal är ganska slarvig dessutom.
Barcelona Pep.G
Gud finns inte!

Men du förstår la att det är förfärligt onödigt att heta så när det finns troende här eller hur ?! Om du som Ateist ser någon som heter "Gud finns" så kommer du inte ta åt dig på samma som t.ex Islam_Bosna tar åt sig när han ser att du heter "Gud finns inte". Förlorar du verkligen någonting på att byta namn ? Tvärtom du gör så att forumet blir mindre kaotiskt om du byter namn:D
Barcelona Sersari
Det roliga är att Atletico "Pazza Patetico" Madrid kommer stortorska mot Real Madrid nästa vecka. Typiskt dom.
Barcelona älskabarcelona
2009-03-01 23:07
Ämne: älskabarcelona

d....
Ja det se inte så bra ut länge som för men försök och se det från positiva sidan . Sen är det helt klart att iniesta kommer förändra nåt . Jag hoppas bara att vi inte får nån annan viktig spelare skaddad .
Barcelona XaviiiiTheking
2009-03-01 23:06
Hetfield

som ja säger bara för iniesta kommer så betyder det inte att vi kommer att bli bättre när ha nvar borta 6 veckor då hur gick det för oss då vi krossade lag hur lätt som helst så ja tycker att vi ska sluta säga att han där kommer tillbaks och massa , JUST Nu går det neråt för oss Pep måste börja få igång gubbarna !
Barcelona kallesiete
2009-03-01 23:05
Ämne: Barcelonas spel och ....

Det är såklart bra men alla lag har sina formtoppar och svackor. Vår förhoppning är väl att det snart vänder igen.
Gud finns inte!
2009-03-01 23:05
Pep.G:
Jag är ateist, det är lika mycket min tro (och något jag lever efter) som andra personers religioner. Jag tycker inte du ska se ner på mig för att jag har en annan livåskådning än vad vissa andra har. Vi lever i ett tolerant samhälle där alla åsikter ska kunna accepteras så länge det inte bryter mot någon lag.
Barcelona ISMESSI
2009-03-01 23:04
abidal saknas mycket i backlinjen det går ju inte att sätta dit sylvinho han är ju helt dött efter alla dessa år som fotbollsspelare och så kör vi för mkt offensivt på 3 matcher 7 mål det ser inte bra ut... håller med xavitheking där att dom borde ställa up med barca athletics på cope del rey, det ser bra ut endå här mot mallorca det borde inte vara nå fara men gubbarna som sagt måste vila dom har haft många tuffa matcher.
Real Madrid Tretton
Barcelonas spel och facit va imponerande och inget kunde säga att dem inte var bäst ett bra tag från 2008 och in i 2009.

Men jag undrar hur ni tycker om Real Madrids prestation att komma tillbaka och minska gapet till 4 poäng?

Barcelona Hetfield
Det är en smula intressant att vi började tappa på allvar när Iniesta skadade sig, fast å andra sidan så klarade vi det utan honom....
Barcelona Sersari
2009-03-01 23:03
Försvaret läcker. Det påminner om Madrids försvar i höstas. Det måste vi få ordning på, sedan måste laget få komma ur den svacka som vi hamnat i så fort som möjligt. Men som sagt försvaret måste höja sig om det ska bli någon ligatitel i år.
Barcelona Pep.G
2009-03-01 23:02
tarrak

Hade vi inte förlorat ligan på samma sätt säsongen 06/07 så hade jag inte mått så dåligt nu, men vibbarna från säsongen den säsongen är jävligt jobbiga :/
Barcelona Hetfield
2009-03-01 23:01
Barcadinho

Håller med dig, det känns nästan lite för offensivt och snyggt ibland. När man leder med 2-3 på bortaplan, och när man verkligen behöver 3 p så är det inte läge föratt offensiva för fullt, då ska man ta det lugnt och stänga så mycket det går speciellt när Forlan, Aguero osv. är stekheta
Barcelona Joanilson
2009-03-01 23:01
vill bara poängtera en sak. för ett tag sen var det många som klagade på Abidal och ville sälja honom och hit och dit. men sen han blev skadad för en vecka sen så har Barca släppt in 7 mål på 3 matcher. vill självklart inte säga att hela försvaret hänger på om Abidal spelar eller inte men det är intressant statistik.
Barcelona XaviiiiTheking
2009-03-01 22:59
älskabarcelona

det e långt kvar JA ! , men om du tänker lite så går det dåligt för oss som ja sa lite tidigare för ut och Bilbao förlorade mot sevilla med 2-1 bara vi håller samma klass just nu som sevilla bara för Iniesta kommer tillbaks betyder det att vi ska börja vinna VI har ju MESSI som folk snackar om han har ju inte heller varit så himla bra ? ; CUpen e vi nästan klara men ja tycker vi borde skita i cupen ställa upp med Barca Atletic där och villa Gubbarna dom e slitna , + enklare finns inget på kartan alla lag kan slå oss nu verkligen , VISCA EL BARCA 3
Barcelona tarrak
2009-03-01 22:57
Ämne: tarrak

Förra vec....
Det är väl ingen som fönekat någon rätten att klaga, men det där katastrofsnacket är ju bra löjligt och känns inte relevant även om vi "bara" leder med en poäng.
Barcelona ISMESSI
2009-03-01 22:56
faan det ser inte så bra ut för barcelona nu efter den här matchen men som sagt vi måste tänka framåt... vi har andra saker så som CL och Copa Del Rey men 4p är ju också inte så lite.
Barcelona älskabarcelona
2009-03-01 22:55
tråkigt tråkigt med förlust . Synd att nåra här inne har tappat förtroendet. Det är långt kvar och det är vi som leder och inte nån annan. Nu har vi lite enklare matcher + att iniesta är tillbaka . Dags att rycka ifrån igen och i veckan så avancerar vi vidare i cupen :) Visca el Barca !
Barcelona Pep.G
2009-03-01 22:54
Criff

Jag klagade inte på "Stolt Israel" men däremot klagade jag på "Gud finns inte!". För vare sig ni tror på gud eller inte så finns det vissa här inne som gör det.
Barcelona Barcadinho.
2009-03-01 22:54
Jag eller vi hemma är så himla besvikna och vi har hunnit tjafsa med varandra pga matchen.
Men nu känns det lugnt. Jag känner mig plötsligt lugn, eftersom jag har vant mig på de sista åren med de här bilderna. Ni vet, det gör inte lika ont när man ramlar för tioende gången.

Vi har släppt in 8 mål på de tre sista matcher och plockade 1 poäng. Felet ligger på förvaret. Visst anfallarna kan vara mer effektiva, men hela poängtappet är mest pga försvaret.

Det finns en regel som nästan varenda tränare kan och många fotbollälskare kan. Det säger att "man bygger laget nerifrån".

Det är precis så man ska tänka i första hand. Varför tror ni Juande valde Lass förre Huntelaar för CL.

Det var en kritisk match och poängerna idag var viktigare än den vackra spelstil.
Det vackra kunde vi visa nästa vecka på Camp Nou.

Vi leder 2-0 och inga förändringar. Vi leder 3-2 och knappt några förändringar. varför?

Hur skulle en normal tränare göra efter 3-2 målet?

Sätt in på en gång Busqeuts istället för lejonet och låt Caceras komma in framför de fyra backspelare istället för Henry.

Det ska vara en mur eller lås för att hämta de viktiga poäng.

Ibland måste man tänka så, inte alltid, men självklart på en svår bortamatch, när alla väntar på en form ändring och konkurrenterna blåser närmare i nacken.

Stäng den här jäkla matchen när men leder och det är typ 20 min kvar.

Rijkaard gillade att äventyra så här som idag och Pep verkar gå på samma spår.

Man bygger en trupp nerifrån.
Stolt Israel
2009-03-01 22:53
Criff. tack

Tycker det känns olyckligt att fokus läggs på ett forumnick när Barcelona förlorat en viktig ligamatch.
Barcelona Joanilson
det började med att våra spelarna var slitna mot betis och tappade poäng och det sänkte självförtroendet. nästa helg var det derby mot ett heltaggat espanyol i poängnöd och våra spelare kom från ett poängtapp och med slitna spelare, man förlorar matchen och Valdes gör en jättetavla (som jag tror haft en inverkan på de 2 senaste matchernas darriga försvar). sedan var det match mot lyon och försvaret darrade som aldrig tidigare under säsongen och samma spelare är fortfarande slitna och självförtoendet är inte på topp efter 2 raka poängtapp. idag var det match mot ett revanchsuget atletico och hönsgården där bak fortsatte som de föregående matcherna, de slitna spelarna spelas ännu mer och den gamla vinnarmentaliteten är som bortblåst. jag undrar varför Pep inte roterat lika mycket på slutet som han gjorde i början på säsongen, hur många matcher har inte Dani Alves, Xavi, Etoó, Messi med flera spelat på raken den senaste tiden. vi har ju spelare som Hleb, Bojan, Keita, Gudjohnsen, Caceres och några till som kunde spelat ett par matcher till och då hade en del av de slitna spelarna fått mer vila. som jag ser det vill jag att man köper in Fabregas till sommaren så att det finns nån som kan avlasta Xavi, sedan måste vi ha en högerback som kan avlasta Alves för han kan inte spela alla matcher heller, plus att vi behöver nån mer så att vi breddar truppen.

jag var tvungen att skriva av mig lite i all nedstämdhet. och ni får ha överseende med att texten blev väldigt ihoptryckt
Barcelona Pep.G
tarrak

Förra veckan när vi klagade så sa alla "ja men vi är fortfarande 7 poäng före än Real". Nu säger dem att vi är 4 poäng före. Haha ja hoppas verkligen inte att folk kommer att säga att vi fortfarande leder med 1 poäng om vi förlorar och Real vinner nästa vecka.

FooTBaLL
2009-03-01 22:52
Gud finns inte!

Hur in i helv'ete vet du att inte GUD finns ?? säg mig ? som Pep.G sa nyss "det finns troende människor här och ditt namn skulle inte vara särkillt trevligt" Så det är helt sant. Det du gör är oacceptabelt.
Barcelona Criff
2009-03-01 22:52
Pep.G, Men han är på ett allmänt forum? Folk får heta precis vad dem vill bara dem inte är i negativ bemärkelse.
Stolt_Israel är knappast ett negativt namn. Sen vad som händer i Mellanöstern är något som inte bör diskuteras här, och därav ska heller inte Islam_Bosna ens påpeka något om någons namn.

Tillbaks till fotboll & Barca,
Vilken jävla match det var idag!! Helt sanslöst, men man kan undra vad som hänt med vårat försvar?
Jag tänkte också på det många gånger som någon nämnde här innan, Att Aguero & Forlan sökte sig hela tiden till ytan mellan våra backar och Toure och fick alltid ta ner bollen och vända sig om och komma löpandes rättvända.
Riktigt dåligt.

Också rätt intressant, under de 2 senaste säsongerna då det gick dåligt för laget kan jag aldrig minnas att man var tvungen att stänga forumet efter en förlust.
Och då hade vi helt överdrivet galna och dåliga förluster.
Medgångssupportar är ordet!
Och alla dessa inlägg om att Eto ska säljas för han missar 2 lägen och bla bla... SUCK!
Barcelona kallesiete
2009-03-01 22:51

XaviTheking,

Klart. Man kan tänka så också.

Man väljer att försöka tänka positivt eller negativt.
Barcelona tarrak
2009-03-01 22:50
Kom igen nu, här har vi lyckats hålla en väl fungerande fotbollsdiskussion i 20 minuter och nu ska ni tjafsa om forumnick? Uppenbara regelbrott bestraffar vi i redaktionen, annat tjafs får ni sköta via PM.
Stolt Israel
2009-03-01 22:47
Islam_bosna; vad menar du? Vilket håll?
Annons: